• 0

Op zoek naar een bedrijfs- of productnaam (verzameltopic)

Ik ben nu met mijn ondernemingsplan zover dat Ik het een naam moet gaan geven.

Ik weet wel wat Ik ga doen. Maar hoe noem Ik het?

Ik ga mij zelf verhuren op basis van zzp. Ik ga technische ondersteuning verlenen op zeer uiteenlopende werkzaamheden. Dit varieerd van Metaalbewerking tot Technische automatisering. Ik heb een zeer brede technische ervaring en scholing. Ik denk dus aan de klusbussen, maar dan anders. Zeg Technische Serviceverlening, Support ..enz.

Ik zoek dus een mooie naam en naam voor de website, voorheen Creasoft. Ja die, ;) De basis voor alleen Software is te smal, vandaar mijn vraag.Ik moet nu een nl website en kvk aanvragen. Maar ben het nog niet eens over de naam. Iemand een idee? dank en Gr Henk,

 

[edit]Titel aangepast aan verzameltopic - mod[/edit]

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Hans, bedankt, maar het klinkt me iets te "frans" voor een moderne collectie.

 

Highio, ik had inderdaad wel een reactie van jou verwacht ;) Bedankt!

De poeslief en kattenkwaad is geweldig! Die onthou ik voor een ander doel!

 

De keuze is gevallen op: VIP store collection: dekt de lading, is lekker trendy en staat inmiddels op het ontwerp van de folder ;)

 

 

Bedankt voor het meedenken!

Link naar reactie
  • 1

Highio, bedankt voor de reacties!

Ik neem aan dat je richting de retail zelf bedoelt, daarin noem ik het inderdaad retailcollectie of de VIP store collection.

Waar het mij nu om gaat is een term die ik kan noemen in de brochure die ik aan de retail erbij lever, Deze is dus aan de consument gericht.

 

Ik blijf gecharmeerd van VIP store collection ;)

 

 

Link naar reactie
  • 0

een van mijn leveranciers heeft een aantal trouwe detaillisten de titel 'ambassador of the brand' gegeven. Deze winkels hebben zijn collectie (bijna) compleet in voorraad in de aangeleverde display, krijgen als eerste het nieuwe assortiment in huis, worden ondersteund in pr-activiteiten en krijgen regelmatig een uitnodiging voor een productpresentatie (en blijven daardoor enthousiast voor het merk). Productpresentatie is vaak in combinatie met een musical o.i.d.

 

Onder het motto: als je verkering wil moet je ook terugzoenen.

www.tomeyenverstegen.nl ; www.thuiskantoor.nl ;

www.paardenboekhandel.nl

Link naar reactie
  • 0

een van mijn leveranciers heeft een aantal trouwe detaillisten de titel 'ambassador of the brand' gegeven. Deze winkels hebben zijn collectie (bijna) compleet in voorraad in de aangeleverde display, krijgen als eerste het nieuwe assortiment in huis, worden ondersteund in pr-activiteiten en krijgen regelmatig een uitnodiging voor een productpresentatie (en blijven daardoor enthousiast voor het merk). Productpresentatie is vaak in combinatie met een musical o.i.d.

 

Onder het motto: als je verkering wil moet je ook terugzoenen.

 

mooi motto!

 

En goede punten die je aanbrengt. Momenteel nog niet geheel relevant voor mijn business, maar wellicht een prima streven om naar toe te werken. Het zijn inderdaad de extra dingen die je klanten enthousiast maakt.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Highio, bedankt voor de reacties!

Ik neem aan dat je richting de retail zelf bedoelt, daarin noem ik het inderdaad retailcollectie of de VIP store collection.

Waar het mij nu om gaat is een term die ik kan noemen in de brochure die ik aan de retail erbij lever, Deze is dus aan de consument gericht.

 

Ik blijf gecharmeerd van VIP store collection ;)

 

 

 

Ik ben het met je eens. Goede keus.

Link naar reactie
  • 1

 

Ik blijf gecharmeerd van VIP store collection ;)

 

 

Ik ben het met je eens. Goede keus.

 

 

Het is gefrommel. VIP was een flauw woordgrapje. VIP is een cliche. Nou wordt dat grapje opgevouwen en vastgeknoopt aan de uitdrukking store collection. Om duidelijk te maken dat er verschil is tussen het web-assortiment en het winkelaanbod.

 

Dat is introvert, navelstaarderij. Geen hond interesseert zich voor dat soort kanaalconflicten. Elk product dat in een winkel ligt is een store collection. Een VIP store collection is een loos begrip. Het is Hollywood a/d IJssel. Faux Chic.

 

Hoewel dat op zich wel weer kan werken. Is het de bedoeling om camp te zijn? Ga je bewust de belachelijke kant op?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Ik en mijn partner zijn bezig met het opzetten van een consultancybureau. Het bedrijf wordt een jong en dynamisch bedrijf, vanzelfsprekend zoeken we een naam die hier bij past. De naam die wij nu in gedachte hebben is Impuls. Het idee er achter is dat het lekker klinkt, een "jonge klank" heeft en dat wij met onze adviezen onze klanten een nieuwe impuls binnen hun activiteiten kunnen geven. Wij zitten met één maar, dit is dat wij bang zijn dat het met impulsief wordt geassocieerd. Hoe denken jullie hier over? Is deze naam een go of een no-go en hebben jullie eventueel andere suggesties?

 

Link naar reactie
  • 0

Er zijn inderdaad anderen "impulzen" actief, echter niet direct in de consultancy branche.

 

Het is lastig om het concept dat we hebben hier te beschrijven zonder te veel informatie weg te geven. Zijn er misschien mensen die de tijd, maar vooral zin hebben om 2 jonge ondernemers hiermee op weg willen helpen? Middels persoonlijk contact of email kan ik wat duidelijker zijn omtrent ons idee.

Link naar reactie
  • 0

true, in eerste instantie gaan we ons richten op onderwerpen die aansluiten op onze opleiding. Je moet hierbij denken aan onderwerpen als marketing, interne bedrijfsprocessen en HRM.

 

Zoals eerder gezegd worden wij een bedrijf met een jonge uitstraling. Hier hoort dus een naam bij die hier ook bij past. Om een beetje een idee te krijgen naar wat voor uitstraling wij opzoek zijn heb ik een website gezocht die een beetje het idee kan schetsen welke richting wij op willen. het gaat hier om een adviesbedrijf op het gebied van foodmarketing.

http://www.fooddrinkexperience.nl/nl

Link naar reactie
  • 0

 

Wat is consultancy?

 

Ik vind het lastig om informatie open en bloot op het net te zetten. Vindt je het goed als ik je per email/pm contact met je opneem?

 

Da's niet nodig. Er zijn binnen de sector consultancy (zoals jij 'm definieert) talloze impulzen actief. Gebruik Google goed!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Mats & Partner(s) (matsenpartner.nl)

Game, Set, Mats! (gamesetmats.tld)

 

Iets met day work, work day, day working, working day, waarbij day ook staat voor dynamic and young. Yadday? Duringtheday? Dayconsult (dagconsult)?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

Wij zijn een dakdekkersgroothandel in Budel onze naam is dakdekkersgroothandel M.J.beelen&zn.

Nu heeft mijn broer ook een dakdekkersbedrijf met de naam Dakdekkersbedrijf gebroeders Beelen.

Nu willen onze klanten van de groothandel niet altijd zaken met ons doen omdat ze denken ook met de concurrent zaken te doen wat dus absoluut niet het geval is.

Ons bedrijf bestaat al 25 jaar en is van een klein handeltje toch wel uitgegroeid tot een redelijk bedrijf met 8 medewerkers .

Wij verkopen dakdekkers materialen aan dakdekkers en we staan bekend om onze goede service en kwaliteit onze lus is ''Service dat is ons motto" nu zou ik graag een nieuwe frisse bedrijfsnaam willen kort en krachtig.

 

Hebben jullie ideen ?

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Wij zijn een dakdekkersgroothandel in Budel onze naam is dakdekkersgroothandel M.J.beelen&zn.

Nu heeft mijn broer ook een dakdekkersbedrijf met de naam Dakdekkersbedrijf gebroeders Beelen.

 

 

Hoeveel broeders zijn er actief?

 

Ben je voor jezelf begonnen?

 

Is er onmin in de familie?

 

Beconcurreren jullie mekaar?

 

Is er iets waarmee je je onderscheid van je gebroeders?

 

Doen jullie zonnepanelen, isolatie, renovatie, klassieke materialen, moderne daken?

 

Als je leus is "service is ons motto" raad ik je aan eens goed om je heen te kijken. Ga je eten bij een restaurant dat zeg "service is ons motto" en ga je boodschappen doen bij een winkel die zegt "service is ons motto"? Als klant heb ik gewoon recht op service. Je zegt dus eigenlijk dat je doet wat je moet doen. Zo'n dakdekker zou ik niet bellen.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

impulseconsult.nl

impulsehrm.nl

impulse-it.nl

impulsecommunicatie.nl

 

Allemaal consultancybureau's op de eerste pagina van Google na zoeken op impuls(e). Ik zou zo'n voor de hand liggende naam niet doen...

 

Inderdaad. Met zo'n naam heb je al moeite om op je brandname op pagina 1 van google te komen terwijl je op brandname juist op nummer 1 wilt scoren.

Workshop acteren bij Studio Act2Act in Amsterdam
Link naar reactie
  • 0

Ik zoek hulp/suggesties/brainstorm om op een naam te komen voor een service waarbij particulieren hun huis (extra) kunnen promoten in deze dagen van de moeilijke woningmarkt. Huizen blijven langer te koop, waardoor de kans bestaat dat dubbele lasten eerder een gewoonte dan uitzondering zijn. Het idee is eigenlijk ontstaan vanuit eigen ervaring met een koophuis, waarbij ik ben gaan zoeken om de woning beter in de spotlight te zetten.

 

De dienst is speciaal voor particulieren, eventueel later ook uit te breiden naar bedrijven, om zelf hun eigen woning onder de aandacht te brengen. Doelstelling van deze dienst is de particuliere huizenbezitter extra tools te geven, naast hun makelaar of als ze deze niet hebben, om hun huis te kunnen promoten onder potentiële kopers in hun omgeving (meer exposure).

Indien de gebruiker dit wenst kan het de woning zonder makelaar verkopen.

 

Heb de cliché woonnamen al eens doorgespit (zonder makelaar, qurious, woonlijn, kopenzondermakelaar, zelf verkopen en nog een langer lijstje). Naast het feit dat de domeinnamen weg waren, vond ik de namen ook niet lekker klinken. Kortgezegd, Ik kom er niet uit. Daarom eens zien wat jullei voor frisse blikken hebben....

 

Kernwoorden : woning, huis, exposure, onder de aandacht brengen, zonder makelaar, bekendheid etc.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 101 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.