Jump to content

Lighthouse-ict

Junior
  • Content Count

    19
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • Gender
    Female
  • Address
    Zevenhuizerlaan 83, Heiloo, 1851MT, Netherlands
  • Company or organization name
    Lighthouse-ict B.V.
  • Website address
  • How did you find us:
    anders

Register

  • What age group do you belong to?
    41-45
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa

Company info

  1. Marco, jouw You tube filmpje is toch ook wel erg leuk!!! ;D
  2. Inderdaad een leuke topic...... het vorige bedrijf(je) van ons heette PeeCee.nl........ naar een oud Suske en Wiske album waarin een peeceetje rondsprong. Meteen domeinnaam aangevraagd...En onze werkzaamheden betroffen inderdaad ook het repareren etc. van pc's. ;D Helaas niet haalbaar gebleken en een andere richting in de ict gekozen....het management, >;( ligt niet zo goed tegenwoordig, dit woord) wat kon omdat mijn ega een dijk van een cv had opgebouwd onderhand en de markt er (een paar jaar geleden althans) om zat te springen. Omdat we dicht bij de kust wonen, vaak op het strand zijn en vuurtorens mooi, bedachten we -met misschien internationale aspiraties in het achterhoofd- de naam vuurtoren in het engels te gebruiken voor het nieuwe bedrijf. En nu, een paar jaar later gebruiken we hetzelfde woord in het grieks; Pharos voor onze volgende tak in het bedrijf! Eenvoudig bedacht, maar de mensen herkennen én onthouden deze namen snel, merken we! groet, Petra
  3. Hallo Sarah, in ieder geval zo veel mogelijk de link van je site op alle relevante startpagina's (en -dochters) laten vermelden? groet Petra
  4. Wij hebben sinds kort een nieuwe dienst waarbij we met dezelfde vraag zaten; de -evt.- klanten of per maand te laten betalen, misschien per kwartaal en uiteindelijk hebben we besloten om onze dienst per jaar af te laten nemen............. Maar........ iedereen mag eerst een maand lang gratis van deze dienst gebruik maken! Hopelijk gaat het werken! :)
  5. Didi; heel heldere omschrijving van de gang van zaken met payroll organisaties! Tenminste, waar wij zaken mee doen, Zo werken wij al jaren samen met de eerste payroll organisatie in Nederland, tot grote tevredenheid van alle partijen! Petra
  6. Beste Wouter, dank; vooral ook voor de Hallo-link! Aan de hand van de berichten aldaar besluit ik het mailtje ook als spam te zien en zal er niet op ingaan! groet Petra
  7. Een voor mij nieuw bedrijf stuurt 'n mailtje met de volgende aanhef; Geachte heer/mevrouw, Moben is de nieuwe manier van het opbouwen van een ondernemersnetwerk en geschikt voor iedere Nederlandse onderneming, van eenmanszaak tot BV, van kapper tot aannemer. Moben brengt deze bedrijven op een slimme manier bij elkaar. Mogelijk kunt u uw producten veel goedkoper inkopen of komt u in aanraking met een partij die al lange tijd op zoek is naar uw unieke dienst. Dit alles wordt gecombineerd door op dagelijkse basis via e-mail bedrijfsprofielen uit te wisselen, dus na aanmelding ook die van ....(onze bedrijfsnaam) De belangrijkste kenmerken van Moben: Voor elke vijf e-mails die u over een bedrijf ontvangt, ontvangen minimaal vier andere bedrijven een e-mail over Lighthouse-ict B.V.! Geheel kosteloos! Moben financiert dit door maximaal één op de vijf e-mails voor acties te gebruiken. Bedrijfsprofielen worden slim bij elkaar gezocht voor een zo hoog mogelijk rendement. Voor Lighthouse-ict B.V. kan dit bijvoorbeeld om bedrijven gaan rondom uw vestigingsplaats Bergen NH. U ontvangt nooit meer dan één e-mail per dag. Wij versturen alleen e-mails naar ingeschreven bedrijven en hebben een duidelijk privacybeleid. Uitschrijven is te allen tijde mogelijk. Ga direct van start. Vul uw profiel in en begin vandaag nog met het uitbreiden van uw ondernemersnetwerk. Uiteraard word de aandacht getrokken door de gratis dienstverlening maar ik zit niet te wachten op 'spam' van andere bedrijven. Wie heeft ervaring met Moben? bedankt voor de evt. reactie, Petra
  8. Ik hoop niet ooit, maar zéér binnenkort -binnen een paar maanden- onze nieuwe dienst 'marktklaar/- waardig' te hebben....! Daarvoor wil ik het bekendmaken op HigherLevel om de evt. reacties te peilen en te verwerken/aan te passen... we hebben er achter de schermen zó hard en lang aan gewerkt om de techniek achter het systeem werkend te krijgen en bijna is het zover! En vervolgens.... dat het tevreden klanten oplevert! -wie niet-
  9. Ik sluit me geheel aan bij de visie van Alex, vooral bij de laatste zin: De duur van een opdracht hangt niet af van de voorkeur van de ZZP'er maar van de behoefte die van een opdrachtgever uitgaat. Veelal worden ZZP'ers ingezet voor eenmalige projecten met een duidelijke start- en einddatum. Het hangt dus geheel van de aard van het project af hoe lang de interimopdracht zal duren. De interimopdracht is daardoor beter te vergelijken met een bouwproject van (bijv) een aannemer. Deze lopen veelal ook voor langere tijd (> 9 mnd ) maar zijn wel degelijk als ondernemersactiviteit te bestempelen.
  10. Fred, nee, gelukkig hebben we niemand hoeven te ontslaan OMDAT ze niet in vaste dienst zijn. De medewerkers worden betaald via een Payroll bedrijf. Men krijgt een uitstekende honorering voor de uren dat ze werken; werken ze niet krijgen ze niet betaald. Heel simpel eigenlijk. Dat laatste bleek afgelopen winterperiode van pas te komen toen er geen werk was voor onze -overigens goed opgeleide- ict managers.. vr groet Petra
  11. Als klein B.V.'tje, werkzaam in een momenteel "moeilijk" segment, prijzen we ons gelukkig dat juist door o.a. de geringe omvang van ons bedrijf, we zeer flexibel hebben kunnen reageren op de malaiseperikelen. Ik sluit me aan bij punt 3 van de column wat er WEL kan; we hebben ons dienstenpakket een andere, wel rendabele, richting kunnen geven. Plus het feit dat de mensen die voor ons werken, niet in vaste dienst zijn maar worden verpayrolled.. anders had het er een stuk slechter voorgestaan!:)
  12. U bent als eigenaar van een bedrijf, net als vele anderen, in deze crisis verzeild geraakt. Dat lot deelt u dus met velen, maar hoe u er mee omgaat, zal uiteindelijk bepalen of uw bedrijf er beter uitkomt dan dat van uw concurrenten. In dit artikel geef ik u een aantal punten die u wellicht inspireren tot de voor u juiste acties. Dan heb ik mijn doel met dit artikel bereikt. Wat gaat er niet werken in deze situatie? 1. Bij de pakken neerzitten. In mooi weer kunnen we allemaal prima zeilen, maar in slecht weer komt het aan op doorzetten. Zo ook bij het ondernemen. Als het economisch goed gaat is ondernemen niet zo moeilijk: er is geld zat, de klanten kopen graag en de bank verstrekt graag krediet voor uw investeringen. Nu is het tij anders, en komt het er op aan om de focus vooral te hebben op continuïteit: u wilt dat het bedrijf doorgaat, ook al is er minder winst, en misschien zelfs verlies. En bedenk: als u bij de pakken neer zit, doen uw mensen dat ook! 2. Paniekvoetbal. Extreem kosten besparen, mensen ontslaan, drastisch prijzen verlagen, het zal zelden werken, en ook hier geldt: paniek is besmettelijk. Uw mensen nemen het over, en uw klanten en leveranciers ‘vertrouwen het niet meer’. 3. De kop in het zand. Dat werkt misschien bij struisvogels, die zijn nog niet uitgestorven tenslotte, maar een ondernemer die dat doet, zegt eigenlijk tegen zijn omgeving: ‘Ik buk, schop mij!’. En dat gebeurt dan vanzelf. Misschien is het de bank die het krediet opeist, misschien de klanten die weglopen, misschien de leveranciers die stoppen met leveren, of schuldeisers die faillissement voor de ondernemer aanvragen. Niet willen kijken naar de realiteit is dodelijk. Misschien niet voor de ondernemer, wel voor zijn bedrijf. 4. U laten leiden door angst. En zeg nu niet: ‘Ik? Ik ben niet bang!’ Dat kan niet waar zijn. Elk mens heeft zijn angsten, en een crisis leidt tot versterking van angstgevoelens. De kunst is om uw angsten niet de baas te laten zijn, en u te laten verleiden tot acties die zeer slecht kunnen uitpakken. Angst is een slechte raadgever, weet u nog? Toch moet u uw angst ook niet negeren. Angst is een waarschuwingssignaal waar u het beste naar luistert, en meeneemt in uw besluiten. Maar u moet de baas zijn, niet uw angst. Goed, dat werkt dus niet. Maar wat werkt er wel? 1. Nuchter en realistisch blijven. Makkelijk gezegd, dat weet ik ook, zeker als die angst nog aan uw hoofd zeurt. Toch blijkt in tijden van crisis dat mensen die het hoofd koel kunnen houden, en reëel naar de situatie kunnen blijven kijken, het meestal beter doen dan zij die dat niet kunnen. Wat kunt u doen om die nuchterheid te bewaren? Maak scenario’s. Wat als de omzet x% lager is dan vorig jaar? Hoeveel verlies kan ik opvangen? Hoeveel cashflow heb ik? Wat als het nog slechter gaat? Wanneer ben ik technisch gesproken failliet? Als u dit goed op een rijtje heeft staan, moet u dit gewoon eens even op u laten inwerken. 2. Haal er iemand bij. Dat kan een adviseur zijn, een vriend, collega-ondernemer, of een vertrouwde en capabele medewerker. Bekijk samen uw analyse, ongetwijfeld komen zaken er toch net even anders uit te zien als u ze vertelt aan een ander. U krijgt feedback, en die ander heeft door de eigen kijk op uw zaak een waardevolle inbreng. 3. Maak een plan. Gaat u door, en zo ja, wat gaat u doen? Is het mogelijk met minder omzet de zaak overeind te houden? Kunt u misschien een andere markt ontwikkelen? Of uw producten / diensten met minimale investeringen aanpassen zodat ze aantrekkelijker worden voor de markt? Besteed niet te veel tijd aan kosten besparen: de meeste van uw kosten liggen redelijk vast en de tijd die u er aan besteedt kunt u niet gebruiken om de omzet tenminste gelijk te houden. 4. Informeer uw personeel en vraag hun hulp. Ze hebben er recht op te weten wat er speelt, en u heeft hun inzet nu meer dan ooit nodig. Misschien is het nodig tijdelijk loonsverlagingen door te voeren, of arbeidstijdverkorting. Als dat zo is, kweek dan begrip door zelf ook financiële offers te brengen. Verkoop uw dure auto en rijd een goedkope, of kijk naar mogelijkheden uw dure leasebak te vervangen door een goedkopere. Niet dat dat nou zo veel zal opbrengen, maar de psychologische waarde zal enorm zijn. Verlaag ook uw eigen salaris. 5. Maak duidelijk dat u vecht tot het einde. Niets is zo inspirerend als een leider die er voor gaat, en zijn mensen meekrijgt. Vertel het uw klanten, uw leveranciers, uw bank en mensen in uw privéleven. Vraag hun steun, alleen al hun morele steun zal waardevol zijn. Ze kunnen met u meedenken. En zelfs al gaat uw bedrijf uiteindelijk ten onder, dan kunt u uw mensen aankijken en zeggen: ik heb er voor geknokt. Maar de kans op succes is met deze benadering een stuk groter. Vergeet niet, veel mensen, waaronder uw concurrenten, zullen dingen doen die niet werken. Als u doet wat wel werkt, komt u altijd sterker uit deze crisis!
  13. Even een berichtje aan Zeemeeuw; wat een herkenning voor veel ondernemers! (in ieder geval voor ons) Leuk stukje; het geeft goed aan waar het niet goed zit... Petra
  14. Graag zou ik wat meer willen weten over de inhoud van de opdracht? En de gevraagde skills? Petra
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept