Ga naar inhoud
Geplaatst:

ippon

Hallo HL, ik heb door een leverancier van stellingkasten wat materiaal laten leveren in november. Dat was toen niet compleet (ongeveer 1/4 is niet geleverd, of eigenlijk, 1/4 van de  staanders). Maar ik heb de leverancier dat gemaild en er niks meer van vernomen. Nu zegt hij dat hij mij sindsdien niet kon bereiken (dwz telefonisch, hij heeft niet gemaild of geschreven). Wij hebben het geleverde materiaal in gebruik genomen maar nog niet betaald. Nu wil hij dat materiaal terug nemen of dat ik het volledige bedrag betaal. Teruggeven is vervelend: werkzaamheden, vervanging zoeken enz. Ik vind dat ik die kasten moet kunnen houden en hij of de rest moet leveren of met minder geld genoegen moet nemen.

 

Wat vindt u?

Featured Replies

Geplaatst:

Norbert Bakker

  • Moderator
4 minuten geleden, ippon zei:

Wat vindt u?

 

Dat de leverancier het niet-geleverde alsnog levert. Waarom is dat nu geen genoemde optie?

 

Eem Financieel Advies ; persoonlijk en vertrouwd verzekerd voor ZZP en MKB

Gespecialiseerd in Arbeidsongeschiktheid, aansprakelijkheid en Cyber.

 

 

Geplaatst:

Hans van den Bergh

  • Moderator
6 minuten geleden, ippon zei:

Ik vind dat ik die kasten moet kunnen houden en hij of de rest moet leveren of met minder geld genoegen moet nemen.

Dat lijken mij alleszins redelijke opties, ik ben echter wel eerst benieuwd naar het antwoord op Norberts vraag?

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc I Innovatiestrategieën Ontwerper I HL-Deelnemer en -Moderator I Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht I Bedrijfsidee? Toets het Grátis: HIERMEE!

Geplaatst:

Rik ·

4 minuten geleden, Norbert Bakker zei:

Dat de leverancier het niet-geleverde alsnog levert. Waarom is dat nu geen genoemde optie?

Dat is een genoemde optie.

 

10 minuten geleden, ippon zei:

of de rest moet leveren

 

10 minuten geleden, ippon zei:

Wat vindt u?

Wat vindt de leverancier van het voorstel om de levering compleet te maken?

 

 

aangepast door Rik ·

Geplaatst:

Norbert Bakker

  • Moderator
2 uur geleden, Rik · zei:

Dat is een genoemde optie.

 

waarom is het geen door leverancier genoemde optie?

Eem Financieel Advies ; persoonlijk en vertrouwd verzekerd voor ZZP en MKB

Gespecialiseerd in Arbeidsongeschiktheid, aansprakelijkheid en Cyber.

 

 

Geplaatst:

Rik ·

12 minuten geleden, Norbert Bakker zei:

waarom is het geen door leverancier genoemde optie?

Ik had niet begrepen dat je dat bedoelde.

 

 

aangepast door Hans van den Bergh
Juiste tekst in quote

Geplaatst:

ippon

  • Auteur

Hij zegt dat hij geen zin heeft in discussie, te lang heeft moeten wachten, mij niet kon bereiken. Alleen dat laatste komt mij als zinnig voor, al antwoord ik binnen een uur of soms wat langer op e-mail. En als gezegd, heeft hij geen post gestuurd.

 

Kan ik eenzijdig een deelbetaling doen? Of wat kan ik eenzijdig doen? Ik heb geen zin in een rechtszaak en niet in een opengebroken deur en een overhoop gehaald magazijn, waarbij de politie zegt, dat het civielrechtelijk is of het in een la gooit. Dat klinkt vreemd, maar gezien de manier van reageren (onredelijk, geen post) weet ik niet wat voor vlees ik in de kuip heb. Hij lijkt me een handelaar in partijgoederen op een afgelegen industrieterrein, ter illustratie.

aangepast door ippon

Geplaatst:

ShopJeRot

Hij komt zijn kant van het contract niet na, dus hij mag opdraaien voor de gevolgen (ik ga er van uit dat er geen algemene voorwaarden gelden). Afbreken en ophalen kost meer dan dat die rekken ooit gekost hebben, dus dat is voor beide partijen niet aantrekkelijk.

 

Welk argument draagt hij aan voor het eisen van een volledige betaling?

 

Ik zou niet zonder akkoord een grote deelbetaling doen bij zo'n "handelaartje". Dan ben je het grootste deel van je leverage kwijt en heb je nog steeds niet de garantie dat hij stopt met zeuren.

Geplaatst:

Gast Wigbolt

Stuur de communicatie met toelichting naar de fabrikant of importeur. En betaal nog even niks.

 

En schrijf de leverancier dat je graag zijn standpunt op papier of in de mail ziet.

 

Stellingkasten zonder staanders lijken mij in praktische zin niet bruikbaar, ik zou dat zo duidelijk mogelijk stellen als probleem van de leverancier.

 

Mvg,

 

Wigbolt

aangepast door Wigbolt

Geplaatst:

ippon

  • Auteur

Het is tweedehands materiaal denk ik. Hij schreef net, "noem een dag en tijd om mijn stellingen op te komen halen."

1 regel, per mail.

Het lijkt vrij zwart/wit met deze heer.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.