Ik heb een vraag wat betreft dropshipping. 3 maanden geleden ben ik met 2 vrienden een webshop begonnen in de vorm van een BV. We groeien erg hard en krijgen nu al dik boven de 50 orders per week. Het ding waar het nu om gaat is dat onze klanten uit de hele wereld komen (USA, indonesië, dubai, turkije etc). We shippen dan ook naar elk land. Ons product komt uit China en wordt vanuit daar ook rechtstreeks gedropshipt bij onze klanten. Maar omdat we een echt bedrijf zijn moeten we dus gaan boekhouden. (tot nu toe is er niets echt bijgehouden.) Het volgende moeten jullie weten:
- Als er een order binnen komt moeten wij deze handmatig doorgeven en betalen per order.
- Prijs is telkens anders voor ons door wisselkoersen en verzendkosten die per land verschillend zijn. (we leveren free shipping, en daarom draaien wij er telkens voor op).
- Van de orders komt geen factuur binnen, (geen vermelde BTW)
- Alle orders komen door elke douane in elk land omdat het <22 dollar is en omdat er niet naar wordt gekeken.
- we betalen dus geen douane/invoerrechten
Daarom heb ik de volgende vragen;
1. Hoe moet ik de boekhouding doen? ik moet geen btw betalen zou ik zeggen en wel vorderen van onze klanten (per land)? en naar wie gaat deze belasting dan?
2. Moet ik elke order apart inboeken of mag het ook alles bij elkaar na een periode zijn?
3. We geven veel gratis producten weg aan promotions via social media, Hoe boeken we dat weg.
Misschien is het nog onduidelijk, maar ik sta open voor alles en provide graag additional informatie!
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
m249bulls
m249bulls
Beste forumleden van Higherlevel,
Ik heb een vraag wat betreft dropshipping. 3 maanden geleden ben ik met 2 vrienden een webshop begonnen in de vorm van een BV. We groeien erg hard en krijgen nu al dik boven de 50 orders per week. Het ding waar het nu om gaat is dat onze klanten uit de hele wereld komen (USA, indonesië, dubai, turkije etc). We shippen dan ook naar elk land. Ons product komt uit China en wordt vanuit daar ook rechtstreeks gedropshipt bij onze klanten. Maar omdat we een echt bedrijf zijn moeten we dus gaan boekhouden. (tot nu toe is er niets echt bijgehouden.) Het volgende moeten jullie weten:
- Als er een order binnen komt moeten wij deze handmatig doorgeven en betalen per order.
- Prijs is telkens anders voor ons door wisselkoersen en verzendkosten die per land verschillend zijn. (we leveren free shipping, en daarom draaien wij er telkens voor op).
- Van de orders komt geen factuur binnen, (geen vermelde BTW)
- Alle orders komen door elke douane in elk land omdat het <22 dollar is en omdat er niet naar wordt gekeken.
- we betalen dus geen douane/invoerrechten
Daarom heb ik de volgende vragen;
1. Hoe moet ik de boekhouding doen? ik moet geen btw betalen zou ik zeggen en wel vorderen van onze klanten (per land)? en naar wie gaat deze belasting dan?
2. Moet ik elke order apart inboeken of mag het ook alles bij elkaar na een periode zijn?
3. We geven veel gratis producten weg aan promotions via social media, Hoe boeken we dat weg.
Misschien is het nog onduidelijk, maar ik sta open voor alles en provide graag additional informatie!
Ik hoor graag van jullie.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/56434-administratie-omzetbelasting-internationale-dropshipping-bv/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
62 antwoorden op deze vraag