Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 20-01-19 in alle zones

  1. Dank je, dit is info waar ik toch nog even duidelijker op gewezen moest worden. Ik ga eens extra blad aan mijn bedrijfsplan hangen met contracten waar ik tegen aan ga lopen. En even wat info inwinnen bij de branchevereniging.
    1 punt
  2. Aanname 1 ging ik inderdaad vanuit. Als dat niet het geval is, dan kan er inderdaad verder ook niets zakelijk aangemerkt worden. Wat dan wel kan is dat de zakelijk gereden kilometers vanuit privé gefactureerd worden aan de zaak, tegen een bedrag van maximaal 0,19 cent. Daarom is het altijd een rekensom wat het meest gunstig is om als ondernemer te doen. Soms is dat om de auto prive te rijden en 'm niet zakelijk aan te merken. In het geval van de youngtimer regeling, denk ik dat die rejensom vrijwel altijd in het voordeel van het zakelijk aanmerken van de auto zou gaan. Hoogstens is er nog een scenario denkbaar waarin je de auto hebt gekocht als inverstering, met de verwachting dat hij meer waard gaat worden in de toekomst. Als dat het geval is, denk ik dat je over die waardevermeerdering IB betaalt indien je de auto op de balans van de onderneming hebt gezet. Aaname 2 is denk ik niet nodig. Afrekenen over het privegebruik (dus ook prive-parkeren) van de auto gebeurt helemaal via de bijtelling. Ook als je met die auto op vakantie gaat, dan is nog altijd je brandstof en tol e.d. zakelijk. Dit alles er van uitgaande dat je bijtelling betaald. Wil je de auto zakelijk rijden en géén bijtelling betalen, dan zul je een sluitende kilometerregistratie moeten bijhouden waaruit blijkt dat de auto uitsluitend zakelijk wordt gebruik.
    1 punt
  3. Mijn inziens mag je alle auto gerelateerde kosten aftrekken van de belasting als je de bijtelling betaald. Dus ook de brandstof- en parkeerkosten tijdens een privé bezoekje aan Amsterdam.
    1 punt
  4. Is dat zo? De bijtelling is een verrekening van (al) uw privégebruik met de autokosten van uw onderneming volgens de bijtellingsregeling, zowel voor de IB (22%) als voor de OB (2,7% of 1,5%). Is de auto ondernemingsvermogen ... en staat hij op de balans? Dan mag u de autokosten aftrekken van uw winst. U verrekent uw privégebruik met de autokosten. De meest voorkomende aftrekbare kosten zijn: verzekeringskosten, brandstof, onderhoud en reparatie, afschrijving, parkeren, tol, veerboten, wasstraat, motorrijtuigenbelasting,
    1 punt
  5. Geldt er voor young timers in enige gemeente in Nederland een ander (parkeer)beleid dan voor andere personenwagens? Of is er landelijke belastingwetgeving voor het parkeren van deze voertuigen? Laadpaal bij je woning, is dat op de openbare weg? Groet, Highio
    1 punt
  6. Maar als je een elektrische auto van de zaak hebt, dan is het plaatsen van een laadpaal bij je woning wel weer als zakelijke kosten te beschouwen. Dan is het toch krom dat dat niet voor de kosten van de parkeerplaats zelf zou gelden?!
    1 punt
  7. dan doe je wel een aantal aannames. 1. dat de auto zakelijk is aangemerkt voor de inkomstenbelasting en niet als priveauto staat 2. dat de zzp-er vanuit zijn woning werkt en dus ook zijn zakelijk adres is. Als je namelijk een kantoor hebt en je moet een parkeervergunning aanvragen om bij jou thuis te parkeren dan zijn dat niet zomaar zakelijke kosten. Net zo min al dat je de parkeerkosten kan declareren als je op zaterdag een dagje in Amsterdam gaat shoppen..
    1 punt
  8. Ja hoor. Je kunt ook parkeerkosten elders opvoeren als kosten; ook de benzine; de verzekering; het onderhoud; de belasting... ook de wasstraat.... ook als je besluit élke dag door de wasstraat te willen ;-) Kortom: je kunt gewoon alle kosten die direct samenhangen met je autogebruik opvoeren. Het privegebuik wil de belastingdienst wel gecorrigeerd zien, daarom krijg je te maken met 'bijtelling'. En omdat jij een youngtimer hebt, gaat die bijtelling niet over de cataluguswaarde, maar over de dagwaarde. Daarom hoef je ook geen rittenadministratie bij te houden.
    1 punt
  9. Ik zie dat het waarscheinlijk niet gaat om produkten die veel volume hebben. Denk dat je bij wijze van spreken een 2-5Cbm per opdracht laat maken en versturen. Lcl of airfreight. Jouw probleem is dat je daar niet bent. Maar je denkt dat dat niet uitmaakt. Of uit zou moeten maken. Daarom gaat het excusen boek open omdat jij de zwakste klant bent om recht te halen. Je praat met verkopers die enkel willen verkopen, geen zeurende klanten willen en al helemaal nooit zullen aangeven als opdrachten problemen of vertraginen hebben. Daar kom je vanzelf achter is de gedachte. Enige wat je kan is bellen, appen, mailen etc. En ze hebben alle tijd te reageren of standaard antwoorden te geven. Wat je kan doen is aangeven dat je op datum dat produktie klaar is in China bent en zelf komt inspecteren voor verzending. Dan heb je al een betere prioriteit. Dag of 2 voor verzenden zeg je dat je er aan komt, morgen gaat vliegen, en of de produkten al klaar staan. Staat het klaar zeg je: verzenden en vertel je dat je dan naar andere leverancier gaat in China omdat bij hun alles goed gaat. Of je werkelijk naar china komt is een 2e maar risico nemen jou persoonlijk te moeten vertellen dat het niet klaar is zullen ze proberen te vermijden. Vaak gaat alles goed, soms niet. Bij jou gaat het soms niet goed. Je kan ook gewoon een ander bedrijf of kennis vragen die in china zit, in de stad waar jij besteld, voor jou deze opdrachten besteld. Betaal je ze gewoon 100-200usd. Zijn er problemen dan kunnen zij er direkt mee aan de slag etc. Ik zelf bemoei mij nooit met inkoop, laat lekker de chinezen elkaar beschreeuwen en geen kopzorgen aan. Je moet ook niet willen dit zelf te doen. Verlies je altijd op termijn. Voor mij was de beste beslissing in 2008 om zelf niet meer in te kopen maar legertje chinezen aan te nemen.
    0 punten
Deze erelijst is ingesteld op Amsterdam/GMT+02:00
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.