Voor 1 van onze bedrijven hebben wij een bankrekening bij N26 Bank. Relatief onbekend in Nederland, maar uit het straatje Revolut, Bunq enz.
Werkt al 4 jaar prima voor deze onderneming. Vorige week ineens bij een aantal betalingen de melding Technical error. De transactie komt er niet door.
Prima...zal wel een storing dachten we. Volgende dag hetzelfde. Je kan ze niet bellen, dus maar in de chat gesprongen.
We gaan het uitzoeken, je hoort van ons. Niets gehoord...en zo zaten we elke dag op de chat om te vragen of het al opgelost was.
Tot woensdag, toen we via de chat vernamen, dat we gewoon konden bankieren. Vreemd, omdat ik een bericht zou krijgen van de technische afdeling, als ik weer kon bankieren...Enfin, direct een transactie gedaan... En warempel...het lukte weer.
Donderdag (gisteren) nog een paar andere betalingen gedaan, en bij betaling nummer 7 of 8 weer Technical error....weer in de chat.
In de tussentijd kwamen we er ook achter dat bijschrijvingen ook niet werden geaccepteerd. Het enige wat foutloos loopt zijn creditcard betalingen.
Geen afschrijvingen en geen bijschrijvingen mogelijk (bijvoorbeeld Buckaroo wordt gebounced).
Krijg ik in eens te horen: Currently a routine compliance check...untill these are complete the account will be frozen.
Nou lekker dan :) Natuurlijk ook geen bericht hoe lang het gaat duren enz.
Kortom, we zitten nu in een situatie met substantieel hoog saldo, geen betalingen kunnen doen, geen betalingen kunnen ontvangen, en geen vooruitzicht wanneer er duidelijkheid komt.
Heeft er iemand iets vergelijkbaars, misschien bij een andere bank, meegemaakt?
Hebben jullie advies of we iets kunnen doen om e.e.a. te versnellen?
Ander vorm van advies?
Wellicht ten overvloede: Geen van onze ondernemingen heeft illegale activiteiten, dubieuze deb/cred relaties, geldstromen, kredieten, geldzorgen, niet eens kas stromen of enige vorm van iets wat voor alarm bellen zou moeten zorgen...werkelijk niets....ook de aandeelhouders, zakelijk prive helemaal niets dus....dat is het niet.
Ik begrijp dat banken onderzoeksplicht hebben en waarschijnlijk zijn we random gekozen....maar terug naar de vraag:
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Yen_Kee
Yen_Kee
Hallo forummers,
Voor 1 van onze bedrijven hebben wij een bankrekening bij N26 Bank. Relatief onbekend in Nederland, maar uit het straatje Revolut, Bunq enz.
Werkt al 4 jaar prima voor deze onderneming. Vorige week ineens bij een aantal betalingen de melding Technical error. De transactie komt er niet door.
Prima...zal wel een storing dachten we. Volgende dag hetzelfde. Je kan ze niet bellen, dus maar in de chat gesprongen.
We gaan het uitzoeken, je hoort van ons. Niets gehoord...en zo zaten we elke dag op de chat om te vragen of het al opgelost was.
Tot woensdag, toen we via de chat vernamen, dat we gewoon konden bankieren. Vreemd, omdat ik een bericht zou krijgen van de technische afdeling, als ik weer kon bankieren...Enfin, direct een transactie gedaan... En warempel...het lukte weer.
Donderdag (gisteren) nog een paar andere betalingen gedaan, en bij betaling nummer 7 of 8 weer Technical error....weer in de chat.
In de tussentijd kwamen we er ook achter dat bijschrijvingen ook niet werden geaccepteerd. Het enige wat foutloos loopt zijn creditcard betalingen.
Geen afschrijvingen en geen bijschrijvingen mogelijk (bijvoorbeeld Buckaroo wordt gebounced).
Krijg ik in eens te horen: Currently a routine compliance check...untill these are complete the account will be frozen.
Nou lekker dan :) Natuurlijk ook geen bericht hoe lang het gaat duren enz.
Kortom, we zitten nu in een situatie met substantieel hoog saldo, geen betalingen kunnen doen, geen betalingen kunnen ontvangen, en geen vooruitzicht wanneer er duidelijkheid komt.
Heeft er iemand iets vergelijkbaars, misschien bij een andere bank, meegemaakt?
Hebben jullie advies of we iets kunnen doen om e.e.a. te versnellen?
Ander vorm van advies?
Wellicht ten overvloede: Geen van onze ondernemingen heeft illegale activiteiten, dubieuze deb/cred relaties, geldstromen, kredieten, geldzorgen, niet eens kas stromen of enige vorm van iets wat voor alarm bellen zou moeten zorgen...werkelijk niets....ook de aandeelhouders, zakelijk prive helemaal niets dus....dat is het niet.
Ik begrijp dat banken onderzoeksplicht hebben en waarschijnlijk zijn we random gekozen....maar terug naar de vraag:
Is er iets wat wij (alvast) kunnen ondernemen?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/74846-bankrekening-on-hold-wat-te-doen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
17 antwoorden op deze vraag