Ik weet niet goed hoe ik het onderwerp duidelijk kon formuleren, dus excuses!
Situatie:
Recent gescheiden, samen 50/50 VoF vennoten, willen zaak samen verderzetten.
We halen beiden hetzelfde bedrag maandelijks uit de zaak, bv 2000 euro pp.
Ik betaal 350 euro per maand voorschot aan de belastingdienst, ex hoeft geen voorschot te betalen én hij betaalt sowieso minder belastingen ivm kortingen en zo waar ik geen recht meer op heb.
Afspraak was dat we hetzelfde besteedbare inkomen zouden hebben zodat er geen (kinder)alimentatie moet betaald worden, en onze dochter bij beiden dezelfde financiële situatie heeft.
Ik stelde daarom voor om 2000 euro netto elk te nemen, dus dat de belastingen gewoon vanuit de zaak betaald worden.
Maar ex is het daar niet mee eens want dan haal ik er meer uit dan hij (alleen dit jaar trouwens, volgend jaar waarschijnlijk omgekeerd).
Als ik dan aangeef dat hij dan toch een extra bijdrage zal moeten doen voor onze dochter in de vorm van kinderalimentatie, vind hij dat niet terecht.
Nog afgezien van wat we samen hebben afgesproken (gelijk besteedbaar inkomen zolang we zakenpartners zijn), vraag ik me af of ik hierin onredelijk ben.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Bim80
Bim80
Ik weet niet goed hoe ik het onderwerp duidelijk kon formuleren, dus excuses!
Situatie:
Recent gescheiden, samen 50/50 VoF vennoten, willen zaak samen verderzetten.
We halen beiden hetzelfde bedrag maandelijks uit de zaak, bv 2000 euro pp.
Ik betaal 350 euro per maand voorschot aan de belastingdienst, ex hoeft geen voorschot te betalen én hij betaalt sowieso minder belastingen ivm kortingen en zo waar ik geen recht meer op heb.
Afspraak was dat we hetzelfde besteedbare inkomen zouden hebben zodat er geen (kinder)alimentatie moet betaald worden, en onze dochter bij beiden dezelfde financiële situatie heeft.
Ik stelde daarom voor om 2000 euro netto elk te nemen, dus dat de belastingen gewoon vanuit de zaak betaald worden.
Maar ex is het daar niet mee eens want dan haal ik er meer uit dan hij (alleen dit jaar trouwens, volgend jaar waarschijnlijk omgekeerd).
Als ik dan aangeef dat hij dan toch een extra bijdrage zal moeten doen voor onze dochter in de vorm van kinderalimentatie, vind hij dat niet terecht.
Nog afgezien van wat we samen hebben afgesproken (gelijk besteedbaar inkomen zolang we zakenpartners zijn), vraag ik me af of ik hierin onredelijk ben.
Graag jullie mening!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/58949-echtscheiding-5050-zaak-hoe-financieel/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
14 antwoorden op deze vraag