Waar willen we met Nederland naar toe ná Corona?

Aanbevolen berichten

(aangepast)
Op 2-5-2020 om 08:47, Cosara zei:

 

Verbod op een Bourgondische leefstijl ?

 


Verbod o0 hard werken? Verbod op geld verdienen? Opvallend dat de provincies. Waar het meeste geld verdiend wordt ook de meeste coronaslachtoffers hebben. 


http://www.waarstaatjeprovincie.nl/Paginas/Economie/Bruto binnenlands product.aspx

 

!aar correlatie is nog geen verband en dat geldt ook voor heel veel opmerkingen hierboven. 

aangepast door insparcom
Link werkt nu wel

Hans Damen - Insparcom

Strategisch Advies - Crisismanagement - Spreker - Dagvoorzitter - Divemaster

Laatste blogs

Link naar reactie
59 minuten geleden, insparcom zei:

Verbod op hard werken?

Verbod op geld verdienen?

Opvallend dat de provincies waar het meeste geld verdiend wordt ook de meeste coronaslachtoffers hebben. 

Yep ... Zo langzamerhand hebben wij in Nederland 17 miljoen Corona-experts, die niet zelden het slachtoffer zijn van hun eigen illusoire correlaties. De meest ridicule Corona-complot-theoriën vliegen je tegenwoordig om de oren.

 

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
21 minuten geleden, Cosara zei:

De meest ridicule Corona-complot-theoriën vliegen je tegenwoordig om de oren.

 

Maar ook een paar bijzonder steekhoudende, en die zijn niet afkomstig van het crisisteam.

 

Er zijn fasen geweest waarin het beleid gebaseerd was op kokerdenken (zo lijkt zich nu al af te tekenen), dus het is prima dat er mensen zijn met afwijkende of aanvullende theorieën, en dat de media daar aandacht aan besteden. Besef wel: we wisten al medio januari dat er mogelijk een pandemie zou ontstaan vanuit China. 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
(aangepast)

Rutte geeft aan dat hij met 50% kennis, 100% van de beslissingen moet nemen.

 

Impliciet blijkt daaruit dat er ruimte is om mee te denken (want ze missen nog 50% om de puzzel op te lossen).

 

Afgelopen donderdag 30 april beschreef ik hier het "Brabants probleem" en sprak ik een vermoeden uit dat er een verband ligt tussen de distributiecentra en de huisvesting van de arbeidsmigranten (het karakter van een "veenbrand").

 

Afgelopen vrijdag 1 mei plaatste Maurice de Hond een onderzoek over de "superspreiding" in de Amerikaanse vleesindustrie https://www.maurice.nl/2020/05/01/vleesverwerkende-industrie-super-spreading-hot-spots/

 

Zojuist meldt het NOS-journaal dat de 51 arbeidsmigranten (26 positief, 2 met klachten) die in 3 woningen gehuisvest waren in Velp werkzaam zijn in de ... vleesindustrie.

 

(voor de goede orde, ik heb het bericht wat ik hier donderdag plaatste ook donderdag doorgestuurd naar Maurice de Hond en een regionaal dagblad en vandaag met de nieuwe informatie doorgestuurd naar de redactie van Op1).

 

Als ik met mijn achtergrond (ondernemer) en mijn toetsenbord 1 korreltje kan bijdragen om deze crisis helpen op te lossen dan is het toch mijn plicht als mens om dat te doen?

 

Dus iemand die constructief mee wil denken of expertise kan delen: denk mee en laat je horen.

aangepast door Prinsenhof

Heb je een probleem? Houd het kort en simpel

 

 

 

Link naar reactie
12 uur geleden, RiVe zei:

Gaan we ooit weer op dezelfde manier door.
Vliegtuigen vol, stadions vol, concerten, de horeca.

 

Uiteindelijk wel, de vraag is hoe lang dat nog gaat duren en hoeveel bedrijven voor die tijd omvallen. 

 

Mensen zijn in wezen tamelijk sociale kuddedieren, dat instinct haal je er niet uit. We willen dingen samen doen, elkaar aanraken, dicht bij elkaar komen en dergelijke. Dat ligt gewoon in de menselijke aard. En het kan ook niet anders: stel dat we voor altijd 1.5 meter uit elkaars buurt moeten blijven, hoe moeten relaties zich dan vormen? Als je dit 50 jaar doet dan sterft de mensheid domweg uit aan gebrek aan nakomelingen. 

 

Wat het 'berooid' achterlaten van volgende generaties betreft: Dat we natuurlijke bronnen uitputten is natuurlijk een feit, maar we geven ook positieve zaken door in de vorm van kennis: Ergens eind jaren 40 prikte iemand een paar electroden in een kristal germanium en maakte de eerste transistor. 70 jaar later weten we miljarden van die dingen in een heel klein doosje te proppen, maar zonder de kennis van toen over te dragen over de generaties was dat nooit gebeurd. 

 

In die zin is het helemaal niet zo dat we volgende generaties verdoemen: je kunt stellen dat we de volgende generaties opzadelen met bijvoorbeeld een stijgende zeespiegel, maar ook dat we ze de kennis geven voor het bouwen van effectieve waterkeringen waarmee ze dat kunnen mitigeren. Uiteraard zijn er legio voorbeelden van soortgelijke situaties, maar over de hele linie denk ik dat de kennis meer waard is dan de schade kost. Waren we nooit begonnen aan die hele industriele/wetenschappelijke evolutie dan zou je levensverwachting in de orde van 50 zijn, met kans op sterven aan nu eenvoudig te voorkomen of behandelen ziektes, en met een non-productieve landbouw waardoor je zou verhongeren. Ik zou daarom zeggen: bedankt, vorige generaties innovators!

Link naar reactie
(aangepast)

Maurice de Hond heeft de data van vleesverwerkende industrie onderzocht in de VS en Canada. Daar zitten hotspots van Corona.

 

Wie werken er in deze industrieën? Arbeidsmigranten.

 

Ze wonen in grotere aantallen kort bij elkaar en carpoolen naar hun werk. Op hun werk kunnen ze geen afstand van elkaar houden.

 

In de VS veel Mexicanen in trailer parks (stacaravans ...)

 

In Canada (Alberta) veel Filipino's met meerdere families in 1 huis.

 

De combinatie vleesindustrie-arbeidsmigranten heeft nu hopelijk de volle aandacht. Ik hoop dat de combinatie distributiecentra-arbeidsmigranten ook getest wordt.

 

Ik vind het echter angstvallig rustig. De massamedia pikken het nog maar marginaal op. Of is het omdat deze mensen geen dubbele Nederlandse voornamen hebben? Toen Roderik-Jan samen met Anne-Fleur en 900 andere vrinden van Vindicat besloten toch maar op vakantie te gaan naar Italië  kreeg dat iets meer aandacht. (overigens nog zo'n blunder we hebben 4 studenten getest bij terugkomst .... een wetenschapper zou eisen dat ze alle 900 getest werden).

 

Als je de "arbeidsmigranten" abstract maakt: een groep mensen die dicht op elkaar woont, dicht op elkaar hun vrije tijd doorbrengt, bij verplaatsingen dicht op elkaar reist en wanneer ze werken dicht op elkaar werken.

 

Verzorgingshuizen hadden we snel in de gaten omdat er ouderen mensen zaten die bij een Coronabesmetting enorm ziek werden (zo ziek dat ze niet eens getest hoefden te worden).

 

Waar zitten de "veenbranden"?

 

Bij de jongere mensen die niet ziek worden van Corona. Volg de "stapelbedden":

arbeidsmigrantenwoningen

studentenhuizen

legerkazernes

verpleegsterflats (bestaan die nog?)

 

We hebben nog een testcapaciteit van misschien wel 10.000 per dag over. Zullen we eens een dagje een steekproef gaan nemen onder deze populaties?

 

Ik mag overigens toch hopen dat we "A/B tests" gaan doen met groepen basisschoolkinderen. (een groep die wel de komende 2 weken naar school gaat en een groep die thuisblijft).

aangepast door Prinsenhof

Heb je een probleem? Houd het kort en simpel

 

 

 

Link naar reactie

Breaking nieuws: Corona is "economische besmettelijk".

 

Iedereen kent die beelden van die stad in Ecuador. Dode mensen op straat. O ja klopt, dat hebben we gezien. Die stad heet Guayaquil.

 

Maurice de Hond ziet in zijn cijfers dat er "iets" aan de hand is in Manaus (Brazilië) en in Guayaquil (Ecuador). Maar wat?

 

Dan ga je even kijken en dan zie je 2 dingen:

- een visverwerkende industrie (mensen die kort op elkaar werken in een werkruimte met klimaatvoorziening = vleesindustrie = distributiecentrum)

- favela's (sloppenwijken waar de werknemers hiervan kort op elkaar wonen)

 

(nu ga ik weer ondernemen, tot vanavond)

Heb je een probleem? Houd het kort en simpel

 

 

 

Link naar reactie

Stapelbedden, met veel mensen kort bij elkaar wonen (hutten), samen de vrije tijd doorbrengen, een klimaatsysteem wat helpt bij de verspreiding  ... goh, er was toch iets met cruiseboten ...

 

16 februari 2020!

 

Op cruiseschip The Diamond Princess, dat momenteel voor de kust van Japan ligt, is de hoogste infectiegraad van het coronavirus ter wereld bereikt. Bij 355 mensen is er besmetting met het virus vastgesteld, wat betekent dat bijna 10 procent van de 3711 personen aan boord besmet is. Lang niet iedereen aan boord is getest. Op het schip zitten ook vijf Nederlanders, die niet besmet zouden zijn. 

 

Met die kennis is wel hééél weinig gebeurd de afgelopen 12 weken. Niemand die dat abstract gemaakt heeft. De Tweede Kamer niet, de Pers niet.

 

O ja, 1 man is met data aan de slag gegaan, Maurice de Hond. Maar die wordt dan weggehoond ... als Don Quichot. (Prima dan ben ik zijn buurman).

 

De kracht zit hem in de herhaling: 16 februari 2020.

 

5 maart RIVM: Hi Dennis. Er is op dit moment geen reden om evenementen te vermijden of af te gelasten. Voor specifiek advies op lokaal niveau wordt geadviseerd contact op te nemen met de GGD en gemeente.

 

Op 5 maart 2020 gaan mensen in Kessel 's avonds massaal naar een benefietavond voor ALS. Google eens voor de aardigheid Kessel en Corona.

Heb je een probleem? Houd het kort en simpel

 

 

 

Link naar reactie
(aangepast)
22 uur geleden, Cosara zei:

Yep ... Zo langzamerhand hebben wij in Nederland 17 miljoen Corona-experts, die niet zelden het slachtoffer zijn van hun eigen illusoire correlaties. De meest ridicule Corona-complot-theoriën vliegen je tegenwoordig om de oren.

 

 

 

Als je de complete post had geciteerd, had die van jou niet gehoeven, het laatste deel luidde:

 

Correlatie is nog geen verband en dat geldt ook voor heel veel opmerkingen hierboven. 

 

 

aangepast door insparcom
taipoh

Hans Damen - Insparcom

Strategisch Advies - Crisismanagement - Spreker - Dagvoorzitter - Divemaster

Laatste blogs

Link naar reactie
11 uur geleden, R.I.P. - Benm zei:

 

Uiteindelijk wel, de vraag is hoe lang dat nog gaat duren en hoeveel bedrijven voor die tijd omvallen. 

 

Mensen zijn in wezen tamelijk sociale kuddedieren, dat instinct haal je er niet uit. We willen dingen samen doen, elkaar aanraken, dicht bij elkaar komen en dergelijke. Dat ligt gewoon in de menselijke aard. En het kan ook niet anders: stel dat we voor altijd 1.5 meter uit elkaars buurt moeten blijven, hoe moeten relaties zich dan vormen? Als je dit 50 jaar doet dan sterft de mensheid domweg uit aan gebrek aan nakomelingen. 

 


@Benm

Je haalt mijn verhaal wel uit de context, ik heb nergens gesteld dat we voorgoed 1,5mtr. uit elkaar moeten blijven, en helemaal geen toespelingen gemaakt over het wel of niet voortplanten. sterker nog, ik ben 100% zeker dat er nieuwe liefdesrelaties zijn ontstaan de afgelopen 8 weken.

Tussen 1,5 mtr en nul zit 1,5 mtr. Ook door mij genoemd. Waarom 1,5 mtr?  Is dat voldoende als er iemand met Corona besmet 1,5 mtr. achter jou een niesbui of een hoestbui krijgt. Nee, hoor, dan is 1,5 mtr. afstand niet genoeg.  Waarom dan geen meter of 50cm?

Is het virus weg, als iedereen zegt dat het niet meer voorkomt, geeft elk land 100% openheid, daar wordt over getwijfeld.

Vandaar ook mijn vraag, hoe gaan we straks verder, vliegtuigen volgepropt naar vakantiebestemmingen, treinen afgeladen met mensen, concertzalen vol met publiek.

Wie het weet mag het zeggen.

Link naar reactie
22 minuten geleden, insparcom zei:
21 uur geleden, Cosara zei:

Yep ... Zo langzamerhand hebben wij in Nederland 17 miljoen Corona-experts, die niet zelden het slachtoffer zijn van hun eigen illusoire correlaties. De meest ridicule Corona-complot-theoriën vliegen je tegenwoordig om de oren.

Als je de complete post had gez[c]iteerd, had die van jou niet gehoeven, het laatste deel luidde:

Correlatie is nog geen verband en dat geldt ook voor heel veel opmerkingen hierboven. 

Alweer mee eens ...

... maar veel lezers hanteren de waarheid van de meerderheid ... turven tellen dus.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
1 uur geleden, RiVe zei:


@Benm

Je haalt mijn verhaal wel uit de context, ik heb nergens gesteld dat we voorgoed 1,5mtr. uit elkaar moeten blijven, en helemaal geen toespelingen gemaakt over het wel of niet voortplanten. sterker nog, ik ben 100% zeker dat er nieuwe liefdesrelaties zijn ontstaan de afgelopen 8 weken.

Tussen 1,5 mtr en nul zit 1,5 mtr. Ook door mij genoemd. Waarom 1,5 mtr?  Is dat voldoende als er iemand met Corona besmet 1,5 mtr. achter jou een niesbui of een hoestbui krijgt. Nee, hoor, dan is 1,5 mtr. afstand niet genoeg.  Waarom dan geen meter of 50cm?

Is het virus weg, als iedereen zegt dat het niet meer voorkomt, geeft elk land 100% openheid, daar wordt over getwijfeld.

Vandaar ook mijn vraag, hoe gaan we straks verder, vliegtuigen volgepropt naar vakantiebestemmingen, treinen afgeladen met mensen, concertzalen vol met publiek.

Wie het weet mag het zeggen.

 

Nouja, als er relaties zijn ontstaan buiten  huishoudens en daar wat fysieks gebeurt lijkt me dat toch echt tegen de huidige regels in. Niet dat er acuut een politieagent in je slaapkamer staat, maar formeel gezien... 

 

Waarom 1.5 meter? Geen idee, andere landen doen 2 meter. Ook dat is niet genoeg als iemand je vol in je bakkes niest, maar dat is ook niet de bedoeling natuurlijk. 50 cm is een stuk praktischer, dan kun je bussen, treinen en vliegtuigen voor 50-66 procent vullen. 

Link naar reactie
(aangepast)

Hoe is het dan in Zweden met het "Brabants probleem" of te wel het dicht op elkaar wonen van mensen die ook nog vaak dicht bij elkaar samenwerken?

 

Uit Trouw 17 april 2020:

In Stockholm legt de coronacrisis de segregatieproblematiek pijnlijk bloot.

 

Ook in de welvarende hoofdstad van Zweden worden sommige wijken harder getroffen door het coronavirus dan andere. “Dat het virus hier zo snel om zich heen heeft gegrepen, betekent niet dat de mensen onwetend zijn.”

 

In deze buitenwijken, waar de meerderheid van de bevolking of zelf in het buitenland geboren is, of wier ouders in het buitenland geboren zijn, ligt het aantal coronabesmettingen drie tot vier keer hoger dan het gemiddelde voor de regio — waar de cijfers al hoger liggen dan elders in Zweden. De wijken Rinkeby-Kista en Spånga-Tensta hebben 58 en 48 bevestigde gevallen per tienduizend inwoners. Het landelijke gemiddelde is 12 op tienduizend. 

 

Verschillende generaties leven samen

Abdirahman: “De appartementen zijn vaak overbevolkt en veel families leven er met verschillende generaties door elkaar, met alle besmettingsgevaren van dien.” Dit heeft niet alleen een economisch, maar ook een cultureel aspect. “Het is in veel gemeenschappen vanzelfsprekend dat je zelf de zorg voor ouders en grootouders op je neemt.”

Dan de arbeidskwestie. Het type banen dat de buitenwijkbevolking gemiddeld genomen heeft, vergroot hun risicopositie nog verder. “Hier wonen de buschauffeurs, ouderen- en ziekenverzorgers. Kortom: de stille helden, die niet zoals jij of ik de luxe hebben hun werk vanuit huis voort te zetten.” 

 

Voor mensen die zich er in willen verdiepen, over gezinsbesmettingen zijn bibliotheken vol met wetenschappelijke studies beschreven.

 

Hier een artikel in de Volkskrant (in 1 gezin 7x meer kans op bestemming met Influenza dan daarbuiten):

https://www.volkskrant.nl/wetenschap/kunnen-opa-en-oma-nog-wel-op-de-kleinkinderen-passen~b04bb7ba/

 

Als je met 51 mensen in 3 woningen woont in Velp dan zijn dat gemiddeld .....17 mensen in een eengezinswoning. Dus kijk even om je heen en tel er even 12 mensen bij op die in jouw huis eten, slapen, tv-kijken, douchen. Een recept voor problemen. Tenminste dat zegt het RIVM want je mag maximaal 1 persoon binnen ontvangen ... waarmee het gewenste aantal op 3 komt. 17 lijkt mij significant meer dan 3.

aangepast door Prinsenhof

Heb je een probleem? Houd het kort en simpel

 

 

 

Link naar reactie

Het kabinet ziet ook het mogelijke risico bij de specifieke situatie waar arbeidsmigranten in verkeren.

 

Minister Koolmees:

"Arbeidsmigranten waren al kwetsbaar en vaak te afhankelijk van hun werk- of opdrachtgever, maar de coronacrisis maakt hun problemen 'alleen maar pregnanter", schrijft hij aan de Tweede Kamer. Ze zijn bijvoorbeeld te krap behuisd en werken te dicht op elkaar om onderling een veilige afstand te bewaren en lopen daardoor het virus sneller op. Als ze ziek worden verliezen ze soms hun baan, waardoor ze zonder geld en zorgverzekering op straat belanden.

 

De kaart Emile Roemer (waarnemend burgemeester van Heerlen/SP) wordt getrokken. Hij gaat een team van ambtenaren aansturen om dit helder te krijgen en een oplossing te zoeken. Wij hebben deze mensen keihard nodig om iedereen in Nederland van voedsel te voorzien.

 

Verder vindt er deze week onderzoek door GGD/RIVM plaats onder de andere werknemers (totaal 1.100 mensen) van het vleesverwerkende bedrijf.

 

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1782749770/kabinet-zet-emile-roemer-in-voor-arbeidsmigrant-in-coronacrisis

 

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1352784309/besmette-migranten-in-isolatie-werkten-met-elfhonderd-collega-s

 

Fijn dat het opgepakt wordt!

Heb je een probleem? Houd het kort en simpel

 

 

 

Link naar reactie

Bij arbeidsmigranten lijkt me inderdaad het onderling contact een probleem: Zeker seizoenarbeiders zijn meestal niet zo ruim behuisd. Soms zie je zelfs situaties waarin men in stapelbedden slaapt, vervolgens met zijn allen in een busje naar het werk rijdt, en daar dan ook nog eens krap op elkaar werkt met telkens wisselende mensen. Zoiets zorgt ervoor dat je heel snel heel veel besmettingen in een bedrijf kunt krijgen. 

 

Dat is een compleet andere situatie dan zeg de gemiddelde nederlandse kantoormedewerker, die een compleet huis voor zichzelf heeft met gezinnetje en dergelijke, en dagelijks op het werk slechts in redelijk nabij contact komt met 10 of 20 altijd dezelfde mensen. Als je bij zoiemand een virus aantreft kun je redelijk contact tracen: een paar dozijn mensen. 

 

Wat ook te denken geeft is hoe het aantal gevallen zich over nederland verdeelt: Je ziet dat er een aantal regio's zijn met heel veel gevallen (per 100.000), maar dat zijn geen dichtbevolkte regio's. De grote steden zijn geen brandhaarden (zoals new york wel is), terwijl je dat wel zou verwachten gezien er in een grote stad gewoon meer 'random' contact is tussen verder ongerelateerde mensen (in een supermarkt oid). Dat geeft me toch de indruk dat de verspreiding niet heel hard gaat via de openbare ruimte maar meer via mensen die dichter op elkaar leven in het privedomein. 

 

Daar inzicht in krijgen is essentieel: als blijkt dat verspreiding via de openbare ruimte nauwelijks bijdraagt dan heeft het ook niet zoveel zin om alles 1.5 of 2 meter uit elkaar te houden. Bovendien speelt tijd ook een factor: Als iemand ff grondig niest dan blijven die aerosolen wel even in de lucht hangen... je kunt dan wel 5 meter afstand houden, maar als je erachter loopt en 20 seconden later door die niesbui loopt krijg je alsnog de volle laag (zonder dat echt te merken). 

 

Door er inzicht in de krijgen kunnen we zien welke maatregelen louter symbolisch zijn, en welke effectief. 

 

Neem bijvoorbeeld iets als 'geen hand meer geven': dat werkt als mensen in hun handen hoesten en proesten, maar als ze dat in hun ellebogen doen maakt het weinig verschil, het virus is niet overdraagbaar door huidcontact. Wil je het door een handdruk overdragen heb je veel factoren nodig: iemand die in zijn hand proest, die jou een hand geeft, en waarna jij vervolgens in je ogen, neus of mond gaat wroeten... en zelfs dan is de vraag hoeveel je met 1 handdruk echt uitwisselt, en hoeveel er van een hand naar een slijmvlies gaat. 

 

 

Link naar reactie

Goed nieuws!

 

De Duitse plaats Gangelt (net over de grens bij Sittard) is een van eerste brandhaarden (28 februari) in Duitsland. Prof. Streeck (viroloog) is hier direct een bevolkingsonderzoek gestart en heeft zijn bevindingen gerapporteerd.

 

https://www.maurice.nl/2020/05/04/belangwekkende-onderzoekscijfers-uit-heinsburg/

 

Ik pak er 1 ding uit wat mij opvalt. Niet iedereen in een gezin wordt besmet. Nadat er in een gezin een besmet persoon is, is in een gezin van 4 personen de kans op besmetting 40%.

 

Als ik dat afzet tegen de situatie in de casus Velp (26 van de 51 besmet, 50%) geeft dat de burger moed.

 

De vraag die dat oproept is namelijk: waarom raken die 25 andere niet besmet?

 

Die hebben ze nu terug laten gaan naar die woning. Verstandig is om ze medisch te gaan onderzoeken. Hebben ze antistoffen? Andere bloedgroep? Zijn het mannen of vrouwen? Een botsing van DNA? Een afwijkend immuunsysteem? etc Daar zijn data op te halen die aanzet kunnen geven tot verder onderzoek. Ook volgtijdelijk, gewoon over een maand die 25 weer een keer testen, de maand daarna weer. Gaan we het probleem van Brabant met het wonder van Velp oplossen?

 

Het goede nieuws is ook dat als die 40% of 50% klopt je kunt verwachten dat 8.500.000 Nederlanders het alvast niet zal krijgen (ook al verkeren ze continu in de nabijheid van 1 of meerdere besmette personen). Die komen dus niet in het ziekenhuis, niet op de IC etc.

 

22% van de groep die het wel krijgt (dat zou dan maximaal de resterende andere helft zijn, 8.500.000) zijn besmet geweest maar hebben er niets van gemerkt en geen klachten gehad, dat zou weer een groep van 1.900.000 Nederlanders zijn die niet in het ziekenhuis komt, niet op de IC etc. Dan hebben we al een subtotaal van 10.400.000 waar niets mee gebeurd.

 

De groep waar het Corona virus een probleem op kan leveren zou dan zo'n 6.600.000 inwoners van Nederland groot zijn. 38%.

 

Met intelligente exit tactieken ligt er een uitdaging om te zorgen dat die niet allemaal tegelijk ziek worden maar keurig na elkaar.

 

Heb je een probleem? Houd het kort en simpel

 

 

 

Link naar reactie
43 minuten geleden, Prinsenhof zei:

Het goede nieuws is ook dat als die 40% of 50% klopt je kunt verwachten dat 8.500.000 Nederlanders het alvast niet zal krijgen

 

Vraag is wel of je cijfers uit dorpjes wel op Nederland kan projecteren.

 

Zo is er ook al een theorie dat BMR vaccinatie wellicht wat tegen het virus doet.

Kans dat de vaccinatiegraad in bepaalde dorpen wat lager ligt doordat men die uit geloofsoverwegingen overslaat (overigens ieders goed recht) is aanwezig...

Link naar reactie
1 minuut geleden, Maxn zei:

Vraag is wel of je cijfers uit dorpjes wel op Nederland kan projecteren.

 

Zo is er ook al een theorie dat BMR vaccinatie wellicht wat tegen het virus doet.

Kans dat de vaccinatiegraad in bepaalde dorpen wat lager ligt doordat men die uit geloofsoverwegingen overslaat (overigens ieders goed recht) is aanwezig...

Daarom moet je juist onderzoek doen naar die 25 uit Velp die niet besmet zijn. Wat maakt hen dat zij niet besmet raken terwijl zij wekenlang in een omgeving hebben verkeerd met 26 personen die wel besmet zijn.

 

Daar kun je een prachtig begin uithalen voor verder onderzoek.

 

(Vaccinatiegraad onder arbeidsmigranten, ik heb geen idee. Gangelt is geen bible-belt dorp.)

Heb je een probleem? Houd het kort en simpel

 

 

 

Link naar reactie
1 minuut geleden, TwaBla zei:

Kunnen we weer terugbuigen naar het oorspronkelijke topic?

Goed idee.

 

Nederland na Corona. De brainwash-special onder leiding van Coen Verbraak is wellicht een aardige inspiratie om dit topic op koers te houden.

https://www.human.nl/brainwash/kijk/overzicht/overleven-na-corona.html

 

Misschien als hulpmiddel zinvol om in dit topic "activiteiten" van onze overheid te verzamelen en te bediscussiëren die wel een "bijsturend" karakter hebben om tot een "gewenst" Nederland te komen?

Heb je een probleem? Houd het kort en simpel

 

 

 

Link naar reactie
(aangepast)
27 minuten geleden, Prinsenhof zei:

Misschien als hulpmiddel zinvol om in dit topic "activiteiten" van onze overheid te verzamelen en te bediscussiëren die wel een "bijsturend" karakter hebben om tot een "gewenst" Nederland te komen?

 

Waarom toch dat verlangen naar die sterke overheid?

 

Vanuit diverse hoeken komen opvattingen, observaties, analyses, suggesties, uitvindingen. Ik zou het niet anders wensen. De overheid probeert binnen enkele weken een app uit de grond te laten stampen en wordt daar op afgebrand, want dat was een fiasco. Te overhaast. En misschien onmogelijk. Nu komen Apple en Google met een API. Die in Engeland door de NHS genegeerd wordt, want daar werken ze aan een centraal aangestuurde app.

 

Het is een klassiek geval van survival of the fittest.

 

En daar past een sterke overheid niet bij. Want de oplossing ligt niet bij de minister-president, maar wellicht wel bij die gekke student uit Delft die met zijn huisgenoten een biertje drinkt op het balkon. De dinosaurussen stierven, maar de kip scharrelt voort.

 

aangepast door TwaBla

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
3 minuten geleden, TwaBla zei:

Waarom toch dat verlangen naar die sterke overheid?

 

Het is een klassiek geval van survival of the fittest.

 

En daar past een sterke overheid niet bij. Want de oplossing ligt niet bij de minister-president, maar wellicht wel bij die gekke student uit Delft die met zijn huisgenoten een biertje drinkt op het balkon. De dinosaurussen stierven, maar de kip scharrelt voort.

Liefst alleen overheid waar nodig. Zo min mogelijk!

 

(maar KLM krijgt al extra steun ... dat is marktverstorend) Het lijkt survival of the fittest or if you're fat, the "lobby-ist".

 

Zelfhulp - kameradenhulp (zelfregulering binnen de branche) kan ook, maar solidariteit wordt weinig getoond.

 

Studenten die biertjes drinken op een balkon mogen van mij weer staatssteun krijgen (basisbeurs-systeem uit de jaren 80 van ome Pim), laten we stoppen met het systeem van alstublieft hier is uw diploma inclusief een studieschuld ( of schuif dat door naar het einde van je arbeidscarrière, op je 65e je "studieschuld" aflossen door er naar toe te sparen). Nu wordt de koopkracht van een 23 jarige ingenieur eerst een paar jaar beperkt terwijl zijn inkomen op zijn laagste punt in zijn werkzame leven is. Beetje een vreemd systeem.

 

Je laat iemand een rekening betalen op het moment dat zijn zakken leeg zijn ...

Heb je een probleem? Houd het kort en simpel

 

 

 

Link naar reactie

Buiten het milieu om, wat wereldwijd beter moet.

Maak van al die geldverslindende kleine zorgverzekeraars 1 grote.  Het is nu toch niet meer te managen, de kosten voor de zorg blijven oplopen, aantal longpatiënten neemt toe, psychische klachten neemt toe, meer mensen gaan rondlopen met opgelopen trauma's.

In oktober november, december worden er weer miljoenen uitgegeven om maar mensen ervan te overtuigen dat ze beter af zijn bij een andere zorgverzekeraar. Liberalisme is goed, bij deze sector twijfel ik eraan.

En deze.

 

images.jpg

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 90 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.