De Rotterdamse douane wil een container van een van mijn klanten inspecteren. Eigenlijk niks bijzonders want dat gebeurt regelmatig. Wat ik alleen nog nooit heb meegemaakt is, dat ze behalve de normale documenten die voor invoer nodig zijn, nu opeens ook een verkoopfactuur willen hebben. Ik kan me niet voorstellen waarvoor ze die nodig hebben. De betreffende goederen worden pas gefactureerd als ze uitgeleverd worden. Er is dus nog geen verkoopfactuur maar ook al zou die er zijn, zou hij weigeren die te geven.
Heeft er iemand van jullie zoiets al eens meegemaakt? Kan iemand me zeggen met welk doel ze willen weten wat mijn klant aan de goederen verdient en wie ze koopt? Is de douane überhaupt bevoegd om verkoopfacturen te vragen?
China Trade Consult
www.china-trade-consult.nl en www.china-trade-consult.de
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
ChinaTradeConsult
ChinaTradeConsult
De Rotterdamse douane wil een container van een van mijn klanten inspecteren. Eigenlijk niks bijzonders want dat gebeurt regelmatig. Wat ik alleen nog nooit heb meegemaakt is, dat ze behalve de normale documenten die voor invoer nodig zijn, nu opeens ook een verkoopfactuur willen hebben. Ik kan me niet voorstellen waarvoor ze die nodig hebben. De betreffende goederen worden pas gefactureerd als ze uitgeleverd worden. Er is dus nog geen verkoopfactuur maar ook al zou die er zijn, zou hij weigeren die te geven.
Heeft er iemand van jullie zoiets al eens meegemaakt? Kan iemand me zeggen met welk doel ze willen weten wat mijn klant aan de goederen verdient en wie ze koopt? Is de douane überhaupt bevoegd om verkoopfacturen te vragen?
China Trade Consult
www.china-trade-consult.nl en www.china-trade-consult.de
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/76102-welke-informatie-kan-de-douane-verlangen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
14 antwoorden op deze vraag