Ga naar inhoud

contract ontbinden

Geplaatst:

janine

goedemorgen, 

Als ondernemer werd ik onverwachts gebeld door "NextEnergy", die me vertelde dat ik van energieleverancier moest switchen omdat dit voordeliger zou zijn. Ik was druk en had niet veel tijd om stil te staan bij de details, dus ik zei ja. In een paar klikken tekende ik digitaal het contract.

Later begon ik me pas echt te realiseren wat er was gebeurd. Ik probeerde contact op te nemen, maar ineens waren ze telefonisch niet meer bereikbaar. Toen ik de algemene voorwaarden bekeek, viel mijn oog op iets vreemds: er waren twee verschillende sets algemene voorwaarden – eentje van NextEnergy en eentje van een andere onderneming. De ene gaf aan dat er een bedenktijd van 14 dagen was, de andere stelde dat er geen bedenktijd was.

Ik ben nog bezig om telefonisch contact op te nemen, maar ik vraag me nu af: is er een mogelijkheid om het contract te ontbinden?

Featured Replies

Geplaatst:

Hans van den Bergh

  • Moderator

Welkom op HL 

 

De bedenktijd geldt voor consumenten, kan het zijn dat er daarom twee sets voorwaarden zijn?

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc I Innovatiestrategieën Ontwerper I HL-Deelnemer en -Moderator I Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht I Bedrijfsidee? Toets het Grátis: HIERMEE!

Geplaatst:

UwJurist

Welke voorwaarden zijn er meegestuurd / van toepassing verklaard?
Die zonder bedenktijd?

 

Met vriendelijke groet,

mr. Monique Doomernik

UwJurist.nl-Contracten en Voorwaarden-Arbeidsrecht-Huurrecht-Franchiserecht

Geplaatst:

janine

  • Auteur

hi! bedankt voor jullie reacties. als aller eerst wil ik aangeven dat ik niet zo goed weet hoe alles werkt oeps.

in het contract staat dit: Ja, ik stem in met de algemene voorwaarden, productvoorwaarden, algemene voorwaarden incasso en de tarieven voor dit contract Door ondertekening van deze offerte geeft u aan

1. De rechtsgeldige vertegenwoordiger te zijn.

2. Dat u kennis heeft genomen van de algemene voorwaarden ,

de algemene voorwaarden van de nieuwe energieleverancier en dat u daarmee akkoord bent.

3. Dat u op het adres energie afneemt (hoofdzakelijk) voor zakelijk gebruik.

 

probleem is nu dat ik prive woon op het adres en dat ik het meeste prive gebruik in plaats van zakelijk. 

 

tweede probleem is dat er in het contract 2 linkjes zijn. de eerste algemene voorwaarden linkje heb ik op geklikt en kom ik uit op de algemene voorwaarden van nextenergy en staat er dit: 2.2 Nadat wij deze overeenkomst aan u hebben bevestigd, mag u de overeenkomst binnen veertien kalenderdagen ongedaan maken. U hoeft ons niet uit te leggen waarom.

2.3 In deze periode van veertien kalenderdagen zullen wij uw oude energieleverancier nog niet vragen de overeenkomst met u te beëindigen. Ook zullen wij de netbeheerder nog niet doorgeven dat u overstapt naar ons. Wilt u tijdens deze periode wel al geleverd krijgen, dan moet u dat schriftelijk of digitaal bij ons aanvragen. Wij zullen dan direct de overeenkomst met uw oude energieleverancier opzeggen en aan de netbeheerder doorgeven dat u naar ons overstapt.

 

later op de dag kwamen we uit dat zodra we op de tweede algemene voorwaarden linkje drukte kwamen we op een provider genaamd:Premium Servicedesk. in dit contract wstaat het volgende:  13.1. Ingevolge het feit dat de overeenkomst een zakelijke overeenkomst betreft, komt de Klant geen herroepingsrecht toe. Er is geen sprake van een bedenktijd na ondertekening.

 

zover ik begrijp zijn dit ook twee verschillende bedrijven. 

Geplaatst:

UwJurist

De eerste link werkt nog steeds begrijp ik? Maak screenshots van die internetpagina('s) zodat u bewijs heeft van deze toepasselijke voorwaarden. 
Beroep u bij Nextenergy vervolgens op de bedenktijd en annuleer de overeenkomst (online/per email). Zorg dat u daarvan ook bewijs heeft. 

Met vriendelijke groet,

mr. Monique Doomernik

UwJurist.nl-Contracten en Voorwaarden-Arbeidsrecht-Huurrecht-Franchiserecht

Geplaatst:

Signature

Je kunt natuurlijk altijd proberen kosteloos te annuleren op grond van de bedenktijd. Voor een betere beoordeling kun je het beste beide voorwaarden en de overeenkomst integraal laten beoordelen. In veel voorwaarden staat dat het bepaalde onder 2.2 toepassing mist in het geval van een zakelijke overeenkomst. Zoals ik het lees heb je een zakelijke overeenkomst met een soort ‘tussenpersoon’ en met de energieleverancier. 

 

aangepast door Signature

Geplaatst:

janine

  • Auteur

ja de eerste link werkt nog steeds. ik heb ze al geprobeerd te bellen en chatten maar kom er niet doorheen. zojuist een email verstuurd en screenshots gemaakt. 

ook wil ik graag vermelden dat ze mij nooit verteld hebben dat het ging om een zakelijk contract. 

 

heeft het zin om naar het bedrijf toe te gaan aangezien nergens op gereageerd wordt?

aangepast door janine

Geplaatst:

wimj

4 minuten geleden, janine zei:

 

heeft het zin om naar het bedrijf toe te gaan aangezien nergens op gereageerd wordt?

Ik denk dat je niet langs de receptie komt. 

Geplaatst:

janine

  • Auteur

als ik kijk naar de foto's op Google lijkt het alsof ze geen receptie hebben... 

 

ik heb trouwens ook nog geprobeerd het nummer wat mij gisteren gebeld heeft te bellen maar dan komt er een Engelse sprekende vrouw met dat het nummer niet beschikbaar is?!?

Geplaatst:

Jaap B

Niet gaan bellen, zij spelen dat spelletje beter dan jij.  Het is hun business om te dealen met boze klanten.

Geplaatst:

RiVe

Via de website zouden ze te bereiken zijn, d.m.v. app, telefoon of mail.
Als je ze googled hebben ze reviews van wisselende toon, de een vindt het niets, een ander geeft een lovende review.

Ik kan me voorstellen dat je het niet wilde, dan maar opzeggen via de website, op meerdere manieren, en uiteraard wat al geschreven is hierboven, bewaar al het bewijsmateriaal.

Gelukkig wordt ik al via mijn telefoon ingelicht met de mededeling, "vermoedelijk spam".
Je zal hoogst waarschijnlijk gebeld vanaf een call centre, die zijn moeilijk terug te bellen.

Maar succes met opzeggen.

Geplaatst:

janine

  • Auteur
4 minuten geleden, Jaap B zei:

Niet gaan bellen, zij spelen dat spelletje beter dan jij.  Het is hun business om te dealen met boze klanten.

heey jaap.

ik schaam me bijna om het te zeggen maar ik weet het. ik ben zelf ook een sales medewerker geweest. we hebben ze uiteindelijk aan de lijn gekregen en ik weet niet hoe maar de werknemer heeft zelf boos opgehangen. 

Geplaatst:

janine

  • Auteur
4 minuten geleden, RiVe zei:

Via de website zouden ze te bereiken zijn, d.m.v. app, telefoon of mail.
Als je ze googled hebben ze reviews van wisselende toon, de een vindt het niets, een ander geeft een lovende review.

Ik kan me voorstellen dat je het niet wilde, dan maar opzeggen via de website, op meerdere manieren, en uiteraard wat al geschreven is hierboven, bewaar al het bewijsmateriaal.

Gelukkig wordt ik al via mijn telefoon ingelicht met de mededeling, "vermoedelijk spam".
Je zal hoogst waarschijnlijk gebeld vanaf een call centre, die zijn moeilijk terug te bellen.

Maar succes met opzeggen.

heel erg bedankt! ik heb ondertussen meerdere mensen te woord gestaan. het bleek uiteindelijk at er nog een partij aanwezig was het tussenpersoon om het zo maar te noemen genaamd ondernemers energie. die man heeft uiteindelijk boos opgehangen want die trok het niet dat ik sterker in mn schoenen sta dan hem. 

Geplaatst:

janine

  • Auteur
3 uur geleden, janine zei:

goedemorgen, 

Als ondernemer werd ik onverwachts gebeld door "NextEnergy", die me vertelde dat ik van energieleverancier moest switchen omdat dit voordeliger zou zijn. Ik was druk en had niet veel tijd om stil te staan bij de details, dus ik zei ja. In een paar klikken tekende ik digitaal het contract.

Later begon ik me pas echt te realiseren wat er was gebeurd. Ik probeerde contact op te nemen, maar ineens waren ze telefonisch niet meer bereikbaar. Toen ik de algemene voorwaarden bekeek, viel mijn oog op iets vreemds: er waren twee verschillende sets algemene voorwaarden – eentje van NextEnergy en eentje van een andere onderneming. De ene gaf aan dat er een bedenktijd van 14 dagen was, de andere stelde dat er geen bedenktijd was.

Ik ben nog bezig om telefonisch contact op te nemen, maar ik vraag me nu af: is er een mogelijkheid om het contract te ontbinden?

hierbij wil ik nog even melden dat ik niet gebeld ben door nextenergy maar door ondernemers energie een tussenpersoon. 

Geplaatst:

janine

  • Auteur

ik wilde zo even laten weten dat we uiteindelijk een collega aan de lijn gekregen hebben van ondernemers energie en die heeft zonder problemen het contract ontbonden. 

Geplaatst:

Jaap B

fijn om te horen. Zorg voor een bevestiging

Geplaatst:

henkh

Telefonisch ja zeggen of snel digitaal ondertekenen is voor mij een no-go. Natuurlijk proberen ze daar altijd met drogredenen toe te bewegen. ik vraag altijd of ze de overeenkomst ter controle en ondertekenen te mailen. Als ze dat niet willen dan haak ik af. Waar je als consument nog enige bescherming hebt ben je met dit soort praktijken als ondernemer nagenoeg vogelvrij. Fijn dat je er toch nog onderuit kan.

Geplaatst:

stroomtang

"Oh wat fijn dat ik u tref", is vaak zo'n standaard openingszinnetje.

En dan een hele simpele vraag bij mij vandaan, kunt u het aanbod opsturen in een enveloppe met een postzegel erop. 

 

Idd. Mooi dat is afgerond.

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.