Graag krijg ik feedback en advies over het volgende:
Momenteel ben ik werkzaam binnen een goedlopende BV. Hier ben ik momenteel werkzaam binnen de aannemerij, bouwgerelateerd als projectleider.
Mijn expertise is alleen de E wereld, oftewel elektra. Hier heb ik al wat werk uit gekregen en ook acquisitie op gedaan. Gezien het huidige klantenbestand van de BV waarin ik in werkzaam ben en mijn eigen contacten in deze wereld, valt hier meer in te verdienen. Momenteel zijn er al te weinig mensen werkzaam bij of via ons die het elektra gerelateerde werk kunnen uitvoeren.
In het bedrijf willen ze heel graag met mij verder en zien ze het zitten met mij en willen ze dus een E tak opzetten binnen/onder de huidige BV.
Dat mijn baas dit ziet zitten met mij, is natuurlijk heel fijn. Hij is zelfs al in gesprek geweest met de boekhouder hoe dit ingevuld kan worden. Nu vraag ik me alleen af hoe ik dit in moet vullen omdat ik veel van mijn eigen expertise en vooral contacten zal inbrengen in het bedrijf. Het risico dat er best wat winst gemaakt zal worden als dit loopt is heel groot.
Zal ik als afdelingsmanager (ik geef het even een naam) van de E tak aan de slag gaan?
Of is er misschien een andere constructie mogelijk?
Kan ik misschien samen met mijn baas een aparte registratie bij KVK aangaan?
Ik heb de beschikking over eigen kapitaal ook om eventueel in te leggen.
En zit wat risico's betreft prive in een situatie waar ik wel wat in kan 'riskeren'.
Wat is een wijze en financieel gunstige constructie voor mij? Ook gezien de potentiële winst.
In loondienst blijven?
Samen iets opstarten? (welke vorm?)
Eigen geld inleggen?
Gedeelte vd aandelen ja/nee?
Als er wat onduidelijkheden zijn om dit te beantwoorden hoor ik het graag.
Wie helpt mij en kan adviseren.
Bedankt alvast!
aangepast door Top90
#
#
# Druk bezig met inlezen en kennis vergaren om zo uiteindelijk een juiste keuze te kunnen maken 'hoe' het ondernemen aan te pakken!
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Top90
Top90
Goedenavond,
Graag krijg ik feedback en advies over het volgende:
Momenteel ben ik werkzaam binnen een goedlopende BV. Hier ben ik momenteel werkzaam binnen de aannemerij, bouwgerelateerd als projectleider.
Mijn expertise is alleen de E wereld, oftewel elektra. Hier heb ik al wat werk uit gekregen en ook acquisitie op gedaan. Gezien het huidige klantenbestand van de BV waarin ik in werkzaam ben en mijn eigen contacten in deze wereld, valt hier meer in te verdienen. Momenteel zijn er al te weinig mensen werkzaam bij of via ons die het elektra gerelateerde werk kunnen uitvoeren.
In het bedrijf willen ze heel graag met mij verder en zien ze het zitten met mij en willen ze dus een E tak opzetten binnen/onder de huidige BV.
Dat mijn baas dit ziet zitten met mij, is natuurlijk heel fijn. Hij is zelfs al in gesprek geweest met de boekhouder hoe dit ingevuld kan worden. Nu vraag ik me alleen af hoe ik dit in moet vullen omdat ik veel van mijn eigen expertise en vooral contacten zal inbrengen in het bedrijf. Het risico dat er best wat winst gemaakt zal worden als dit loopt is heel groot.
Zal ik als afdelingsmanager (ik geef het even een naam) van de E tak aan de slag gaan?
Of is er misschien een andere constructie mogelijk?
Kan ik misschien samen met mijn baas een aparte registratie bij KVK aangaan?
Ik heb de beschikking over eigen kapitaal ook om eventueel in te leggen.
En zit wat risico's betreft prive in een situatie waar ik wel wat in kan 'riskeren'.
Wat is een wijze en financieel gunstige constructie voor mij? Ook gezien de potentiële winst.
aangepast door Top90In loondienst blijven?
Samen iets opstarten? (welke vorm?)
Eigen geld inleggen?
Gedeelte vd aandelen ja/nee?
Als er wat onduidelijkheden zijn om dit te beantwoorden hoor ik het graag.
Wie helpt mij en kan adviseren.
Bedankt alvast!
#
#
# Druk bezig met inlezen en kennis vergaren om zo uiteindelijk een juiste keuze te kunnen maken 'hoe' het ondernemen aan te pakken!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/66028-samen-een-rechtsvorm-aangaan-of-aandelen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
16 antwoorden op deze vraag