Via mijn BV ben ik (DGA) actief in de zakelijke dienstverlening. Het bedrijf run ik volledig vanuit mijn thuiskantoor. Het is overigens geen zelfstandige ruimte, simpelweg een kamer in mijn woning. Er is verder geen ander personeel.
Nu ben ik toe aan een nieuwe bureaustoel. Na veel research heb ik mijn oog laten vallen op een zeer bekend merk, kosten voor de bureaustoel zijn rond de €1500,- inc BTW.
Kan ik dit echter gewoon kopen op naam van de BV en in mijn thuiskantoor zetten? Online lees ik over WKR, arbo voorzieningen etc. en dat brengt mij enigszins in verwarring.
Het lijkt mij dat ik de bureaustoel gewoon op naam van de BV kan kopen, de BTW terug kan vragen, de stoel mag afschrijven (eventueel met investeringsaftrek) en hier vervolgens ook zelf op mag werken?
blue-tik
blue-tik
Goedemiddag,
Via mijn BV ben ik (DGA) actief in de zakelijke dienstverlening. Het bedrijf run ik volledig vanuit mijn thuiskantoor. Het is overigens geen zelfstandige ruimte, simpelweg een kamer in mijn woning. Er is verder geen ander personeel.
Nu ben ik toe aan een nieuwe bureaustoel. Na veel research heb ik mijn oog laten vallen op een zeer bekend merk, kosten voor de bureaustoel zijn rond de €1500,- inc BTW.
Kan ik dit echter gewoon kopen op naam van de BV en in mijn thuiskantoor zetten? Online lees ik over WKR, arbo voorzieningen etc. en dat brengt mij enigszins in verwarring.
Het lijkt mij dat ik de bureaustoel gewoon op naam van de BV kan kopen, de BTW terug kan vragen, de stoel mag afschrijven (eventueel met investeringsaftrek) en hier vervolgens ook zelf op mag werken?
Wie helpt mij op weg?
aangepast door blue-tikLink naar reactie
Aanbevolen berichten
35 antwoorden op deze vraag
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuw accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen