• 0

geverifieerd-adres.nl beter dan een passief keurmerk

Omschrijving van je concept:

geverifieerd-adres.nl Een alternatief voor webshop keurmerken; wat geverifieerd-adres.nl doet is actief controleren waar de ondernemer gevestigd is. Deze ondernemer kan dit dan laten zien dmv 3, 4 of 5 sterren logo op haar site/webshop en evt doorlinken naar het online certificaat. Daar staat in de naam die wij hebben gecontroleerd en vooral op welk adres, Dus hiermee weten (potentiële) kopers waar ze de ondernemer kunnen “vinden”

Als extra zekerheid kunnen wij ook een deel van het gecontroleerde bankrekening nummer tonen.

 

Hiermee verhoog jij je (online) vertrouwen en dus ook je omzet.

 

Het principe is in de basis hetzelfde: de ondernemer ontvangt op het opgegeven fysieke adres een unieke code. Deze code moet teruggekoppeld worden via de website. De kosten hiervoor ? 8,50 (verder lezen en je krijgt korting)

 

Als dat is gebeurt weten wij dat er toegang is (geweest) tot dat fysieke adres.

Als extra zekerheid (4 sterren) kunnen wij die code ook aangetekend versturen.

Voor optimale zekerheid kunne wij deze code ook langsbrengen en moet de ontvanger zich legitimeren incl ID check.. en dat is dan 5 sterren.

 

Het is geen abonnement “model” je betaald eenmalig; pas als jij (als ondernemer) wilt dat je certificaat verfrist moet worden dan doe je dat; vrijwillig!

 

Wel heb ik een “bulk” model ; als je meerder handels, website of websop namen hebt kan je die in 1 keer laten controleren op 1 certificaat (natuurlijk met gebruik van het sterren logo op iedere site) Ook hier een HL aanbieding.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

De website opgezet, frontend is niet zo spanend, dat hoeft het ook niet te zijn.

Aan de achterkant zit wel wat techniek wat “nadenkt” met name over pre-controle.

 

Verder is er nagedacht over zo efficiënt mogelijk die codes “aan de deur te brengen” Je wilt voor deze lage kosten niet honderden kilometers door het land scheuren.

Voor een deel werk ik hiermee samen met een zeer betrouwbare partner die over 18 locaties in Nederland mijn codes kan printen. Hiermee blijven de kosten laag en zijn wij supersnel.

 

Mijn bestaande partner netwerk (o.a vorige ondernemingen van mij) aangesproken en de site klaar gemaakt voor “partneren” voor wie dat maar wil.

Daar gaan overigens nu al leuke partners uitkomen. Ik geloof sterk met dit soort dingen dat je het met partners moet brengen.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Dat de KvK/Handelsregister nu 90.000 bedrijven op een verkeerd adres hebben staan. Dit zorgt dat in de hele keten van “waar kan iemand vinden als het misgaat”: niet meer werkt; SSL certificaat, Bank, Belastingdienst etc gebruiken allemaal (dan) dit verkeerde adres.

 

Ik zie ook, en dat is mijn grootste drijfveer, een perfecte oplossing voor “het nieuwe werken” zzp-ers en huurders van tijdelijke ruimtes; al ben jij correct ingeschreven (het grote merendeel!!) in het handelsregister (bijvoorbeeld thuis) wil dit nog helemaal niet zeggen dat je op een ander (geverifieerd-adres) beter bereikbaar bent.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Er zijn veel heel veel keurmerken. Het grote verschil is dat je bij mijn eenmalig betaald voor de controle en niet voor een abonnement.

 

Verder zijn de meeste keurmerken passief die gebruik maken van de KvK gegevens…. "ik kom ook echt aan de deur"

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Schop maar! Ik wil alles weten… zelfs als het “mijn toon van reageren is”

Feedback dat je partner wil worden? Ook natuurlijk…. Feedback dat je klant wil worden? Liever over 14 dagen want de komende 14 dagen geef ik Higherlevel leden korting via de speciale pagina :-)

 

 

50% korting op de 3 sterren verificatie dus nu nog maar 4 euro (en 25 cent)

 

Ook staat er een speciale aanbieding voor ondernemers die meerdere handelsnamen en webshop/website namen hebben op het zelfde adres noem het “bulk verificatie”

 

HL vrienden aanbiedingen staan hier

 

https://www.geverifieerd-adres.nl/hl

 

 

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 1

Bij de FAQ, kom ik dit tegen.

 

Ik snap de zinnen wel, maar de manier is wat onduidelijk:

 

geverifieerd-adres.nl verstuurd de factuur per e-mail. is een adres juist van een webshop of martplaatIn bijna alle e-mails die wij versturen gedurende het controleren van een adres zit een (kopie) factuur bijgesloten.
Link naar reactie
  • 0

 

 

Kijk! Huiswerk voor mij :-) Is wat anders dan "de kleur is jakkie"

 

Ik heb je "quote even ingekort:

 

Als ik niet alle goede(!) input heb beantwoord; let me know!

 

- Google pages; dat was mijn idee ook! Precies 1 jaar geleden heb ik dit ook hier gepost. Na een jaar niks mee gebeurt bedacht ik mij 3 weken geleden op het strand....

 

Ik wil daar bij opmerken, het is niet mijn core business en rijk.... ga ik hier niet mee worden.

 

 

- 3 of 4 sterren zit niet zoveel verschil in; klopt! Dat zie je ook in de prijs... feitelijke een kleine toeslag voor de porto kosten. Ik wilde het gat wel vullen tussen 8 / 50 euro. Vandaar.

 

- ID Check en wie neemt het aan. Wel of geen BV laat ik voorop stellen dat ik die 90.000 niet hoef te hebben; doe mij maar de bedrijven die willen laten zien waar ze zitten. Of verkopers op marktplaatsen; "koop gerust bij mij vorige maand was ik nog op dit adres te vinden en ik heb toen via iDeal betaald met rekening 12345. Het is en blijft inderdaad een moment opname. Maar wel een degelijk startpunt voor (noem het) een speurtocht als het misgaat.

 

- Het aantal van 90.000. Er is vorig jaar onderzoek gedaan door TNS-Nipo. Dit zijn de cijfers die daar uit voortkomen.

 

- Jij hebt helemaal gelijk mbt keurmerk; het is geen keurmerk. Alsjeblieft niet zeg. Keurmerken zijn mij te vaak schijnveiligheid; niet alleen voor webshops maar ook voor zgn 3 sterren bio kip (of 4 sterren aangetekende bio kip). Ik schrijf ook nadrukkelijk "wat is he beste keurmerk ; een gecontroleerd adres!"

 

Thanks!

waar_bedenk_je_zo_iets.thumb.jpg.ac2851adee2fea4c71859a098d97adcb.jpg

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Voor webshops die vanuit een privé-adres worden gevoerd, zitten helemaal niet te wachten om het adres op te geven en daarmee de indruk te wekken dat het ook een bezoekadres is / adres waar je zo even kan langskomen. Hoe ga je daar mee om?

 

Hi Romano!

 

Dat kan je op verschillende manieren doen:

 

1. Je kan de link naar het online certificaat pas sturen als je de persoon "kent"

 

2. Je kan het logo ook zonder link downloaden

 

3. Je kan een deel van het certificaat anoniem maken: Dan weet iemand die je adres kent (heb jij doorgegeven) genoeg om te checken. Maar iemand die het adres niets aangaat heeft er niet zoveel aan...

 

Kijk anders even onderaan:

 

 

 

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Bij de FAQ, kom ik dit tegen.

 

Ik snap de zinnen wel, maar de manier is wat onduidelijk:

 

geverifieerd-adres.nl verstuurd de factuur per e-mail. is een adres juist van een webshop of martplaatIn bijna alle e-mails die wij versturen gedurende het controleren van een adres zit een (kopie) factuur bijgesloten.

 

Oeps! Aangepast en nu leesbaarnederlandsgemaakt :-) Thanks

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Ik snap je verdienmodel, €8,50 is een mooie prijs om uiteindelijk meer consumenten vertrouwen te krijgen. Maar is er dan ook duidelijk inzicht qua duidelijkheid van de certificaten en dat drie sterren ook betrouwbaar is. Stel winkel A verkoopt fietsen en heeft 3 sterren terwijl winkel B 5 sterren heeft. Dan ga je als klant toch naar winkel B. Probleem is dat optie 3 weer erg duur is en dat je dan net zo goed een keurmerk kan nemen, die al wel bekend is.

 

Maar wellicht is het meer iets om als winkelier naast een bestaand keurmerk dit certificaat te nemen? En dat je dit dus ook op deze manier op de markt brengt. Immers niet alle keurmerken controleren de adresgegevens regelmatig.

 

Sorry! Ik heb deze nog niet beantwoord....

 

Ja! Staat er:

 

Kort samengevat in sterren:

 

1 ster is vertrouwen op de blauwe ogen

2 sterren is een telefoonboek of kamer van koophandel

3 sterren is een up-to-date tweeweg verificatie

4 sterren is een aangetekende tweeweg-verificatie

5 sterren is een fysieke controle van het adres inclusief ID identificatie

 

Meer veilige online transactie, B2B, maar ook particulieren die graag veilig online zaken willen doen.

 

En verder-op:

 

"Doeltreffende adres controle"

 

En bij het bestellen:

 

"Dit is een eenvoudige maar doeltreffende methode; Google & UPS gebruiken dit bijvoorbeeld ook voor nieuwe klanten."

 

De verschillende teksten per type certificaat staan ook uitgelegd op de site

 

Overigens is 49,50 echt niet duur! Een passief keurmerk kost zo'n 20 euro per maand? zeg 200 -300 euro per jaar.

 

Voor die 49,50 komt er iemand aan je deur je ID checken....

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 1

Best een leuk concept, maar idd, kleine webshops hebben vaak geen zin in "volk" aan de deur.

 

Paar kritiekpuntjes, de site laadt gewoon erg langzaam. En er staan enkele fouten in de broncode. Zo staat er bijv een img tag, helemaal bovenin, nog boven de html opening.

zie ook: klik

logo & grafisch design

Link naar reactie
  • 1

Als je een concept moet uitleggen ... deugt het concept meestal niet.

 

Mij valt op — tot op de irritatiegrens — dat de site enorm gericht is op de verkoop van certificaten aan adreshouders. Het eigenlijke doel, de verificatie van een adres door een derde, wordt erdoor ondergesneeuwd.

 

Het ondermijnt hier en daar zelfs je geloofwaardigheid: “O, die verificatie kun je gewoon kopen.” En dan ben je ineens niet meer veel beter dan al die andere keurmerken.

 

Ik denk dat je dit strenger-voor-jezelf moet splitsen in een voorkant/achterkant.

Goed geverifieerde adressen zijn toch je kerncompetentie? Nou, laat dát dan zien!

Link naar reactie
  • 0

Als mensen het concept niet snappen met de eerste 3 regels.... ga ik het ze verder ook niet uitleggen.

 

"beter een ander keurmerk" Volgens mij snappen de meeste mensen dus echt niet wat het gemiddelde keurmerk nu precies betekend; helemaal niets!

 

Althans oke; dat er iets van voorwaarden zijn en voor de rest zegt het feitelijk 0,00000

 

 

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Voorwaarden.... dat heb ik al gedaan. http://voorwaarden.net/

 

Sorry dat ik het zeg; ik krijg veel inhoudelijke reacties waar ik wat mee kan. Vandaag ook waar ik minder mee kan, maar iets zeggen om alleen jezelf geweldig te vinden vind ik iets anders dan een inhoudelijke reactie.

 

 

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Sorry dat ik het zeg; ik krijg veel inhoudelijke reacties waar ik wat mee kan. Vandaag ook waar ik minder mee kan, maar iets zeggen om alleen jezelf geweldig te vinden vind ik iets anders dan een inhoudelijke reactie.

Ik denk dat je de 'kritiek' van Ward iets constructiever moet opvatten dan je nu doet. Het is niet persoonlijk bedoeld namelijk. Het is natuurlijk nooit leuk om wat vervelends te horen over je digitale baby, maar op zich denk ik dat je er goed aan doet zijn punten ter harte te nemen.

 

Ik ben het ook eigenlijk wel eens met Ward (sorry). :) Je verkoopt in feite iets dat iets onafhankelijks zou moeten zijn. Het heeft net zoiets ongemakkelijks als die ratingbureaux die worden betaald om een rating te geven aan de bedrijven die betalen voor diezelfde rating. Daar wringt iets.

 

Nog een ander puntje van kritiek van mij over de website is dat hij errug breedsprakig is en vol staat met zinnen die eigenlijk niets zeggen, hier en daar wat spelvauDen of beweringen uit het ongerijmde. De pagina's zijn eigenlijk veel te lang en veel te weinig toedepoint. Dat is overigens een veel gemaakt 'fout', omdat er wellicht vanuit wordt gegaan dat een website vol moet staan om zo compleet mogelijk te zijn. Het punt is alleen dat je je lezer in de eerste drie regels toch echt al duidelijk moet hebben gemaakt wat je duidelijk wilt maken! Ik zal een voorbeeld geven.

 

Op de pagina "Oprichter" staat bijvoorbeeld: "Wie heeft geverifieerd-adres bedacht?". Ik had verwacht dat er vervolgens zou staan: "Iwan van Geelen". Maar nee, er komt vervolgens een hele riedel tekst die eigenlijk niets toevoegt aan het product dat je wil verkopen (tussen haken mijn tekst):

 

Het idee komt vanuit mijn eigen ondernemers geschiedenis. (samengesteld woord!) Sommige keurmerken zijn goed (oh, welke?), andere minder (oh, welke?). De meeste zijn alleen maar passief (oh, hoeveel dan? en welke?). Toen de jaarlijkse bijdrage van de kamer van koophandel werd afgeschaft waren alle ondernemers blij! (oh, 100%?) Maar hiermee verloren wij wel een controle middel (samengesteld woord!) over de juistheid van het bedrijf (hét bedrijf? welk bedrijf? Stopte de KvK met controleren vanwege de afschaffing?)

 

Bij mijn (eerste persoon enkelvoud) vorige onderneming werden wij (eerste persoon meervoud!) bijna wekelijks geconfronteerd met het Handelsregister; “is dit een spookbedrijf op een spookadres wel-of-niet” (is dit een vraag, van het Handelsregister?)

 

Persoonlijk trek ik zulke teksten met onduidelijke omtrekkende bewegingen heel slecht, zeker als ze vol staan met beweringen die nergens uit blijken, maar ook eigenlijk helemaal niet van belang zijn. Less is more! (zeg ik na een lap tekst te hebben getypt ;-))

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0

Dank voor je input!

 

Fouten zal ik naar laten kijken.... Mag ik je wel alvast om een toelichting vragen over "zeker als ze vol staan met beweringen die nergens uit blijken"

 

Kan ik daar ook iets mee doen.

 

 

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

ik neem aan dat men bij het vernieuwen wel opnieuw die 8,50 moet betalen toch?

Ik denk het niet, sterker ik weet het wel zeker van niet!

Hoe moet ik dit dan interpreteren?

 

De kans is natuurlijk groot dat wij periodiek een aanbieding zullen doen om een bestaande verificatie te laten verversen.
Link naar reactie
  • 0

Morning!

 

Vooropgesteld, ik ben ondernemer en geen "uurtje-factuurtje" of "enge abonnement" gebakken lucht verkoper.

 

Geen geblaat in de ruimte die het allemaal beter moet weten die vervolgens een klant leeg zuigt. Heb ik in het verleden nooit gedaan, doe ik nu niet en zal ik in de toekomst ook niet doen. Simpel genoeg; ik heb het niet nodig!

 

Hoe jij het kan zien? Ik weet niet, misschien kan je het voor 4 euro proberen? :p

 

Wat de aanbieding is zal sowieso verschillend zijn! helemaal afhankelijk hoe de KLANT WIL dat er gecontroleerd gaat worden; als wij langs moeten komen en wij kunnen dit combineren zit er natuurlijk een vrolijke korting in.

 

Als mensen niet willen, dan controleren wij niet opnieuw. Willen mensen de link weghalen met de extra datum toevoeging dan halen ze die weg, willen mensen het certificaat los gebruiken dan doen ze dat. Maar de klant kiest!

 

Ik kan mij zelf niet serieus nemen als ik geen melding doe dat een verificatie oud is. Laat dit niet alleen in het belang van mij zijn maar zeker ook in het belang van de klanten van mij!

 

Daarbij kreeg ik gisterochtend nog een behulpzame tip; die kost en paar cent... En die ga ik je nu ook nog niet vertellen ;)

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Ja, maar in de huidige vorm bén je een van die keurmerken.

 

O nee, toch niet helemaal: je doet alleen in adressen, niet in voorwaarden...

 

Ergo: die verificatie mag meer "in your face" zijn, voor mijn part met een glimmend rode lak-zegel, vijf vergulden sterren en twee ingescande handtekeningen.

 

 

Dagje veder... Ik heb her en der de tekst "bestel" vervangen door "bekijk"

 

Thanks

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 1

Nog 2 dingen verzonnen.

 

Mogelijk misbruik bij aangetekend.

Laat het naar een adres versturen waar niemand het aan neemt (op vakantie bijvoorbeeld). Dan afhalen bij het postkantoor, eventueel door iemand die je machtigd.

 

Ander punt is voor later als je al lang bestaat. Misschien aardig niet alleen de laatste controle te noemen, maar ook sinds wanneer ze bij jou bekend zijn.

Laatste controle gisteren is leuk. Laatste controle gisteren en al 3 jaar bij ons bekend straalt nog wat meer vertrouwen uit.

Link naar reactie
  • 0

Nog 2 dingen verzonnen.

 

Mogelijk misbruik bij aangetekend.

Laat het naar een adres versturen waar niemand het aan neemt (op vakantie bijvoorbeeld). Dan afhalen bij het postkantoor, eventueel door iemand die je machtigd.

 

Ander punt is voor later als je al lang bestaat. Misschien aardig niet alleen de laatste controle te noemen, maar ook sinds wanneer ze bij jou bekend zijn.

Laatste controle gisteren is leuk. Laatste controle gisteren en al 3 jaar bij ons bekend straalt nog wat meer vertrouwen uit.

 

HI!

 

Thanks voor de input!

Als iemand anders de "aangetekende" ophaalt is er in ieder geval iets van een trace... Het is ook een echte "tussenoplossing" voor het "instapmodel" voor 8 euro en de "dikke uitviering" van 50 euro.

 

Jip! Dat ga je straks ook zien... Als de klant dit wil, komt dit erbij te staan; de levensgeschiedenis.

 

 

nog een opmerking lieve KvK

 

Het is natuurlijk maf dat op een uittreksel niet staat wanneer de laatste wijziging is geweest terwijl je wel nu hip aan het doen bent om op je App te laten zien wat er in je buurt veranderd is.

Wijzigingen die dan misschien wel "openbare gegevens zijn" maar ook niet altijd iets waar een direct belang bij is om dit "aan je buren te laten zien"

 

Ik ben dan misschien een kneus maar waarom print je dit niet op een uittreksel waar mensen voor betalen; als ze dan een recente datum van wijziging zien ..... kan er misschien wat gerichter gekeken worden.

Dit heeft een groot anti-fraude-voordeel en meteen stiekem upsales voor "jullie"

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 2

 

Meer veilige online transactie, B2B, maar ook particulieren die graag veilig online zaken willen doen.

 

 

Het systeem om als klant aan een centraal punt te betalen welke de webshop pas betaald zodra het product werkelijk geleverd is lijkt mij nog veiliger. Bij het niet leveren van het product (bijvoorbeeld bij een faillissement) kan het betaalde bedrag dan weer naar de klant terug gestort worden. Met een klein percentage voor de transactie kosten heb je dan volgens mij al een leuk verdienmodel.

 

Link naar reactie
  • 0

 

Meer veilige online transactie, B2B, maar ook particulieren die graag veilig online zaken willen doen.

 

 

Het systeem om als klant aan een centraal punt te betalen welke de webshop pas betaald zodra het product werkelijk geleverd is lijkt mij nog veiliger. Bij het niet leveren van het product (bijvoorbeeld bij een faillissement) kan het betaalde bedrag dan weer naar de klant terug gestort worden. Met een klein percentage voor de transactie kosten heb je dan volgens mij al een leuk verdienmodel.

 

 

Zeker een oplossing.... maar dat heeft weer niet zo heel veel met dit te maken.....

 

Overigens; heb jij wel eens een dispuut met Paypal proberen op te lossen?

Ik heb denk ik een dikke 150.000 transacties met Paypal gedaan.... 4 of 5 claims "tegen" en ooit 1 keer mijn geld proberen terug te krijgen; wat een drama!

 

Maar nogmaals; doen!! Alleen is dit iets heeeeel anders.

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

 

Zeker een oplossing.... maar dat heeft weer niet zo heel veel met dit te maken.....

 

Combineren voor de 6e ster???

Zelf heb ik geen ervaring met paypal, dus hoe het precies werkt weet ik ook niet. Ik doelde meer op een paypal onafhankelijke deposito. De webshop heeft dan de garantie dat het geld aanwezig is en de klant weet dan dat bij het niet leveren het geld weer terug gevorderd kan worden. Vooral bij duurdere producten kan dit een extra zekerheid geven. Al is 100% zekerheid uiteraard nooit gegarandeerd. Bij het boeken van een vakantie is een annuleringsverzekering ook heel normaal, dus een klein percentage voor een "leverings verzekering" bij online bestellen kan mogelijk ook levensvatbaar zijn. Ik heb wel eens vaker ideeën in mijn hoofd waar ik dan net te weinig kennis voor hebt om deze uit te voeren.

Gelukkig heb ik meer verstand van schilderen ;D

 

 

Link naar reactie
  • 0

Haha! Een platform vol met ideeën hier.

 

Maar volgens mij ga ik niet voor de 6e ster. Je hebt trouwens nu een paar van die diensten al, volgens mij wepay en nog een paar.

 

Iedereen zijn ding doen maar dan goed :-)

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 1

Over het product:

 

1) Het eerste wat ik me afvraag: wat maakt een dienst als deze betrouwbaar? Immers: wie betaalt, bepaalt.

 

Wat je verkoopt is vertrouwen, maar je verkoopt het niet aan de koper, maar aan de verkoper. Ik zeg niet dat jij niet te vertrouwen bent, maar misschien gaat iemand anders een soortgelijke dienst opzetten en is die persoon niet te vertrouwen.

 

Nu vermoed ik dat dit wel los zal lopen, want jij hebt er geen baat bij als je niet te vertrouwen bent. Je gaat dan slechte recensies op het internet krijgen en dan kun je wel opdoeken.

 

Dat is dus wat ik als koper zou doen: ik zou eerst googelen op Geverifieerd Adres. Wat zijn dat voor mensen? Hoe staan ze bekend?

 

En dan ga je denk ik te maken krijgen met use cases als de volgende, en hoe klanten reageren met hoe jij hiermee omgaat:

 

- Kwaaie koper komt verhaal halen. Marktplaatsverkoper is met de noorderzon vertrokken en het adres dat op GA staat klopt niet. Wat doe jij?

 

- Kwaaie koper komt verhaal halen. Grote klant levert zijn dienst niet, het adres wat op GA staat is geldig, maar van de verkeerde afdeling. De verkeerde afdeling reageert nogal nukkig en weigert de koper naar de juiste afdeling te sturen. (Dit heb ik zelf wel eens meegemaakt.) Wat doe jij?

 

2) Ik snap het onderscheid tussen de producten niet. Dat wil zeggen, ik snap wel hoe ze verschillen, maar niet waarom ze verschillen. Waarom zou ik een vier- of vijfsterrenproduct kopen anders dan vanwege de uitstraling die ze hebben? Wie zijn je doelgroepen per product?

 

Over de uitvoering:

 

A) Waarom heb je het voortdurend over keurmerken? Is jouw product een vervanging van keurmerken of ben je juist zelf een keurmerk? Dat komt niet helemaal duidelijk naar voren. Volgens mij zou je het hele keurmerkenverhaal juist moeten laten vallen. Het enige wat jij doet is controleren of een adres bestaat. Die eenvoud is juist de kracht van je product.

 

B) Ik zie vijf keer onder elkaar de naam "Geverifieerd Adres" staan (ik tel de adresbalk van de browser mee) en dan pas volgt er iets van een uitleg. Op mijn kleinere scherm staat die uitleg zelfs pas na de vouw. Sommige bezoekers zijn dan alweer vertrokken.

 

Als ik jou was zou ik je producten en je 7-woorden-uitleg veel hoger zetten.

 

C) In de groene balk staat "Webwinkel keurmerk? Gebruik een gecontroleerd adres logo op je site." Niet alleen is dit geen Nederlands, er is met beste wil ook niet uit af te leiden wat je bedoelt. Ik kan wel vier verschillende betekenissen bedenken en van geen ervan weet of vermoed ik dat het de juiste is.

 

D) Copyrighttekens zijn overbodig als het je doel is inbreukmakers te kunnen vervolgen. Je kunt ze wel gebruiken om inbreukmakers af te schrikken. Ik heb zelf geen flauw idee of dat werkt.

 

E) Verder ben ik het met Ward en anderen eens. Als ik als koper kom kijken, wil ik meteen kunnen zien hoe ik kan controleren of een adres geldig is of niet. En ik wil meteen een goed gevoel hebben bij jouw dienst. Als ik het gevoel heb een ondergeschoven kindje te zijn (wederom: wie betaalt, bepaalt), dan krijg ik dat goede gevoel niet.

 

Maar misschien zie ik dat wat te negatief in, want ik kom nu niet via een certificaat binnen.

 

Ik heb het idee dat je een goed en nuttig product hebt, maar vind dat je matig communiceert wat het product is. Dat is jammer. Als je bijvoorbeeld naar je hoofdmenu kijkt, daar ben je juist heel duidelijk: "prijzen", "antwoorden", dat zijn goede links die een bezoeker meteen helpen te vinden waar ze naar op zoek zijn. In de rest van je communicatie mag dat beter.

 

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0

Dank voor de tijd en inspiratie!!

Kan ik zeker wat mee. Zeker omdat:

 

- ik wil geen keurmerk wil zijn! Daar is de kans groot dat "wie betaald...." Ik krijg de kriebels als ik lees "verzekerd van geschillen-commissie" Maar dat is puur "ik"; andere zijn er misschien blij mee.

 

Dit is misschien meteen je antwoord op je vraag; wie betaald heeft niets meer te zeggen dan dat ze de dienst krijgen. De dienst is, kort gezegd, ik controleer volgens de aangegeven methode of een adres bereikbaar is. Niet meer en niet minder (oke, evt als aanvulling de 3 laatste cijfers van het banknummer waar mee betaald is)

 

- als er toch een dispuut is, ben ik ook duidelijk: alleen politie/justitie/overheid en advocaten geef ik achterliggende informatie. Dit is ook een bewuste keuze; ik wil een betrouwbare partner zijn maar ook niet alle privacy zomaar op straat knallen.

 

- nog een tegenstelling; als je via een certificaat komt (staat op iedere site een voorbeeld button) dan zie je nog minder! Dit is omdat veel k-merk sites er een soort bedrijven index van maken. Wel staan er 3 dikke knoppen: abuse / print / terug naar de site. Verder staat er wel een knop naar de hoofdsite voor als mensen meer info willen (zoals jij dit nu aangeeft / hoeveel mensen daar op clicken is minimaal zo ik nu zie, vergelijk het met voorwaarden van software accepteren krijg ik het idee)

 

Als je dan toch op de hoofdsite bent kan je toch de antwoorden vinden die jij zoekt (speciaal kopje voor "kopers") wie er achter zit, wat de procedure's zijn etc.

 

Wat ik zeker verder duidelijk ga maken is dat de procedure redelijk verankert is: het is niet alleen "iwan zegt het zo dus" nee; de procedure en een deel van onsite verificatie is aan een hele(!) degelijke partner uitbesteed. Ga ik dus zeker nog duidelijker maken.

 

Nogmaals; dankie! Ben ik iets vergeten / nog niet duidelijk dan lees ik dat wel!

 

 

 

 

 

 

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 78 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.