• 0

Zijn naam lijkt op mijn naam...

Hallo,

 

Ik heb een internetwinkel genaamd Partij 1, ik sta geregistreed als Partij 1 bij KvK.

 

Ook heb ik een domeinnaam, namelijk www.partij-1.nl

 

Nu tot mijn grote verbazing wou ik partij1.nl registeren, maar deze is een paar dagen geleden al geregisteerd?

 

Nu is dit ook een de zelfde branche, maar ze vermelden geen KvKnummer, enkel Bank rek etc nummer.

 

Ze verkopen dus wel via de naam Partij 1, wat valt hier aan te doen?

 

Mvg, Jens

 

[moderator: titel toegespitst]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Plan B heeft JensK al uitgedacht, geloof alleen dat het niet helemaal duidelijk overkomt.

 

JensK verkoopt camera-totaal.nl aan de vakfotograaf die cameratotaal.nl opgezet heeft.

 

Plan B

 

JensK gaat op een andere manier, onder andere naam, whatever verder met ondernemen. Toch Flexibel, niet!

Link naar reactie
  • 0

Ik zou inderdaad proberen die ander te vriend te houden... stel je voor dat jij teveel de indruk wekt 'er iets uit te willen slepen', ook al sta je in je recht- als hij z'n hakken in het zand zet en zegt: "Weet je wat, we vechten dit wel in de rechtzaal uit" dan ben je in élk geval geld kwijt aan een advocaat en de kans is groot dat de belangen hier zo tegen elkaar weg te strepen zijn dat er niet echt een case is waar veel in gewonnen kan worden.

De kans is uiteraard ook aanwezig dat het "beraden" wat de andere partij aan het doen is uitdraait op een voorstel dat helemaal niet in jouw voordeel uitpakt (hij kan immers overal advies inwinnen en op andere gedachten komen als de eerste schrik weggeëbt is). Juich niet te vroeg en... nogmaals: verzin een plan B.

 

 

 

Jullie lezen denk ik niet goed mijn verhalen door, ik wil deze zaak in een goede harmonie oplossen, en dit wil de vak fotograaf ook, Ik had die naam eerder dan hem, en hij vindt het jammer.

 

Ik heb alleen een logotje, en heb maar paar euries kosten gemaakt, en terwijl hij toch echt in de honderden zit. Ik wil ervan af zien, ik heb toch geen verkoop gehad, en ik heb het nog niet opgestart, en draaiend en hij wel dus vandaar.

 

Ik hoor het maandag, wat ie zegt. Hij zegt ook in goede harmonie oplossen, dus geen rechtzaken ,, etc etc.. geen vechterij, en vooral niet dingen die hier worden gezegd.

 

Word in goede harmonie opgelost in beide kanten, ik ben bereid tot een verkoop. en hij denkt ie overna en anders ga ik andere stappen ondernemen.

 

Nogmaals: geen rechtzaken etc etc.

Het word in goede harmonie opgelost, dit kost hem en mij minder klaar.

 

En nee ik ga niet verder ondernemen, niet in deze branche. Ik heb een geheel andere branche op het oog als de oplossing / idee doorgaat.

 

En ik hou hem dus te vriend, hij vind het spijtig. Meer niet.

 

Ik koop niks van hem, laat dat duidelijk zijn. Maar dit is gewoon concurrentie op elkaar, en dat wou hij ook niet. En zo is het eenmaal, we komen er wel uit.

 

Ik wil jullie bedanken voor al jullie tips, en graag zou ik dit topic willen laten sluiten.

Link naar reactie
  • 0

Vandaag kregen we deze melding.

 

Zaak is reeds op zeer korte termijn en zeer dan fatsdoenlijk geschikt en de genoemde "stelende" partij stelt geen prijs op openbare discussies waarin voornoemde partij mogelijk in discrediet gebracht kan worden en sluit mogelijke vervolging niet uit.

 

Wie het voorgaande leest, ziet dat de kwestie van verschillende kanten belicht is. Dat is juist het goede van een openbare discussie op zo'n forum. De genoemde partij is welkom om zijn kant van de zaak te belichten. En als hij dat niet wil, is er meestal wel iemand anders die met een tegenargumentatie komt.

 

Met vervolging dreigen werkt echter averechts. We hebben sinds een paar jaar internet, en dat betekent dat zulke discussies steeds meer openbaar worden. Welkom in de netwerkwereld! Als je het ergens niet mee eens bent, moet je met argumenten komen. Niet met advocaten.

 

Ik doe deze draad weer open. 8)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Er vraagt iemand om advies, mensen investeren hun kostbare tijd in het bieden van hulp en dan krijg je dreigementen?

Lekker dan.

Hoewel argumenten iemand niet zullen beschermen tegen een kwaadwillend individu die een ander opzettelijk zwart maakt, uiteraard, dus als verweer hiertegen is argumentatie te beperkt-- maar ... vervolging niet uitsluiten? De discussie was er toch steeds op gericht het zo objectief, netjes en constructief mogelijk op te lossen. ???

 

Link naar reactie
  • 0

 

De melding is waarschijnlijk afkomstig uit de omgeving van domeineigenaar numero 2 die het minder leuk vindt dat de suggestie gewekt wordt dat hij de naam gekaapt heeft. Maar (zoals eerder gesteld) een naam als Camera Totaal is te vergelijken met Fotohuis en Autopaleis. Zo algemeen dat eigenlijk niemand echt het eigendom kan claimen. Dan valt er ook niet zoveel te stelen.

 

Reden te meer om een unieke merk/handelsnaam te bedenken.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
Zaak is reeds op zeer korte termijn en zeer dan fatsdoenlijk geschikt en de genoemde "stelende" partij stelt geen prijs op openbare discussies waarin voornoemde partij mogelijk in discrediet gebracht kan worden en sluit mogelijke vervolging niet uit.

 

Sorry hoor maar wat een "nitwit" :P

 

Hij/Zij mag blij zijn dat dit op een fatsoenlijke HL-manier opgelost wordt.

 

Is dit iemand die al 25 in het vak zit.

 

Hij/Zij heeft zeker nog nooit van "Nic.nl" gehoord.

 

Partij 1 (die om hulp vroeg op dit forum) vs Partij 2 (Die waarschijnlijk de bewuste "bedreiging" gestuurd heeft)

Link naar reactie
  • 0

Is dit iemand die al 25 in het vak zit?

 

We weten niet wie die anonieme melding gedaan heeft, dus is het een beetje flauw om dat vast te plakken aan iemand die al 25 jaar een vak beoefent dat niks met domeinregistraties te maken heeft.

 

Ik heb ook nog nooit van Nic gehoord. Deze nicwit kijkt altijd bij Sidn. ;D

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Geachte lezers,

 

Het volgende probleem: voor een bepaald product heb ik een webnaam (bijv. boekenhuis.nl) geregistreerd. Nu keek ik gisteren op google en vond ik plotseling een bedrijf dat dezelfde naam (boekenhuis) gebruikt onder een andersgenaamde bedrijfsnaam en webpagina (bijv. degooybv.nl). Raar genoeg gebruiken ze deze naam dus op een andersgenaamde website en hebben ze de gelijknamige website niet geregistreerd.

 

De naam die ik geregistreerd heb wordt door hun gebruikt maar is volgens mij geen geregistreerde handelsnaam, wel las ik op kvk.nl dat registratie van een handelsnaam niet verplicht is om er recht op te hebben, zolang je de naam maar als eerste gebruikt.

 

Wat kan ik nu het beste doen, doorgaan met deze webnaam of het verkopen tegen inkoopprijs aan bovenstaand bedrijf (als dit mogelijk is)??

 

Andere suggesties zijn welkom.

 

Vriendelijke groet,

 

Hans de Graaf

 

 

Link naar reactie
  • 0

voor een bepaald product heb ik een webnaam (bijv. boekenhuis.nl) geregistreerd. Nu keek ik gisteren op google en vond ik plotseling...

 

Dat is een beetje niet-zo-slim. Eerst een naam registreren en daarna pas kijken op die al gebruikt wordt...

 

Dat hoort eigenlijk andersom. Eerst bedenken, dan opzoeken of-ie al in gebruik is via ondermeer Google, maar ook bij de SIDN, bij de KvK en bij het Benelux Merkenregister, en dan pas registreren. Anders is het al snel een registratie 'ter kwader trouw'.

 

Kan overigens best zijn dat iemand anders nog niet-zo-slimmer is, en een naam gebruikt die helemaal nergens vastgelegd is. Die wil jou dan wellicht zelfs wat betalen voor de domeinnaam. Maar misschien moet je gewoon een nieuwe naam bedenken.

 

Ik plak deze aan een vergelijkbare discussie vast: Zijn Naam lijkt op Mijn Naam. ;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Dit is de reden dat ik mijn pas bedachte geniale naam zelfs niet fluister tegen vrienden of kennissen tot ik hem (relatief) veilig heb geregistreerd bij het Benelux Merkenbureau en als domeinnaam.nl en domeinnaam.com

 

Als iemand anders ook op dit idee komt, wil ik er héél zeker van zijn dat ik onbetwistbaar de oudste rechten heb... 8)

 

Dat voorkomt natuurlijk niet dat iemand anders dezelfde naam probeert te gebruiken, maar dan sta ik in ieder geval sterk in mijn schoenen.

 

Link naar reactie
  • 0

De registartie op zich kost maar een paar honderd euro.

Wel zul je een merkengerechtigde in moeten schakelen.

Deze gaat eerst een stukje onderzoek doen naar de naam die je wil registeren.

Ook op namen die qua klank (phonetisch) hetzelfde klinken wordt gecontroleerd.

 

Adressen kun je vinden via de site van het Beneluxvereniging van Merken-en Modellengemachtigden.

Onder de button bureaus vind je aangesloten leden die voor jouw aanvraag in kunnen dienen.

Je kunt zelf zoeken in het register op de site van het Benelux Merken Bureau.

Link naar reactie
  • 0

De registartie op zich kost maar een paar honderd euro.

Wel zul je een merkengerechtigde in moeten schakelen.

 

Mochten de kosten een belangrijk punt zijn, dan kan je het merk ook zelf registreren. Bij de aanvraag voert het BMB zelf ook een onderzoek uit in hoeverre je merk overeenkomt met al geregistreerde merken.

 

Je moet je er even in verdiepen, maar het scheelt je weer een paar honderd euro. Zelf registreren kost rond de € 300.

Link naar reactie
  • 0

Wel zul je een merkengerechtigde in moeten schakelen.

 

Hoeft niet. Je kan alles zelf doen. Zie eerdere discussie hier op HL.

 

Klopt, ik doe het ook gewoon zelf. Dat onderzoek wordt namelijk sowieso verplicht uitgevoerd door het merkenbureau zelf (daarom duurt de registratieprocedure ook drie maanden)

Na het onderzoek krijg ik een rapportje of er al vergelijkbare merken bestaan, en op basis daarvan besluit ik of ik wel of niet overga tot registratie.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 128 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.