• 0

Mag een korting op een reeds verstuurde/betaalde factuur herzien worden?

Hi,

 

Ik heb twee weken terug een serie domeinen geregistreerd (verhuist om precies te zijn) tegen een actietarief. Nu is het zo dat het actietarief voor max 15 registraties gold, ik heb echter meer geregistreerd. Ik heb wel de korting ontvangen op al mijn registraties, dit komt omdat het automatische systeem blijkbaar geen rekening houdt met dat maximum.

 

Op de factuur staat de korting duidelijk verrekend (voor alle domeinen, dus ook die >15) en de factuur is reeds betaald.

 

Mijn vraag:

Kan de domein-leverancier deze factuur herzien op grond van "de regel was 15 en je hebt er meer geregistreerd" of is dit te laat omdat de dienst reeds is geleverd?

 

na-heffing zou zuur/duur zijn omdat: 1) ik dan meer moet betalen 2) de domeinen al opgezecht zijn bij vorige leverancier 3) ik ze anders ergens anders had willen regristreren (voor meer functies)

 

Ik heb nog geen aanmaning gekregen en wellicht komt deze er ook niet, maar ik ben wel benieuwd wat mijn rechten/plichten zijn in deze (voor een volgende keer)

 

mvgr Erik

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Jij hebt een afspraak met iemand anders. Die persoon levert jou een product of een dienst en in ruil daarvoor betaal jij een bedrag - dat is de afspraak.

 

Jouw vraag is nu, kan die andere persoon je dwingen het afgesproken bedrag te betalen als hij* zich aan zijn deel van de afspraak heeft gehouden? Ja, dat kan hij.

 

Er is een tweede vraag die mogelijk volgt uit jouw onduidelijk verhaal, namelijk: is de korting uberhaupt van toepassing nu ik niet aan de voorwaarden voor de korting voldoe? Het antwoord is nee, om korting te krijgen moet je aan de voorwaarden voldoen. Omdat ik echter niet de actievoorwaarden ken, kan ik onmogelijk zeggen of je eraan voldoet.

 

Als de actievoorwaarde was: "bestel maximaal 15 domeinnamen tegen dit kortingstarief", dan voldoe je eraan (de vraag is dan wel: op welke 15 domeinnamen krijg je korting?), als de actievoorwaarde was: "je krijgt korting als je maximaal 15 domeinnamen bestelt", dan voldoe je er niet aan.

 

Er is nog de mogelijkheid dat de leverancier zich coulant heeft getoond door de actie uit te breiden naar domeinnamen die daar buiten vielen. Daar kom je pas achter als je het de leverancier vraagt.

 

Ten slotte: jij wist dat de actie zich beperkte tot 15 domeinnamen, maar hebt er toch meer besteld. Jouw verhaal dat je ze ergens anders had laten registreren als de leverancier niet de actie had uitgebreid tot alle domeinen snijdt geen hout, want je had dat niet van tevoren kunnen weten.

 

Kun je een indicatie geven om wat voor bedragen het gaat?

 

*) Of zij.

 

 

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0

In hoeverre was het overduidelijk dat je max 15 domeinnamen mocht registreren tegen de actieprijs? Stond dat giga groot op de site of ergens in de kleine lettertjes?

 

Heb je 20 domeinnamen ingevoerd en kwam er toen een prijs uit die je hebt geaccepteerd? Of?

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor alle reacties,

 

Het staat er niet mega groot op, met sterretje en dan onderaan kleine grijze lettertjes. Ik heb steeds los een domein ingevoerd en het gehele betaalprocess doorlopen, veranderd dit mijn rechten/plichten?

 

Het bedrag is niet hoog en de leverancier heeft al uit coulance het actietarief laten staan. Echter vind ik het vreemd dat een provider van een IT dienst de automatisering niet in lijn heeft met actievoorwaarden.

 

Link naar reactie
  • 0

Het bedrag is niet hoog en de leverancier heeft al uit coulance het actietarief laten staan. Echter vind ik het vreemd dat een provider van een IT dienst de automatisering niet in lijn heeft met actievoorwaarden.

 

dat mag je best vreemd vinden.. maar juridisch gezien kan je daar natuurlijk niks mee..

In het overeenkomsten recht tussen bedrijven gelden weinig beschermingen, zolang het vermeld is en je het redelijkerwijs had kunnen weten zullen ze het mogen corrigeren.

 

Alleen consumenten kunnen sneller rekenen op een soort bescherming waarbij al snel het voordeel naar de consument valt als iets onduidelijk is in een overeenkomst. bij overeenkomsten tussen bedrijven is er geen bevoordeling van 1 van de partijen er word gewoon gekeken naar de inhoud van de overeenkomst en of je het redelijkerwijs kon weten.

 

maar goed gelukkig had deze leverancer ook wel door dat dit knullig was en geven ze je alsnog het actie tarief.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ben het niet helemaal eens met de posts hierboven. Juridisch komt een overeenkomst tot stand op basis van aanbod en aanvaarding. Op het moment dat je het doen van een aanbod uitbesteed aan je eigen website (ie, klik ok voor akkoord op verhuizing ad x euro), dan mag je daar best aan gehouden worden. Zeker als het niet een overduidelijke blunder is (koop nu voor -10 euro).

 

Daarbij komt dan nog dat het deel van de overeenkomst dat blijkbaar op een misverstand berust reeds uitgevoerd is en alleen kostbaar ontbonden kan worden. Kosten waar de domeinboer mi voor zou opdraaien.

 

Als de domeinboer aan de bel had getrokken voordat hij de daadwerkelijke verhuizing uitvoerde zou waarschijnlijk een ander verhaal opleveren.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 231 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.