Ga naar inhoud

Eerder Bol account gesloten, wat nu?

Geplaatst:

AlexBB

Beste,

 

Ik zit in de knel; via mijn werkgever heb ik een zakelijke bol.com account aangemaakt welke na slechte prestatiescores is gedeactiveerd. Anders dan dat ik mijn voor- en achternaam heb gebonden aan het account is er verder geen link waaruit kan blijken dat ik de bestellingen voor dit bedrijf heb afgehandeld. Overigens lag het buiten mijn macht dat de bestellingen niet tijdig werden aangeleverd, gezien de pakketten simpelweg dagen later werden verzonden.

 

Nu wil ik samen met een partner een nieuw account aanmaken via Bol.com en nu is deze tot onze verbazing, na 3 maanden, geblokkeerd. Via de mail contact leggen en de situatie uitgebreid uitleggen heeft geen baat want bol "heeft helaas onvoldoende vertrouwen in een goede samenwerking op hun platform''.

 

Iemand enige raad hoe we dit kunnen omzeilen?

 

Ik wacht jullie reacties met belangstelling af.

 

Met vriendelijke groet,

Alex Berens

Featured Replies

Geplaatst:

StevenK

Omzeilen is niet wat je wil want dan kun je erop wachten dat je opnieuw geblokkeerd wordt. Als je echt denkt dat ze ernaast zitten:kort geding?

#ICT #Legal #manufacturing #sustainability

Geplaatst:

Hans van den Bergh

  • Moderator

Welkom op HL 

 

Via deze LINK kom je via onze zoekfunctie op van alles en nog wat dat hier op HL over Bol.com is/wordt besproken, wellicht kun je daar wat op vinden?

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc I Innovatiestrategieën Ontwerper I HL-Deelnemer en -Moderator I Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht I Bedrijfsidee? Toets het Grátis: HIERMEE!

Geplaatst:

Ward van der Put

  • Moderator

Allereerst welkom op Higherlevel.nl!

 

1 uur geleden, AlexBB zei:

Nu wil ik samen met een partner een nieuw account aanmaken via Bol.com en nu is deze tot onze verbazing, na 3 maanden, geblokkeerd.

 

Hebben jullie in die drie maanden überhaupt iets verkocht via Bol?

Geplaatst:

patmaniak

Ik denk dat de link tussen jouw oude werkgever en het nieuwe account toch groter is dan wat je ons wilt laten geloven. Bol zal een account niet zomaar sluiten. Zeker niet op alleen een naam. Er zijn meerdere Pietje Puk's in Nederland. Dat zou dan betekenen dat geen enkele andere Pietje Puk meer op Bol mag verkopen. 

 

3 uur geleden, AlexBB zei:

Overigens lag het buiten mijn macht dat de bestellingen niet tijdig werden aangeleverd, gezien de pakketten simpelweg dagen later werden verzonden.

Maakt niet uit dat het buiten jouw macht ligt. Jij bent verantwoordelijk dat de producten op de afgesproken leverdag bij de klant aanwezig zijn. Dat is de afspraak die je bent aangegaan met Bol. 

 

3 uur geleden, AlexBB zei:

Via de mail contact leggen en de situatie uitgebreid uitleggen heeft geen baat want bol "heeft helaas onvoldoende vertrouwen in een goede samenwerking op hun platform''.

Begrijp ik heel goed. Je hebt hun vertrouwen namelijk 7x geschaad door het verkrijgen van strikes. Na de 5de keer heb je zelfs een verbeterplan moeten inleveren. Daar heb je je ook niet aan gehouden. 

 

3 uur geleden, AlexBB zei:

Iemand enige raad hoe we dit kunnen omzeilen?

Je wilt dus bewust de regels breken om de consument mogelijk weer de dupe te laten zijn van jouw onvermogen om de zaken goed te laten regelen?

 

Niet mee eens? 

3 uur geleden, StevenK zei:

Als je echt denkt dat ze ernaast zitten:kort geding?

 

Geplaatst:

dArgent

Quote

Je hebt hun vertrouwen namelijk 7x geschaad door het verkrijgen van strikes. Na de 5de keer heb je zelfs een verbeterplan moeten inleveren

waar staat dat?

aangepast door dArgent

Geplaatst:

RubenT

  • Moderator
14 minuten geleden, dArgent zei:

waar staat dat?

Dat is de procedure van Bol voordat een account wordt gedeactiveerd en een betrokken bestuurder/eigenaar geen nieuw account meer mag hebben.

Geplaatst:

dArgent

Aha, dankjewel!

 

Geplaatst:

PaulS

Ik denk dat het vooral mis is gegaan bij het aanmaken van je nieuwe account. Daar wordt namelijk expliciet gevraagd of je in het verleden betrokken (!) bent geweest bij een geblokkeerd bol account.

 

Als je daarop ja antwoord ga je uit de reguliere geautomatiseerde stroom en wordt er contact gezocht zodat je de kans hebt om uit te leggen dat het om een nieuwe onderneming gaat. Heeft er nu wat de schijn van (aanname, ik weet het..) dat je daar gewoon nee geklikt hebt. Als de link dan achteraf blijkt zijn ze inderdaad redelijk onverbiddelijk, is mijn ervaring.

 

Als het je de moeite waard is: het acm heeft nu een meldpunt misbruik platformmacht, zeker voor de grotere platforms. Heeft mij een keer geholpen bij een hoog oplopende kwestie.

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.