Dank jullie wel allemaal voor de kritische en waardevolle feedback! Hans en RubenT: Jullie hebben natuurlijk helemaal gelijk. Ik merk dat ik te snel hier om antwoorden vroeg die ik eigenlijk bij mijn doelgroep zelf moet ophalen. Het advies om de Lean Canvas erbij te pakken en écht met potentiële klanten in gesprek te gaan neem ik ter harte. Ik ga daar concrete stappen in zetten. JvanMa: Heel praktisch idee om webshops te rangschikken op Google reviews en daar patronen uit te halen. Daar kan ik zeker mee aan de slag, dat geeft concrete data over waar de meeste frustratie zit. Peter73: Goede vraag over het verdienmodel. Het klopt dat €4,95 per claim laag lijkt, maar door schaalgrootte kan dit werken. Mijn kosten per claim liggen rond de €1,20, dus zelfs met jouw 75% succesratio (€3,71 gemiddelde opbrengst) blijft er ongeveer €2,51 over per claim. De marge per klant is inderdaad klein, maar bij voldoende volume moet dat kunnen werken. Dat gezegd hebbende: jullie reacties maken me wel duidelijk dat ik mijn businesscase nog beter moet doorrekenen en valideren. Pieter__VH: Je punt over "vergeten worden" is scherp en confronterend (op een goede manier). Ik had inderdaad nog niet echt nagedacht over hoe hoog de frequentie moet zijn om top-of-mind te blijven bij iets wat mensen maar sporadisch nodig hebben. Je suggestie over reviewplatforms is interessant, ook al is de kans klein, het is in ieder geval een concrete lead om uit te zoeken. Kortom: ik ga terug naar de basis. Klantgesprekken voeren, assumpties toetsen, en pas daarna terugkomen met scherpere vragen. Bedankt voor het wakker schudden! Met vriendelijke groet, Sander