• 0

Welke payment service provider? Ervaringen met Paypro, Pay.nl of Mollie?

Hoi Higherlevel-leden,

 

Voor mijn webshop heb ik een PSP nodig. Nu ben ik al een tijdje allerlei partijen aan het vergelijken, maar het is zoveel, dat ik er niet helemaal uit kom. Ik wil niet lukraak eentje nemen en later tegen allerlei problemen aanlopen.

Mijn webshop wil ik opbouwen, maar ik begin klein. Ik verwacht niet direct heel veel transacties per maand, maar als het gaat lopen, moet het daar wel op ingericht zijn natuurlijk. In eerste instantie wil ik alleen iDEAL en overboekingen accepteren. Ik wil liever (nog) niet vast zitten aan een vast maandbedrag. Verder vind ik het belangrijk dat voor klanten betrouwbaar over komt. Liefst op het bankafschrift ook de naam van mijn webshop, maar dat is niet vaak heb ik al gezien.

Ik denk zelf nu aan Paypro, Pay.nl of Mollie.

Mollie springt er voor mij nu het meest uit, omdat die veel betaalmethodes bieden, de klantenservice relatief snel reageert en de kosten per transactie laag zijn (€ 0,29 zag ik vandaag, was eerst nog €0,45).

Heeft iemand ervaring met één van deze partijen?

 

Mod edit: titel ingekort

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoi Higherlevel-leden,

 

Voor mijn webshop heb ik een PSP nodig. Nu ben ik al een tijdje allerlei partijen aan het vergelijken, maar het is zoveel, dat ik er niet helemaal uit kom. Ik wil niet lukraak eentje nemen en later tegen allerlei problemen aanlopen.

Mijn webshop wil ik opbouwen, maar ik begin klein. Ik verwacht niet direct heel veel transacties per maand, maar als het gaat lopen, moet het daar wel op ingericht zijn natuurlijk. In eerste instantie wil ik alleen iDEAL en overboekingen accepteren. Ik wil liever (nog) niet vast zitten aan een vast maandbedrag. Verder vind ik het belangrijk dat voor klanten betrouwbaar over komt. Liefst op het bankafschrift ook de naam van mijn webshop, maar dat is niet vaak heb ik al gezien.

Ik denk zelf nu aan Paypro, Pay.nl of Mollie.

Mollie springt er voor mij nu het meest uit, omdat die veel betaalmethodes bieden, de klantenservice relatief snel reageert en de kosten per transactie laag zijn (€ 0,29 zag ik vandaag, was eerst nog €0,45).

Heeft iemand ervaring met één van deze partijen?

 

Eén van mijn ouders runt sinds 2008 een Webshop en laat de betalingen via Mollie gaan, dit werkt nog steeds uitstekend, voornamelijk vanwege de makkelijkere uitbreiding naar meerdere betalingsmogelijkheden zijn erg handig.

Link naar reactie
  • 0

Er is inderdaad best wat te kiezen, maar als je weinig transacties hebt lijkt me in ieder geval iets zonder maandelijkse kosten verstandig.

 

Waar je wellicht even naar moet kijken is hoe uitbetaling geregeld is, daarin zitten verschillen tussen PSP's. Sommige betalen bijv wekelijks uit, andere 1 of 2 dagen na de transactie, en er kunnen kosten aan verbonden zijn.

 

Wat bankafschriften betreft: De klant ziet wel de PSP, dat is niet echt te vermijden gezien ze naar hun (derdengelden) rekening overboeken. De omschrijving is iets als

 

"Mollie B.V. inzake Webwinkelnaam"

 

- volgens mij niet alarmerend?

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor jullie snelle reacties!

 

@Richard: Siwsow had ik al naar gekeken, Targetpay nog niet, maar ze zijn allebei toch wel fors duurder per transactie, ik zie nog niet direct wat ze voor die extra kosten meer te bieden hebben.

 

Waar je wellicht even naar moet kijken is hoe uitbetaling geregeld is, daarin zitten verschillen tussen PSP's. Sommige betalen bijv wekelijks uit, andere 1 of 2 dagen na de transactie, en er kunnen kosten aan verbonden zijn.

 

@Benm: Mollie betaald zelfs dagelijks uit als je dat wilt, zonder extra kosten, volgens hun site. Dus dat zit goed volgens mij.

 

Wat bankafschriften betreft: De klant ziet wel de PSP, dat is niet echt te vermijden gezien ze naar hun (derdengelden) rekening overboeken. De omschrijving is iets als

 

"Mollie B.V. inzake Webwinkelnaam"

 

- volgens mij niet alarmerend?

 

@Benm: dat is inderdaad niet erg, maar Paypro bijvoorbeeld zet de naam van webshop alleen in de omschrijving, in eerste instantie is de afschrijving dan dus niet herkenbaar als afkomstig van de webshop, alleen als je de afschrijving opent. Zoals jij beschrijft is dan helderder voor de klant.

 

Zijn er nog andere zaken waar ik goed op moet letten?

Link naar reactie
  • 0

Ik ben al jaren klant van verschillende payment service providers waaronder Mollie. Mollie is in mijn ervaring de beste PSP. Verder is de documentatie van Mollie ook gewoon erg duidelijk, wel zo handig voor de ontwikkelaars.

 

TargetPay zou ik niet aan beginnen, daar ben ik jaren lang tevreden klant geweest maar het lijkt wel alsof dat bedrijf inmiddels dood is. Die staan echt stil.

 

Kijk bijvoorbeeld eens naar het blog:

https://www.targetpay.com/blog/

 

En kijk dan bij Mollie:

https://www.mollie.com/nl/blog

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb jaren gewerkt met multisafepay. Daar was ik best tevreden mee. Heel veel betaalmogelijkheden en de uitbetalingen aan mijn eigen rekening kon ik zelf regelen. Nu heb ik geen webshop meer, dus ook geen psp.

 

Groet,

 

Jeroen

Het internet is gigantisch en groeit nog steeds. Alleen al in Nederland zijn er miljoenen sites!

Hoe doet jouw website het? Check met SEO-tools! Hoe verbeter je het? Lees mijn blog

Link naar reactie
  • 0

Ik heb jaren gewerkt met multisafepay. Daar was ik best tevreden mee. Heel veel betaalmogelijkheden en de uitbetalingen aan mijn eigen rekening kon ik zelf regelen. Nu heb ik geen webshop meer, dus ook geen psp.

 

Groet,

 

Jeroen

 

Die heb ik nooit begrepen. Multisafepay is naar mijn ervaring niet goedkoop. De tarieven zijn niet transparant en op offerte basis. Dan krijg je ook nog eens zo'n tussenscherm bij het afrekenen. Optimaal is naar mijn mening dat men op de webshop de betaalmethode kiest. In het geval van ideal ook op de website zelf de bank selecteert. Dan direct door naar betalen. Dus bij ideal naar de eigen bank. Bij PayPal direct naar PayPal, enzovoorts.

 

Mij lijkt een extra tussenscherm van een PSP conversie verlagend. Met name als je een onbekende webshop bent. Als je Mediamarkt heet, zal men snel denken het zal wel kloppen. Als je MJAM heet, zal een consument met enige twijfel daar allicht afhaken.

Link naar reactie
  • 0

Dan krijg je ook nog eens zo'n tussenscherm bij het afrekenen. Optimaal is naar mijn mening dat men op de webshop de betaalmethode kiest. In het geval van ideal ook op de website zelf de bank selecteert. Dan direct door naar betalen. Dus bij ideal naar de eigen bank. Bij PayPal direct naar PayPal, enzovoorts.

 

Mij lijkt een extra tussenscherm van een PSP conversie verlagend. Met name als je een onbekende webshop bent. Als je Mediamarkt heet, zal men snel denken het zal wel kloppen. Als je MJAM heet, zal een consument met enige twijfel daar allicht afhaken.

 

Zo'n tussenscherm is soms lastig, soms ook niet.

 

Extra stappen zijn in de regel conversieverlagend. Het is echter mogelijk dat je een stap uit je eigen shop haalt (betaalmethode kiezen) en die naar de PSP verplaatst. Voor zover me bij staat deed bijvoorbeeld Ogone dat: je kon op hun systeem kiezen of je creditcard, ideal (+welke bank) of paypal wil gebruiken.

 

Op zich had ik wel positieve ervaringen met Ogone, maar sinds de overname door Ignetico is het naar mijn ervaring allemaal wat rommelig geworden.

 

Link naar reactie
  • 0

Dan krijg je ook nog eens zo'n tussenscherm bij het afrekenen. Optimaal is naar mijn mening dat men op de webshop de betaalmethode kiest.

 

Tussenscherm is bij MSP niet noodzakelijk, je kunt in de shop ook al bank kiezen en direct naar betaling.

 

Wij hebben overigens een eigen tussenscherm, wat we voornamelijk gebruiken voor klanten die we een betaallink sturen (ons bedrijf werkt 98% van de tijd op offertebasis, niet via rechtstreekse webwinkelverkoop), en dan dus op een 'eigen' pagina terechtkomen binnen de MSP omgeving.

 

 

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

Link naar reactie
  • 0

oh, en volgens mij heb ik hier ooit een topic gezien van een bedrijf die puur het verlagen van tarieven bij PSP's aanboden.

 

Nadat ik dat topic gelezen had heb ik de telefoon gepakt, MSP gebeld en zelf gevraagd of ze daar mogelijkheden in hadden. Direct een stuk sterker tarief gekregen, natuurlijk mede zowel door de (lange) klantgeschiedenis (vanaf 2008 of 9) en het feit dat we best wel wat transacties via hun doen.

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

Link naar reactie
  • 0
Mij lijkt een extra tussenscherm van een PSP conversie verlagend. Met name als je een onbekende webshop bent. Als je Mediamarkt heet, zal men snel denken het zal wel kloppen. Als je MJAM heet, zal een consument met enige twijfel daar allicht afhaken.

 

Gelukkig noem ik mijn webshop niet MJAM, dus dat scheelt ;). Maar ik heb inderdaad ook cantact gehad met MSP. Ze hebeen verschillende paketten, maar als ik geen vaste maandlasten wil, kom ik uit of het fast checkout pakket. Dat betekent dat mijn klanten worden doorgeleid naar het systeem van MSP, waar ze zich moeten registreren. Niet echt fast, het wordt pas snel voor de klant als hij dit al eerder bij een andere webshop heeft gedaan. Maar ik ben het zelf tot nu toe nog nooit tegengekomen bij andere webshops. MSP verzameld dus bovendien ook nog al jouw klant gegevens.

Dus daar ben ik op afgehaakt.

Link naar reactie
  • 0

Ik werk zelf met Pay.nl en ben erg tevreden.

De iDeal betalingen worden binnen 24 uur uitbetaald op werkdagen.

En ze werken met second chance email. Dus als een betaling mislukt, dan krijgt de klant een e-mail om de bestelling direct te betalen.

 

Overigens is overstappen van de ene PSP naar de ander relatief makkelijk.

Ik ben de laatste paar jaar al een paar keer overgestapt van PSP.

Link naar reactie
  • 0

Maar ik heb inderdaad ook cantact gehad met MSP. Ze hebeen verschillende paketten, maar als ik geen vaste maandlasten wil, kom ik uit of het fast checkout pakket. Dat betekent dat mijn klanten worden doorgeleid naar het systeem van MSP, waar ze zich moeten registreren. Niet echt fast, het wordt pas snel voor de klant als hij dit al eerder bij een andere webshop heeft gedaan. Maar ik ben het zelf tot nu toe nog nooit tegengekomen bij andere webshops. MSP verzameld dus bovendien ook nog al jouw klant gegevens.

Dus daar ben ik op afgehaakt.

 

Begrijpelijk, dat komt er dus feitelijk op neem dat klanten 2 keer hun gegevens moeten invoeren?

 

Vermoeddelijk kun je onderwater die klantegegevens wel doorsluizen naar MSP zodat ze voor-ingevuld zijn, vraag blijft wat ze ermee moeten.

Link naar reactie
  • 0

verlagen van tarieven

 

Nadat ik dat topic gelezen had heb ik de telefoon gepakt, MSP gebeld en zelf gevraagd of ze daar mogelijkheden in hadden. Direct een stuk sterker tarief gekregen, natuurlijk mede zowel door de (lange) klantgeschiedenis (vanaf 2008 of 9) en het feit dat we best wel wat transacties via hun doen.

 

Als een bedrijf geen transparante/vaste tarieven heeft en ik om korting moet gaan bedelen dan haak ik af, dit zijn onbetrouwbare partners. De kans dat je teveel betaald is altijd aanwezig en het is ronduit schofterig tegenover diegene die eerlijk en transparant een dienst wil afnemen. Ordinair centen binnen harken dus.

 

Wat betreft ervaring met Mollie. Voor mij absoluut de beste payment service provider van Nederland. Transparant, helder en een meer dan uitstekende support.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ook hier prima ervaringen met Mollie - goede en snelle klantenservice, en alles werkt zoals het hoort.

 

Sluit ik me bij aan. :) Al bijna 10 jaar uitstekende ervaringen met ze. Valt me ook op dat Mollie gedurende de tijd mooie innovaties en vernieuwing op hun diensten doorvoert, zo hebben ze de betalingsmogelijkheden flink uitgebreid (je kunt klanten zelfs via Bitcoin laten afrekenen) Verder hebben ze de uitbetalingsfrequenties uitgebreid (je kunt wanneer je dit wilt iedere dag uitbetaald krijgen) en ze hebben een zeer mooie Beta van hun nieuwe klantenbeheerpanel..

Hartelijke groet,

 

Werner

Een logo ontwerpen of website maken kun je anno 2022 als ondernemer / ZZP'er zelf!

Link naar reactie
  • 0

Sinds gisteren definitief over op pay.nl. Ben er van onder de indruk. De SDK werkt erg fijn en is eenvoudig mee te werken. Heel veel eenvoudiger dan de ideal 3.3.1 implementatie van de banken zelf waar ik eerder mee werkte en biedt nog meer mogelijkheden. De hoeveelheid betaalmogelijkheden, de tarieven en ook de uitbetaal termijn vind ik erg sterk. Het admin dashboard waar je beschikking toe krijgt is heel duidelijk en overzichtelijk. De klantenservice is tot nu toe erg goed. Voor ontwikkelaars vragen kun je telefonisch rechtstreeks spreken met hun eigen ontwikkelaar. Kortom ik ben tot nu toe erg enthousiast! Nu kan ik het niet vergelijken met bijvoorbeeld Mollie, omdat ik daar simpelweg geen ervaring mee heb. Tot nu toe heb ik enkel ervaring met aansluitingen rechtstreeks met de Rabobank, PayPal, AfterPay, Targetmedia en Postcode.nl. Op basis daarvan kan ik zeggen Pay.nl is erg goed naar mijn mening.

Link naar reactie
  • 0

Weet nog niet waarom maar heb toentertijd besloten om voor Sisow te gaan, waarschijnlijk omdat ik minder bekend was met Mollie.

 

Ben tevreden over Sisow, uitbetaling heb ik per week staan en het koppelen aan m`n website was ook zo geregeld.

 

Maar in het kader van zoeken naar besparingen zal ik Sisow eens naast Mollie neer gaan leggen en eens kijken welke voordeliger is voor mij.

Link naar reactie
  • 0

Prestashop.

 

Zojuist een Mollie account aangemaakt.

Scheelt op iDeal een 16 cent tov Sisow, is toch weer minder kosten ;-)

 

Tov de totale omzet zal het verschil niet heel groot zijn. Via iDeal is maar 1.6% en via PayPal 6,9% de rest is direct overmaken of cash.

 

Maar toch elke cent minder kosten is er 1 ;-)

 

 

Grt,

Berto.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    0 leden, 530 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.