Jump to content
  • Welcome to HigherLevel, the Dutch business forum

    Do you have a business question, do you want feedback on your business plan or do you want to advise others? Then you are at the right place at a higher level. Here entrepreneurs come together to take each other to the next level.
    Ask your question, get a quick answer and share your experiences with entrepreneurs. The moment it suits you!
    During the day, evening and weekend 24/7 free advice and exchange of experience with entrepreneurs who understand!
Puur Ontzorgen

Van "leuk initiatief" naar "goed draaiend bedrijf"

Recommended Posts

Beste,

 

Onlangs heb ik een nieuw initiatief opgestart, genaamd Puur Ontzorgen. In het (heel) kort bieden wij ondersteuning aan thuiswonende ouderen in de gemeente Deventer en omstreken. Dit gaat zowel om praktische ondersteuning (denk aan huishoudelijk werk, vervoer e.d.) als ook welzijnsbevorderende activiteiten.

 

Om dit initiatief bekendheid te geven heb ik: folders bezorgd, folders bij huisartsen/wijkcentra e.d. neergelegd, sociale teams benaderd, diverse netwerkbijeenkomsten bijgewoond, een advertorial geplaatst, online via website/LinkedIn/Facebook en diverse platforms.

 

De reacties die ik krijg (zowel van bekenden als mensen die ik nu leer kennen)zijn zeer positief! Daarnaast wordt de website ook goed bekeken.

 

Er is één probleem: er komen geen aanvragen!

 

Wie heeft de "gouden tip" voor me om te zorgen dat het niet alleen bij een leuk initiatief blijft, maar ik ook mijn boterham kan verdienen?

 

Alvast heel hartelijk dank voor het meedenken!

 

Mvg Esther Bosch


www.puurontzorgen.nl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wie heeft de "gouden tip" voor me om te zorgen dat het niet alleen bij een leuk initiatief blijft, maar ik ook mijn boterham kan verdienen?

Niet de 'gouden tip', maar wel een tip: zet de link naar je website in de handtekening. (zie 'mijn profiel' --> 'bewerk dit profiel')

Dan maak je in ieder geval alvast gebruik van de exposure van HL :)

 

 


That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe lang is het geleden dat je die folders rondgedeeld hebt? Eergisteren? :) Mijn ervaring is dat je de mensen tijd moet geven. Nadat je de mensen op de hoogte gesteld hebt van een nieuw initiatief moet dat precies wat 'sudderen' in de hoofden van de mensen.

 

Ik heb voor mezelf ook moeten leren om de factor tijd niet te onderschatten. In het begin gaat het allemaal langzaam maar als je goede diensten/producten aanbiedt gaat het steeds sneller en sneller (wel nog steeds met ups en downs).

 

 


www.evelo.be - Elektricien in regio Kortrijk - technical support for creative people.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou in dit geval geen tarieven op de website vermelden. Je hangt nu een prijskaartje aan een gezellig praatje. Ik vind dat nogal onpersoonlijk overkomen. Natuurlijk moet je geld verdienen, maar ik denk dat dit afschrikt.

 

Beter als je eerst een gesprek aangaat met de uiteindelijke persoon om wie het gaat en eerst eens kijkt of het klikt. De financiën komen daarna aan bod.

 

Heb je je marketingactiviteiten eigenlijk ook gericht op de thuiswonende ouderen? Of alleen de tussenpersonen?

 

En waarom denk je dat hier behoefte aan is, hoe heb je dat onderzocht?


Think Twice | Systeem -/ netwerkbeheer | Cloud computing | Websites | Webshops (Opencart)

Vernieuwde webshop!: Hulpmiddelen voor ouderen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik je site bekijk zie ik een enorm zakelijke pagina met tarieven, sec wat het per uur kost met nog een hoop toevoegingen die me doen twijfelen of ik niet VEEL MEER kwijt ben als ik je inhuur.

 

Als ik dan vervolgens naar je diensten kijk is het eerste wat ik zie dat je komt stofzuigen en (af)wassen.

 

In mijn hoofd klopt dat plaatje niet, en volgens mij zegt dat ook niet wat je doet, dat is VEEL meer.

 

Enige probleem; ik heb nu mijn conclusie al getrokken, en heb je site dichtgeklikt om hier weer te komen reageren.

 

Probeer eens te kijken of je die indeling anders kunt doen. Tuurlijk wil ik weten wat het kost (was het eerste waar ik op klikte), maar vertel dat ook met een verhaal, of minstens een aanvulling. De eventuele beschikbare subsidies/potjes zijn ook heel belangrijk, haal die duidelijk genoeg aan, in plaats van drie woordjes onderaan ergens.

 

Verder zul je inderdaad echt de boer op moeten (blijven) gaan, net zolang tot je voldoende klanten hebt. Dat kan wel een jaar, of 2, of 3 duren, afhankelijk van hoe goed je bent, en hoe goed je iedere klant dusdanig tevreden weet te houden dat hij/zij gaat fungeren als ambassadeur.

 

 


Als je serieus met je branding, merchandising of imago aan de slag wil; Merchandise.nl

Full Service merchandising concepts incl. e-commerce: Merchplanet.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Niet de 'gouden tip', maar wel een tip: zet de link naar je website in de handtekening. (zie 'mijn profiel' --> 'bewerk dit profiel')

Dan maak je in ieder geval alvast gebruik van de exposure van HL :)

 

 

Bedankt voor de tip! Ik zal het direct aan gaan passen :)


www.puurontzorgen.nl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je je marketingactiviteiten eigenlijk ook gericht op de thuiswonende ouderen? Of alleen de tussenpersonen?

 

En waarom denk je dat hier behoefte aan is, hoe heb je dat onderzocht?

 

Bedankt voor je reactie!

De online marketing met name gericht op de kinderen (of andere mantelzorgers) van de thuiswonende ouderen. De folders heb ik verspreid in delen waar de leeftijd vooral 55+ is. De behoefte is er, dat is eerder onderzocht. Alleen probeert men dat nu met vrijwilligers op te vangen. Ik denk zelf dat dit niet haalbaar is, aangezien veel mantelzorgers nu al op hun tenen lopen.


www.puurontzorgen.nl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe lang is het geleden dat je die folders rondgedeeld hebt? Eergisteren? :) Mijn ervaring is dat je de mensen tijd moet geven. Nadat je de mensen op de hoogte gesteld hebt van een nieuw initiatief moet dat precies wat 'sudderen' in de hoofden van de mensen.

 

Ik heb voor mezelf ook moeten leren om de factor tijd niet te onderschatten. In het begin gaat het allemaal langzaam maar als je goede diensten/producten aanbiedt gaat het steeds sneller en sneller (wel nog steeds met ups en downs).

 

 

 

Nog niet zo heel lang inderdaad :). Geduld is lastig als je aan de slag wilt!

 

 


www.puurontzorgen.nl

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Probeer eens te kijken of je die indeling anders kunt doen. Tuurlijk wil ik weten wat het kost (was het eerste waar ik op klikte), maar vertel dat ook met een verhaal, of minstens een aanvulling. De eventuele beschikbare subsidies/potjes zijn ook heel belangrijk, haal die duidelijk genoeg aan, in plaats van drie woordjes onderaan ergens.

 

 

 

Bedankt voor je reactie! Verhelderend om te lezen hoe mensen de website bekijken. Ik heb zelf ook al eens gedacht om een voorbeeld te geven hoe bijvoorbeeld een ochtend eruit kan zien en daar dan een voorbeeldprijs aan hangen.

Of ik zou bij de tarieven toch moeten vermelden dat het afhankelijk is van de situatie, en vooral aansturen op een kennismakingsgesprek. Wat zou jij hierin adviseren?


www.puurontzorgen.nl

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat je zou kunnen doen is (bijvoorbeeld) een kennismakingsdagdeel aan te bieden, zonder kosten, en daar ook je 'tarievenpagina' op in te richten.

 

Zorg is natuurlijk niet echt iets wat mensen willen zien als een zakelijk ding, dus maak dat wat menselijker. Praat over dat PGB, geef voorbeelden (bijv. 'ik kom 2 keer per week bij u langs om u te ondersteunen in huishoudelijke taken, een praatje te maken, of samen met u te gaan wandelen'), en maak er minder 'uurtje-factuurtje' van.


Als je serieus met je branding, merchandising of imago aan de slag wil; Merchandise.nl

Full Service merchandising concepts incl. e-commerce: Merchplanet.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Ester,

 

Stem je promotie af op de doelgroepen die je wilt bedienen. Als ik je website bekijk denk ik dat jij twee voorname doelgroepen hebt (ooit gedacht dit aan te bieden voor de luie tweeverdiener?):

 

1. de eindgebruiker (65/70+)

2. kinderen van de eindgebruiker

 

Als ik mij in de situatie verplaats, zou ik als kind zijnde dit voor mijn ouders regelen. Dit zie ik niet op de site terugkomen (aparte portal voor kinderen van).

 

De oudere doelgroep vindt je meer bij de offline media. Denk hierbij aan huis-aan-huisbladen (wordt door de oudere doelgroep erg goed gelezen). Ik weet niet of je bij de start een persbericht aan de offline media hebt verzonden, probeer te zorgen dat het "nieuwswaardig" is, bijvoorbeeld gisteren was het werelddag van de ouders (zie http://www.issuekalender.nl/ voor meer bijzondere dagen).

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

gisteren was het werelddag van de ouders (zie http://www.issuekalender.nl/ voor meer bijzondere dagen).

 

 

 

Bedankt voor je tips! De website meer inrichten op de kinderen ipv de ouderen zelf is ook een idee. Ik ga er mee aan de slag!

 


www.puurontzorgen.nl

Share this post


Link to post
Share on other sites

De behoefte is er, dat is eerder onderzocht. Alleen probeert men dat nu met vrijwilligers op te vangen. Ik denk zelf dat dit niet haalbaar is, aangezien veel mantelzorgers nu al op hun tenen lopen.

 

Hallo Esther,

 

Bovenstaande baart mij wel zorgen. Ik geloof best dat de behoefte er is. Maar hebben mensen ook middelen om jou te betalen? Misschien is er een reden dat vrijwilligers dit doen... Als ik jou twee ochtenden per week zou willen laten opdraven, dan kost me dat 2 x 3 uur x € 29,50 = € 177,-- per week. Dat is een behoorlijk bedrag (al is je uurtarief zeker niet hoog)! Kunnen ouderen dat missen? Doen zich dan geen beter betaalbare initiatieven voor (zoals de zwartklussende huishoudster, de vrijwilliger toch iets toestoppen)? Kortom: weet je voldoende van de markt? Ik niet, dus hopelijk kun je dit makkelijk onderuit halen...

 

Enkele tips:

[*]stel enkele pakketjes samen, zodat mensen een beter beeld krijgen bij wat je op een ochtend/middag/avond komt doen en wat dat kost. Ik begrijp dat het maatwerk is, maar je kunt vast wel enkele pakketjes samenstellen die op maat aanpasbaar zijn. Kun je ook in abonnementsvorm doen.

[*]denk aan een soort introductiepakket; laat mensen for peanuts kennis met je maken. Zorg dat je 'in het circuit' komt en investeer daar dus ook in, desnoods gratis zou ik zeggen.

[*]naast de eerder genoemde suggesties (offline!), zou ik ook eens denken aan de lokale televisie / radio om onder de aandacht te komen. Misschien kun je iets bedenken dat ze eens een dagje met je meelopen en daar een topic over maken. Ik denk (weet ik dus niet zeker) dat veel ouderen deze zenders bekijken en dat deze zenders dus ook belang hebben bij hen content bieden. Omroep MAX zou nog beter zijn.

 

Veel succes!

 


Heeft u een briljant idee? Of wilt u uw organisatie versterken? Ik help u graag: http://www.vlemminxcompany.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vraag me af of je niet nog eens kritisch naar je teksten moet kijken:

 

"En daarna, als wij de tafel voor u hebben afgeruimd ..."

 

Wij? Met hoeveel mensen kom je dan?

 

"nemen we met elkaar de dag door"

 

Dat klinkt meteen alsof je van plan bent de hele dag te blijven.

 

Ik vind het nogal groot overkomen, terwijl je doelgroep wellicht in eerste instantie op zoek is naar klein en op jouw website wellicht de indruk krijgt dat dat niet kan. Of misschien kan het ook wel niet. Wat is het minimum aantal uren?

Share this post


Link to post
Share on other sites

uurtarieven zijn natuurlijk vrij maar of de markt wil betalen wat jij vraagt voor huishoudelijke hulp? En vanuit een PGB zijn bedragen hiervoor gemaximeerd tot 20,00 euro. Gemeentes hanteren vaak nog lagere tarieven.

 

Inmiddels zijn er ook voldoende initiatieven voor huishoudelijke hulp waarbij uurtarieven beginnen bij € 12,50 (zoek maar eens op witte werkster) Binnen mijn eigen bedrijf hanteer ik € 16,50 per uur inclusief 6% btw en is bij mij de vraag momenteel groter dan ik kan leveren. :(

 

En je moet ook nog eens concurreren tegen het zwarte circuit waar tarieven van 10 euro of zelfs nog lager heel normaal zijn. :-\

 

Wellicht is er een (niche) markt voor jouw diensten en tarieven maar dan moet je dat ook zo brengen. Dus een duidelijke meerwaarde aan je dienstverlening hangen t.o.v. andere aanbieders. ;)


Rieel-schoonmaak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb mezelf verboden om deze week nog de uitspraak "Race naar de bodem" te gebruiken, dus ik wilde het eens van de positieve kant bekijken...

 

Mijn inschatting is dat de enige groep Nederlanders die er 'warmpjes bij zit' de ouderen zijn.

Niet iedereen, maar gemiddeld genomen is het de rijkste groep in de samenleving. 65 plussers zijn de grootste nieuwe auto kopers bijvoorbeeld.

 

In de dienstverlening aan ouderen moet dus toch een boterham te verdienen zijn zou je zo zeggen.

 

Je noemt zelf al een paar zaken die iets duurder geprijsd kunnen worden dan schoonmaakwerk (met alle respect voor schoonmakers en zeker voor HenkH) :

 

Huishoudelijke taken in en om het huis, hulp bij post en/of administratie, ondersteuning bij computer gebruik, gezamenlijke activiteiten ondernemen...

 

Het klinkt heel naar maar ik denk dat er toch wel ouderen te vinden zijn die voor een beetje gezelschap al wat over zouden hebben. Noem het 'activiteiten begeleiding' of iets dergelijks.

 

 

 


Nooit had ik het oude tuinhuis moeten verlaten

Share this post


Link to post
Share on other sites
Noem het 'activiteiten begeleiding' of iets dergelijks.

 

ZZW (Zorg Zelfstandig Wonen) ;)


Rieel-schoonmaak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gebeurd niet zoveel maar ik heb toch wel enkele klanten waar je aanvoelt dat die blij zijn dat er iemand over de vloer komt.

 

Zeggen dat die mensen eenzaam zijn is overdreven, hulpbehoevend zijn ze zeker niet. Maar er is wel behoefte aan een beetje gezelschap en eens een babbeltje met koffie erbij.

 

Mensen zullen niet expliciet betalen voor een babbel maar op een of andere manier is dit deel van de job als technieker, huishoudhulp, schoonmaker,... je bent geen robot die ergens binnenkomt.


www.evelo.be - Elektricien in regio Kortrijk - technical support for creative people.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja, als mensen er voor willen betalen is er niks mis mee denk ik.

 

Je kunt natuurlijk niet drie uur ergens blijven plakken als je maar 30 minuten mag factureren.

Misschien kan TS daar een creatieve oplossing voor bedenken.

 

Vroeger haalde ik ook boodschappen voor ouderen uit de straat. Dan kun je ook niet de boodschappen in de koelkast gooien en snel vertrekken. Een gesprekje over ditjes en datjes hoort dan bij de service.

 

Als je hier op een zakelijke maar respectvolle manier mee omgaat zou er nog best wel eens wat mee te doen zijn. Of mensen daar €25 per uur voor over hebben weet ik niet.


Nooit had ik het oude tuinhuis moeten verlaten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Allemaal heel hartelijk dank voor jullie meedenken! Volgens mij heb ik nu twee

opties:

1. Huishoudelijk werk schrappen en me richten op het gezelschap, activiteiten en welzijn

2. Huishoudelijk werk wel aanbieden, maar tegen een gereduceerde prijs

 

Misschien is het ook een optie om de tarieven van de website te halen en alleen maatwerk te leveren (bijvoorbeeld dmv staffels)

 

Ik hoor graag jullie mening over bovenstaande opties!


www.puurontzorgen.nl

Share this post


Link to post
Share on other sites
1. Huishoudelijk werk schrappen en me richten op het gezelschap, activiteiten en welzijn

 

Kan een goede optie zijn, hou er wel rekening mee dat de vijver waar je in vist een stuk kleiner wordt naarmate je tarieven hoger zijn. Bij (nieuwe) PGB's ben je ook gebonden aan tarieven die overheden voorschrijven en wellicht lager liggen dan jouw gevraagde uurprijs.

 

2. Huishoudelijk werk wel aanbieden, maar tegen een gereduceerde prijs

 

Ben ik al mee bezig maar zoek nu een oplossing hoe ik anderen daarvoor in kan huren. ik kijk daarbij naar partijen zoals helplinq en werkstudent en hoe zij dat geregeld hebben.

 

 

Misschien is het ook een optie om de tarieven van de website te halen en alleen maatwerk te leveren (bijvoorbeeld dmv staffels)

 

uurtarieven zijn transparant en worden al gauw als te hoog ervaren. Met mijn diensten ontkom ik er niet aan voor het reguliere werk. Maar veel extra werk is inderdaad maatwerk en bied ik alleen als totaalprijs aan. Dat is dan weer lastig vergelijken voor klanten die sneller ja zeggen omdat mijn standaard diensten prettig geprijsd zijn.

 

Uiteindelijk gaat het toch om wat er onder de streep over blijf, hoe je daar aan komt mag je creatief in zijn. ;)

 

 

 

 


Rieel-schoonmaak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welke lokale behoefte denk je in te vullen? Kun je dit aan een concurrerend (netto) tarief aanbieden? En bestaat deze behoefte dan ook landelijk?

 

Groet,

 

Highio

 

 


"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Share this post


Link to post
Share on other sites
Let op: het laatste bericht in het topic waar je op wilt reageren is meer dan zes maanden oud. Onnodig oude topics omhoog halen wordt niet altijd gewaardeerd, maar natuurlijk mag je nog wel op oude topics reageren.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 0 leden online en 52 gasten

    There are no registered users currently online

    (See full list)    
  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept