• 0

Nieuwe productnamen

Ik ben bezig met een nieuwe website voor DjHuren.nl en wil ook de namen van de shows veranderen. Nu heten ze nog "show 1", "show 2", "show 2 met dance pakket", "show 2 met romance pakket" enzovoorts, maar ik wil er graag wat meer aansprekende namen voor.

 

Nu zat ik eraan te denken om de shows Spaanse namen te geven. De kleinste show zou dan bijvoorbeeld "Intimo" heten, de standaard set "Fiesta", het Romance Pakket wordt dan "Romantico" enzovoorts. Ik vind deze namen lekker feestelijk klinken en het is duidelijk wat de Nederlandse vertaling is.

 

Maar toch twijfel ik. De naam van de website is immers DjHuren.nl, lekker Hollands, duidelijk en no nonsense, en ik weet niet of zo'n exotische namen wel aansluiten bij dat merk. Wat denken jullie?

 

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Haha ja dat is ook een puntje inderdaad, al doet Spaanstalige muziek het wel goed in de top 40... hits als danza kuduro, balada, ai se eu te pego, macarena, bailar en natuurlijk de huidige nummer 1 (al 2,5 maand) despacito draai ik zeer regelmatig...

 

Anders misschien maar gewoon Engelse namen...

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

Kan het zijn dat je onzekerheid over namen voortkomt uit jouw onzekerheid over het product? Waarom heb je uberhaupt zoveel sets? Als je 20 verschillende sets hebt, ga ik ervanuit dat die elk tientallen keren per jaar worden afgenomen, want iets waar heel weinig vraag naar is, blijft geen ondernemer voeren. Is dat ook zo?

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0

Nee onzeker over de producten zelf niet hoor. Set 1 is de kleinste set, bedoeld voor feestjes thuis. Set 2 is de standaard set voor een feest in een zaal ofzo. Dat zijn de meest geboekte sets. De andere sets zijn eigenlijk uitbreidingspakketten voor set 2. Vandaar ook de huidige benamingen (set 2 + naam uitbreidingspakket).

 

Die uitbreidingspakketten worden niet heel vaak geboekt, maar het is een leuke upsell en de klant heeft wat te kiezen. Het gaat in totaal om 6 shows (6 producten dus), dus niet extreem veel.

 

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 1

Een DJ die ik ken noemt die sets dan ook Huiskamerdisco en Feestdisco. Zou je eventueel Huiskamershow en Feestshow van kunnen maken.

 

(We kunnen het lang en breed hebben over wie de betere presentatie en segmentatie heeft, maar ik vind zijn presentatie wel het overzichtelijkst.)

 

[Modedit: backlink verwijderd. Et tu Branko?!]

 

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0

Heb ik ook aan zitten denken, maar de kleinste set wordt ook regelmatig geboekt in kleine zaaltjes enzo dus iets met huiskamer of thuis dekt de lading niet echt. Namen als "klein", "basis", "standaard", "medium" enzovoorts vind ik weer niet feestelijk genoeg, en ik denk dat het zelfs een negatieve werking kan hebben (wie wil er nou een basis of standaard show op een bijzonder feest).

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

Een DJ die ik ken noemt die sets dan ook Huiskamerdisco en Feestdisco.

 

 

Wilco?

 

on topic

Hoeveel 'sets' heb je? EDIT: LEZEN RIES, sorry

 

Met 6 sets kun je toch ook 6 compleet verschillende namen nemen? Eventueel titels van nummers die typerend zijn voor het thema van de set (Pakketje "Waarheen Waarvoor" moge bijv. al duidelijk zijn haha)

 

Qua formaat kun je evt ook "THEMA", "THEMA L" en "THEMA XL" hanteren natuurlijk (en evt uitleggen hoeveel extra WATTS er dan op me af gaan komen of wat er dan ook meer aan vast hangt)

 

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

Link naar reactie
  • 0

Een stuk of 6, plus een paar gedecoreerde themashows. Die uitbreidingen zijn eigenlijk "sfeerpakketten". Zo is er een pakket met romantische uitbreidingen zoals een sterrendoek, een spiegelbol en een bellenblaasmachine, een pakket met spectaculairdere uitbreidingen zoals een laser, rook en bewegend licht en een pakket waar alles in zit.

 

Op zich vind ik de namen van de uitbreidingspakketten wel prima, bovengenoemde pakketten heten nu

achtereenvolgens het Romance Pakket, Dance Pakket en Exclusive Pakket. Engels is dus ook ok, maar dan moet ik alleen nog wel namen voor de kleinste set (nu set 1) en de standaard set (nu set 2) hebben. Zou dan intimate en iets van party of ambiance worden...

 

PS het overzicht wordt ook flink verbeterd op de nieuwe site, maar die post ik tzt wel in het "wat vinden jullie van mijn" topic ;)

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

Ja het is toch een emotie product natuurlijk, je probeert toch een bepaalde sfeer voor te spiegelen in te teksten en een mooie naam draagt daar ook aan bij. Daarom is het ook belangrijk dat die naam aansluit bij de tekst en andere branding natuurlijk.

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0
Ja het is toch een emotie product natuurlijk, je probeert toch een bepaalde sfeer voor te spiegelen in te teksten en een mooie naam draagt daar ook aan bij. Daarom is het ook belangrijk dat die naam aansluit bij de tekst en andere branding natuurlijk.
Meer beeld gebruiken!

 

De verhouding tekst/beeld is uit balans. Neem eens een goede fotograaf mee en maak plaatjes van je parties (zonder inbreuk te maken op de privacy van je klanten), dan hoef je minder uit te leggen.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Hmm vind ik eigenlijk wel meevallen. Die teksten zijn vooral bedoeld om op de emotie van de klant in te spelen, en het werkt blijkbaar want de site levert honderden aanvragen per jaar op en ik krijg regelmatig te horen van klanten dat ze zich zo herkennen in de teksten.

 

Overigens komt er op de nieuwe site wel wat meer beeldmateriaal terug, maar dat behandelen we tegen die tijd wel ;) Nu gaat het me echt even over de productnamen.

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

Nu gaat het me echt even over de productnamen.

 

Maar is dat eigenlijk niet afhankelijk van je doelgroep?

 

"Latino romantico" klinkt (in mijn oren tenminste) wel bedoeld voor een andere doelgroep dan "Twerk music", om maar wat te noemen.

 

Wie is je doelgroep eigenlijk (of heb ik dat gewoon gemist in je verhaal misschien)?

 

(p.s.: Maakt natuurlijk verder niet veel uit in deze, maar 'Balada' en 'Ai se eu te pego' is Portugees - niet Spaans... De zangers komen uit Brazilië.)

 

 

 

"What, me worry?"

Link naar reactie
  • 0

Haha ik weet t, maar dat zal qua namen niet zoveel uitmaken (EDIT, even gecheckt, is inderdaad hetzelfde). Ook in het Italiaans komen er ongeveer dezelfde namen uitrollen.

 

Mijn doelgroep is heel breed, iedereen die een feestje geeft eigenlijk. De ene keer sta ik op een chique bruiloft in een duur kasteel, de andere keer sta ik in een Amsterdams buurthuis op de 50e verjaardag van tante Sjaan en de dag erop sta ik op een studentenfeest te draaien.

 

Das ook een deel van mijn dilemma: in de bruiloftenmarkt zullen Spaanse / Italiaanse namen het waarschijnlijk wel goed doen, maar dat klinkt meteen zo duur en exclusief terwijl ik ook gewoon tante Sjaan wil aanspreken.

 

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

In dit geval is het mijn eigen website (ik ben naast webbouwer ook dj) ;)

 

Ik heb de vraag ook op Facebook gedeponeerd, daar zijn er een aantal die net als Peter vinden dat Nederlandse namen de beste optie zijn... is dus ook een mogelijkheid.

 

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

Ik zou als advies zoveel mogelijk conformeren aan muziekstromingen of gelegenheden. Neem daarbij als input lekker mee wat klanten wensen. Er zijn ongetwijfeld playlists die je per gelegenheid kunt gebruiken en ruimte voor verzoeknummers wordt ongetwijfeld ook altijd gewaardeerd.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ik verdien al 14 jaar mijn inkomen als dj dus dat begrijp ik wel hoor Highio 8)

 

Ik vroeg om advies over de namen van mijn shows, niet over hoe ik mijn werk moet doen ;) Ik heb inmiddels besloten voorlopig gewoon Nederlandse namen te gebruiken. Mocht ik toch nog wat anders besluiten is dat met een simpele search and replace actie zo aangepast.

 

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

Ik bedoel dat je de namen van stijlen en gelegenheden dan ook gewoon kunt doorzetten als pakketlabel. Jouw huidige naamgeving en idee zouden geen van beiden mijn voorkeur hebben. Groet, Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ah ok, dan heb ik je verkeerd begrepen, mijn excuses. Ja dat doe ik al, de shows heten nu bijvoorbeeld "bruiloft drive-in-show set 1", de zomerse themashow "DjHuren.nl Beachparty" en de winterse themashow "DjHuren.nl Apres-ski party". Dat houd ik er ook wel in, maar ik wil af van de "set 1", "set 2" enzovoorts.

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

Je moet niet nummeren of Spaans of Italiaans labelen. Dat geeft nog meer dimensies dan je al hebt. Ik zou dan nog eerder voor zoiets als alliteratie bij naamgeving kiezen voor herkenbaarheid. Groet, Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Heb je wellicht een voorbeeld van hoe jij het zou doen dan? Ik ben wel voorstander van om te beginnen met de doelgroep, dus bruiloft dj show... maar daar zal toch een pakketnaam achter moeten komen.

 

Nu dus bruiloft dj show 1, bruiloft dj show 2 enzovoorts, maar ik heb dus liever wat meer (aan)sprekende namen voor de pakketten mocht dat nog niet duidelijk zijn ;) Jij zegt geen Spaanse of Italiaanse namen, geen nummers, wel Nederlandse of Engelse namen dan of heel iets anders? Gelegenheden zit er dus al in, muziekstromingen is alleen voor de themashows te doen want op de meeste feesten draaien we juist heel gevarieerd.

 

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 135 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.