• 0

Wat te kiezen?

Beste forumleden,

 

Laat ik mijzelf eerst eventjes voorstellen; mijn naam is Jaimie woonzaam te Rotterdam en iemand met een enorme ondernemers-passie. Al vanaf kinds af aan wilde ik een eigen toko-tje. Of het nu een winkel was of een buro in het een of ander, dat maakte me niets uit.

 

Ik ben inmiddels 30 geworden en heb 8 jaar Corporate Sales ervaring. Een enorme passie voor het salestrainers vak en tevens ambitie voor het aansturen van een sales team. Mijn talenten liggen dan ook op dit vlak.

 

Daarnaast ben ik, hoe contradictief ook, DJ producer, artiest, vormgever, loop rond met mijn armen vol getattoeerd en nogal extravert gekleed. Extravert is dan ook mijn persoonlijkheid. (Deze activiteiten zijn nog niet stabiel genoeg om van te leven!)

 

Je zou kunnen zeggen, dat is dan ook de reden waarom ik dit hier zo omschrijf, dat ik een persoon ben met een gezond stel hersens die op zakelijk en commercieel vlak goed uit de voeten kan maar ook iemand die geniet van het leven als een kind.

 

Wat is mijn doel van het verhaal? De grote brandende vraag, die velen wellicht zullen hebben, ik wil een onderneming starten maar in wat.

Aan de ene kant zou ik heel graag sales trainingen willen geven. Van winkelpersoneel tot jonge sales organisaties. Maar met 30 jaar hoef je niet zo snel aan te komen bij sales organisaties waar mannen van 45 zitten. Wellicht een goede stap voor mij als ik 35, 40 ben. (een discutabel punt). Aan de andere kant zou ik heel graag een lifestyle, kleding winkel ofzo willen opstarten. Misschien zelfs een kleding winkel voor kinderen, maar dan niet zoals bij de C&A ofzo, maar echt hippe stuff. Ik zie bijv heel veel vrienden om mij heen die normaal in een club staan te jumpen ineens met kids, doelgroep A dus. Die willen allemaal hun kids met Nike schoentjes, stoere jeans en ga zo maar door.

 

Ik denk gewoon hardop, dus vergeef me als ik ongeorganiseerd over kom, maar ik doe dit nu expres omdat ik daadwerkelijk met de brandende vraag zit: OK, talent, ervaring, visie heb ik. HIermee kan ik verschillende dingen doen, maar welke te kiezen? Welke heeft het meeste kans van slagen? Ik zou hier wel eens met iemand over willen sparren. Misschien zelfs in een topic hier daarover discussieren, mits jullie dit forum daar voor beschikbaar hebben gesteld.

 

Alle vragen beantwoord ik meteen, ik ben dan ook dag en nacht bezig online info te zoeken, te praten met mensen om mijn doel te verwezenlijken.

 

Door omstandigheden zit ik nu helaas in de WW en heb geen startkapitaal, zou dus aanspraak moeten doen op een investeerder.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Volgens mij vind je een hoop dingen leuk. Waar ben je echt goed in (buiten je saleservaringen)? Waar kan je 24/7 mee bezig zijn?

 

Met die info kunnen we wat meer.

 

Succes,

Eelco

De nieuwe Nederlandse Clickbank : www.paypro.nl

sms-marketing toepassen in jouw organisatie? www.smsdistrict.nl

e-mailmarketing toepassen? Verstuur gratis nieuwsbrieven via www.enormail.nl

eBay PowerSeller worden? www.powerseller.nl

Link naar reactie
  • 0

Je klinkt inderdaad als een creatief persoon. Heb jij niet het gevoel dat je, als je straks een winkel hebt, jezelf beperkt gaat voelen omdat je dan toch zeker 40 uur per week daar mee bezig moet zijn als het al niet meer is? Moet je daar niet teveel van je creatieve dingen voor opgeven? Ik kan me voorstellen dat je als creatief persoon dat gevoel krijgt als je urenlang aan het frutten bent om je cijfers te bekijken/bij te sturen enzovoorts. Dat heb je minder bij sales denk ik omdat je daar toch redelijk veel tijd contact met mensen hebt. Just my 2 cents..

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Hai Eelco bedankt voor je serieuse reactie.

 

Ik had ook moeten vertellen welke dingen ik nader heb bekeken, dat zal ik nu eventjes doen. Waar ik mij dag en nacht mee bezig kan houden zal ik eronder zetten! :)

 

bekeken ideetjes:

 

- Online Webshop voor Producers: een online winkel waar je alle software en apparatuur kunt kopen om mee te produceren. Van monitoren, tot midi keyboardjes, notebooks en pcs, software, synthersizers etc. De bedoeling zou dan zijn dat ik geen voorraad hou, maar als het ware een verkoop punt ben voor alle merken. De klant bestelt online en ik bestel het bij de leverancier, zij sturen het naar de klant en ik factureer de klant (klant betaalt online).

 

- Agentuur voor een 10tal onbekende zeer hippe kledingmerken uit Zweden, Amerika, Spanje en Frankrijk. Ik zou dan met wat samples en een mooi boekwerk alle, binnen de doelgroep vallende, hippe kledingwinkels in nederland bezoeken om deze merken te verkopen.

 

- Een salestrainers kantoortje. Eenmanszaak, ik ga naar bedrijfjes toe van winkels tot jonge grotere ondernemingen en train, motiveer en coach hun sales mensen op de belangrijke vlakken.

 

- Een eigen winkeltje. In hippe kleding gepaard met lifestyle van tijdschriften tot hebbedingetjes en accessoires. Denk aan een Funkie House maar dan met ook alle andere dingen die bij de "scene" horen.

 

- Een soort van lounge/theehuisje waar je zowel overdag als 's avonds gewoon lekker kan drinken en eten. Niet groot maar juist heel toegankelijk en romantisch. Denk aan Lust in Utrecht bijv.

 

Waar kan ik mij dag en nacht mee bezig houden:

 

Muziek -produceren/draaien, Kleding, Lifestyle, Gadgets, Romantiek (hiermee bedoel ik het creeeren van een sfeer, een ambience zoals in zo'n lounge), Films, Games, Schoenen (exclusieve Nikes, etc),

 

Het aller aller liefst zou ik een eigen winkeltje willen starten. Waarom? Om de volgende redenen:

 

1) Ik zelf invulling kan geven aan hoe het eruit ziet, de sfeer, de ambience, maar ook hoe de klanten aangesproken worden, de hele presentatie van deur tot kassabon.

 

2) In een eigen winkeltje kun je lekker creatief omgaan met simpele marketing dingetjes. Van het plaatsen van advertenties tot het uitnodigen van een paar vriendinnetjes die in de stad op een mooie zaterdag/zondag (koopdag in rotterdam) mensen aanspreken en motiveren eens te komen kijken bij het winkeltje.

 

3) Het inspelen en wellicht zelf kunnen creeeren van een hype, een trend, door goed gekiende inkoop te doen. Jezelf kunnen distingeren van de concurrentie.

 

zo kan ik nog wel 1000 redenen opnoemen. Echter, ik realiseer me dat het makkelijker is om een kantoortje thuis op te starten dan een winkel omdat je geen winkel pand etc nodig hebt. Aan de andere kant is het wel zo dat als je thuis een kantoortje start niemand dit weet tenzij je klanten zelf benadert, een winkeltje heeft sowieso al enige instroom..

 

 

Link naar reactie
  • 0

Je klinkt inderdaad als een creatief persoon. Heb jij niet het gevoel dat je, als je straks een winkel hebt, jezelf beperkt gaat voelen omdat je dan toch zeker 40 uur per week daar mee bezig moet zijn als het al niet meer is? Moet je daar niet teveel van je creatieve dingen voor opgeven? Ik kan me voorstellen dat je als creatief persoon dat gevoel krijgt als je urenlang aan het frutten bent om je cijfers te bekijken/bij te sturen enzovoorts. Dat heb je minder bij sales denk ik omdat je daar toch redelijk veel tijd contact met mensen hebt. Just my 2 cents..

 

Bedankt voor je reactie, het is zeker iets om bij stil te staan! Mijn eerste repliek daarop zou zijn (vanuit gevoel beredeneerd). Ik ben niet alleen een sales en creatief persoon maar ook een echte ondernemer. Ik denk dat ik ook in die urenlange periodes frutten de passie haal om niet alleen op de "frontoffice" een bedrijf succesvol te maken, maar aan de "backoffice". Middels slim inkopen, marketing, wellicht schakelen en verschuivingen in de financienen om zo een betere ballans te vinden.

 

Mijn vader zat hier eergisteren en hij is commercieel directeur. Onlangs heeft hij een aantal Account Managers onder zijn leiding gekregen. Mijn vader was op zoek naar een bonus systeem voor zijn sales team. Ik ben toen met een bonus systeem op de proppen gekomen waar niet alleen de account manager mee beloont wordt, maar waar je hem ook mee stimuleert een richting uit te gaan waar mijn vader hem wilt hebben, plus een persoonlijke stimulans een aantal randzaken ook op peil te houden zoals bezoekfrequentie, kwaliteit van de offertes etc.

 

Wat ik wil zeggen is dat ik ook veel plezier haal uit het bedenken en creatief invullen van de zaken die achter de schermen plaats vinden. Ik heb het voordeel, vind ik, dat ik een extravert voorkomen en persoonlijkheid heb, om aan de voorkant van de schermen juist weer succesvol te zijn op het commercieel vlak; presentatie, sales etc.

Link naar reactie
  • 0

Beste Jamie,

 

Even een kritische noot tussen mijn dagelijkse beslommeringen door.

Ondernemen is voor een groot deel ook bezig zijn met neveneffecten van ondernemen, zoals klanten die niet betalen, pakjes die zoek raken, domweg spullen uitpakken en in het magazijn opslaan. Een distributeur die inees van gemaakte afspraken af gaat wijken. Maar denk ook aan de papiermolen waar je doorheen moet, en die bijna elke dag opnieuw gevoed word door TPG. Naast de leuke dingen heb je ook minder leuke zaken, die in de praktijk enthousiatelingen nog wel een sop wil breken.

Zeker in het begin zul je niet de financiele middelen hebben om deze werkzaamheden te laten doen door mensen die daar weer schik in hebben.

 

Zo en nu weer verder met de bestellingen.

Link naar reactie
  • 0

Beste Jamie,

 

Even een kritische noot tussen mijn dagelijkse beslommeringen door.

Ondernemen is voor een groot deel ook bezig zijn met neveneffecten van ondernemen, zoals klanten die niet betalen, pakjes die zoek raken, domweg spullen uitpakken en in het magazijn opslaan. Een distributeur die inees van gemaakte afspraken af gaat wijken. Maar denk ook aan de papiermolen waar je doorheen moet, en die bijna elke dag opnieuw gevoed word door TPG. Naast de leuke dingen heb je ook minder leuke zaken, die in de praktijk enthousiatelingen nog wel een sop wil breken.

Zeker in het begin zul je niet de financiele middelen hebben om deze werkzaamheden te laten doen door mensen die daar weer schik in hebben.

 

Zo en nu weer verder met de bestellingen.

 

Klopt als een bus. Het voordeel is dat ik in mijn carrieren als Corporate Account Manager al deze zaken (of in ieder geval een groot deel ervan) ook zelf heb moeten afhandelen. Als Corporate Account Manager ben je een eigen ondernemer binnen de organisatie waar je werkt. Dat er avond danwel nacht uren in gaat zitten om een bedrijf zelf te starten zie ik als totaal geen probleem. Mijn inzet, toewijding en doorzettingsvermogen is dan ook maximaal te noemen.

Link naar reactie
  • 0

Zoveel energie en geen focus :-\. Je kan wel hard roeien, maar als je geen koers houd kom je nergens.

 

Je motivatie en je energie zijn een goed begin. Je verkoop ervaring is ook zeer nuttig. Maar om die zaken om te zetten in een "eigen onderneming" is focus nodig. Er moet iets zijn waar je helemaal leip van bent en waar je het liest de rest van je leven mee bezig bent.

 

Of er klanten op zitten te wachten is vraag twee. Als je ergen helemaal leip van bent kan je er altijd wat mee. Je huidige "gerationaliseerde" zoektocht naar een "gat in de markt" gaat je niet echt helpen.

 

Vertel ons wat je 's nachts wakker houd (of waar je van droomt) en wij kunnen je misschien helpen daar een business bij te verzinnen.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

In eerste instantie geef je aan dat je ergens wel het liefst sales trainingen zou willen geven. Waarom zou leeftijd hiervoor een barriere zijn. Richard Engelfriet is nog onder de 30 jaar en nu al een goeroe in zijn vakgebied. Ik denk juist dat je door je expressieve en onderscheidende passies, bezigheden en voorkomen jezelf kan onderscheiden van concurrenten. Lees eens wat over branding (zie jezelf of je onderneming als een merk). Het boek: `Het merk ik` van Huub van Zwieten & Mark van de Grift is misschien leuk om mee te beginnen. Out of the box denken, doen waar je echte interesses en passies liggen en daar ook nog eens geld mee verdienen.

 

Focus is inderdaad een vereiste. Een winkel betekent risico op kapitaal, huisvesting, inventaris, wellicht personeel, etc. Als je eerlijk bent tegen jezelf weet je zelf wat je het liefste wil----> dat is je focus.

Link naar reactie
  • 0

Hey Jaimie,

 

Ik denk dat het inderdaad slim is om te focussen. Dit is vooral moeilijk als je nog niet een concreet plan hebt. Werk elk idee uit op papier en bekijk wat je het leukst vindt en waarmee je het beste rendement kunt behalen. Ondernemen wordt nog leuker wanneer je een gunstig verdienmodel hanteert :)

 

Kijk ook goed naar de arbeidsintensiviteit per plan, dit wordt vaak onderschat / over het hoofd gezien.

 

Gebruik voor elk plan dezelfde structuur. Op deze manier zul je de betere ideeën van de mindere onderscheiden. Het is ook belangrijk om te weten wat niet werkt, zodat je dat idee kunt vergeten (rust, slaap is ook belangrijk:)

 

Doe dit totdat je een perfect idee hebt, goed onderbouwd en de voor en nadelen duidelijk in kaart hebt gebracht.

 

Je bent slim en gemotiveerd genoeg om er een succes van te maken. Een goed plan maken is in alle opzichten enorm belangrijk. Kijk eens verder op dit forum of je ergens een voorbeeld van een marketing/ondernemersplan kunt vinden.

 

Hou ons op de hoogte!

 

Eelco

 

 

De nieuwe Nederlandse Clickbank : www.paypro.nl

sms-marketing toepassen in jouw organisatie? www.smsdistrict.nl

e-mailmarketing toepassen? Verstuur gratis nieuwsbrieven via www.enormail.nl

eBay PowerSeller worden? www.powerseller.nl

Link naar reactie
  • 0

Een andere aanpak om je keuze in kaart te brengen is de "energiecoach".

 

maak een lijst met activiteiten, waar je:

1. voordat je het doet energie van krijgt, dus echt naar toe leeft;

2. tijdens het doen energie van krijgt;

3. nadat je het gedaan hebt je nog steeds veel energie hebt, je kijkt met een tevreden gevoel terug.

 

Als je dit alles op een rij zet, zul je er achter komen dat de activiteiten waarbij je bij alle drie de fasen energie krijgt, in plaats van dat het energie kost, dat die activiteiten het dichtst bij je passie en talenten liggen.

 

Wellicht heb je hier wat aan. Ik weet uit vele ervaringen dat het een prima methodiek is.

 

succes!

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

 

Waarom niet verder in de sales?

 

Met alleen de regels text als input, zie ik meer iets van een probleem oplosser voor me. Een regelaar op een markt (beverwijk of zoiets). Geeft tips aan anderen hoe kraampje neer te zetten, loopt rond, controleert enthousiasmeert, inspireerd etc..

 

Misschien wel beheerder van een winkelcentrum, of iets met jongeren.

Conciërge van scholen. Misschien wel beheerder/regelaar van een bejaarde tehuizen of winkel centra..

 

Maar...kan er natuurlijk helemaal naast zitten :-)

 

Kan misschien ook iets zijn met inkoop en verkoop van iets.

 

Wellicht kun je hier een dienst in bedenken....

 

Iets van:

- Regelaar Service.

- Jamy regelt het.

...verder over te brainen...

 

Nogmaals, ken je verder niet, maar dit komt bij me op als ik je lijntjes lees.

 

Succes.

 

Perry

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Door omstandigheden zit ik nu helaas in de WW en heb geen startkapitaal, zou dus aanspraak moeten doen op een investeerder.

 

Ik zou kijken naar de combinatie van waar je plezier in hebt, en waar je vanaf het eerste moment geld mee kan maken. Als je vanuit de WW gaat zoeken naar een investeerder ben je eerst lang bezig met het maken van businessplannen en ben je afhankelijk van het geld van anderen. Daarom zou ik ook starten met trainingen geven.

Omdat een winkeltje je droom is kan je ook proberen of je iemand kunt vinden die al zoiets heeft en daar een tijdje gaan meehelpen. Levert ervaring op, waarmee je later risico beter aankunt. Misschien kan dit een tijdje gecombineerd met het geven van trainingen.

Link naar reactie
  • 0

Ten eerste wil ik mijn waardering benadrukken! Ik heb nog nooit, op geen ander forum, zo'n medewerking gezien. Jullie zijn allen toppers!

 

Hetgeen waar ik mij het aller aller aller aller liefst dag en nacht mee bezig houdt, wat ik voornamelijk ook doe eigenlijk, maar wat helaas afhankelijk is van kansen, ontwikkeling (ik ben er nu 6 jaar mee bezig en je ziet bij mijn proffesional vrienden dat het omslag punt van amateur tot professional 10 a 15 jaar is, bij normale omstandigheden, dus gelukstreffers buiten gelaten) is DJ-en en Produceren. Al mijn vrije tijd steek ik daarin. Je ziet dat er een geleidelijke groei plaats vindt in mijn carriere, het ene jaar draai ik vaker in het buitenland dan het vorige jaar. Ook mijn producties worden steeds beter en worden steeds vaker in charts geplaatst.

 

Maar, daar ik me heel erg bewust ben van het feit dat ik niet zomaar ineens kan zeggen: joh nu ga ik eens lekker muziek maken en ervan leven! stort ik me er dan ook niet blind in. Dat zou alleen maar ondoordacht en dom zijn. Ik respecteer het feit dat het jaren duurt en ik neem die tijd ook om mijzelf te ontwikkelen. Vooral omdat ik het met liefde doe, heb ik ook geen haast. Het gaat me niet om het geld, hoewel ervan kunnen leven te gek zou zijn.

 

Toch heb ik periodes gehad dat ik 3 landen in een maand moest bezoeken voor een gig en dat ik veel aan het produceren was naast de nederlandse gigs, en merkte ik aan mijzelf dat het ondernemersbloed, het salesbloed borrelt. Ik liet dan steeds vaker het produceren effe aan de kant om iets uit te proberen. Zo heb ik een Tshirt lijntje opgezet bijvoorbeeld, in gesprek geraakt met een aantal winkel ketens en bijna tot het punt gekomen dat de orders vielen. Ik kreeg alleen op dat moment een baan aangeboden met een enorme salaris stijging, dus heb ik die kans aangepakt.

 

Focus heb ik dus zeer zeker wel wanneer het komt op mijn muziek. Ik weet precies wat ik wil, wanneer het plaats gaat vinden en hoe ik het moet bereiken. Zo heb ik vandaag 5 uur besteed aan het verzamelen van adres gegevens van internationale agencies en clubs, voor een mailing.

 

Ik heb die opmerking dan ook serieus genomen en ben vandaag alles nog eens goed nagelopen, mijn ideetjes, mijn talenten en mijn valkuilen. Ik ben tot de conclusie gekomen dat tot het moment dat ik professioneel artiest ben (tot ik een miljoen win, om het voor sommigen te verduidelijken hoe ik dat zie) mij te richten op datgene waar ik sterk in ben en waar altijd mijn hart sneller van gaat kloppen. En inderdaad dat is en blijft salestrainingen geven.

 

Hier en daar zie ik ook wat opmerkingen als coach, enthousiasmeerder, trainer, teamleider,etc etc. Ik dank jullie dus voor de sturing in de juiste richting. Jullie waren het klankboord dat ik net ff nodig had. Mijn visie en focus is helderder. Toch wil ik jullie vragen, met jullie kennis en ervaring, samen met mij nog iets verder te gaan.

 

Salestrainingen geven ok. Maar er zit meer in dit woord en eromheen. Coach, Enthousiasmeerder..etc spreekt mij evenveel aan. Daar liggen namelijk mijn krachten. Ik vind dat ik een goede visie heb hoe een sales persoon zijn gesprekken moet voeren, hoe hij zijn sales processen moet monitoren, sturen, bewaken, etc. Maar ik vind mijzelf ook iemand die inderdaad als een coach op zou kunnen treden voor zowel een ingekakte directeur als van een jonge ondernemer. En misschien zijn er nog wel meer vlakken waarop ik mijn talenten kan ontplooien die allemaal binnen dat groepje vallen.

 

Deze takken van sport zou ik dan in een bedrijfje kunnen gieten met inderdaad IK (zei de gek) als het merk, mijn onderscheidend vermogen door enthousiasme, mijn voorkomen, mijn brutaliteit, etc etc. (ik zit mijzelf geen veren in mijn kont te steken, maar mijzelf als een merk te benaderen :-[)

 

Ik kan bijna niet slapen van enthousiasme, zou het liefst met jullie allemaal aan een grote tafel zitten om tot een uniek concept te komen, waarbij jullie sturen en ik de voorzetjes in kop. haha.

 

-edit-

Wat me ook heel erg aanspreekt en wat binnen het coaching gedeelte zou vallen is iets waar ik mij eigenlijk binnen elke functie die ik heb gehad, enigzins heb gedaan. Het bedenken van nieuwe manieren om mijn toko neer te zetten, te presenteren, onder de aandacht te brengen, te verkopen. Van de simpelste originele mailing tot aan het veranderen van de visie van een bedrijf. En wederom mensen daarmee enthousiasmeren en sturen om zo succesvol te zijn.

 

 

 

Bedankt nogmaals en ik wacht met smart op verdere antwoorden!!

Link naar reactie
  • 0

Dat lijkt mij een geweldig idee!

Wel wil ik dan een workshop hebben opgezet waar iedereen wat aan heeft, wat iedereen aanspreekt. En wederom met een goede focus. Ik kan wel in de rondte wat vertellen over sales, visie en gedragspatronen, maar het is natuurlijk effectiever als het gericht is op enige behoefte, concrete cases.

Link naar reactie
  • 0

Het hoeft helemaal geen nadeel te zijn om met 30 trainingen te geven. Ik ken iemand die hier nu ook mee bezig is en in dezelfde leeftijd zit. Hij begint nu parttime naast zijn baan om te kijken hoe het gaat lopen. Zal hem even op dit onderwerp wijzen, misschien wil hij ook nog wel reageren.

Link naar reactie
  • 0

Het hoeft helemaal geen nadeel te zijn om met 30 trainingen te geven. Ik ken iemand die hier nu ook mee bezig is en in dezelfde leeftijd zit. Hij begint nu parttime naast zijn baan om te kijken hoe het gaat lopen. Zal hem even op dit onderwerp wijzen, misschien wil hij ook nog wel reageren.

 

Dat zou geweldig zijn. Ik vind ook niet per definitie dat 30 jaar een obstakel hoeft te zijn, maar het is wel iets om in overweging te nemen wanneer je een training geeft aan multinational directeuren van achter in de 50. Bij wijze van spreken. Maar gewoon een goede sales training, coaching sessie geven aan commerciele mensen zou geen probleem moeten zijn.

 

Wel vind ik dat zoiets natuurlijk heel goed voorbereid moet zijn. Een structuur in de training, een doel, een goed verhaal, een paar cases, etc. Ja ik heb de visie, maar nog niet de ervaring van het geven van een training. Dat is niet erg, juist leuk want nu kan ik dat eindelijk vorm gaan geven. Graag zou ik dan ook met wat mensen hier, maar ook offline, eens in gesprek raken over hun ervaringen van een workshop of training en hoe ze die het liefste zouden zien. Dat match ik dan met mijn eigen visie.

 

Ik kan al wel verklappen dat het dan een onorthodoxe manier van trainen en sales technieken zal zijn, maar dat is juist spannend :)

Link naar reactie
  • 0

Dat lijkt mij een geweldig idee!

Wel wil ik dan een workshop hebben opgezet waar iedereen wat aan heeft, wat iedereen aanspreekt. En wederom met een goede focus. Ik kan wel in de rondte wat vertellen over sales, visie en gedragspatronen, maar het is natuurlijk effectiever als het gericht is op enige behoefte, concrete cases.

 

"waar iedereen wat aan heeft" en "focus" lijkt me even in tegenspraak. Maar misschien bedoel je het niet zo. Ik zou vooral goede focus aanbrengen, dan komt iedereen die er wat aan heeft vanzelf. Ik denk dat er heel verschillende mensen op HL zitten, maar wel bijna allemaal geïnteresseerden en ondernemers. Maar hoeveel sales ervaring en waarin sales interesse zal toch heel verschillend zijn - denk ik.

 

Ik heb wel eens een Krauthammer training gevolgd, maar dat is bij mij nooit echt goed geland. Teveel open deuren, tegeltjeswijsheden en trucjes. Ik zou geïnteresseerd zijn in het verwerven van een echte salesmentaliteit; dus een training gericht op gedrag (of "under your skin' zoals Annedien suggereerde).

 

Maar ook een veel kortere sessie, waarin je vanuit je eigen ervaring vertelt, in combinatie met een netwerk-borrel lijkt me prima.

 

Succes met je plannen :)

Link naar reactie
  • 0

 

Ik heb wel eens een Krauthammer training gevolgd, maar dat is bij mij nooit echt goed geland. Teveel open deuren, tegeltjeswijsheden en trucjes. Ik zou geïnteresseerd zijn in het verwerven van een echte salesmentaliteit; dus een training gericht op gedrag (of "under your skin' zoals Annedien suggereerde).

 

Maar ook een veel kortere sessie, waarin je vanuit je eigen ervaring vertelt, in combinatie met een netwerk-borrel lijkt me prima.

 

Succes met je plannen :)

 

Dat is precies waar ik ook op zou willen doelen, op het gedrag! Niet op de salestrucjes, want aan dozenschuivers hebben we genoeg. Maar hoe verander je mentaliteit, hoe communiceer je in interne organisatie om commercieel/sales te kunnen zijn, wat zijn de valkuilen en de successen, hoe verander ik mijn denkwijze zodat ik niet verzink in zaken die niet relevant zijn in het salesproces, moet ik mijn producten en diensten aanprijzen of juist de pijnpunten van een prospect blootleggen en daarop acteren?

 

Ik ben al stevig aan het denken over de voorbereiding. :)

Meer feedback zeer gewild overigens!

Link naar reactie
  • 0

Heel veel succes met je verkoop toko. Nog even verder over focus.

Sales is een uiterate breed begrip. Vergeet niet je focus verder door te voeren. Wat gaat je doelgroep worden, je werkgebied, Wie zou je het liefste als klant hebben.

Nog anders gezegd in wat voor soort omgeving wi je je bewegen. Elke sector kent andere mores en eigen-aardigheden

 

René

 

Serendipity: datgene wat op je pad komt en je verder brengt op de weg des levens.

 

Serendipity

Link naar reactie
  • 0

Terechte opmerking en ook zeker iets dat me bezig houdt. Moet eerlijk zeggen dat ik daar nog niet een concreet antwoord voor heb. Het eerste wat in mij opkomt zijn jonge ondernemers, jonge salesmensen, account managers die voor het eerst een sales managersfunctie bekleden of ouderen die tegen een muur aanlopen. Maar welke sector, welke omgeving, is nogal lastig.

Link naar reactie
  • 0

Snap ik, het is onderdaad lastig maar tegelijkertijd noodzakelijk dat je die execitie maakt.

Stel jezelf daarbij de vragen:

- Wat vind ik leuk

- Wat vind ik niet leuk

- Waar ben ik goed in

- Waar ben ik niet goed in

- Waar liggen je dromen

 

Hiermee doe je een hele moeilijke self assessment die je zeker verder kan brengen als je open en eerlijk naar jezelf durft te kijken,

 

Succes.

René

 

Serendipity: datgene wat op je pad komt en je verder brengt op de weg des levens.

 

Serendipity

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 69 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.