• 0

KvK op de schop: ondernemers gaan jaarlijks betalen voor Handelsregister

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 2

en hier kan iedereen aan de overheid laten weten waarom dit een moreel verwerpelijk* besluit is:

https://www.internetconsultatie.nl/financieringsstructuurhr/b1

 

*Jarenlang goed de zakken vullen met data verkopen die ondernemers *verplicht* moeten laten registreren bij de KvK, en als dan blijkt dat fraude toch wel echt de spuigaten uitloopt met de door de KvK verkochte informatie, dan daarmee stoppen en het gat in de begroting vervolgens neerleggen bij diezelfde ondernemers die al decennia het slachtoffer zijn van de partijen die met het grootste gemak complete datasets konden kopen van de KvK. En ja, die zin spreek je uit in één adem.

En krijgen alle ondernemers die zich hebben ingeschreven sinds 2013 dan wel hun inschrijfgeld terug?!!!! Vast niet

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Ik ben benieuwd welke verdeling van inkomsten ze verwachten. In het artikel lees ik dat het een ondernemer € 25,- per jaar gaat kosten, dat grootverbruikers een aansluitvergoeding moeten betalen en dat overheden een abonnement moeten nemen. Gaat die 'contributie' van ondernemers een significant onderdeel van de inkomsten zijn, of zou dat redelijkerwijs ook via de andere twee inkomstenstromen te financieren zijn?

 

Jaarlijks betalen voor een verplicht register vind ik bijzonder. Zo'n hoepel hebben ze met e-Herkenning ook opgetuigd, en daar is later een compensatieregeling voor bedacht. Ik ben benieuwd of er dan ook een contributiecompensatieregeling gaat komen.

Link naar reactie
  • 0

Wat wordt er anders?

Om deze problemen tegen te gaan en te zorgen dat het Handelsregister mee blijft gaan met de tijd, wordt een aantal zaken verbeterd:

1. betere bescherming van persoonsgegevens

- Hoe willen ze dat gaan doen? Het is een bekend gegeven dat (rijks)ambtenaren nu niet bepaald de beste probleem-oplossers zijn.

2. een rem op ongewenste directe marketing

Ondernemers die ingeschreven staan kunnen voor een jaarlijkse bijdrage volop van de handelsregisterfuncties zoals uittreksels gebruik maken. Het verdienmodel van ongewenst datagebruik door derden valt hierdoor weg.

- Ook hierbij, hoe willen zij dat voorkomen, als de gewenste informatie straks (gratis ?) opgevraagd kan worden? Is een marketingbureau dan geen onderneming of elk ander bedrijf dat klanten zoekt?

 

Een belangrijk onderdeel van de plannen is de wijziging in de financiering van het Handelsregister.

- Daar kan ik mij wel iets bij voorstellen ... de gebruiker betaald, maar dat doen de ondernemers nu ook al.

Ondernemers die ingeschreven staan, gaan hier een vaste bijdrage per jaar voor betalen.

- Daar zie ik de logica ook nog wel van in ... als alle handelingen en opvragen van informatie gratis gaat worden.

Dit maakt het mogelijk om de maatregelen tegen direct marketing te financieren en tegelijkertijd de privacy en fraudebestendigheid te versterken.

- Hoe dan ?

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
Quote

1. betere bescherming van persoonsgegevens

- Hoe willen ze dat gaan doen? Het is een bekend gegeven dat (rijks)ambtenaren nu niet bepaald de beste probleem-oplossers zijn.

 

Bij het Kadaster hebben ze dit gedaan door informatie onvindbaar te maken na de mediarelletjes. Nu kun je als reguliere gebruiker niet meer uizoeken hoeveel pandje van Oranje momenteel heeft in Amsterdam. Ga er maar vanuit dat ze bij de KvK voor een vergelijkbare route kiezen, het mag natuurlijk geen moeite kosten.

 

Naast alle verwerpelijke triestigheid die al is genoemd in dit topic over de KvK vind ik het ook verwerpelijk dat voor alle gegevens tegenwoordig een uitreksel opgevraagd moet worden. Een paar jaar geleden waren adres, webadres en SBI code nog gratis op te vragen. Nu enkel het KvK nummer en de naam van het bedrijf, in feite niets meer dus.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 163 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.