Mijn naam is Michael, ik heb een autobedrijf gespecialiseerd in liefhebbers auto's van grofweg 25 jaar en ouder.
Wij doen in zekere zin best iets goed want mensen komen van ver om hun auto's door ons te laten repareren.
Het enorme aanbod van werk en het rookie zijn in ondernemerschap hebben er echter ook voor gezorgd dat het af en toe een zooitje was.
Toch blijven mensen komen en de vraag naar een deskundig reparateur in dit segment wordt groter,
terwijl of misschien omdat het aantal garages kleiner wordt die deze materie beheersen.
Wij zijn met de laatste paar jaar met z'n 3en geweest maar sinds kort heb ik er een 4e medewerker bij die het werkplaatsaanbod in goede banen moet leiden.
Dit gaat hem goed af en ik zie dat het mij rust geeft om eens kritisch naar het bedrijf en de toekomst te kijken, dat is fijn.
Ik merk dat er groei in zit ondanks dat oude voertuigen inmiddels door sommigen verketterd worden.
De liefhebber schare kan op steeds minder plekken terecht en voor hen is het meer dan alleen een vervoersmiddel.
Voor de toekomst zou ik willen inspelen op dat "leuk rijden voor de hobby" gevoel en ook mensen die niet zo'n auto (kunnen) bezitten willen aanspreken.
Het bezit van (of rijden in) een oude auto moet leuk zijn zonder dat dit een enorme aanslag is op mens en milieu..
Nu de daadwerkelijke kwestie:
Hoe ga ik mijn toekomst gedachten die op dit moment voor mij even duidelijk als vaag zijn, zo vormen dat het een grijpbaar plan voor de toekomst wordt?
Op dit moment bemerk ik dat door mijn roerloze dobberen wij niet echt vooruit komen. De welbekende stip aan de horizon lijkt meer op een schot hagel.
Je ziet overal dingen als Missie, Visie, Strategie, Duurzaam etc. etc. voorbij komen en ik snap dat dit belangrijk is... maar waar en hoe begin je zodat alles wat concreet wordt?
Hoe bepaal je die stip aan de horizon als je vele dingen kunt ondernemen die in jouw straatje passen, hoe bepaal je waar je iets en waar je niets mee doet / kunt.
Internet staat vol over dit soort onderwerpen maar daardoor wordt het eigenlijk alleen maar troebeler water...
Ik hoop dat iemand mij een klein beetje in de goede richting kan zenden.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Split52
Split52
Hoi Allemaal!
Mijn naam is Michael, ik heb een autobedrijf gespecialiseerd in liefhebbers auto's van grofweg 25 jaar en ouder.
Wij doen in zekere zin best iets goed want mensen komen van ver om hun auto's door ons te laten repareren.
Het enorme aanbod van werk en het rookie zijn in ondernemerschap hebben er echter ook voor gezorgd dat het af en toe een zooitje was.
Toch blijven mensen komen en de vraag naar een deskundig reparateur in dit segment wordt groter,
terwijl of misschien omdat het aantal garages kleiner wordt die deze materie beheersen.
Wij zijn met de laatste paar jaar met z'n 3en geweest maar sinds kort heb ik er een 4e medewerker bij die het werkplaatsaanbod in goede banen moet leiden.
Dit gaat hem goed af en ik zie dat het mij rust geeft om eens kritisch naar het bedrijf en de toekomst te kijken, dat is fijn.
Ik merk dat er groei in zit ondanks dat oude voertuigen inmiddels door sommigen verketterd worden.
De liefhebber schare kan op steeds minder plekken terecht en voor hen is het meer dan alleen een vervoersmiddel.
Voor de toekomst zou ik willen inspelen op dat "leuk rijden voor de hobby" gevoel en ook mensen die niet zo'n auto (kunnen) bezitten willen aanspreken.
Het bezit van (of rijden in) een oude auto moet leuk zijn zonder dat dit een enorme aanslag is op mens en milieu..
Nu de daadwerkelijke kwestie:
Hoe ga ik mijn toekomst gedachten die op dit moment voor mij even duidelijk als vaag zijn, zo vormen dat het een grijpbaar plan voor de toekomst wordt?
Op dit moment bemerk ik dat door mijn roerloze dobberen wij niet echt vooruit komen. De welbekende stip aan de horizon lijkt meer op een schot hagel.
Je ziet overal dingen als Missie, Visie, Strategie, Duurzaam etc. etc. voorbij komen en ik snap dat dit belangrijk is... maar waar en hoe begin je zodat alles wat concreet wordt?
Hoe bepaal je die stip aan de horizon als je vele dingen kunt ondernemen die in jouw straatje passen, hoe bepaal je waar je iets en waar je niets mee doet / kunt.
Internet staat vol over dit soort onderwerpen maar daardoor wordt het eigenlijk alleen maar troebeler water...
Ik hoop dat iemand mij een klein beetje in de goede richting kan zenden.
Bedankt!
Michael
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/63104-groei-autobedrijf/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag