Naast mijn huidige activiteiten (die langzaam goed van de grond komen) heb ik al heel lang de wens om nog een ander bedrijf te starten.
Hiervoor is echter veel geld nodig en tevens een geschikte locatie die over algemeen niet te huur is en een flinke koopprijs zal hebben.
Nu ben ik heel rustig alles aan het uitzoeken waar ik bij dat nieuwe bedrijf mee te maken zal krijgen en heb een planning van 1 tot 2 jaar voor ik daadwerkelijk wil starten.
benodigde financiering bestaat grofweg uit de volgende kosten:
Hypotheek voor een pand om in te vestigen (500K tot 1 mijoen schat ik zo heel grof in)
inrichtingskosten - om het pand in te richten (soort van club/welness) (groffe schatting van 400K)
operationele kosten voor eerste 6 maanden
De inrichtingskosten + operationele kosten verwacht ik via crowdfunding uit de doelgroep zelf bij elkaar te kunnen krijgen.
Maar de grote vraag is de hypotheek die nodig is voor het pand.
Bedrijf zal in een nieuwe BV ondergebracht worden en zullen dus nog geen jaarcijfers zijn en ook nog geen omzet dus.
Gaat bij elkaar dus om aanzienlijk veel geld.
Wat zijn de mogelijkheden voor een startende BV om hypotheek te kunnen krijgen en hoe wordt daarbij bepaald hoe hoog die hypotheek kan zijn?
Waar moet ik dan allemaal rekening mee houden?
Kan ik maar ruim optijd in verdiepen zodat ik naartoe kan werken.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Ondernemer Nijmegen
Ondernemer Nijmegen
De volgende vraag:
Naast mijn huidige activiteiten (die langzaam goed van de grond komen) heb ik al heel lang de wens om nog een ander bedrijf te starten.
Hiervoor is echter veel geld nodig en tevens een geschikte locatie die over algemeen niet te huur is en een flinke koopprijs zal hebben.
Nu ben ik heel rustig alles aan het uitzoeken waar ik bij dat nieuwe bedrijf mee te maken zal krijgen en heb een planning van 1 tot 2 jaar voor ik daadwerkelijk wil starten.
benodigde financiering bestaat grofweg uit de volgende kosten:
Hypotheek voor een pand om in te vestigen (500K tot 1 mijoen schat ik zo heel grof in)
inrichtingskosten - om het pand in te richten (soort van club/welness) (groffe schatting van 400K)
operationele kosten voor eerste 6 maanden
De inrichtingskosten + operationele kosten verwacht ik via crowdfunding uit de doelgroep zelf bij elkaar te kunnen krijgen.
Maar de grote vraag is de hypotheek die nodig is voor het pand.
Bedrijf zal in een nieuwe BV ondergebracht worden en zullen dus nog geen jaarcijfers zijn en ook nog geen omzet dus.
Gaat bij elkaar dus om aanzienlijk veel geld.
Wat zijn de mogelijkheden voor een startende BV om hypotheek te kunnen krijgen en hoe wordt daarbij bepaald hoe hoog die hypotheek kan zijn?
Waar moet ik dan allemaal rekening mee houden?
Kan ik maar ruim optijd in verdiepen zodat ik naartoe kan werken.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/57899-hypotheek-voor-startende-bv/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
22 antwoorden op deze vraag