* De handelsnamen/domeinnamen zijn ter bescherming anders dan waar het om draait.
Er speelt zich momenteel een situatie voor waar ik niet bepaald blij van word. Veel opgezocht maar het blijft een lastig parket.. Ik heb het bedrijf Sticker VOF bij de KvK ingeschreven (2012) en bied mijn producten aan via sticker.nl
Nu is er een ander bedrijf die sinds enige tijd actief is via de domeinnaam stickerS.nl. Nu komt waarschijnlijk als eerste naar boven van: joh, waarom heb je de meervoud ook niet geregistreerd? Gewoon stom.
Los van het feit dat meneer mij letterlijk dwars wilt zitten, anders had hij "sticker.nl" niet in zijn
staan, valt hier wat tegen te doen? Ik begrijp dat het een beschrijvend woord is als handels- en domeinnaam, maar wilt dat zeggen dat alle rechten komen te vervallen?
En dan doel ik met name op de zaak "Just eat vs Thuisbezorgd". Just Eat had domeinnamen als chinees-thuisbezorgd.nl doorgelinkt naar hun eigen website en zij hebben deze namen aan Thuisbezorgd moeten afstaan. Toentertijd was thuisbezorgd - als ik het goed heb - geen merk maar slechts een handelsnaam - bestaande uit beschrijvende woorden.
Wie o wie kan mij hiermee wijzer maken? Bedankt alvast!
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
ImperiumXL
ImperiumXL
Goedendag Higherlevelaars,
* De handelsnamen/domeinnamen zijn ter bescherming anders dan waar het om draait.
Er speelt zich momenteel een situatie voor waar ik niet bepaald blij van word. Veel opgezocht maar het blijft een lastig parket.. Ik heb het bedrijf Sticker VOF bij de KvK ingeschreven (2012) en bied mijn producten aan via sticker.nl
Nu is er een ander bedrijf die sinds enige tijd actief is via de domeinnaam stickerS.nl. Nu komt waarschijnlijk als eerste naar boven van: joh, waarom heb je de meervoud ook niet geregistreerd? Gewoon stom.
Los van het feit dat meneer mij letterlijk dwars wilt zitten, anders had hij "sticker.nl" niet in zijn
staan, valt hier wat tegen te doen? Ik begrijp dat het een beschrijvend woord is als handels- en domeinnaam, maar wilt dat zeggen dat alle rechten komen te vervallen?En dan doel ik met name op de zaak "Just eat vs Thuisbezorgd". Just Eat had domeinnamen als chinees-thuisbezorgd.nl doorgelinkt naar hun eigen website en zij hebben deze namen aan Thuisbezorgd moeten afstaan. Toentertijd was thuisbezorgd - als ik het goed heb - geen merk maar slechts een handelsnaam - bestaande uit beschrijvende woorden.
Wie o wie kan mij hiermee wijzer maken? Bedankt alvast!
Met vriendelijke groet,
Paul
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/48352-handelsnaamrecht-en-domeinnaamrecht-inbreuk/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
26 antwoorden op deze vraag