Jump to content
  • Welcome to HigherLevel, the Dutch business forum

    Do you have a business question, do you want feedback on your business plan or do you want to advise others? Then you are at the right place at a higher level. Here entrepreneurs come together to take each other to the next level.
    Ask your question, get a quick answer and share your experiences with entrepreneurs. The moment it suits you!
    During the day, evening and weekend 24/7 free advice and exchange of experience with entrepreneurs who understand!
OntwerperDisplay

Display verkopen

Recommended Posts

Beste Allemaal, 

Ik heb opgemerkt dat het merk waar ik nu mijn scriptie voor mag schrijven aanloopt tegen het retail probleem. 
Als ontwerper heb ik daarom een display ontworpen maar nu heb ik een belangrijke vraag: 

 

Wie betaald de display? 
- retailer ? 
- het merk? 
- allebei? 

 

Ik dacht zelf namelijk dat de retailer dat helemaal moet vergoeden, maar als je het van een andere kant bekijkt dan gaat het merk zelf ook grotere winst binnenhalen omdat de retailer dankzij de display, beter verkoopt. 

 

En weet iemand aan welke verkoopprijs is moet denken bij een display van ongeveer 70 cm hoog, 30 cm diep en 70 cm breed? 

Alvast bedankt! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste OntwerperDisplay,

 

Allereerst welkom op Higherlevel!

 

9 uur geleden, OntwerperDisplay zei:

Wie betaald de display? 
- retailer ? 
- het merk? 
- allebei? 

 

Meestal het merk. Maar als het een flinke investering is kan van de retailer wel een bijdrage worden verlangd (maar dat kan ook via bijv. een hogere afname / voorraad) 

 

9 uur geleden, OntwerperDisplay zei:

En weet iemand aan welke verkoopprijs is moet denken bij een display van ongeveer 70 cm hoog, 30 cm diep en 70 cm breed? 

 

Materiaalkosten + productiekosten + arbeidsloon + distributiekosten (marge is meestal niet aan de orde: die marge zit in de extra verkoop)


Gecertificeerd risk management consultant, partner bij B2Bsure.

Specialist in AOV, aansprakelijkheid en overige verzekeringen voor ondernemers en bedrijven. Vragen of offerte? Neem dan contact met mij op 

 

Mijn blog: verzuim verzekeren wordt duurder, kijken naar alternatieven loont

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 uur terug, Norbert Bakker zei:

Materiaalkosten + productiekosten + arbeidsloon + distributiekosten

+ creativity honorarium


How the Hell do You Price Creativity?

 

 

 


Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zelf zit ik enigzins in deze branche, ik plaats regelmatig displays bij retailers in opdracht van fabrikanten. 

 

Mijn ervaring is dat fabrikanten er een hekel aan hebben als een retailer alsnog weigert bij aankomst, omdat de fabrikant alle kosten betaald, productie, onkosten plaatsing, inhuur plaatsers enz. 

Daarbovenop komt zelf nog dat de de fabrikant de retailer een vergoeding moet betalen als "huur" voor de ruimte die de de display inneemt. 

 

Een display wordt daarom door veel merken als reclame uiting gezien, welke beter en directer effect heeft dan een standaard advertentie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Procesmatig lijkt me dit een vreemde analyse- of marktonderzoeksvraag, nadat er al een ontwerp is...

 

...hopelijk heeft het merk waar je voor ontworpen hebt een brand manager, retail manager of marketing manager waar je beter maar eens even mee kunt gaan zitten voor een goed stageverhaal.

 

Groet,

 

Highio

Edited by Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op 9-1-2020 om 10:42, j14 zei:

Zelf zit ik enigzins in deze branche, ik plaats regelmatig displays bij retailers in opdracht van fabrikanten. 

 

Mijn ervaring is dat fabrikanten er een hekel aan hebben als een retailer alsnog weigert bij aankomst, omdat de fabrikant alle kosten betaald, productie, onkosten plaatsing, inhuur plaatsers enz. 

Daarbovenop komt zelf nog dat de de fabrikant de retailer een vergoeding moet betalen als "huur" voor de ruimte die de de display inneemt. 

 

Een display wordt daarom door veel merken als reclame uiting gezien, welke beter en directer effect heeft dan een standaard advertentie

het ligt eraan in welke branche je opereert, in de mijn branche wordt er geen huur gerekend. (meestal karton/disposable)

wel is de display bijna altijd verbonden aan een minimale inkoop (gevulde display)

 

waar ik me als ontwerper/leverancier aan zou storen is dat een deel van de verkooppunten de display helemaal niet eens gebruikt... :face-with-open-mouth:

 

is dit overigens geen huiswerkvraag? ?


"zoek het maar uit"

Share this post


Link to post
Share on other sites
31 minuten geleden, Bazzio zei:

Is dit overigens geen huiswerkvraag? ?

 

Yep, en zo te zien ontbreekt alle praktijkervaring. Het retail probleem? Ook de kopregel is vreemd: wie verkoopt er een display?

 

Ik zou graag eens horen van de merkleverancier die een bijdrage vraagt van de retailer omdat de display een flinke investering vergt. :face-with-tears-of-joy:

 

De leverancier wil graag extra aandacht, maar de retailer heeft zijn eigen plannen. Bij de meeste grote retailers kom je er alleen tussen als je jouw planning aanpast en extra betaalt voor alle extra kosten van de retailer.

Edited by TwaBla

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 uur geleden, Bazzio zei:

is dit overigens geen huiswerkvraag?

Nee


Gecertificeerd risk management consultant, partner bij B2Bsure.

Specialist in AOV, aansprakelijkheid en overige verzekeringen voor ondernemers en bedrijven. Vragen of offerte? Neem dan contact met mij op 

 

Mijn blog: verzuim verzekeren wordt duurder, kijken naar alternatieven loont

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mijn leveranciers verschilt het per leverancier en per merk wat de regels zijn voor verkrijgen displays.

Gevulde displays zijn overal gewoon tegen betaling verkrijgbaar.

Dan heb je ook leveranciers die bepaalde displays tegen een kleine betaling aanbieden.

Dan heb ik leveranciers die displays  gratis weggeven, soms van ene merk gratis en van andere betaald.

Ook heb ik 1 leverancier die van 1 merk een display met volledig werkend product gratis verstrekt

en ik heb leveranciers die displays gratis verstrekken maar enkel aan afnemers waarvan ze zeker weten dat ze een stenen winkel hebben (voor mij zijn die producten dan dus geblokkeerd.

en dan heb ik leverancier die display en demo producten tegen gereduceerd tarief beschikbaar stelt maar enkel na een persoonlijk bezoek aan winkel.

 

het verschilt dus heel erg per merk en leverancier hoe  hiermee omgegaan wordt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Het hangt ook van de definitie van display af. 

 

Wanneer de omdoos tevens als display fungeert, betaal je uiteraard voor de combinatie. Denk aan toonbank-dozen. En dan zijn er nog vending-machines en koelsystemen, die in zekere zin ook als display fungeren. Het zou best eens interessant zijn om te zien wie frisdrankautomaten plaatst voorin supermarkten en hoe dat onderling verrekend wordt. 

 

De machtsverhoudingen zijn inmiddels echter zo dat merkleveranciers hun best moeten doen om displays bij grote retailformules te plaatsen. Dus betalen van retailer aan merkleverancier zal hoogst uitzonderlijk zijn. Maar er zijn ook niches waar grote retailers niet domineren.

 

Ben wel benieuwd hoe Daniel displays in zijn webshops verwerkt. :thinking-face:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vermoed dat Daniël vooral ook displays wil inkopen omdat er vaak bij eenvoudige doosdisplays ook een interessante inkoopkorting te behalen valt,

of speciale actieverpakkingen met een gratis bonusinhoud waarmee je kan meeliften met marketingcampagnes.


"zoek het maar uit"

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 uur geleden, TwaBla zei:

Ben wel benieuwd hoe Daniel displays in zijn webshops verwerkt

bepaalde gevulde en dus betaalde displays bied ik zelf ook aan aan klanten en verkoop ik heel soms.

Verder koop ik wel eens een gevulde display als het losse product tijdelijk uitverkocht is.

Verder doe ik daar uiteraard niet veel mee in webshop en was dit vooral ter informatie voor de TS aangezien ik wel kan zien hoe mijn leveranciers hier mee omgaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 2 leden online en 71 gasten

    (See full list)    
  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept