Jump to content
Hans van den Bergh
Verberg

Handige PostNL App, als het werkt!

vraag

Komt bij ons vaak voor: gasten die spullen vergeten en dit nagestuurd willen hebben. Veel van die zaken (telefoonladers, blouses, Nintendo DS spelletjes, e.d.) kunnen gewoon in een grote envelop en dan op de bus.

 

Nu heeft PostNL een handige feature in de app op de smartphone voor als je geen postzegels in huis hebt, dan kun je gewoon een postzegelcode bestellen en de prijs wordt via Ideal afgeschreven. Handig, want dan hoef je niet eerst naar de winkel voor postzegels, maar je kunt meteen de envelop om de hoek in de bus doen.

 

Tot tweemaal toe mislukte de transactie op mijn smartphone echter nadat het geld (ook tweemaal ad. € 2,92) al was afgeschreven, ik kreeg ook een melding dat ik mijn geld kon terugvragen.

 

Vandaag dus toch maar postzegels gehaald en PostNL gevraagd om tweemaal € 2,92 te retourneren. Krijg ik als antwoord dat ik alsnog twee postzegelcodes krijg?! Die heb ik niet meer nodig, want ik had maar één code nodig en die codes zijn ook maar vijf dagen geldig, dus ik heb er niets aan! Ik vroeg nog of ik dan fysieke zegels kon krijgen, dat zou de medewerker vragen, maar het was gebruikelijk alsnog nieuwe codes te leveren.

 

Het is geen wereldbedrag en ik ga er niet voor naar de Rijdende Rechter of zo, maar de geboden oplossing van PostNL werkt (voor mij) niet.

 

Het is maar even dat u het weet...


Succes & Groet, Hans van den Bergh, A.C.T.I.V.E. (Adviseur, Coach, Trainer, Inbrenger Van Expertise)-Consultant, gespecialiseerd in Opzetten, Aanpassen of Verbeteren van bedrijven in de Belevenis-, Hospitality- & Leisure-markt. Hulpvraag? Ideeën? Plannen? Neem gerust Contact op!

(Let Op: Mijn reacties als vrijwillig Moderator zijn op basis van toetsing aan de forumregels, als lid zijn deze op persoonlijke titel)

Link to post
Share on other sites

12 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
  • Rate this answer

en die codes zijn ook maar vijf dagen geldig

 

Daar heb ik me ook al over verbaasd.

 

Verkoop je als normale ondernemer cadeaubonnen online, dan heeft de consument 14 dagen bedenktijd, en moet de bon minimaal 1 jaar geldig zijn.

 

Maar PostNL noemt het postzegelcodes, en is van mening dat vijf dagen dan ook wel genoeg is... ::)

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer
Handige PostNL App, als het werkt!
Mijn ervaringen zijn, dat er bij PostNL helemaal niets werkt ... zelfs de gewone postbezorging niet.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Stuur dan twee keer een brochurepakket naar Den Haag en Hoofddorp met een begeleidend briefje... 8)

 

Groet,

 

Highio


"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer
Het is maar even dat u het weet...
Inderdaad een dringend ondernemersvraagstuk Hans. ;D Lijkt me ook een interessant onderwerp voor TROS Radar of VARA Kassa. Doet het probleem zich alleen voor als je via de app bestelt?
Ik plaats het in de context van ondernemen, hoe ik m.b.v. een app mijn gasten beter van dienst kan zijn. Nu loopt het bij mij niet in de papieren, maar als het blijkbaar niet goed werkt, kost het toch geld en de oplossing daarvoor is niet adequaat.

Succes & Groet, Hans van den Bergh, A.C.T.I.V.E. (Adviseur, Coach, Trainer, Inbrenger Van Expertise)-Consultant, gespecialiseerd in Opzetten, Aanpassen of Verbeteren van bedrijven in de Belevenis-, Hospitality- & Leisure-markt. Hulpvraag? Ideeën? Plannen? Neem gerust Contact op!

(Let Op: Mijn reacties als vrijwillig Moderator zijn op basis van toetsing aan de forumregels, als lid zijn deze op persoonlijke titel)

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Het is geen wereldbedrag en ik ga er niet voor naar de Rijdende Rechter of zo, maar de geboden oplossing van PostNL werkt (voor mij) niet.

Ik heb een zelfde probleem met de internationale Persoonlijke Postzegel. Je kunt namelijk eigen postzegels laten maken met je eigen logo erop bijvoorbeeld. Ziet er op zich ook geinig uit.

 

Nadeel is alleen dat de internationale "eentjes" dus consequent door de scanners van PostNL niet als zodanig herkend worden, maar als nationale zegels. Het gevolg is dat ze op basis daarvan dus voor élke internationale brief een strafportkaart sturen én een herinnering.

 

Die kun je uiteraard naast je neer leggen, want na 2 keer stoppen ze ook dáár mee. Ik heb wel een brief gestuurd, waar ze na 5 weken per telefoon op reageerden. Kreeg niet de indruk dat ze er nou erg veel aan konden doen. Aan het eind kreeg ik nog wel de vraag of ze me misschien niet iets marketingachtigs konden aansmeren om meer klanten te krijgen. ::)

 

Hoewel Cosara's opmerking over PostNL wat vierkant is geformuleerd, vind ik ook dat het soms allemaal wat knullig gaat bij PostNL.


The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Hoewel Cosara's opmerking over PostNL wat vierkant is geformuleerd, vind ik ook dat het soms allemaal wat knullig gaat bij PostNL.

Ze knutselen hiermee wel aan een "innovatieve" postzegel. ;D

 

Mijn ervaring is dat PostNL een eenogige reus is: als je bij eenoog op de schouders zit, draagt hij je braaf door het land der blinden, maar je moet af en toe wel aan zijn haren en oren trekken.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer
Stuur dan twee keer een brochurepakket naar Den Haag en Hoofddorp met een begeleidend briefje... 8) Groet, Highio
leuke suggestie, maar ik moet die codes (of zegels) eerst nog krijgen... Alle gekheid op een stokje, je krijgt een postzegelcode die evenveel kost als de papieren zegel. De laatste is 'onbeperkt houdbaar', maar de code slechts vijf dagen. Dat vind ik raar. Ook vind ik het niet kloppen dat de app transactie na betaling toch nog kan mislukken, dat je dan zelfs een melding krijgt dat je je geld terug kunt vragen, maar dat men alsnog de codes met beperkte geldigheid wil leveren (terwijl ik die niet meer nodig heb) i.p.v. geld terug.

Succes & Groet, Hans van den Bergh, A.C.T.I.V.E. (Adviseur, Coach, Trainer, Inbrenger Van Expertise)-Consultant, gespecialiseerd in Opzetten, Aanpassen of Verbeteren van bedrijven in de Belevenis-, Hospitality- & Leisure-markt. Hulpvraag? Ideeën? Plannen? Neem gerust Contact op!

(Let Op: Mijn reacties als vrijwillig Moderator zijn op basis van toetsing aan de forumregels, als lid zijn deze op persoonlijke titel)

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Alle gekheid op een stokje, je krijgt een postzegelcode die evenveel kost als de papieren zegel. De laatste is 'onbeperkt houdbaar', maar de code slechts vijf dagen. Dat vind ik raar.

Op zich is dat vreemd, maar dat kan ook een simpele technische beperking zijn die inherent is aan het gebruiken van maar een 'paar' cijfertjes. Afhankelijk van hoeveel informatie al impliciet in die 9 cijfers zit (postcode? huisnummer? datum?), zal er ook nog 1 of 2 controlecijfers bij zitten. Het aantal verschillende cijferpostzegels kan dus redelijk beperkt zijn, waardoor je na een week al door alle unieke codes heen bent. Die beperkte geldigheid heeft er dus mee te maken dat ze zo willen voorkomen dat er twee klanten (kunnen) zijn die tegelijkertijd met dezelfde geldige code een brief versturen.


The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Dat is een legitieme verklaring voor de geldigheidsduur van de codes, maar dat verklaart nog niet waarom ik na de mislukte transacties een melding krijg dat ik mijn geld kan terug vragen en vervolgens toch twee tijdelijke, dus onbruikbare codes krijg aangeboden i.p.v. geld terug of gewone postzegels voor mijn part. Klein bedrag voor mij, maar als het per dag bij meerdere app-gebruikers niet goed gaat, strijkt PostNL toch een aardig bedragje op.


Succes & Groet, Hans van den Bergh, A.C.T.I.V.E. (Adviseur, Coach, Trainer, Inbrenger Van Expertise)-Consultant, gespecialiseerd in Opzetten, Aanpassen of Verbeteren van bedrijven in de Belevenis-, Hospitality- & Leisure-markt. Hulpvraag? Ideeën? Plannen? Neem gerust Contact op!

(Let Op: Mijn reacties als vrijwillig Moderator zijn op basis van toetsing aan de forumregels, als lid zijn deze op persoonlijke titel)

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Tip ze anders over letters en een langere geldigheid denk ik dan. Of om een frankeercode te koppelen aan een postcode van bestemming. En niet alle innovaties zijn een verbetering.

 

Die typering van Ward, geweldig!

 

Groet, Highio


"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Newsflash! Ik ontving zojuist een keurig kaartje met een verontschuldiging en daarbij 10 postzegels als coulance, da's dus 25% rendement ;) Netjes opgelost, dat moet dan ook gezegd worden!


Succes & Groet, Hans van den Bergh, A.C.T.I.V.E. (Adviseur, Coach, Trainer, Inbrenger Van Expertise)-Consultant, gespecialiseerd in Opzetten, Aanpassen of Verbeteren van bedrijven in de Belevenis-, Hospitality- & Leisure-markt. Hulpvraag? Ideeën? Plannen? Neem gerust Contact op!

(Let Op: Mijn reacties als vrijwillig Moderator zijn op basis van toetsing aan de forumregels, als lid zijn deze op persoonlijke titel)

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 4 leden online en 98 gasten

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept