Ik heb in december vorig een factuur ontvangen voor verlenging van een abonnement (zakelijk tijdschrift).
Ik heb niet betaald, maar ik heb in januari dit jaar besloten het abonnement op te zeggen.
Ik ontvang binnenkort een credit factuur; de uitgever schrijft: "De ontvangen factuur mag u als niet verzonden beschouwen, deze wordt gecrediteerd."
Ik had vorig jaar verlies, vandaar dat ik het jammer zou vinden de factuur in het vorige jaar als kosten in te moenten boeken. En dan dit jaar weer als baten (onder incidentele baten?).
Ben ik voor de fiscus verplicht de factuur van december + credit factuur van januari in te boeken?
Of mag ik beide facturen ook gewoon negeren en er in mijn boekhouding een notitie aan plakken "opgezegd, niet ingeboekt"?
[Mod edit]
aangepast door Norbert Bakker typfout in titel hersteld en titel verduidelijkt
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
arjb
arjb
Ik heb in december vorig een factuur ontvangen voor verlenging van een abonnement (zakelijk tijdschrift).
Ik heb niet betaald, maar ik heb in januari dit jaar besloten het abonnement op te zeggen.
Ik ontvang binnenkort een credit factuur; de uitgever schrijft: "De ontvangen factuur mag u als niet verzonden beschouwen, deze wordt gecrediteerd."
Ik had vorig jaar verlies, vandaar dat ik het jammer zou vinden de factuur in het vorige jaar als kosten in te moenten boeken. En dan dit jaar weer als baten (onder incidentele baten?).
Ben ik voor de fiscus verplicht de factuur van december + credit factuur van januari in te boeken?
Of mag ik beide facturen ook gewoon negeren en er in mijn boekhouding een notitie aan plakken "opgezegd, niet ingeboekt"?
[Mod edit]
aangepast door Norbert Bakkertypfout in titel hersteld en titel verduidelijkt
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
13 antwoorden op deze vraag