Vernieuwde zoekfunctie Higherlevel.nl

Aanbevolen berichten

Zoals velen van jullie weten was de zoekfunctie van Higherlevel niet bepaald je van het. Sommigen van jullie hebben het al gezien, sinds kort heeft Higherlevel een nieuwe zoekfunctie :). De grootste veranderingen met betrekking tot de oude zoekfunctie zijn de interface, de mogelijkheid tot sorteren en het tonen van alle resultaten (over meerdere pagina's) in tegenstelling tot een kleine selectie.

 

De interface toont nu zo geen resultaatloze zoekacties meer, maar geeft hier een melding van. Tevens wordt de zoekopdracht nu onthouden zodat als er eenmaal gezocht is niet de hele zoekopdracht opnieuw moet worden opgesteld. Ook worden reacties niet meer los weergegeven maar wordt alleen informatie over het bericht getoond.

 

De sortering is misschien wel de handigste nieuwkomer. Voor het sorteren op relevantie krijgt elke reactie een waarde. Deze waarde is een combinatie van in welke mate de reactie met de zoekterm overeenkomt en de positie van de plaatser van de reactie (Expert, Expert in eigen subforum, Moderator in eigen subforum, Administrator, etc..). Vervolgens wordt er een gemiddelde score genomen voor al deze reacties en wordt dit gecombineerd met het aantal matchende reacties in het bericht. Naast het sorteren op relevantie kan er altijd nog gesorteerd worden op datum en is er een hybride toegevoegd: het sorteren op week en relevantie.

 

Als laatste is er nog het tonen van alle resultaten (over meerdere pagina's). Deze optie is toegevoegd zodat ook de minst relevante resultaten, of indien er (deels) op datum is geselecteerd de oudste resultaten, nog teruggevonden kunnen worden.

 

Tot zover dus de update van de zoekfunctie. Mochten er nog vragen of opmerkingen schroom dan vooral niet ze hier te plaatsen. Mocht er iets niet goed werken dan hoor ik dat natuurlijk ook graag. ;)

Link naar reactie

Hoi Michiel,

 

Heb nu ca. tien keer verschillende termen geprobeerd maar krijg telkens een foutmelding "Database fout".

 

Met vriendelijke groet,

 

Ties

 

 

Kan je aangeven welke termen je gebruikt hebt? Dan kunnen wij kijken wat er eventueel fout kan gaan.

Iets wat ik me kan voorstellen is dat het eventueel kan liggen aan het feit dat je expert-member bent en dat de query naar de database dan verkeerd gaat. Michiel probeert hier vanmiddag nog op te reageren.

Link naar reactie

Ik krijg hetzelfde als Ties: consequent een "database fout" bij elke zoekterm die ik probeer.

 

/edit - ohhh wacht eens even. Als ik zoek vanaf de homepage van Higherlevel.nl krijg ik inderdaad deze fout. Ga ik in het menu "extra" naar "zoek", dan werkt het zoeken van daaruit inderdaad wel.

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie

Ik krijg bij het zoeken vanaf de homepage inderdaad ook een foutmelding:

 

Database fout

 

You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near ') AGAINST ('test')) ' at line 5

Bestand: /opt/guide/www.higherlevel.nl/HTML/forum/Sources/Search.php

Regel: 401

 

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link naar reactie

ziet er keurig uit.

 

zou nog mooier zijn als er een stukje tekst bij komt waarin het gevonden woord zit. dan kan je snel de context bekijken. dat zat er toch wel in dacht ik. jammer dat dat weg is.

 

ook zou het handig zijn als de pagina niet verlopen is als je een gevonden bericht hebt gekeken en terug wilt naar je zoekresultaten.

 

Ben ik het mee eens. De nieuwe zoekfunctie is netjes en overzichtelijk, maar ik mis ook een stukje tekst per bericht.

 

Verder kun je denk ik beter gebruik maken van de GET-methode om zo vorige e.d. gewoon te kunnen laten werken :)

Technisch innovator.

Link naar reactie

Domme zoekvraag misschien, maar dat zoeken, dat wil niet erg bij mij.

 

Voorbeeld.

Ik wil weten of er iets moet met b.t.w. over de autovergoeding van € 0,18 die je uit je v.o.f. mag betalen voor gebruik van eigen auto.

Zoeken op auto: 47 hits. Zoeken op btw: 187 hits.

Dat kan sneller, zo denk ik. Dus ik type auto en btw: 1280 hits. Werkt dus niet (dat werkt wel bij Kluwer CD-Rommetjes). auto + btw: 1280 hits. Ook geen succes dus.

 

Ik zie ook geen functie waarmee het zoekresultaat vervolgens met een tweede zoekopdracht kan worden beperkt.

 

Ik ben dus op zoek naar een zoekfunctie waarbij ik meerdere woorden kan opgeven en alleen die resultaten krijg waarin alle opgegeven woorden voorkomen. Bestaat dat?

 

Mieke

 

Link naar reactie

Zoeken op Google met 'site:higherlevel.nl auto btw' 190 hits ;D

 

Zo te zien bedoel je dit als grapje (nog meer hits), maar het werkte wel !!

Al de 3e hit bij Google was raak: een heel adequate reactie van Welleke.

Google lijkt beter te sorteren, maar bovendien wordt bij elke hit een klein stukje vermeld, zodat je vaak in één oogopslag kunt zien of je er iets aan hebt.

 

Dit is dus misschien wel de oplossing voor mijn probleem.

En in ieder geval is mijn btw-probleem nog net in dit boekjaar opgelost. :D

Link naar reactie

@willemj kan best hoor dat ik onderschat hoe goed HL gevonden wordt door Google..

maar mijn eerste gedachte bij je post was.. jaja..als je álles voorzegt vindtie álles.. :D

Nu kijkend zie ik dat je wel bovenaan deze bladzijde staat maar het niet een eerste post in dit draadje is...

:-\ ingelogd blijven.wat andere dingen doen... dan even wat in HL lezen... direkt reageren.en weer wat anders gaan doen.. .isniegoenie...

m'n reactie als post tussen Mieke en de jouwe slaat als een tang op een varken... sorry..

zal in het vervolg beter opletten en me óf voor 100% bij m'n werk houden. óf voor 100 % opletten lezen in HL..

Er staat nu in m'n ToDo lijstje : *uitloggen HL als ik veel andere dingen aan m'n hoofd heb * ;)

http://nl.linkedin.com/in/corvanprooyen

Leg niet teveel vast, anders beweegt het niet meer !

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 211 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.