Ik heb een idee voor een film. Ik zou dit idee graag zien uitgroeien tot een langspeelfilm.
Ik heb al proberen te filmen en te schrijven voor het verhaal, maar daar slaagde ik er niet echt in. Dus het zou beter zijn een scenarioschrijver en de crew dat voor mij.
Welke Belgische of Nederlandse filmstudio is geïnteresseerd in film-ideeën? Ik heb wel eens van iemand gehoord (een kennis) die het idee voor de lol had verstuurden daadwerkelijk een positieve reactie van de filmstudio terug had gekregen.
Ik scharrel het geld die daarvoor nodig is met een crowdfunding (bv. Kickstarter) bij elkaar. Het doel is €6000.000. Hoe groot is de kans dat ik dit geld bijeen raap?
Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:
- Ik heb geprobeerd om zelf de scenario te schrijven.
- Ik heb informatie opgezocht over het onderwerp van de film (en bijgehouden in een map)
- Ik heb de film nagespeeld met mijn neefje en nichtje, respectievelijk 9 en 7 jaar.
...
Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:
Ik wil van het concept een film maken...
Hoe is dit anders dan bestaande concepten:
Het moet een diepgaand verhaal zijn met een of andere achterliggende betekenis en levenslessen. Een deel van de opbrengst van de film zou naar een tweeling gaan met een ernstige mentale aandoening.
Wat voor feedback hoop je te krijgen:
Antwoorden op de vragen. Ook wat moed zou nuttig zijn.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
C2000
C2000
Omschrijving van je concept:
Beste Higherlevel-leden,
Ik heb een idee voor een film. Ik zou dit idee graag zien uitgroeien tot een langspeelfilm.
Ik heb al proberen te filmen en te schrijven voor het verhaal, maar daar slaagde ik er niet echt in. Dus het zou beter zijn een scenarioschrijver en de crew dat voor mij.
Welke Belgische of Nederlandse filmstudio is geïnteresseerd in film-ideeën? Ik heb wel eens van iemand gehoord (een kennis) die het idee voor de lol had verstuurden daadwerkelijk een positieve reactie van de filmstudio terug had gekregen.
Ik scharrel het geld die daarvoor nodig is met een crowdfunding (bv. Kickstarter) bij elkaar. Het doel is €6000.000. Hoe groot is de kans dat ik dit geld bijeen raap?
Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:
- Ik heb geprobeerd om zelf de scenario te schrijven.
- Ik heb informatie opgezocht over het onderwerp van de film (en bijgehouden in een map)
- Ik heb de film nagespeeld met mijn neefje en nichtje, respectievelijk 9 en 7 jaar.
...
Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:
Ik wil van het concept een film maken...
Hoe is dit anders dan bestaande concepten:
Het moet een diepgaand verhaal zijn met een of andere achterliggende betekenis en levenslessen. Een deel van de opbrengst van de film zou naar een tweeling gaan met een ernstige mentale aandoening.
Wat voor feedback hoop je te krijgen:
Antwoorden op de vragen. Ook wat moed zou nuttig zijn.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/48494-filmidee/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
20 antwoorden op deze vraag