Ik ben Jelto van nieuwburg, muziekant/ producer, en ben vorig jaar een kleine platenmaatschapij, Sugarbelly Records, gestart. Dat noemen ze een indie (van independent).
Indie's hebben over het algemeen weinig tot geen marketing budget en richten zich daarom vooral op guerrilla tactieken. de meeste indie's zitten in de hobby sfeer, maar proberen daar uit te komen, net als Sugarbelly Records.
We hebben het afgelopen jaar vooral aan ons distributie netwerk gewerkt en niet zonder succes, mag ik wel zeggen. Nu we over de hele wereld te krijgen zijn, in zowel mp3 en ringtone stores als in dj speciaalzaken (met vinyl), dient zich een ander probleem aan, marketing.
Produkt: wat we nu willen is de volgende plaat echt als product in de markt zetten. De aandachts spanne voor muziek is erg kort, hooguit een paar maanden. dan moet het verkocht zijn en dien je met een nieuw 'product' te komen. maw: heel veel publiciteit genereeren, gericht op de doelgroep in heel korte tijd. Maar hoe invredesnaam doe je dat?!!
wat wij tot nu toe bedacht hebben is:
reviews: pers dus, het enige probleem, iedereen doet dat en het blijkt nog al lastig om daat tussen te komen, (tips?).
We worden hier en daar wel geplaatst maar niet op de schaal waar in ik het graag zou zien:S.
Interviews: zie probleem hier boven.
lowbudgget videoclip (doen we zelf, kost dus bijna niets, profesionele kennis is inhuis). Online verspreiden en veel links op forums posten.
bij succes naar de box muziekzender ed.
wedstrijd uitschrijven op online muziek communities (wij geven een paar platen weg inruil voor een banner (beproeft, dit werkt)
Optreden (hiermee bereik je alleen een kleine groep, is heel tijdrovend, en erger, onze markt zit in Engeland, US en het oostblock, nauwelijks in nederland.
dat laatste is ook meteen ons grootste probleem, hoe invredesnaam
market je een product in het buitenland?
tot nu toe is ons antwoord hier op:
We hebben een webradio show op s'werelds grootste web radio voor breakbeat (de muziekstyle). en de mp3 winkels maken een beetje reclame
voor onze muziek (nooit langer dan 1 week)
we worden wel regelmatig op web radio's gedraait.
het buget is hooguit een paar honderd €.
oja, we hebben ook s'nederlands langst lopende breakbeat communitie overgenomen, www.dutchbreakz.com we hadden vorige maand nog 30000 (niet unieke) hits, de maand daarvoor 20000 dus daar kunnen we ook wat mee. (tips?)
Nou, ik hoop dat iemand me wat advies kan geven...... :D
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Sugarbelly Records
Sugarbelly Records
Hoi!;D
Ik ben Jelto van nieuwburg, muziekant/ producer, en ben vorig jaar een kleine platenmaatschapij, Sugarbelly Records, gestart. Dat noemen ze een indie (van independent).
Indie's hebben over het algemeen weinig tot geen marketing budget en richten zich daarom vooral op guerrilla tactieken. de meeste indie's zitten in de hobby sfeer, maar proberen daar uit te komen, net als Sugarbelly Records.
We hebben het afgelopen jaar vooral aan ons distributie netwerk gewerkt en niet zonder succes, mag ik wel zeggen. Nu we over de hele wereld te krijgen zijn, in zowel mp3 en ringtone stores als in dj speciaalzaken (met vinyl), dient zich een ander probleem aan, marketing.
Produkt: wat we nu willen is de volgende plaat echt als product in de markt zetten. De aandachts spanne voor muziek is erg kort, hooguit een paar maanden. dan moet het verkocht zijn en dien je met een nieuw 'product' te komen. maw: heel veel publiciteit genereeren, gericht op de doelgroep in heel korte tijd. Maar hoe invredesnaam doe je dat?!!
wat wij tot nu toe bedacht hebben is:
reviews: pers dus, het enige probleem, iedereen doet dat en het blijkt nog al lastig om daat tussen te komen, (tips?).
We worden hier en daar wel geplaatst maar niet op de schaal waar in ik het graag zou zien:S.
Interviews: zie probleem hier boven.
lowbudgget videoclip (doen we zelf, kost dus bijna niets, profesionele kennis is inhuis). Online verspreiden en veel links op forums posten.
bij succes naar de box muziekzender ed.
wedstrijd uitschrijven op online muziek communities (wij geven een paar platen weg inruil voor een banner (beproeft, dit werkt)
Optreden (hiermee bereik je alleen een kleine groep, is heel tijdrovend, en erger, onze markt zit in Engeland, US en het oostblock, nauwelijks in nederland.
dat laatste is ook meteen ons grootste probleem, hoe invredesnaam
market je een product in het buitenland?
tot nu toe is ons antwoord hier op:
We hebben een webradio show op s'werelds grootste web radio voor breakbeat (de muziekstyle). en de mp3 winkels maken een beetje reclame
voor onze muziek (nooit langer dan 1 week)
we worden wel regelmatig op web radio's gedraait.
het buget is hooguit een paar honderd €.
oja, we hebben ook s'nederlands langst lopende breakbeat communitie overgenomen, www.dutchbreakz.com we hadden vorige maand nog 30000 (niet unieke) hits, de maand daarvoor 20000 dus daar kunnen we ook wat mee. (tips?)
Nou, ik hoop dat iemand me wat advies kan geven...... :D
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/9192-marketing-van-muziek/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
19 antwoorden op deze vraag