ik heb een issue in de boekhouding waar ik niet uitkom.
Ik heb in december 2019 een offerte gestuurd naar een klant, die klant heeft opdracht gegeven en in december direct het offertebedrag zonder BTW op mijn rekening gestort met de mededeling 'de BTW komt volgend jaar wel'. Ik had dus nog geen factuur gemaakt die heb ik in 2020 pas opgesteld in de boekhouding en verstuurd, ik heb de volgende boeking gedaan:
bank - debet
vooruitgefactureerde omzet - credit
de laatste staat nu op de balans onder eigen vermogen, klopt dat? Ik heb zo'n vermoeden dat dit niet klopt omdat bij het opmaken van de factuur dat bedrag naar omzet gaat en dan pas eigen vermogen wordt, of redeneer ik verkeerd?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
ezinken
ezinken
beste lezers,
ik heb een issue in de boekhouding waar ik niet uitkom.
Ik heb in december 2019 een offerte gestuurd naar een klant, die klant heeft opdracht gegeven en in december direct het offertebedrag zonder BTW op mijn rekening gestort met de mededeling 'de BTW komt volgend jaar wel'. Ik had dus nog geen factuur gemaakt die heb ik in 2020 pas opgesteld in de boekhouding en verstuurd, ik heb de volgende boeking gedaan:
bank - debet
vooruitgefactureerde omzet - credit
de laatste staat nu op de balans onder eigen vermogen, klopt dat? Ik heb zo'n vermoeden dat dit niet klopt omdat bij het opmaken van de factuur dat bedrag naar omzet gaat en dan pas eigen vermogen wordt, of redeneer ik verkeerd?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/64357-vooruitbetaalde-omzet-zonder-factuur-op-balans/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
9 antwoorden op deze vraag