• 0

Mijn Echte Droom is....

HigherLevel.Ondernemerschap.

 

Goede woorden, maar voor de meesten zal het nog jaren duren voor De Grote Droom van het ondernemen verwerkelijkt wordt.

 

Maar : heb je wel een Grote Droom ? Of ben je al blij dat je startende bedrijf doet wat het moet doen ? Of dat je in vrijheid omzet draait ?

 

Voor diegenen die het wel weten : Vertel wat je Echte Droom is.

Mocht je het nog niet weten : become inspired.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Et tu, Christine ? :)

 

World Domination.

 

Of was dat niet wat je wilde horen? :-)

 

Mijn ambitie is om marktleider te zijn met mijn product, in Europa, maar liefst wereldwijd. Vorige week weer een stapje gemaakt. Ik ben van mening dat als je je doelen niet heel hoog stelt, je nergens gaat komen. Maar als we niet marktleider worden, maar wel in de top 3 zitten, dan ben ik niet zwaar teleurgesteld.

We gaan binnenkort grotere stapjes maken.

 

 

Wat me wel dwarszit is dat veel mensen het maar raar vinden als je de lat zo heel hoog legt. Wat ik elders al had opgemerkt, die mensen gaan zitten wachten tot je naar beneden valt en zeggen dan vergenoegd "zie je wel!". Die mensen moeten mijn bijdragen gewoon maar niet lezen :-)

 

 

Link naar reactie
  • 0

Wij (Paragin) noemen ook vaak zat world domination als einddoel :)

 

Ik kan ook niet tegen de Nederlandse sfeer van weinig ambitie, ik wil eruit halen wat erin zit. Daarbij besef ik dat wij niet zo heel hard gaan met ons bedrijf, het mag wat mij betreft wat harder als we goede mensen zouden kunnen vinden, maar we bouwen wel gestaag aan ons uiteindelijke doel: met een groep mensen met verschillende achtergronden een bedrijf hebben waarbinnen creativiteit een zeer grote rol speelt, en waarin we internetbedrijven en -producten ontwikkelen en op de markt brengen. Van innovatieve technologie als basis tot sterke merknamen, van interessante partnerships tot snelle opschaling bij succes, van kweekvijver tot succes over de grens, het hele verhaal wil ik met deze groep mensen kunnen uitvoeren. Als we dat voor elkaar krijgen en daarin succesvol kunnen zijn, dan ben ik een hele grote stap dichter bij het einddoel terechtgekomen.

 

En ook wij gaan binnenkort grotere stapjes maken :)

Link naar reactie
  • 0

Als je je doelen altijd bereikt, heb je de lat te laag gelegd.

;)

 

Wat ik wil bereiken? Ach.. Ik ben snel tevreden hoor. World domination hoef ik niet eens. Als ik maar gelukkig ben :-)

En ja, ik hoop wel dat de onderneming uitgroeit tot iets groots.

Ik hoop dat ik eindelijk eens met dat innovatieve product op de markt kom en dat het nog groot en bekend wordt ook. ;)

Och, ik ben nog jong - ik heb nog veel dromen...

Link naar reactie
  • 0

Raar mischien maar ik heb nooit een droom gehad of de lat ergens gelegd.

Kben "gewoon" gaan ondernemen omdat het m'n hobby is..

Kan me de uitspraak van Zaph dan ook niet voorstellen omdat ik zolang ik kan met m'n hobby bezig wil blijven.

 

"Je hobby loopt een beetje uit de hand" zegt m'n vrouw weleens alhoewel ze verder niets te klagen heeft ;)

En als ik thuis ben zit ik -zoals nu- on en offline met een bosje tokootjes te spelen.. ;D

 

Cor

http://nl.linkedin.com/in/corvanprooyen

Leg niet teveel vast, anders beweegt het niet meer !

Link naar reactie
  • 0

Of ben je al blij dat je startende bedrijf doet wat het moet doen ?

Of dat je in vrijheid omzet draait ?

 

Tja, ergens ben je op dat moment al beter af dan de gemiddelde mens, als er bij die omzet tenminste een fatsoenlijke hoeveelheid winst hoort.

 

Misschien is het ook wel eens zo dat er op een gegeven moment een eigenlijk klein project is dat opeens uitgroeit tot iets groots... laten we dat maar de 'ongeplande droom' noemen dan :)

Link naar reactie
  • 0

De laatste tijd ben ik me aan het afvragen wat mijn droom nou eigenlijk is. Is het nog steeds "world domination by friday" of ben ik wat getemperd? Al met al weet ik wel zeker dat ik plezier wil hebben, dat ik mijn passie (wat die ook mag zijn) kwijt moet kunnen en dat ik mijn eigen fouten kan maken. Om het wat dromeriger te stellen, als ik niet echt haast heb en ik rij voorbij een straat waar ik nog nooit in ben geweest dan is de kans groot dat ik die straat in ga. Ik wil blijven ontdekken, blijven ontwikkelen, blijven leren en (positieve) invloed hebben op het leven van anderen...

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Eehm, eigenlijk gebouwen ontwerpen. Ik heb in mijn carriere bruggen, winkelinterieurs, parken, lichtmasten, poortgebouwtjes, pleinen en horecainterieurs ontworpen, maar het liefst zou ik nog eens een gebouw van fundering tot nok ontwerpen en bouwen.

Maar ja, ik had havo, en geen zin in vwo, en de opleiding tot architect is universiteit. Interieurarchitect is hbo-kunstacademie, dus dat was de andere keus. En daarna wilde ik liever werken dan verder studeren.

 

Wat wil ik binnen interieurarchitectuur: de mooiste projecten (niet perse groot en duur).

 

Ik wil koopgedrag beinvloeden en ondernemingen tastbaar maken.

Ik wil mensen zich laten verwonderen.

Ik wil merken bouwen door vormgeving.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik wil dat mijn eerste twee bedrijven goed gaan draaien, en dat mijn derde bedrijf mijn scheepsrecht is en world domination gaat brengen.

 

En ooit wil ik nog eens een cocktailbarconcept uitwerken...., en daarbij loop ik ook al tijden te denken dat er wel veel geld omgaat bij de ouderen van vandaag...wil ik ook wel een graantje van... ;D

 

Ach, eigenlijk wil ik gewoon succesvol serial entrepeneur zijn/worden. 8)

Link naar reactie
  • 0

Mijn formule toepassen en over tien jaar een begrip voor mijn afnemers zijn. Eigenlijk een product met net dat beetje meer waar je toch even voor blijft stil staan of terug komt. en een aanvulling voor de stad waar ik me wil gaan vestigen.

 

En daarnaast onafhankelijkheid, vrijheid en blijheid, zelf vallen en zelf opstaan en een lekker leven hebben........Hmmmmm is dat nu 1 droom, als je t op schrijft lijken t er wel tien :)

Link naar reactie
  • 0

Toch nog iets wat me te binnenschoot toen ik níet achter de pc zat...

Nog steeds geen world domination, wel de wereld een beetje veranderen.

Zoals het ooit al mooi gezegd is:

The world can only really be changed one piece at a time. The art is picking that piece.

En ik heb een stukje in gedachten... :)

Link naar reactie
  • 0

Mijn dromen?

Ik droom telkens van nieuwe dingen, van dingen die ik tegenkom die een sluimerend bestaan lijden wat niet nodig is. Het aan met elkaar verbinden van verschillende bestaande processen/concepten tot iets dat succesvol is.

 

Ik droom van dingen aanpakken en daar op een creatieve manier een succes van maken.

 

Voor een deel doe ik dit werk al, doordat ik ondernemers adviseer en met hen vanuit andere invalshoeken naar hun bedrijf kijk. Soms slaag ik er in hen dingen te laten ontdekken in hun eigen bedrijf die ze de afgelopen jaren niet hebben gezien. Dat zou ik wel 100% van mijn tijd willen doen.

 

Ik wil met mensen werken

Ik wil innoveren op basis van bestaande bedrijven, processen of producten

Ik wil ondernemers verwonderen met een andere kijk op hetzelfde

Ik wil samen met ondernemers aan successen bouwen

 

(copyright voor 'ik wil' berust geheel bij nonex.nl ;) )

 

Groet,

 

Ronnie

--

Carsulae advisering aan het MKB

http://www.carsulae.nl

Link naar reactie
  • 0

Mijn echte droom is....

 

Mijn bedrijf uit te laten groeien tot een begrip met betrekking tot salarisverwerking en HR dienstverlening.

 

Mijn dochter alles geven wat binnen mijn bereik ligt (dat is niet materialistisch bedoelt).

 

Ik wil salarissen verwerken

Ik wil onze manier van dienstverlening tot een begrip maken

Ik wil ICT en salarisverwerking combineren tot een optimale dienst

Ik wil HRM (Personeelszaken) introducteren aan het MKB, op een manier zoals alleen grote organisaties dat hebben

(Ik wil © Nonex ;))

Online boekhouden en dienstverlening in één met you book. Online abonnement, inclusief all-in administratieve dienstverlening al voor € 69,00 excl. BTW per maand!

Link naar reactie
  • 0

En ooit wil ik nog eens een cocktailbarconcept uitwerken....

 

Dan kom ik, tegen de tijd dat ik niet meer hoef te werken, gezellig bij je aan de bar zitten! :)

 

Oh, wel ergens in de tropen, toch?

 

Ja natuurlijk, die Nederlanders zijn veel te gierig om 10 Euro voor een lekkere cocktail uit te geven. ;D

 

Als iedereen nu "ik wil Nonex" als droom opgeeft dan heeft die straks een aardig gevulde orderportefeuille.... ;)

Link naar reactie
  • 0

Het begint met een droom, zo ook mijn eerste reactie op dit forum:

 

Tastbare zinloze gadgets ontwikkelen en in grote bulk verkopen, de media ermee halen en waarvan mensen na 30 jaar denken: Hoe is die gast erop gekomen zoiets te ontwikkelen?

 

Oja en ik wil er niet op achteruit gaan

 

 

Kijken of ik over 10 jaar daadwerkelijk aan een bedrijf begonnen ben en of ik er dan nog steeds zo over denk.

Trail art: www.imsobo.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 205 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.