Ga naar inhoud

Technische update en nieuw waarderingssysteem

Geplaatst:

Mikky Vrolijk

Beste deelnemers/bezoekers,

 

Dinsdag 4 augustus jl. hebben we een technische up-date doorgevoerd en nieuw waarderingssysteem gelanceerd (voorheen Karma).
Deze waardering is gebaseerd op Antwoord Validatie en werkt in basis hetzelfde als het huidige Karma-systeem. Met, naar onze mening, het voordeel dat naast dat we elkaar kunnen waarderen, Topic Starter nu automatisch na 1 maand wordt uitgenodigd met het verzoek om bij ons op het forum terug te komen om het voor hem/haar beste antwoord te waarderen.

Dit laatste gebeurd helaas niet altijd. En omdat vele deelnemers op ons forum wel energie stoppen in het geven van antwoorden, wordt het wel zo gewaardeerd als Topic Starter feedback geeft op de ontvangen reacties binnen zijn/haar topic. Met een herinneringsmail hopen we dit meer te stimuleren.

 

Hoe werkt het nieuwe waarderen?

Alle deelnemers aan de discussie kunnen d.m.v. de pijltjes die links in de kantlijn van de reactie verschijnen een antwoord/reactie van een ander waarderen.

Bij elke positieve waardering krijg je +1 reputatiepunt. Wordt je antwoord negatief gewaardeerd, dan gaat er -1 van je reputatiepunten af.

Topic Starter wordt na 1 maand uitgenodigd het voor hem/haar beste antwoord te selecteren. Kiest Topic Starter jouw reactie als beste antwoord, dan ontvang je +3 punten.

 

De topics staan automatisch op chronologische volgorde (datum). Maar, je kan per topic ook selecteren op “sorteer op stemmen”. Dan veranderd de volgorde van de discussie en zie je welke antwoorden binnen dat topic gewaardeerd zijn.

 

De informatieboards onder het tabblad “extra” zijn uitgezet voor reputatie. Dit, omdat daar voornamelijk topics zijn met informatie en niet zozeer een vraag/antwoord functie hebben en niet “het beste antwoord” behoeven.

 

Met het waarderen van reacties, bouw je binnen je profiel, ipv Karma, reputatiepunten op. Heb je in het verleden karmapunten ontvangen, dan zijn deze in je profiel overgezet naar je reputatie-activiteit.

 

We hopen/wensen dat we qua input geven en waardering krijgen van elkaar een vriendelijk forum blijven.

Met uiteraard het aandachtspunt dat je waardeert op inhoud en niet op de persoon !

Naast bovenstaande, is het nieuwe waarderingssysteem ook interessanter voor google zoekresultaten en is het ingericht zoals op deze pagina is uitgelegd.

Let op: om dit te realiseren is het voor bezoekers/nieuwe leden van belang om de topic start/eerste vraag op elke pagina te herhalen. Dit, omdat bezoekers vaak op een dieplink binnenkomen (bijv. pagina 3, reactie 5) en niet direct zien om welke vraag het in dat topic gaat.

Voor vaste bezoekers/geregistreerde leden is er een functie ingebouwd om dit uit te zetten. Dit, dat als je wilt terugbladeren in een topic om voorgaande reacties te willen lezen het niet prettig kan zijn is als je steeds het openingsbericht op elke pagina ziet.

Hoe werkt dat: gebruik hiervoor de “verberg topic start” (recht boven elk topic). Dit is een eenmalige actie en zal op alle topics op ons forum worden doorgevoerd. Wil je bijv. op pag. 3 van een topic wel weer even lezen waar het start bericht over gaat? Dan kun je “toon topic start” weer aanzetten en verschijnt het startbericht bovenaan de pagina waar je op dat moment bent. Je hoeft dan niet eerst terug te bladeren naar de 1e pagina van het topic.
Let op: hier zit een cookie history op. Afhankelijk van de door jouw ingestelde cookies op het (mobiele) apparaat dat je gebruikt, kan het zijn dat je bij opnieuw inloggen de “verberg topic start” weer dient in/uit te schakelen. 

Als je na de up-date vragen hebt, of issues tegenkomt na live gaan van onze up-date, dan ben je meer dan welkom om die in dit topic te melden.

 

Dank en ondernemende groet,

Mede namens moderatieteam

Mikky Vrolijk

 

 

aangepast door Mikky Vrolijk
Titel aangepast

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Featured Replies

Geplaatst:

Bob de webbouwer

Op 5-8-2020 om 12:00, Mikky Vrolijk zei:

Ja.. dat klopt. Op de boards "stamtafel" en alles (behalve columns) onder het tabblad "extra" is uitgezet voor waardering. Dit, omdat het hier vaak om info gaat en niet zozeer om een antwoord validatie.

 

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Geplaatst:

TwaBla

Wat is een antwoordvalidatie? Waarom kan een reactie op stamtafel niet gevalideerd worden?

 

Valideren is een duur woord voor waarderen, neem ik aan. Dat woord kan ik nog vertalen, maar wat er nou precies gezegd wordt snap ik niet goed.

 

Omdat het informatie betreft, is de waardering uit gezet.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Geplaatst:

TwaBla

Oh nou zie ik het. De nieuwe 'karma' maakt van dit forum een Vraag-Antwoord platform.

 

Dat was inderdaad een functie van dit forum. Gewone ondernemers komen voorbij en stellen een vraag, de moderators vaste bezoekers experts andere ondernemers geven antwoord. En die verzamelen zo punten die in te wisselen zijn bij Douwe Egberts voor theelepeltjes.

 

Maar dit is ook een forum om te debatteren, nieuws te bespreken of elkaar op de rug te kloppen bij goed nieuws. Of steun te betuigen bij tegenvallers. Hoe kun je daar nou Het Beste Antwoord geven.

 

Zelfs alleen als Het Beste Antwoord is het onaardig naar al die mensen die de moeite hebben genomen om te reageren. 

 

Is een beetje een verarming zo.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Geplaatst:

Cosara

5 uur geleden, TwaBla zei:

Is een beetje een verarming zo.

Het is bijzonder jammer dat op dit antwoord geen waardering mogelijk is.

Kritische experts zullen zelden een waardering op antwoorden krijgen, als zij laten zien dat vraag en antwoord niet altijd zwart/wit is.

 

Is er ook een goede reden (geweest) om de spaarsysteem te handhaven en opnieuw vorm te geven ?

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Geplaatst:

Norbert Bakker

  • Moderator
2 uur geleden, Cosara zei:

Kritische experts zullen zelden een waardering op antwoorden krijgen, als zij laten zien dat vraag en antwoord niet altijd zwart/wit is.

 

Niet van de vraagsteller wellicht, maar wel van andere kritische experts....

Wat vooral nieuw is, is dat de vraagsteller wordt gevraagd om concrete feedback/terugkoppeling: wat is of was voor jou als vraagsteller nu het beste antwoord? 

 

2 uur geleden, Cosara zei:

Het is bijzonder jammer dat op dit antwoord geen waardering mogelijk is.

 

Moah. Binnen 2 dagen een etiket "verarming" plakken op een wijziging die je nog geen enkele kans hebt gegeven - en om de IMHO ook verkeerde redenen - vind ik geen waardering waard. Was de optie wel mogelijk geweest dan had ik ook mijn waardering gegeven en kwamen we per saldo weer op 0 uit. 

 

Geef het eerst eens een eerlijke kans, en kom daarna met opbouwende kritiek

 

 

Edit: 

 

Quote

Maar dit is ook een forum om te debatteren, nieuws te bespreken of elkaar op de rug te kloppen bij goed nieuws. Of steun te betuigen bij tegenvallers. Hoe kun je daar nou Het Beste Antwoord geven.

 

Niet. Maar met de nieuwe waardering kun je nog steeds die steun betuigen of elkaar op de rug kloppen. Dat "beste antwoord" speelt in een discussie geen verdere rol meer, ook als het topic begon als een vraag. Maar dat beste antwoord is mogelijk wel relevant voor een andere lezer die met dezelfde vraag die via Google binnenkomt 

 

aangepast door Norbert Bakker
aanvulling nav opmerking TWA:

Eem Financieel Advies ; persoonlijk en vertrouwd verzekerd voor ZZP en MKB

Gespecialiseerd in Arbeidsongeschiktheid, aansprakelijkheid en Cyber.

 

 

Geplaatst:

TwaBla

1 minuut geleden, Norbert Bakker zei:

Geef het eerst eens een eerlijke kans, en kom daarna met opbouwende kritiek

 

Eerlijke kans: wat een overbodige pathos. :partying-face: Gedragsmoderatie, dat experiment loopt ook al een tijdje. Binnenkort krijgen we opvoedingspunten. Padvinderij!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Geplaatst:

Cosara

15 minuten geleden, Norbert Bakker zei:

Geef het eerst eens een eerlijke kans, en kom daarna met opbouwende kritiek

Er is in wezen niets veranderd sinds het uur nul ... het voegt ook niets toe ... het is ook niet vernieuwend.

 

in de herhaling:

Is er ook een goede reden (geweest) om het spaarsysteem te handhaven en opnieuw vorm te geven ?

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Geplaatst:

Cosara

1 uur geleden, Norbert Bakker zei:

Moah. Binnen 2 dagen een etiket "verarming" plakken op een wijziging die je nog geen enkele kans hebt gegeven - en om de IMHO ook verkeerde redenen - vind ik geen waardering waard.

"Moah" ... is dat niet een beetje bagatelliserend ?

 

1 uur geleden, Norbert Bakker zei:

Was de optie wel mogelijk geweest dan had ik ook mijn waardering gegeven en kwamen we per saldo weer op 0 uit. 

Jij ben[t] voor ... dus ik ben tegen ?

Daarmee geef je toch zelf aan dat het waarderingssysteem emotioneel beladen is.

Dat is dan ook de reden dat ik, sinds het uur nul, tegen elke vorm van waardering ben.

aangepast door Cosara
spelling

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Geplaatst:

Norbert Bakker

  • Moderator
46 minuten geleden, Cosara zei:

in de herhaling:

Is er ook een goede reden (geweest) om het spaarsysteem te handhaven en opnieuw vorm te geven ?

 

Er is geen goede reden geweest om het af te schaffen, dus is het vooralsnog gehandhaafd.

 

37 minuten geleden, Cosara zei:

"Moah" ... is dat niet een beetje bagatelliserend ?

 

Ja

Eem Financieel Advies ; persoonlijk en vertrouwd verzekerd voor ZZP en MKB

Gespecialiseerd in Arbeidsongeschiktheid, aansprakelijkheid en Cyber.

 

 

Geplaatst:

TwaBla

Zulke keuzes worden gemaakt door een heel klein clubje en vervolgens gezien door een beperkt groepje stamgasten.

 

Degenen die reageren zijn de paar stamgasten die het uberhaupt iets kan schelen.

 

De gedachtenwisseling over de balans tussen HL als vraagbaken en HL als gemeenschap, deel- en discussieplatform loopt al veel langer. We hadden een  simpel waarderingssysteem (reuzen/kneuzen) met een +/- keuze, daar kwam een complex alternatief voor met variabele punten en nou is er doorgeschakeld met een up/down systeem dat leidt tot Het Beste Antwoord.

 

Een stevige duw richting vraagbaak.

 

Het huidige systeem hinkt op twee gedachten. De vraagsteller kan aangeven wat de kiloknaller was, maar voorbijgangers kunnen ook een stem uitbrengen. Dat wordt validatie genoemd.

 

Het maakt mij verder ook niet zoveel uit, maar ik wil wel pleiten voor een systeem waardoor we een ondernemer die het even tegenzit een schouderklopje kunnen geven. Een systeem waardoor we goede kwinkslag kunnen waarderen (en een foute grap kunnen beboeën), een mooi debat kunnen bewieroken en vrouwonvriendelijke reacties kunnen verfoeien.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Geplaatst:

Cosara

8 minuten geleden, TwaBla zei:

De gedachtenwisseling over de balans tussen HL als vraagbaken en HL als gemeenschap, deel- en discussieplatform loopt al veel langer. We hadden een  simpel waarderingssysteem (reuzen/kneuzen) met een +/- keuze, daar kwam een complex alternatief voor met variabele punten en nou is er doorgeschakeld met een up/down systeem dat leidt tot Het Beste Antwoord.

Dilemma ... Het Beste Antwoord ... dat wat het is of dat wat je wilt horen ?

 

10 minuten geleden, TwaBla zei:

Een stevige duw richting vraagbaak.

Blijkbaar is de strijd opgegeven, met als reden ... vragenstellers zijn per definitie lui ... vragenstellers zijn doorgaans gemakzuchtig.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Geplaatst:

Norbert Bakker

  • Moderator
50 minuten geleden, TwaBla zei:

Het maakt mij verder ook niet zoveel uit, maar ik wil wel pleiten voor een systeem waardoor we een ondernemer die het even tegenzit een schouderklopje kunnen geven. Een systeem waardoor we goede kwinkslag kunnen waarderen (en een foute grap kunnen beboeën), een mooi debat kunnen bewieroken en vrouwonvriendelijke reacties kunnen verfoeien.

 

Idem.

 

De huidige keuzes zijn vooral ingegeven door de wens om met antwoordvalidatie beter vindbaar en zichtbaar en begrijpelijker te worden voor zoekers en vraagstellers, maar dat mag niet ten koste gaan van al het goede uit het oude waarderingssysteem. Waar mogelijk zie ik de opties om alle bijdragen te kunnen waarderen dan ook graag hersteld, maar tegelijkertijd wil ik het nieuwe waarderingssysteem en het concept van beste antwoord wel de kans geven zich te bewijzen.  

 

 

Eem Financieel Advies ; persoonlijk en vertrouwd verzekerd voor ZZP en MKB

Gespecialiseerd in Arbeidsongeschiktheid, aansprakelijkheid en Cyber.

 

 

  • 2 weeks later...
Geplaatst:

Highio

  

  

Bovenstaande zou dan ook het streven moeten zijn voor vragenstellers die zich eerst op het forum melden met een inkoopvraag op hoofdactiviteiten (forumregels?) en vervolgens van het kastje naar de muur gestuurd worden door een moderator naar de vraag & aanbod-sectie met een volstrekt onhandige standaardsortering van berichten. Kans op lezers en reacties lijkt mij vrij gering.

 

Of moeten nieuwe standaardgebruikers daar zelf een 'stream' voor aanmaken? En hoe pikken gastbezoekers en Google dit nieuwe bericht dan op?

 

Quote

Blijkbaar is de strijd opgegeven, met als reden ... vragenstellers zijn per definitie lui ... vragenstellers zijn doorgaans gemakzuchtig.

Ahum, niet alleen vragenstellers. Het nieuwe forum is sinds najaar 2018 nog altijd niet juist ingericht. En integratie van columns, ondernemerskalender en vraag&aanbod en een Engelstalige versie, werkt dat nu 20 maanden later? Dit waren namelijk wel belangrijke uitgangspunten van het vernieuwingsproject. Is dit ooit geëvalueerd?

 

Hoeveel (nieuwe) leden haken af op gebruiksvriendelijkheid, terwijl ook nog een usablity-onderzoek uitgevoerd is? En wat kost dat allemaal?

 

Op de kalender staat voor de rest van het jaar welgeteld 1 of staan misschien hooguit 2 evenement(en).

 

Misschien zijn Zoom of Teams-pooltjes dan een idee om een Community-gevoel te behouden?

 

Groet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Geplaatst:

Cosara

27 minuten geleden, Norbert Bakker zei:

Ik ben ook nog niet echt kapot van deze wijziging, maar ik waardeer de inspanning om iets nieuws te proberen wel: stilstand is achteruitgang, dat blijkt uit alle statistieken.  

Vernieuwen ... daar zal iedereen zijn eigen betekenis aan geven.

Zijn ook hele mooie statistieken van te maken.

 

27 minuten geleden, Norbert Bakker zei:

stilstand is achteruitgang, dat blijkt uit alle statistieken.  

if it ain't broke, don't fix it.

 

 

 

 

Cosara_Quotes_183.jpg

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Geplaatst:

Norbert Bakker

  • Moderator
32 minuten geleden, Cosara zei:

if it ain't broke, don't fix it.

 

image.thumb.png.c4f95c30b62f1692d0f220b1ace04119.png 

 

 

De uitgevoerde wijzigingen zijn oa voortgekomen uit Usability en gebruikersonderzoek eind 2019. Daaruit bleek dat veel lezers/nieuwe leden HL bij eerste indruk niet goed genoeg snapten, oa omdat ze vaak binnenkomen via een deeplink, en dus niet via de homepage.  

 

 

 

 

Eem Financieel Advies ; persoonlijk en vertrouwd verzekerd voor ZZP en MKB

Gespecialiseerd in Arbeidsongeschiktheid, aansprakelijkheid en Cyber.

 

 

Geplaatst:

TwaBla

37 minuten geleden, Norbert Bakker zei:

De uitgevoerde wijzigingen zijn oa voortgekomen uit Usability en gebruikersonderzoek eind 2019. Daaruit bleek dat veel lezers/nieuwe leden HL bij eerste indruk niet goed genoeg snapten, oa omdat ze vaak binnenkomen via een deeplink, en dus niet via de homepage.  

 

Dat gaat me te snel. Op welke manier maken de wijzigingen de opzet van HL beter snapbaar voor nieuwe bezoekers?

 

Als je gewend bent aan McDonald's, hoe reageer je dan op een kaasfondue?

 

<antwoord: je tafelgenoten reiken je een vorkje aan en leggen het systeem uit>

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Geplaatst:

Cosara

43 minuten geleden, Norbert Bakker zei:
1 uur terug, Cosara zei:

if it ain't broke, don't fix it.

 

image.thumb.png.c4f95c30b62f1692d0f220b1ace04119.png 

 

They still use it today ... anywhere in the world.

 

Niet elke verandering is ook een verbetering.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Geplaatst:

Norbert Bakker

  • Moderator
38 minuten geleden, TwaBla zei:

Dat gaat me te snel. Op welke manier maken de wijzigingen de opzet van HL beter snapbaar voor nieuwe bezoekers?

 

Een veel begrijpelijkere structuur voor nieuwe bezoekers.

Die komen via de deeplink van Google of Ondernemersplein) niet midden in een discussie terecht maar zien bovenaan altijd de startpost annex vraag 

 

Eem Financieel Advies ; persoonlijk en vertrouwd verzekerd voor ZZP en MKB

Gespecialiseerd in Arbeidsongeschiktheid, aansprakelijkheid en Cyber.

 

 

Geplaatst:

TwaBla

5 minuten geleden, Norbert Bakker zei:

Die komen via de deeplink van Google of Ondernemersplein) niet midden in een discussie terecht maar zien bovenaan altijd de startpost annex vraag.

 

Aha duidelijk.

 

Blijkbaar zijn de meeste zoekacties te koppelen aan het onderwerp in de vraag en niet aan woorden in een reactie?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Geplaatst:

Norbert Bakker

  • Moderator
41 minuten geleden, TwaBla zei:

Als je gewend bent aan McDonald's, hoe reageer je dan op een kaasfondue?

<antwoord: je tafelgenoten reiken je een vorkje aan en leggen het systeem uit>

 

De moderne millennial ziet en ruikt vanaf een afstand de pot met kaasprut, eet niet wat de boert niet kent en is de deur al weer uit lang voordat ze überhaupt gezien hebben dat er tafelgenoten zijn met een vorkje. Bovendien hebben ze helemaal geen behoefte aan tafelgenoten: ze willen alleen eten en alles zelf doen! 

 

And that's why we put the words  DON'T PANIC  in large, friendly letters on the cover of higherlevel. 

 

 

Eem Financieel Advies ; persoonlijk en vertrouwd verzekerd voor ZZP en MKB

Gespecialiseerd in Arbeidsongeschiktheid, aansprakelijkheid en Cyber.

 

 

Geplaatst:

Norbert Bakker

  • Moderator
11 minuten geleden, TwaBla zei:

Blijkbaar zijn de meeste zoekacties te koppelen aan het onderwerp in de vraag en niet aan woorden in een reactie?

 

Nee. De zoekresultaten zijn gebaseerd op de gehele inhoud. Alleen als iemand dan vervolgens op een deeplink binnenkomt en reacties leest, is het kennelijk wel handig dat iemand snapt wat de context van die reacties is (dat het bijvoorbeeld een discussie is met een bepaalde start of vraag) , zodat iemand sneller geneigd is door te lezen op HL verder te bladeren als de gegeven reactie niet direct de vraag van de lezer/zoeker beantwoord.... of zelfs zelf registreert en een vraag stelt.

 

En pas dan vallen ook die tafelgenoten met dat vorkje op.  

 

En dat er bij kaasfondue spelregels zijn en die ook actief gemodereerd worden  :winking-face-with-tongue:

 

image.thumb.png.53ac18b6fe660f30b26d9fc51c966b1f.png

 

 

 

 

Eem Financieel Advies ; persoonlijk en vertrouwd verzekerd voor ZZP en MKB

Gespecialiseerd in Arbeidsongeschiktheid, aansprakelijkheid en Cyber.

 

 

Geplaatst:

Roel J

Discussie over moderatie verplaatst naar een apart topic..

https://www.higherlevel.nl/forums/topic/66799-technische-discussie-over-moderatie/?tab=comments#comment-631677

 

Dan kunnen we ons hier beperken tot de voors, tegens van de doorgevoerde wijzigingen en / of verbeter suggesties..

  • 3 weeks later...
Geplaatst:

Highio

Hoeveel topic starters hebben afgelopen maand (of week) een beste reactie gewaardeerd? Of ben ik nog even voorbarig?

 

Wat is de procentuele score of conversie van dit doel?

 

Groet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Geplaatst:

Norbert Bakker

  • Moderator
3 minuten geleden, Highio zei:

Of ben ik nog even voorbarig?

 

Dat. De mailer die de topicstarters gaat vragen om een beste reactie te kiezen staat nog niet aan: dat start binnenkort, als de kinderziektes uit het waarderingssysteem verholpen zijn. 

Eem Financieel Advies ; persoonlijk en vertrouwd verzekerd voor ZZP en MKB

Gespecialiseerd in Arbeidsongeschiktheid, aansprakelijkheid en Cyber.

 

 

Geplaatst:

Highio

Dat is 3 augustus 2020 niet zo gepresenteerd.

 

Kinderziektes in een waarderingssysteem? Oh, gut. Is er inmiddels een publiek overzicht van bugs van dit platform? En door wie en met welke prio worden deze opgelost?

 

Groet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.