Ik heb 3de kwartaal 2023 de activiteiten van een BV stopgezet.
Daar zijn schulden in achtergebleven destijds.
ik heb toen alle activa van bedrijf verkocht en alle zaken opgezegd.
Er is door de gemeente toen een schuldhulpverlener ingehuurd om met schuldeisers te onderhandelen.
Daar is uiteindelijk een voorstel uitgekomen waar alle schuldeisers mee ingestemd hebben en die zijn allemaal uitbetaald.
Nu staat er bij schuldhulpverlener enkel nog een bedrag klaar voor de belastingdienst (voor deel btw over omzet welke ik uiteindelijk niet aan schuldeisers betaald heb (een dubbel percentage van wat andere schuldeisers ontvangen hebben).
Zijn verder dus geen bezittingen meer en geen tegoeden of wat dan ook.
In 2024 is dus enkel de onderhandelingen met schuldeisers gevoerd. via de bank zijn wat kleine kosten nog betaald en wat hele kleine bedragen nog binnengekomen (met nu een klein negatief salso op rekening) verder dus geen activiteiten in 2024 geweest .
Nu wil ik BV dus verder gaan opheffen maar kwam zelf niet helemaal uit opheffingsformulier dus een boekhouder om hulp gevraagd.
Die kwa achter dat nog aangifte venootschapsbelasting over 2023 gedaan moet worden (misverstand van mij met vorige boekhouder (die toen ook zijn bedrijf stopte). Jaarstukken 2023 zijn wel opgesteld.
Boekhouder gaf aan dat er ook jaarstukken 2024 opgesteld moesten worden en een administartie opgesteld moest worden aan de hand van bankafschriften.
totaal voor de handelingen (excl daadwerkelijke opheffen) kwam dat snel richting de 1500 tot 2000 en dan de opheffing nog.
Nu is er dus geen geld meer in de BV voor dat soort kosten en prive kan ik met een huidig minimum loontje ook niet zomaar zoiets even betalen
Hoe kan ik dus de volgende zaken zo makkelijk en goedkoop mogelijk laten afronden:
- aangifte venootschapsbelasting aand e hand van bestaande jaarstukken.
- afronding 2024
- opheffing BV
- opheffen 2de bv (holding boven die werkmaatschappij)
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Daniel_Nijmegen
Daniel_Nijmegen
hallo,
Ik heb 3de kwartaal 2023 de activiteiten van een BV stopgezet.
Daar zijn schulden in achtergebleven destijds.
ik heb toen alle activa van bedrijf verkocht en alle zaken opgezegd.
Er is door de gemeente toen een schuldhulpverlener ingehuurd om met schuldeisers te onderhandelen.
Daar is uiteindelijk een voorstel uitgekomen waar alle schuldeisers mee ingestemd hebben en die zijn allemaal uitbetaald.
Nu staat er bij schuldhulpverlener enkel nog een bedrag klaar voor de belastingdienst (voor deel btw over omzet welke ik uiteindelijk niet aan schuldeisers betaald heb (een dubbel percentage van wat andere schuldeisers ontvangen hebben).
Zijn verder dus geen bezittingen meer en geen tegoeden of wat dan ook.
In 2024 is dus enkel de onderhandelingen met schuldeisers gevoerd. via de bank zijn wat kleine kosten nog betaald en wat hele kleine bedragen nog binnengekomen (met nu een klein negatief salso op rekening) verder dus geen activiteiten in 2024 geweest .
Nu wil ik BV dus verder gaan opheffen maar kwam zelf niet helemaal uit opheffingsformulier dus een boekhouder om hulp gevraagd.
Die kwa achter dat nog aangifte venootschapsbelasting over 2023 gedaan moet worden (misverstand van mij met vorige boekhouder (die toen ook zijn bedrijf stopte). Jaarstukken 2023 zijn wel opgesteld.
Boekhouder gaf aan dat er ook jaarstukken 2024 opgesteld moesten worden en een administartie opgesteld moest worden aan de hand van bankafschriften.
totaal voor de handelingen (excl daadwerkelijke opheffen) kwam dat snel richting de 1500 tot 2000 en dan de opheffing nog.
Nu is er dus geen geld meer in de BV voor dat soort kosten en prive kan ik met een huidig minimum loontje ook niet zomaar zoiets even betalen
Hoe kan ik dus de volgende zaken zo makkelijk en goedkoop mogelijk laten afronden:
- aangifte venootschapsbelasting aand e hand van bestaande jaarstukken.
- afronding 2024
- opheffing BV
- opheffen 2de bv (holding boven die werkmaatschappij)
hoor graag jullie advies
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/77326-opheffen-bv-na-oplossen-schulden/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
17 antwoorden op deze vraag
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuw accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen