ik(opdrachtnemer) heb een opdracht verkregen van opdrachtgever welke geldende is van 01/07/17 tot 01/08/19.
echter heeft opdrachtgever per 10/2018 75% van de portefeuille verkocht. Uiteraard betekent dit derving van de inkomsten.
jullie moeten je voorstellen dat het om dagelijkse werkzaamheden gaat welke periodiek terug komen. Dus je mag, met als startdatum contract er vanuit gaan dat wat je tekent dit blijft gelden tot einddatum, althans je mag er in alle redelijkheid vanuit gaan, aldus onze advocaat.
echter: wederpartij vind uiteraard van niet en vind dat door niet volledig uitgevoerde werkzaamheden zij zogenaamd veel klanten verloren hebben.
Onzin, wij zijn nooit in gebreke gesteld of soort gelijk door opdrachtgever.
nu zit het hele proces wat vast en gaat het mij niet snel genoeg.
ik heb zoiets van” ik stuur een derving factuur en klaar”.
maar wat is in deze wijsheid?
Zwart wit: ik heb vanaf 10-18 tot 1/8/19 schade doordat ik er vanuit mocht gaan dat de opdracht zou continueren zoals aangenomen en niet tussentijds verkocht zou worden.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Offshoretiger
Offshoretiger
Beste mensen,
het volgend is er aan de hand
ik(opdrachtnemer) heb een opdracht verkregen van opdrachtgever welke geldende is van 01/07/17 tot 01/08/19.
echter heeft opdrachtgever per 10/2018 75% van de portefeuille verkocht. Uiteraard betekent dit derving van de inkomsten.
jullie moeten je voorstellen dat het om dagelijkse werkzaamheden gaat welke periodiek terug komen. Dus je mag, met als startdatum contract er vanuit gaan dat wat je tekent dit blijft gelden tot einddatum, althans je mag er in alle redelijkheid vanuit gaan, aldus onze advocaat.
echter: wederpartij vind uiteraard van niet en vind dat door niet volledig uitgevoerde werkzaamheden zij zogenaamd veel klanten verloren hebben.
Onzin, wij zijn nooit in gebreke gesteld of soort gelijk door opdrachtgever.
nu zit het hele proces wat vast en gaat het mij niet snel genoeg.
ik heb zoiets van” ik stuur een derving factuur en klaar”.
maar wat is in deze wijsheid?
Zwart wit: ik heb vanaf 10-18 tot 1/8/19 schade doordat ik er vanuit mocht gaan dat de opdracht zou continueren zoals aangenomen en niet tussentijds verkocht zou worden.
ik wil geld zien voor die schade, simple as that.
wat is de beste oplossing mannen?
praten met wederpartij doe ik niet meer(!).
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag