Jump to content

yann

Senior
  • Content Count

    33
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0
  1. Heeft de verhuurder een annuleringstermijn in zijn voorwaarden staan? buiten dat is het ronduit asociaal is om dit in deze tijd alsnog te rekenen (wij zijn leverancier voor evenementen, maar onze klanten zijn net zo hard getroffen dus we rekenen, ondanks een annuleringstermijn niets, en van elke collega hoor ik hetzelfde) Ik zou me hard opstellen naar de leverancier: er is geen event, er word niks geleverd, dus er word niks betaald: helaas dat is overmacht. ga je nu zeuren: krijg je volgende keer ook geen opdracht meer
  2. Reactie terug sturen dat er geen overeenkomst is en de zogenaamde rekening dus ook niet betaald zal worden.
  3. niet helemaal mee eens, Boeking van voorraad naar privé opname is m.i. omslachtiger dan gewoon via de webshop een order plaatsen en verwerken. Dat is namelijk wat je dagelijks doet: en memoriaalboekingen maken niet.
  4. Simpelste oplossing is natuurlijk als zij het gewoon, net als elke andere klant, van de webshop koopt. (eventueel met een leuke extra korting natuurlijk)
  5. Begrijp ik het goed dat die dvd's dus al bij de winkelier stonden en jij deze uit de winkel hebt meegenomen? Dan kan ik me voorstellen dat de winkelier daar niet blij mee is (deze zou je waarschijnlijk zelfs kunnen aanklagen wegens diefstal) De winkelier hoeft niet zo maar alles af te nemen wat jij hem aanbied lijkt me: fout ligt toch volledig bij jezelf. Ik zou maar eens heel voorzichtig langs gaan met een bosje bloemen en/of flesje wijn. Misschien kan de 15 jaar oude relatie dan nog hersteld worden en mag je verder weer dvd's leveren.
  6. Ik denk dat je niet helemaal snapt wat een verhuurmakelaar is. Een makelaar bemiddeld: die maakt reclame voor het huurpand en krijgt een klein percentage van de verhuurder bij succes. Wat jij wilt doen is onderverhuur. In veel gevallen is dat zelfs uitgesloten in het huurcontract. Als het wel mag, en het is in beide gevalle huur zonder btw, dan heb je dus ook niks met btw en marge te maken.
  7. Heel veel "A kwaliteit" producten komen ook gewoon uit china. Dat is niet hetzelfde als de "meuk" van Ali, omdat daar een (westers) merk tussen zit die met de chinees onderhandeld heeft over de kwaliteit en eerst 36 demo toestellen heeft teruggestuurd met verbeter voorstellen. Eigenlijk kan je zeggen: Ja een Chinees levert meuk, tenzij je hem vraagt om dat niet te doen.
  8. KLIK WEG, HANG OP, BEL UW BAN... oke dat laatste mischien nog net niet. Als ik iets wil, dan zoek ik zelf een betrouwbare leverancier, daar heb ik geen telefonische energie, reclame en of nu dus ook vakantie verkoper voor nodig. Ze hebben me gisteren ook gebeld: ik geef 1x aan dat er geen intresse is, zodra ze toch door praten hang ik op. Jij hebt dus enkel opdracht gegeven voor informatie: niet voor eens dienst. Zij kunnen dus wel beweren dat je had moeten reageren op een mail, en dat je nu moet betalen. maar je ben nergens met hun aanbod en voorwaarden akkoord gegaan. Factuur retourneren en aangeven dat er geen overeenkomst is.
  9. Tja, Als het niet binnen de regels lukt, dan is het altijd handig als je die zelf gewoon kan wijzigen. Als we dat als ondernemers nu ook eens konden doen....
  10. Een van de voordelen van een BV is dat deze gescheiden is van je prive vermogen. Er kan dus geen beslag worden gelegd op de financiele of materiale middelen van de BV. Wat wel zou kunnen is een (gedeeltelijk) beslag op het loon wat de BV aan jou uitkeert, maar dat kan met een 'normale' loondienst ook. Puntje is inderdaad de kosten die bij de oprichting komen kijken, die zal een bewindvoerder je niet beschikbaar stellen. maar wellicht dat iemand in het FFF-Circuit gek genoeg is om je die voor te schieten?
  11. In deze branche is het vrij gebruikelijk om met dergelijke "preferred-supplier" overeenkomsten te werken. Zeker bij partijen die regelmatig dergelijke diensten afnemen; dat er geen termijn is afgesproken is wel weer vreemd, meestal gaat dat over 3-5 jaar. Afgezien daarvan, is het voor het bestuur natuurlijk altijd mogelijk om zelf te kiezen voor die leverancier. De aanvrager bij jou is blijkbaar niet bevoegd om de order te plaatsen voor de vereniging, en het bestuur wilt vasthouden aan hun bestaande relatie.
  12. En wat nou als er bij een klant van jou een LG SOA-Model defect gaat. Wie van LG kan jij dan bellen die zorgt dat die klant morgen een nieuw toestel thuis heeft? niemand want je hebt geen overeenkomst met LG, klant boos op jouw en op LG want die beloven een hoge kwaliteitsstandaard..
  13. www.twelve.eu heeft o.a. de knipp pass en app. een betaal systeem met mobiel en/of passjes, geheel aangepast aan de wensen en stijl van elk evenement. word hier regelmatig op tal van events gebruikt (o.a. met carnaval is deze pass/app in het gehele centurm geldig.. Dus helaas het concept bestaat al lang, en er zit al een flink bekend en uitgebreid bedrijf achter: daar ga je niet zo maar mee kunnen concureren.
  14. Hoeveel krediet heb je nodig? Als het te laag is voor qredits kan wellicht een persoonlijke lening een optie zijn?
  15. En die krijgt honderden aanvragen, en heeft jaarlijks maar een stuk of 10 uitzendingen. Het is, samen met tientallen andere gedupeerde, gelukt om onlangs een debiteur in de uitzending te krijgen. (een zelfde geval met nep-bedrijfjes) Tussen de eerste informatieve fase en de daadwerkelijke uitzending heeft ongeveer een jaar gezeten.. Natuurlijk hebben we nog steeds geen betaling gezien, maar wel een 30 min voor de tv kunnen lachen.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept