Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 06-03-19 in alle zones

  1. Als je niet conform CAO kunt betalen, is je concept toch gewoon niet levensvatbaar? Wat je nu doet is juist je klanten in gevaar brengen, want op enig moment komt VNB controleren op naleving van de CAO en ga je financieel onderuit en staan je klanten in de kou. Is dat wat je wil bereiken?
    2 punten
  2. Het is een beetje een grijs gebied, maar het kan binnen bepaalde grenzen. Ik vraag me alleen wel af of dat hier het geval is. Allereerst is het natuurlijk zo dat geld verdiend met zzp-werk in principe ook gewoon zakelijk mag worden aangehouden. Dus gefactureerde uren zijn zo eerst belast in box 1 (WuO) en het betaalde factuurbedrag belandt vervolgens op de balans onder liquide middelen. In dit geval zouden gefactureerde uren dus betaald kunnen worden met aandelen (ook belast in box 1 als WuO). Deze belanden dan vervolgens op de balans als effecten. Wat alleen de moeilijkheid is in dit geval, is dat de ontvangst van de aandelen hier 'om niet' lijkt (dus niet direct voor een afzonderlijk identificeerbare arbeid). Verder is het ook lastig om deze effecten dan langjarig op de balans te houden, omdat het dan al snel als overtollig wordt gezien of geen zakelijk doel kan dienen. Om o.a. deze reden is er nog zoiets als de Oudedagsreserve. Ik zou die in dit geval aanwenden om de aandelen in privé te kunnen aanhouden en toch een zakelijke, fiscale voorziening te kunnen treffen.
    1 punt
  3. Een paar vragen. Er moet 24/7 beschikbaarheid zijn in geval van nood van de inwoners, maar je wilt dit informeel regelen met vrijwilligers? Je wilt werken met vrijwilligers, maar ze toch betalen als werknemers, maar dan toch minder dan het minimumloon? Waarom is er zoiets als een CAO?
    1 punt
  4. Is het de bedoeling dat jij het wooninitiatief vernieuwend mag noemen in ruil voor ons privilege om het hier daadwerkelijk te gaan bedenken?
    1 punt
  5. Wat vroeger voor de inrichting van je winkel, je etalage en je reclame gold, moet nu toegepast worden op de website en online activiteiten. Voortdurend experimenteren met indeling, looproutes, aanbiedingen en reclame-acties. Je hebt een mooie template. Die wordt ingevuld, als een statisch begin. En nou mag daar dynamiek in gebracht worden. Experimenteer met de etalage: is 199 euro korting effectief of scoort 202 euro beter? Trek je aandacht met een voorjaarsbeurt? Moet je bijzondere modellen laten zien? Waar zijn de demo-videos? Maak een grappige serie als bijrijder: welke scooter heeft de beste achteropervaring? Deel die experimenten op social media en in newsletters. Het werk is noooit af.
    1 punt
Deze erelijst is ingesteld op Amsterdam/GMT+02:00
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.