• 0

Wat vinden jullie van SecondLife?

Aanbevolen berichten

  • 0

 

Virtual reality is over vijf jaar de dominante user interface van het internet, en over tien jaar de enige, en niemand zal zich anders kunnen herinneren. Die stap zal meer impact op ons hebben dan alle techologische revoluties die we tot nu toe hebben gehad bij elkaar.

 

Ik kan dat in detail onderbouwen, maar daarvoor ontbreekt hier de ruimte, daar heb ik eerder een boek voor nodig, en misschien dat ik dat nog 's ga schrijven.

 

 

Dat ben ik zeker met je eens, je ziet het gewoon aan de ontwikkelingen, trek de lijn door en 3d games, virtual reality site, enz vloeien ineen.

Ik zeg het maar weer eens, het holodek uit StarTrek is helemaal geen science fiction, het is realiteit alleen nog niet doorgedrongen tot in de huiskamer.

Dat kan ook nog niet met de huidige adsl infrastructuur een de nu nog beperkte beeldprocessoren, er komt een tijd dat de grafische kaart belangrijker is dan de feitelijke processorunit, als we al niet op dat punt zitten.

Link naar reactie
  • 0

Dat zou allemaal best waarheid kunnen worden maar rechtvaardigt nog niet het gehype en de investeringen en deelnames die nu vanuit het bedrijfsleven worden gedaan.

 

Net als bij de eerste internetbubble is men veel te bang de boot te missen terwijl men op andere gebieden nog steeds ver achter de feiten aanhobbelt en loopt te mierenneuken over verantwoording en tracking van allerlei cijfers.

"The road to success is always under construction"

Link naar reactie
  • 0

Het citaat is van een jaar of twaalf geleden. Het was toen de algemene opinie over internet. "wel grappig, niet nuttig, blijft marginaal, zowel zakelijk als prive."

Wat ik ermee wil zeggen is dat mensen 12 jaar geleden woordelijk hetzelfde zeiden over het internet als wat hier nu wordt gezegd over Second Life (c.q. virtual reality).

 

Virtual reality is over vijf jaar de dominante user interface van het internet, en over tien jaar de enige, en niemand zal zich anders kunnen herinneren.

 

Weet je wat ze twaalf jaar geleden zeiden over tijdschriften en kranten? Over Teletekst? Weet je wat ze zeiden over de radio toen de televisie zijn intrede deed?

 

Deze week luistert ruim 60% van de Nederlanders naar de Radio 2 Top2000. Dat is een aandeel waar tv-programma's en websites alleen maar van kunnen dromen. In de winkels liggen meer tijdschriften dan ooit tevoren en Teletekst wordt dagelijks door miljoenen mensen geraadpleegd.

 

Wat ik ermee wil zeggen: zeg nooit te snel dat bestaande mediavormen zullen verdwijnen.

 

Om het op virtual reality toe te spitsen: ja, dat wordt gi-gan-tisch groot. En ik geloof er absoluut in dat veel huishoudens er over vijf jaar in meer of mindere mate mee in aanraking komen en dat het over tien jaar gemeengoed is. Maar ik geloof er niks van dat het over tien jaar de enige interface is. Daarvoor schiet het ten opzichte van de keur aan bestaande interfaces op allerlei gebieden tekort, net zoals dat omgekeerd het geval is. De ene interface sluit het bestaansrecht van de andere niet uit.

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
  • 0

Maar ik geloof er niks van dat het over tien jaar de enige interface is. Daarvoor schiet het ten opzichte van de keur aan bestaande interfaces op allerlei gebieden tekort, net zoals dat omgekeerd het geval is. De ene interface sluit het bestaansrecht van de andere niet uit.

 

Dit is exact onder woorden gebracht wat ik ook eerder in deze thread bedoelde. Second-life, ofwel VR, is een toepassing van Internet. Internet zelf is een ontzettend brede informatiedrager.

 

VR is interface, geschikt voor zijn eigen ding. Wat een groot nadeel is van VR is dat de informatiedichtheid zeer beperkt is. Veel informatie zoeken kost bij zulke interfaces meer tijd dan wanneer de informatiedichtheid hoog te noemen is.

 

Tijd zal naar mijn inzicht de doorslaggevende rol worden van de geschiktheid van VR. In de hoek van vrije tijd: ja. In de bedrijvenwereld, waar we allemaal weten dat tijd = geld: nee.

- www.beyondlogic.nl -

Link naar reactie
  • 0

 

VR is interface, geschikt voor zijn eigen ding. Wat een groot nadeel is van VR is dat de informatiedichtheid zeer beperkt is.

 

De dichtheid van onmiddellijk beschikbare informatie is in een VR interface aanzienlijk hoger dan in een tekst interface. Dat is waarom valutahandelaren beter werken met een VR, of althans 3D, interface. In zo'n interface worden koersen en ontwikkelingen gepresenteerd als grafische vormen, niet als lettertjes en cijfertjes, waarmee de valutahanelaar in één oogopslag binnen een tiende van een seconde honderd verschillende koersen in de gaten kan houden. De informatiedichtheid van een Quake interface is ook veel hoger dan een tekst interface.

 

dan wanneer de informatiedichtheid hoog te noemen is.

 

auw!

 

Link naar reactie
  • 0

Dit lijkt me een mooi project voor Mozilla..

 

Mij niet. Ze krijgen het niet voor elkaar en als ze het wel voor elkaar zouden krijgen zou het niet doen wat de gebruikers willen.

 

Mij gaat het natuurlijk om het model waarin wordt ontwikkeld. Dat dit ook zijn drawbacks heeft... uiteraard... Een 3d-community die wordt gemaakt/beheerd door een not-for-profit organisatie.... Is dat nou niet juist de weg om internet onafhankelijk te houden?

Link naar reactie
  • 0

Tjonge, ik heb ook een Avatar aangemaakt maar ik heb gewoon de tijd niet om allemaal te ontdekken wat er allemaal is en wat er mogelijk is... :(.

 

Voor de ondernemers en creatievelingen onder ons: Wie zet er een cursus op voor mensen / ondernemers die meer willen weten over de mogelijkheden van Second Life? Sessie van een dagdeel op zo.

 

Kunnen weer vervolgcursussen uit voortkomen voor gevorderden. Misschien is er wel sponsoring te verkrijgen van Linden Labs omdat het de economische activiteiten en gebruik kan bevorderen.

 

Ik schrijf me in! ;D

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie
  • 0

Mag ik vragen of de enthousiastelingen van SecondLife bekend waren met gamen? Er zijn al zoveel multiplayer games op de markt en zelfs ook nog wel in de stijl van Second Life.

 

Ik blijf erbij dat de rage die er nu ontketend is meer komt doordat mensen die nog nooit de mogelijkheden hadden gezien nu ineens bereikt zijn en wel mogelijkheden zien. Wellicht zijn dit zelfs mensen die altijd sceptisch keken naar die rare gamers.

 

De berichten dat veel mensn toch weer afhaken en dat de gebruikersgroepen misschien toch niet zo groot zijn passen ook wel in het beeld dat het niet meer is dan een spel dat een doelgroep weet aan te spreken. Als het nieuwe eraf is voor de mensen die hier nog niet bekend mee waren zakt het weer in tot een lager niveau.

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat je economische aspect dan toch wat onderschat Martijn. Het feit dat je hier echt geld kunt verdienen en er m.i. meer mogelijkheden zijn om 'eigen' zaken te hebben (grond, woning etc) maakt het toch veel meer tot een community dan een game als World of Warcraft en Runscape volgens mij.

 

Omdat second life in grote mate gevormd wordt door zijn gebruikers denk ik dat de loyaliteit hieraan toch een stuk groter zal blijken te zijn.

 

Natuurlijk is het percentage mensen dat echt blijft hangen nu nog niet zo groot, maar er ligt wel een goede basis. Ik denk dat SL wel een blijver is. Misschien niet in de mate waarin het nu gehyped wordt.

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie
  • 0
Ik denk dat je economische aspect dan toch wat onderschat Martijn.
Nee ik denk dat die zwaar wordt overschat :P

 

Ik ontken niet dat er enkele nieuwe elementen in zitten, of juist de combinaties van elementen, waardoor Second Life zich onderscheidt van anderen. Alleen ik vind dat dit door anderen zwaar overschat wordt.

 

Wellicht dat ik me vergis en dat straks, wanneer de techniek en snelheid beter voor elkaar is, dit een heel grote economie wordt maar voor nu houd ik het erop dat mensen denken dat hier een goudmijn te vinden is, maar dat slechts enkelen er echt financieel iets mee kunnen.

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

En met ingang van vandaag is Second Life open source geworden. Ik heb de code al gedownload...

 

@Peter

Is het binnen redelijke budgetten mogelijk om een website te bouwen a la second life waar je als bedrijf je producten laat zien in een 3D omgeving en de bezoeker dus als het ware door een virtuele winkel loopt ?

 

Ik stel me bijvoorbeeld voor HenryTTC die zo een website kan (laten) bouwen waarbij de winkel volstaat met vitrines met modelautootjes ?

 

Of stel dat ik stadsbussenbouwer ben, kan ik dan een virtuele bus op mijn site bouwen met behulp van de secondlife source code.

 

Ik zie trouwens ook wel mogelijkheden voor thuiswerkers die zo virtueel hun eigen kantoor kunnen bezoeken en hun collega's die wel aanwezig zijn zo kunnen bereiken, stap 1 op weg naar het holodek.

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat je economische aspect dan toch wat onderschat Martijn. Het feit dat je hier echt geld kunt verdienen en er m.i. meer mogelijkheden zijn om 'eigen' zaken te hebben (grond, woning etc) maakt het toch veel meer tot een community dan een game als World of Warcraft en Runscape volgens mij.

 

Net als in de real life economie kan er alleen verdiend worden wanneer er wordt uitgegeven. Niet iedereen is een geboren ondernemer dus zullen de meesten ook in de virtuele wereld consumenten zijn en dan hangt het er helemaal van af wat men er voor over heeft om niet naakt rond te lopen.

"The road to success is always under construction"

Link naar reactie
  • 0

Is het binnen redelijke budgetten mogelijk om een website te bouwen a la second life waar je als bedrijf je producten laat zien in een 3D omgeving en de bezoeker dus als het ware door een virtuele winkel loopt ?

 

Vast wel, ik betwijfel alleen of de licentie het toestaat de engine voor andere doeleinden te gebruiken.

 

Ow, mankeert er dan iets aan de betekenis die ik aan het begrip open source koppel ? Dat zou betekenen dat je dus alleen aan secondlife zelf mag sleutelen en blijft het allemaal feitelijk eigendom van second life zelf.

Dan lijkt me semi-closed source meer van toepassing, of snap ik er gewoon geen bal van. ;)

Link naar reactie
  • 0

Zoals inmiddels duidelijk zie ik zelf niet zoveel in SecondLife, wat ik echter wel mooi vind is het Web 4.0 principe. Iets waarover er nu een artikel op Marketingfacts is geplaatst: Zie hier

 

Dit brengt het internet nog meer in het dagelijks leven en het gaat om connecties. Connecties tussen diverse systemen waarbij unieke relaties gelegd worden. Het is een ideaalbeeld met volgens mij ook veel haken en ogen (waar ik in een eerder bericht op Marketingfacts ook al op wees).

 

Maar DAT is hoe ik internet over 10 jaar zie en niet de viruele werelden zoals SecondLife, dat zal slechts een "leuk idee, maar net niet" blijken te zijn. Althans dat is mijn mening.

 

 

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 251 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.