Geachte,

 

Het begon allemaal met een telefoontje van een callcenter medewerker van de firma BeUP welke ons benaderde of wij interesse hadden in een gratis actie mee te doen in onze regio. Er waren maar een beperkt aantal plaatsen beschikbaar dus zij wouden graag met ons een afspraak maken. Het ging erom om hoger te scoren in google en beter vindbaar op zoekwoorden. Wij hadden wel interesse in wat ze te zeggen zouden hebben dus hebben vervolgends een afspraak gemaakt op de woensdag erna.

Zo gezegd zo gedaan stond er een vrouwelijke verkoop medewerker van de firma BeUP aan de deur kwartier na de afgesproken tijd. Ze begon met het verhaal officieel partner van Google te zijn en vragen te stellen over onze firma. Hoelang we al bezig zijn, wat we doen aan marketing, wat we overhielden na de verkoop van een van onze artikelen gemiddeld etc. Hierna heeft deze aardige mevrouw ons uitgelegd wat ze doen bij BeUP. Wij zouden tussen onze concurrenten op de eerste pagina van de google zoekresultaten komen op bekende zoekwoorden die bij onze firma van betrekking zouden zijn. En onze bezoekersaantallen zouden fors stijgen tot zeker wel 300 per dag. Hierna kwam ze aan met een standaard prijslijst van BeUP met verschillende gespecificeerde kosten zoals inschrijfkosten, en nog wat verschillende kosten. Deze werden allemaal doorgestreept en wij zouden het instap bedrag a 1250/1500 euro niet hoeven te betalen omwille van de actie die nu actief zou zijn in onze regio. Het maandbedrag wat wij zouden moeten betalen kwam uit op 155 euro EX btw. Eventueel konden wij extra clicks erbij nemen (dus wanneer men zoekt op een zoekwoord en ze klikken er daadwerkelijk op) Want in het standaard pakket zitten 3000 clicks. Maar de aardige mevrouw wist ons erbij te vermelden dat ze het eigenlijk niet mocht zeggen van haar baas maar dat het niet erg zou zijn als we over de 3000 clicks zouden komen en dat we er dan niks over zouden horen omdat ze daar toch niet naar zouden kijken volgends haar baas. Het contract zou eerst gelden voor een looptijd van 48 maanden. Dit klinkt voor een startende ondernemer natuurlijk als muziek in de oren alleen de looptijd zat ons een beetje dwars. Dus hebben gevraagd of dat ook korter kon. Mevrouw ging even bellen, opmerkelijk was dat wij dit niet mochten horen blijkbaar want ze liep even de kamer uit waar wij in zaten. Toen de mevrouw terug kwam was het geen probleem en de 48 maanden op het contract is doorgekrast en 24 maanden van gemaakt. Het maandbedrag is hier wel op aangepast, dit is nu 238 euro per maand. We vonden het wel goed klinken en na het snel doorbladeren van het contract maar getekend, continu onder het gepush van de mooie toekomst die we tegemoet zouden gaan door de vriendelijke mevrouw.

 

En toen begon de horror. Natuurlijk zoals iedereen zou doen ga je de firma googelen. Toen kreeg ik gelijk last van hartkloppingen en duizeligheid. BeUP blijkt een malafide oplichters firma met wurgcontracten dat haar afspraken niet nakomt! Helaas ben ik samen met vele andere gedupeerden in de val gelopen van dit bedrijf dat dochter is van Proximedia. Ik heb er heel het weekend veel over gelezen en dat we helaas geen recht hebben op de colportage wet.

Wij zitten hier in lichte paniek en met ons handen in ons haar, want we kunnen dit echt niet betalen! In het contract staat dat wanneer een automatisch incasso niet heeft kunnen afschrijven er automatisch 5 euro bijkomt per herinnering met een minimaal bedrag van 25 euro !

 

Wij hebben nog geen contact gehad met het bedrijf want we willen per eerste contact direct juist handelen. Wellicht dat ze ons morgen gaan bellen, zoals de verkoopster aangaf om onze gewenste zoekwoorden te bespreken.

 

Ik zal vandaag nog het contract inscannen en hopelijk heeft iemand voor ons een oplossing hiervoor!

Alvast enorm bedankt voor de moeite,

 

Benji barends

 

[titel ververst - mod]

 

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/74887-mkb-clickservice/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Als er bijvoorbeeld op vrijdag een overeenkomst wordt gesloten dan volstaat het om uiterlijk maandag een brief te sturen.

Geen werkdagen, maar weekdagen? Dat is erg ongebruikelijk. En als iemand op donderdag getekend heeft, maar op zondag niks kan laten afstempelen?

 

Ik gok erop dat er veel contracten gesloten worden op vrijdagen als de maandag een feestdag is?

 

3 werkdagen is al krap, maar kalenderdagen nemen is wel heel vuig.

 

  • 0

Het contract wat is aangesmeerd: 24mndx €190 = €4560

Na telefonisch contact, voorstel MKB Clickservice: 12mnd +3mnd opzegtermijn x €190 = €2850

Afkopen kan voor €1800

 

Bedenktijd is inderdaad 3 dagen (geen werkdagen). Dus in ons geval vrijdag middag getekend: weekend (2 dagen) + maandag aangetekende brief versturen is per definitie al te laat.........

 

Dat is en blijft dus een heel dure en (achteraf) domme handtekening (of in dit geval net niet). Het is natuurlijk volstrekt onredelijk om iemand aan een aangesmeerde opdracht te willen houden terwijl er nog niets is gedaan. Om vervolgens met droge ogen aan te bieden om het contract alsnog te verscheuren voor €1800,-. En dat mag juridisch omdat de rechter heel veel toestaat als het gaat om bedrijven.

 

Er moet hoognodig wetgeving komen die de kleine (startende) ondernemer tegen dit soort praktijken beschermd. Het CDA heeft ooit een initiatief getoond maar die partij wordt op dit moment door niemand serieus genomen en waar vroeger de VVD de partij was voor de ondernemer is dat al lang niet meer het geval. Wellicht iets voor de KvK om te waarschuwen bij inschrijving. Tegen advertentieverkopers, SEO/Google profeten met wurgcontracten en spookfacturen en zo voort.

  • 0

Helaas, mijn man en zijn compagnon (net startende vof) zijn onlangs ook benaderd door MKB Clickservice... ook hier hetzelfde verhaal. Op een vrijdag het contract aangegaan en dinsdag gebeld om het te annuleren, maar nee hoor dit was niet meer mogelijk. Ze zitten er aan vast voor de komende 2 jaar.

Het is erg jammer te horen dat u zich bedacht heeft; uw man was erg enthousiast over ons product en de voorgenomen samenwerking. Zoals u op de overeenkomst kunt terugvinden is er een afkoelperiode van drie dagen na ondertekening, waarbij de verzenddatum van de brief bepalend is (de postdatum).

Als er bijvoorbeeld op vrijdag een overeenkomst wordt gesloten dan volstaat het om uiterlijk maandag een brief te sturen.

Wat ik echter wel vreemd vond is dat mijn man en compagnon middels een anonieme mail benaderd zijn op maandagavond dat ze eens moesten googlen naar oa Beup en er stond ook bij dat ze het contract goed moesten doorlezen en dat de opzegtermijn 3 dagen was met een uitroepteken!!!

De laatste tijd hebben wij in toenemende mate moeten constateren dat bepaalde personen nieuwe klanten actief contacteren op een uiterst tendentieuze manier. Graag vernemen wij van u de identiteit van de persoon die u heeft gecontacteerd zodat wij in dialoog kunnen treden.

Betreffende uw specifieke situatie hebben wij u uitgenodigd op kantoor en zijn wij nog in afwachting van een mogelijke datum. Wij zijn er zeker van dat wij samen een bevredigende oplossing kunnen vinden.

 

Onze klantenservice is in afwachting van uw reactie.

 

 

 

dank voor uw reactie, echter is mijn man niet degene die - in dit verhaal- de enthousiaste persoon is geweest. Hij en zijn compagnon hebben ook beiden met uw bedrijf contact gehad om dit contract per direct te ontbinden. De aangetekende brief is ook zsm verstuurd, echter volgens de voorwaarden een dag te laat....

 

de gegevens van de "tipgever" zijn niet bekend. Zoals aangegeven is er een anonieme mail ontvangen.

 

u heeft inderdaad vandaag een uitnodiging gedaan om gezamenlijk tot een oplossing te komen, echter past er maar een oplossing: directe ontbinding van het contract.

 

 

  • 0

Hoe kunnen jullie nou weten hoe de man van Renate heet? Zij heeft zelf nergens haar eigen naam genoemd noch de naam van haar man. Volgens mij roep je maar wat.

 

Kom op zeg! ??? Hoeveel contracten voor 2 jaar met prijs X zullen er op een specifieke vrijdagmiddag 10 april gesloten worden met iemand die Renate heet en die vervolgens belt om het contract te ontbinden?? Jammer dat een inhoudelijke discussie vertroebeld moet worden met dit soort reacties. :'(

 

 

fyi: ik ben niet de persoon die het contract (27/3/15) is aangegaan en het bedrijf heeft gecontacteerd. Het verhaal daarentegen spreekt natuurlijk voor zich.

 

 

 

 

 

 

 

  • 0

Eén dag te laat opgezegd, met een weekend ertussen, en dan ben je de sjaak? Dan moet je €1800,- betalen voor helemaal niets? Persoonlijk vind ik dit zo mogelijk nog schrijnender en ernstiger dan de gevallen die al bekend zijn. Je slaat in een klap de lol van het ondernemen onderuit en slaat een deuk in de relatie binnen een VOF omdat er altijd iemand net wat enthousiaster en de ander daar net zo goed voor moet boeten. Hopelijk komt MKB clickservice met een echte oplossing, anders dan een rechtszaak. Veel hoop heb ik overigens niet.

 

 

 

 

 

 

 

  • 0

De website van beup.nl is nog gewoon online.

Ik snap niet dat die Jan C. zich nog zo op dit forum durft te vertonen. De man die ooit zei dat hij rechtszaken tegen MKBers als vermakelijke hobby ziet en nu zogenaamd geheel in lijn met de fatsoensregels van Publicis een nieuw elan aan MKBclickservice gaat geven ? Laat me niet lachen, oude wijn in nieuwe zakken.

 

Jan C. het is tijd om je rap naar Belgie te begeven en je met je discutable politieke vriendjes aldaar te vermaken over die domme Ollanders die telkens maar weer in je sluwe truukjes trappen.

 

Oooit komt de dag dat die hele facade ineenstort ! (althans dat mag ik toch hopen)

  • 0
fyi: ik ben niet de persoon die het contract (27/3/15) is aangegaan en het bedrijf heeft gecontacteerd.

Dat vermoeden had ik al, alleen de datum is anders.

 

Het verhaal daarentegen spreekt natuurlijk voor zich.

Yep, helaas wel.

 

Maar het is me nu niet meer duidelijk: is het contact nu wel of niet binnen 3 dagen aangetekend opgezegd? En zo ja, is die opzegging nog niet bevestigd of ontkent MKBC dat het contract tijdig is opgezegd?

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

  • 0

fyi: ik ben niet de persoon die het contract (27/3/15) is aangegaan en het bedrijf heeft gecontacteerd.

Dat vermoeden had ik al, alleen de datum is anders.

 

Het verhaal daarentegen spreekt natuurlijk voor zich.

Yep, helaas wel.

 

Maar het is me nu niet meer duidelijk: is het contact nu wel of niet binnen 3 dagen aangetekend opgezegd? En zo ja, is die opzegging nog niet bevestigd of ontkent MKBC dat het contract tijdig is opgezegd?

 

 

helaas net een dag te laat....

  • 0
helaas net een dag te laat....

 

Contract vrijdag getekend en maandag aangetekend schrijven verstuurd betekent toch dat de postdatum"binnen 3 dagen ligt? of had je de opzegging pas dinsdag verstuurd?

 

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

  • 0

helaas net een dag te laat....

 

Contract vrijdag getekend en maandag aangetekend schrijven verstuurd betekent toch dat de postdatum"binnen 3 dagen ligt? of had je de opzegging pas dinsdag verstuurd?

 

 

 

de brief is op maandag opgesteld ( dus onder die datum) maar op dinsdag aangeboden bij de post. Sorry voor de verwarring!

  • 0

 

Nog niet zo lang geleden probeerde Proximedia / BeUP weg te poetsen dat Jan Catrysse een bedenktijd van 8 dagen had toegezegd. Diverse mensen hebben toen blafbrieven ontvangen van een advocaat.

 

Als MKB Clickservice nou een opzegtermijn van drie kalenderdagen hanteert, ben je als klant in de nieuwe opzet slechter af dan in de oude.

 

Merk op dat Proximedia / BeUP nog niet zo lang geleden in hoger beroep voor mekaar heeft gekregen dat zijn boetebeding toch echt overeind staat. Een rechter matigde de boete tot 40%, maar in hoger beroep is dat alsnog 80% geworden.

 

Er zijn inmiddels ook een paar ex-verkopers die openlijk vertellen hoe klanten verleid worden om een handtekening te zetten. Dat is niet toevallig vaak aan het einde van de week. Het begin wordt gebruikt voor cold calling.

 

Tenslotte wil ik nog wijzen op een interview met fraude-officier Fred Speijers die stelt dat slachtoffers collectief zaken moeten aanspannen tegen bedrijven die hen benadeeld hebben.

 

In het geval van Proximedia lijkt het logisch om via Unizo in contact te komen met Belgische ondernemers die niet blij zijn met de lange contracten en geleverde prestaties.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

  • 0

Mja, als ik een rechter was en iemand kwam voor mij om schadevergoeding te vragen wegens fraude, dan zou ik eerst eens vragen om de strafrechtelijke veroordeling die het OM had weten af te dwingen. Geen veroordeling = geen fraude = geen schadevergoeding.

 

(Gelukkig ben ik geen rechter, maar het is obsceen dat het OM nauwelijks achter dit soort misdaad aan gaat.)

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

  • 0

Als MKBclickservice zichzelf ook maar enigszins serieus neemt, dan spreekt het voor zich dat ze beginnen met alle benadeelden van BeUp, Bezoom en andere Proximedia takken schadeloos te stellen.

Daaronder valt m.i. onder andere het volledig vergoeden van kosten die partijen gemaakt hebben om (al dan niet verloren) rechtszaken tegen Proximedia te voeren en het volledig terugbetalen van alle betaalde ontbindingsboetes die Proximedia oplegde als ondernemers het contract wilden ontbinden.

Wanneer partijen aan tafel gaan zitten om een samenwerking aan te gaan dan mag men ervan uitgaan dat het de intentie is dat iedereen uitvoering geeft aan de overeenkomst. Het gaat immers om een zakelijk akkoord waarbij er normaal gesproken niet van uit wordt gegaan dat ontbinden noodzakelijk is, het is niet gebruikelijk om een afkoelperiode te hanteren bij zakelijke aankopen.

 

Het spreekt natuurlijk voor zich dat iemand spijt kan krijgen van zijn of haar beslissing. Gelukkig is dat in een groot deel van de gevallen kort genoeg na de aanvang dat het nog mogelijk is om alles zonder al te veel poespas ongedaan te maken.

 

Er zijn jammer genoeg ook andere gevallen waar wij al van start zijn gegaan en een deel van de kosten al gemaakt zijn, in die gevallen vinden wij inderdaad dat een deel van die kosten voor rekening en risico komen voor diegene die zich bedacht heeft.

 

In die laatste gevallen proberen wij altijd een correcte middenweg te vinden. Helaas zijn de meningen daarover wel eens verdeeld en dan is de weg naar de rechter een laatste poging om tot een rechtvaardige oplossing te komen.

Ervaring leert dat de correcte middenweg doorgaans minder zwaar weegt dan wanneer een rechter tussenbeide moet komen, maar daar is iedereen natuurlijk zelf bij en de gevolgen van die keuze moeten dan ook blijven bij diegene die die keuze uiteindelijk gemaakt heeft.

 

Over individuele dossiers willen wij ons online liever niet uitlaten, maar het staat ieder vrij om hierover in overleg te treden. Wij doen altijd een inspanning om tot een redelijke oplossing te komen.

MKB ClickService Webcare

  • 0

Mja, als ik een rechter was en iemand kwam voor mij om schadevergoeding te vragen wegens fraude, dan zou ik eerst eens vragen om de strafrechtelijke veroordeling die het OM had weten af te dwingen. Geen veroordeling = geen fraude = geen schadevergoeding.

 

(Gelukkig ben ik geen rechter, maar het is obsceen dat het OM nauwelijks achter dit soort misdaad aan gaat.)

 

Het is lastig, zeker als je fraude moet bewijzen. Het bewust verkopen van een slecht product tegen een hoge prijs is laakbaar, maar in principe niet strafbaar. In dat geval moet je het hebben van wanprestatie, maar ook dat lijkt (te) moeilijk te bewijzen.

 

Als een contract onder valse voorwendselen tot stand komt is er wel sprake van fraude, maar daar gaat het OM niets aan doen. Dat neemt niet weg dat indien je kunt aantonen dat er gefraudeerd is (handtekenig gekopieerd oid) een rechter de overeenkomst best kan ontbinden zonder dat er veroordeling voor fraude nodig is. Dit kan eventueel nog best volgen nadat het ontbonden is, als het OM eens van zn gat af komt.

 

 

 

 

  • 0

Wanneer partijen aan tafel gaan zitten om een samenwerking aan te gaan dan mag men ervan uitgaan dat het de intentie is dat iedereen uitvoering geeft aan de overeenkomst. Het gaat immers om een zakelijk akkoord waarbij er normaal gesproken niet van uit wordt gegaan dat ontbinden noodzakelijk is, het is niet gebruikelijk om een afkoelperiode te hanteren bij zakelijke aankopen.

 

Het spreekt natuurlijk voor zich dat iemand spijt kan krijgen van zijn of haar beslissing. Gelukkig is dat in een groot deel van de gevallen kort genoeg na de aanvang dat het nog mogelijk is om alles zonder al te veel poespas ongedaan te maken.

 

In het "normale" zakelijke verkeer is dat zo. Maar niet bij overeenkomsten die op een colportage-achtige manier tot stand zijn komen. Als MKB clickservice of een van zijn look a likes maandag en dinsdag bellen om daarna aan het einde van de week bij de ondernemer onder druk (aanbod geldt alleen vandaag enz komt vrijwel in elke klacht terug) een handtekening te ontfutselen is er geen sprake van een standaard zakelijke overeenkomst.

 

Het business model lijkt niet te zijn gebaseerd op een vruchtbare samenwerking en goede advisering maar op het maandelijks incasseren van een zo hoog mogelijk bedrag. Deze nogal boude stelling laat zich eenvoudig bewijzen met de altijd aanwezige vacature bij MKB clickservice:

 

Doorlopend zijn we op zoek naar nieuw talent om ons product aan de man te brengen, en omdat wij van mening zijn dat talent in iedereen kan schuilen, stellen wij voor deze vacature geen eisen met betrekking tot opleidingsniveau en/of werkervaring.

 

Ik kreeg vorige week iemand aan de telefoon die mij vroeg of ik wist wat "click to rate" was? Uiteraard wist ik dat niet. Maar de verkoopster ook niet.

 

Wel mijn complimenten dat u ondanks de negatieve publiciteit en de vele rechtszaken toch nog zoveel "sales tijgers" weet te vinden die nog meer kleine ondernemers aan een (wurg)contract helpen.

 

 

  • 0

Wanneer partijen aan tafel gaan zitten om een samenwerking aan te gaan dan mag men ervan uitgaan dat het de intentie is dat iedereen uitvoering geeft aan de overeenkomst. Het gaat immers om een zakelijk akkoord waarbij er normaal gesproken niet van uit wordt gegaan dat ontbinden noodzakelijk is, het is niet gebruikelijk om een afkoelperiode te hanteren bij zakelijke aankopen.

 

Eerlijkgezegd vind ik dit een zwak verhaal. In de branche is het eerder gebruikelijk dat een prospect een offerte krijgt voor het realiseren van een website, en daar op het moment dat het hem uitkomt wel of niet mee akkoord kan gaan. Geldigheid van offertes is normaliter minstens 14 dagen.

 

Als de klant zelf aangeeft haast te hebben en meteen een overeenkomst te willen tekenen kan dat natuurlijk. Als ie er dan alsnog vanaf wil zien maar er zijn al werkzaamheden uitgevoerd is het betalen voor wat reeds gedaan is, en daarna nog steeds geen probleem.

 

M.I. is er geen enkel bonafide bedrijf dat een klant een website in de maag splitst waar die klant niet op zit te wachten. Zelfs als de overeenkomst er is, geldig tot stand is gekomen etc, maar er nog geen werkzaamheden zijn verricht is het zelden een probleem - vrijwel niemand zit te wachten op 'vechtklanten'.

 

En dat er in 3 dagen tijd kosten van duizenden euros zijn gemaakt maak je mij ook niet wijs: Als zou je er acuut iemand fulltime op zetten gedurende 2 werkdagen zit je aan 16 uur, wellicht 1200-1600 euro maximaal.

  • 0

BeUP hanteerde een opzegtermijn (uit coulance) van acht dagen, MKB Clickservice heeft drie dagen opgenomen in zijn voorwaarden. De service gaat er op achteruit. En de eerste spijt-optanten dienen zich al aan. Uit Pauls verhaal blijken alle trucs om klanten te misleiden nog steeds toegepast te worden.

 

Een sprong in de tijd t.o.v. de vorige berichten,maar ik kreeg gisteren telelefoon van een vertegenwoordiger van MKB Clickservice. Naast de vestiging in ijsselstein is men vanaf 1 jan 2015 bezig een vestiging in Groningen op te zetten. Alles wat ik inmiddels op tros radar en dit forum heb gelezen lijkt te kloppen en is nog steeds van toepassing. Actie, kostenloos, zonder koopverplichting, en nu i.p.v. reclame te maken in het noorden des lands een beperkt aantal mkb/zzp ondernemers gratis helpen en daardoor en dmv mond op mond reclame voet aan de grond te krijgen.

 

Dom, ja erg dom ik heb wel vandaag getekend, maar niet voor gratis maar voor 24 mnd. contract.

Heel snel hierna, als vertegenwoordiger weg is overdenk je het hele gesprek, en begint een onbehaaglijk gevoel mij te bekruipern. Ik zoek op internet, ......... en dan weet je genoeg.

 

Vertegenwoordiger kun je niet bellen of traceren,of je moet faceboek e.d. op gaan,dus gebeld naar hoofdvestiging IJsselstein waar men al wist dat ik getekend had, en met krachtige overtuiging aangegeven de vertegenwoordiger uit Zuidlaren te willen spreken.

 

Ondanks confrotatie met mijn info vers (min of meer te laat) van internet opgedaan blijft hij de mening toegedaan dat hij een goed bedrijf vertegenwoordigd, en dat er altijd mensen zijn die ontevreden zijn met hun contract. Ik heb echter wel de ontbindende voorwaarde van "binnen drie dagen na ondertekening per schriftelijk aangetekend ,waarbij poststempeldatum geld als crteria.

Ik mag hopen dat er met werkdagen gerekend word anders word het kiele kiele.

 

De brief ligt klaar en gaat morgen vroeg als eerste activiteit via postagentschap richting IJsselstein.

Maar dit bericht staat ternauwernood nog oip het forum op dezelfde dag als ondertekening.

Heel blij dat jullie er zijn,als tegenhanger van 'ondernemers "die zich als een kudde jakhalzen gedragen. Jullie horen ervan als MKB Clickservice weigert contract te ontbinden Met drogredenen.

 

Groet Paul

 

Wanneer wordt misleiding eigenlijk oplichting?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

  • 0

Op het moment dat het OM iets gaat doen en de strafrechter iemand daadwerkelijk veroordeelt.

 

Dat gaat echter pas gebeuren als het standaard-riedeltje "is een civiele zaak, ik vorder u het bureau te verlaten!" bij de politie verdwijnt op het moment dat een gedupeerde ondernemer aangifte wil doen.

 

Het is gewoon zaak dat die aangiftes netjes opgenomen worden. Bij een enkel geval hoeft daar niet eens zoveel mee te gebeuren, maar als er bijvoorbeeld 100 aangiftes tegen 1 partij binnenkomen moet er gewoon werk aan de winkel zijn.

  • 0

Flexper, een bedrijf dat opgericht zou zijn door ex-medewerkers van Proximedia (?), werkt precies hetzelfde als MKB Clickservice. Tros Radar heeft ze al aardig aangepakt:

http://www.radartv.nl/uitzending/archief/detail/aflevering/13-04-2015/geen-website-wel-een-hoge-rekening/

 

Hoop dat ze het schorem van MKB Clickservice ook snel (nog eens) aanpakken.

 

EDIT.. Blijk ik de algemeen directeurvan dat bedrijfje, Rowan Rozemond, ook nog te kennen.. In 2012 stond hij nog trots, met mij, in een tijdschrift dat de 25 meest veelbelovende ondernemers onder de 25 opsomde.. Wel, dat blad had het dus blijkbaar niet over alle gegadigden in die lijst bij het juiste eind.

Verder geheel irrelevant voor dit draadje.

  • 0

"We gaan het volgen," beloof Tros Radar. Dus ze komen nog op het onderwerp terug. Grappig is dat Tros Radar al eerder een aanvaring heeft gehad met Proximedia. Misschien dat ze deze verwante onderwerpen kunnen kortsluiten. De werkwijze van Flexper is immers geïnspireerd op het draaiboek van Proximedia / BeUP en nu MKB Clickservice.

 

Opvallend is dat Rozemond als directeur spreekt. Een paar weken geleden was de oprichter van Hulpstudent.nl vooral leverancier van hulpstudenten die websites bouwden en investeerder in Flexper. De algemeen directeur van Flexper is degene die eerder bij Proximedia werkte.

 

Wat ik me nou afvraag bij zo'n Rozemond (en Catrysse): als je ondernemers uit de leeftijdsgroep van je eigen ouders een handtekening ontfutselt, schaam je je dan niet te pletter dat jouw kinderen ooit zien op wat voor manier papa zijn zakken heeft gevuld?

 

http://www.radartv.nl/standalone-player/aflevering/13-04-2015/geen-website-wel-een-hoge-rekening/#uitzending/archief/detail/

 

(hopelijk verschijnt de video van Tros Radar via bovenstaande link)

 

 

 

 

 

 

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

  • 0

Peter Vriens is de feitelijke directeur/oprichter van Flexper. Bij de meeste ex-medewerkers van Proximedia zien we dat deze mensen de werkwijze van dat bedrijf verafschuwen en berouw tonen voor enige 'klanten' die ze aangebracht hebben. Dat was bij dit ventje duidelijk niet het geval, hij besloot de misselijke werkwijze over te nemen en voor zichzelf te beginnen met het ruïneren van ondernemers.

 

Het zou mij niets verbazen als Rozemond over een tijdje verklaart niets van de werkelijke werkwijze van Flexper af te weten en slechts een katvanger zou menen geweest te zijn.

  • 0

Je vraagt je af wie de kat vangt voor wie. Rozemond is oprichter van Hulpstudent, maar hij presenteert zichzelf graag als succesvolle serie-ondernemer. Flexper maakt gebruik van de diensten van Hulpstudent om bouwers te vinden die templates willen invullen voor een stage-vergoeding. Als bemiddeldaar! Kan maar zo dat ze Rozemond wat aandelen hebben aangeboden en hem vervolgens naar voren duwen als er een woordvoerder nodig is. Kostbare ijdelheid lijkt me.

 

Flexper_Hulpstudent.thumb.jpg.bf929491ade6386b446cba0f114e1358.jpg

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

  • 0

 

Hulpstudent en Flexper zijn allemaal onderdeel van het misdraak-conglomeraat Amborio. Verdiep je in alle dwarsverbanden en je belandt in een gefantaseerde Silly Com Valley met zijn eigen events en angels en coaches. Websites vol slechte stockfoto's. Wat een nachtmerrie.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    5 leden, 71 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.