Alles dat geplaatst werd door DaMedia
-
Vragen over BTW voor nieuw kledingmerk, beginnend ondernemer.
De boekhouding/facturering uitbesteden aan een boekhouder lijkt mij de enige juiste beslissing. Als je in de eerste jaren dit verkeerd doet kan het heel duur uitpakken. Als je ervaring hebt met de webshop en alles draait vlekkeloos, kun je altijd nog een deel van de boekhouding/facturering zelf gaan doen.
- vakman zzp factuur maken met opslag
-
Auto op de zaak, vrijwilligerswerk en bijtelling
Je betaalt geen bijtelling omdat je vrijwilligerswerk doet, je betaalt bijtelling omdat je een auto van de zaak hebt en daar privé kilometers mee rijdt, o.a. voor vrijwilligerswerk. Kun je de kilometers die je voor het vrijwilligerswerk rijdt niet declareren bij de organisatie? Bij de organisatie op de payroll zou niets uitmaken, je hebt dan nog steeds de auto op je eigen bedrijf staan. Een auto die zakelijk geëtiketteerd is kun je niet zomaar wijzigen naar privé.
- Werknemer bestelt niet in opdracht van bedrijf
-
Werknemer bestelt niet in opdracht van bedrijf
De opdracht leek duidelijk voor het bedrijf te zijn, op de kaartjes staat het bedrijfslogo, de vermeldde mailadressen zijn van het bedrijf (naamwerknemer@naambedrijf.nl) Ook de opdracht om de brochure te maken was duidelijk: de benodigde informatie staat op de website. De eerste kaartjes zijn contant betaald, maar dat gebeurt vaker in een copyshop. Een eerste opdracht doe ik zelden op factuurbasis.
-
Werknemer bestelt niet in opdracht van bedrijf
Volgende situatie: ben gebeld voor een spoedklusje, kaartjes maken voor verspreiding, ontwerp + klein aantal printen. Geen probleem, kaartjes gemaakt, ontwerp was akkoord, geprint, zijn afgehaald en ter plaatse betaald. Daarna telefoontje dat de kaartjes wat klein waren en of ik grotere kon maken. Ook dat werd goedgekeurd en heb ik geprint. Ook de vraag of ik een brochure kon maken, aan de hand van hun website. Voorbeeld gemaakt en gemaild naar de persoon en het bedrijf. Afhalen van de kaartjes gebeurt echter niet, ondanks de spoed die er was. Reactie op de brochure blijft uit. Afgelopen vrijdag de factuur naar het bedrijf gemaild met de boodschap dat de kaartjes nog steeds lagen te wachten en de vraag hoe het met de brochure was. Antwoord was dat dit niet in opdracht van het bedrijf was gebeurd en dat de factuur dus niet betaald zal worden. Wat is het slimste om te doen: huidige factuur in stand houden en later naar incasso doorsturen? (het bedrijf wist er van, ze hadden het ontwerp van de brochure gezien in de mail maar daar niet op gereageerd). Of is het slimmer om een credit naar het bedrijf te sturen en de factuur zo op te stellen dat deze aan de betreffende werknemer is gericht. Daar heb ik uiteraard geen adresgegevens van, maar wel 2 mailadressen en kan per adres het adres van het bedrijf? Hoor graag wat de beste werkwijze is. Gaat overigens om een klein bedrag wat echt verlies zal zijn, de rest is investering in tijd van het ontwerp maken. Heeft dus wat vrije tijd gekost ;-)
- Bestellingen van klant foutief adres en is onbereikbaar
- Bestellingen van klant foutief adres en is onbereikbaar
- Groot winkelketen verkoopt standaardproduct, met onze foto op de website van ons merk
- Vreemde BTW situatie die ik niet begrijp en hoe te verwerken in mijn boekhouding
- Verkoop financial lease auto met verlies
- Ondernemers hebben geen tijd... of toch?
- Vraag over eigen vermogen inkomstenbelasting
-
Auto op de zaak van particulier kopen
Ik dacht dat elektrisch rijden goedkoop was? Is een tweede auto aanschaffen met alle bijkomende kosten is toch veel duurder? Voor 5000 euro kun je ook een hoop elektrische kilometers maken. Dan nog wegenbelasting, onderhoud, bijtelling, verzekering. Is een Tesla zo duur om in te rijden?
-
Parttime vaste baan + zzp belastingschijven
Dan heb je nu dus voor 55000 aan voorraad op de balans staan?
- Optimale samenwerking en fiscale structuur voor winkel met inbreng van afval goederen
- Factuur ontvangen voor opdracht geplaatst door ex-werknemer
- Factuur ontvangen voor opdracht geplaatst door ex-werknemer
-
Wat vinden jullie van onze online modelbouw winkel?
Bij een smal scherm in Chrome werkt het menu niet, van drie streepjes gaat het naar een kruisje, maar het menu komt niet in beeld. De voorpagina met alle foto's is erg donker, dat nodigt niet echt uit. Je kunt de foto's beter licht maken en dan transparantie toevoegen. Elke pagina dezelfde lange tekst onderaan heeft geen zin. Alle titels van de producten zijn in het Engels. Als ik in het Nederlands zoek, vindt ik dan alles wat ik wil vinden? Idem bij de tags. De teksten in het linker menu kunnen wel twee puntjes kleiner, dan heb je ruimte om 4 producten naast elkaar te laten zien (ook allemaal iets kleiner).
- Verschil in btw op factuur opslagruimte zakelijke klant of privé?
- Wat is de beste manier van adverteren voor startend bedrijf met weinig voorraad?
- Welke keuze is de beste voor ons?
- BTW van VVE in eigen administratie
-
Ik wil online producten verkopen van mobiel
Wat zegt Bol.com daarover?
- Voorraadbeheer in Excel omslachtig