Klant heeft 90 dagen geleden de factuur toegezonden gekregen met verzoek tot betaling binnen 14 dagen.
Na 30 dagen heb ik gebeld, kwam er een of ander verhaal uit dat de factuur niet was ontvangen, maar als ik hem nog even zou sturen zou hij binnen 2 dagen betaald zijn. Dan zouden zijn klanten betaald hebben. Uiteraard niet gebeurd.
Eerste herinnering gestuurd met 5 dagen betalingstermijn. Nog even gebeld om hier melding van te maken. Klant bleek wat problemen te hebben en zou in 2 delen betalen, half september eerste helft, eind september tweede helft.
Op 30 september nog geen euro ontvangen. Weer bellen, geen reactie. Mail gestuurd waarin ik duidelijk heb laten blijken niet gediend ben van deze gang van zaken.
Krijg ik een mail terug waarin ineens gesproken wordt over de hoogte van het bedrag. Ik netjes beantwoord met een extreem uitgebreide specificatie en een laatste tegemoetkoming dat klant tot 30 oktober de tijd had om te betalen en dat mij hierna geen andere keus over bleef dan naar een incasso beureau toe te stappen. daar achter aan weer gebeld. Klant begreep waar de kosten vandaan kwamen, wilde de factuur zeker betalen en zou zorgen dat alles tot op de laatste cent betaald zou zijn op 30 oktober.
Hoe verrassend: geen euro ontvangen. Vandaag van 's ochtends tot 's avonds bezig geweest met bellen, mailen zelfs sms'en. Klant is volledig onbereikbaar.
Ik ben er daarom ook echt wel klaar mee. Ik hoef die klant niet meer als klant, kan hem zijn nek wel omdraaien. Maar ik wil wel m'n geld.
Gezien het in mijn ogen om een fiks bedrag gaat (meer dan 1000 euro) wil ik het er dus ook niet bij laten zitten..
Nu heb ik al wat verschillende meningen gelezen over incassobureaus en gerechtsdeurwaarders. Maar mijn portemonnee is ook een keer leeg.
Wat zijn naar jullie mening mijn beste kansen?
Incassobureau op basis van no cure no pay en zonder abonnementskosten?
Incassobureau overslaan en direct naar de gerechtsdeurwaarder?
Met het risico dat klant misschien wel failliet gaat en ik dus met de deurwaarders rekening blijf zitten?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Monkeytail
Monkeytail
Hallo allemaal,
Ik loop tegen het volgende aan:
Klant heeft 90 dagen geleden de factuur toegezonden gekregen met verzoek tot betaling binnen 14 dagen.
Na 30 dagen heb ik gebeld, kwam er een of ander verhaal uit dat de factuur niet was ontvangen, maar als ik hem nog even zou sturen zou hij binnen 2 dagen betaald zijn. Dan zouden zijn klanten betaald hebben. Uiteraard niet gebeurd.
Eerste herinnering gestuurd met 5 dagen betalingstermijn. Nog even gebeld om hier melding van te maken. Klant bleek wat problemen te hebben en zou in 2 delen betalen, half september eerste helft, eind september tweede helft.
Op 30 september nog geen euro ontvangen. Weer bellen, geen reactie. Mail gestuurd waarin ik duidelijk heb laten blijken niet gediend ben van deze gang van zaken.
Krijg ik een mail terug waarin ineens gesproken wordt over de hoogte van het bedrag. Ik netjes beantwoord met een extreem uitgebreide specificatie en een laatste tegemoetkoming dat klant tot 30 oktober de tijd had om te betalen en dat mij hierna geen andere keus over bleef dan naar een incasso beureau toe te stappen. daar achter aan weer gebeld. Klant begreep waar de kosten vandaan kwamen, wilde de factuur zeker betalen en zou zorgen dat alles tot op de laatste cent betaald zou zijn op 30 oktober.
Hoe verrassend: geen euro ontvangen. Vandaag van 's ochtends tot 's avonds bezig geweest met bellen, mailen zelfs sms'en. Klant is volledig onbereikbaar.
Ik ben er daarom ook echt wel klaar mee. Ik hoef die klant niet meer als klant, kan hem zijn nek wel omdraaien. Maar ik wil wel m'n geld.
Gezien het in mijn ogen om een fiks bedrag gaat (meer dan 1000 euro) wil ik het er dus ook niet bij laten zitten..
Nu heb ik al wat verschillende meningen gelezen over incassobureaus en gerechtsdeurwaarders. Maar mijn portemonnee is ook een keer leeg.
Wat zijn naar jullie mening mijn beste kansen?
Incassobureau op basis van no cure no pay en zonder abonnementskosten?
Incassobureau overslaan en direct naar de gerechtsdeurwaarder?
Met het risico dat klant misschien wel failliet gaat en ik dus met de deurwaarders rekening blijf zitten?
Ik ben benieuwd naar jullie reacties,
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/47569-wanbetaler-onbereikbaar-incassobureau-of-gerechtsdeurwaarder/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
10 antwoorden op deze vraag