• 0

Hoe omgaan met meerdere Microsoft 365-accounts?

Mag ik om hulp vragen en even mijn frustratie delen?

Vanuit eerder dienstverband gewend om te werken met Microsoft account. Zag dus geen beren op de weg om vanuit zzp bedrijf een zakelijk abbo aan te schaffen en te gebruiken.  De praktijk is weerbarstig want ik heb nu vier accounts:
- mijn zakelijke account : NAAMBEDRIJF@outlook.com
- nog een zakelijk account: NAAMBEDRIJF@NAAMBEDRIJF.onmicrosoft.com ( schijnt een administratief account te zijn, onbekend of mijn 'echte' zakelijke account hieraan gekoppeld is)
- mijn account bij de partij waar ik een opdracht vervul
- mijn prive/gratis account: hotmail account wat ik al 100 jr heb


Het switchen tussen accounts vind ik de hel, wat ook regelmatig fout gaat. Dan heb ik het nog niet over de Teams applicatie.... daar is switchen pas echt moeilijk/onmogelijk. Dagelijks klik ik wat af om in de juiste omgeving te komen. 
Inmiddels heb ik wel profielen voor elk account in edge aangemaakt. Dan nog opent soms het verkeerde account.

Ook staan mijn  wachtwoorden bijv. in mijn prive profiel in Edge.... ook voor bedrijfsmatige applicaties. 

Hoe orden ik dit ? En hoe zorg ik dat ik moeiteloos kan switchen tussen accounts inc Teams? 
 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik gebruik Thunderbird als email client en die kan redelijk omgaan met meerdere accounts. Het is allemaal redelijk intuitief en je vergist je bijna nooit.

 

Wat ik in het verleden ook al wel gedaan heb ik dergelijke situaties is: een verschillende client voor de verschillende accounts (bijv: Outlook, Thunderbird, eM client). Dan heb je een heel verschillende client/visueel interface voor elk van de accounts, en na 1 of 2 dagen weet je intuitief waar je zit.

Bel een octrooigemachtigde van Patenthuis bij al uw octrooivragen !

Link naar reactie
  • 0

In Teams kun je sinds ongeveer een half jaar meerdere accounts toevoegen en daartussen switchen.

 

Maar wellicht is het handiger voor jou om aparte windows accounts te gebruiken? Een beetje afhankelijk van hoe veel tijd je achter elkaar in hetzelfde account moet zijn...

 

Ik gebruik ook wel eens meerdere desktops om de accounts gescheiden te houden. Die kunnen tegenwoordig ook verschillende achtergronden hebben, daarmee is het voor mij ook direct duidelijk waar ik bezig ben / moet zijn.

Automatisering: Implementatie en beheer van uw bedrijfssoftware

Consultancy: Advies en onderzoek naar uw applicatielandschap

Hosting: Full-service websitebeheer

Link naar reactie
  • 0

Dank voor alle goede tips: die van verschillende browsers past het beste bij mij en mijn manier van werken. Account switchen is idd als functie toegevoegd, maar werkt icm met Teams nog niet altijd even voorspelbaar. Dan weer moet ik opnieuw inloggen met MFA dan gaat het weer goed. 
 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 248 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.