• 0

Ondernemers achter Balkenende ? ? ?

In de media valt nu te lezen dat ondernemers massaal achter Balkenende staan en dat zij graag een 2e kabinet CDA & VVD willen zien.

 

Waar ga jij binnenkort op stemmen en waarom?

 

Zelf stem ik VVD. Ik wil ook wel een 2e regeringsperiode en denk dat een nog beter klimaat voor ondernemers belangrijk is. Eigenlijk niet alleen in Nederland maar in heel Europa. Ik zie al jaaaaaren steeds weer betere groeicijfer in de VS tov Europa en denk dat dit geen goede zaak is.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik moet zeggen dat ik voor het eerst nog zwevend ben, de VVD is een optie maar ik vind toch dat die weinig voor de kleinere ondernemers doet en veel voor het grootkapitaal.

 

Aan de andere kant vindt ik in heel weinig verkiezingsprogrammas dingen terug over kleinere ondernemers. Maar ik moet er nog wel een paar doorlezen, heb nu de programmas van de VVD, CDA, PvdA en SP bekeken.

Link naar reactie
  • 0

Balkenende met zijn Innovatieplatform? No Way. Achterkamertjes en handhaving van de gevestigde belangen. Ik weet niet wie we wél moeten hebben, maar die in iedergeval niet.

 

Ik ben voor minder regels, minder subsidies, minder ambtenaren, meer vernieuwing, meer uitdagers en meer echte ondernemers (niet in de politiek trouwens). Dat maakt mij een liberaal.

 

Typische publieke taken zoals mobiliteit, educatie, gezondheid, veiligheid en wetshandhaving, moet je niet te veel op bezuinigen. In alle andere taken moet de overheid zich beperken tot sumiere regelgeving en handhaving. Vooral niet zelf acteren als marktpartij.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Balkenende met zijn Innovatieplatform? No Way. Achterkamertjes en handhaving van de gevestigde belangen. Ik weet niet wie we wél moeten hebben, maar die in iedergeval niet.

 

Ik ben voor minder regels, minder subsidies, minder ambtenaren, meer vernieuwing, meer uitdagers en meer echte ondernemers (niet in de politiek trouwens). Dat maakt mij een liberaal.

 

Typische publieke taken zoals mobiliteit, educatie, gezondheid, veiligheid en wetshandhaving, moet je niet te veel op bezuinigen. In alle andere taken moet de overheid zich beperken tot sumiere regelgeving en handhaving. Vooral niet zelf acteren als marktpartij.

 

Nils 4 President!! ;D

Link naar reactie
  • 0

CDA en VVD vallen voor mij af. Ik heb jaren SP gestemd omdat ik het een prima oppositiepartij vind, maar nu ze zoveel lijken te gaan groeien wordt de kans dat ze in de regering komen steeds groter, en dat lijkt me geen plek voor ze.

 

De kans is groot dat het PVDA wordt, dus - ik stem namelijk niet alleen voor mezelf, maar voor het welzijn van het land waarin ik woon. Als er dan een coalitie met PVDA voor het sociale element en VVD voor het economische element uit zou komen ben ik voorlopig tevreden.

Link naar reactie
  • 0

De BV Nederland heeft tegenwoordig een aantal vertegenwoordigers in dienst die proberen producten te verkopen waar de klant niets heeft. Eigenlijk zijn het hard-sellers die de afnemers een product door de strot duwen waar ze maar genoegen mee nemen omdat er geen enkele ander keuze mogelijk is.

 

De gladde praatjes van Bos,Balkende, Rutte, Verdonk, Marijnissen, enz. ik ben ze gewoon zat, allemaal mensen die slechts kunnen denken vanuit hun eigen (kiezers)kader. Het is toch van de zotte dat we anno 2006 een politiek systeem hebben waarbij de grootste groepen binnen de samenleving alles voor het zeggen hebben. En dus rustig een korte termijn beleid in elkaar draaien waar we op de lange termijn allemaal de rekening voor gepresenteerd krijgen.

Hoezo een partij voor ondernemers, of een partij voor de dieren, of een partij voor de ouderen, zouden we niet allemaal een duurzame samenleving na moeten streven, of moeten onze kinderen dat zelf maar uitzoeken.Een samenleving is een sociaal eco systeem, zorg dat je een deel van het eco systeem om zeep helpt, en uiteindelijk zakt de rest ook wel in elkaar.

 

Zo hoor ik een Rutte praten over gelukszoeker die in grote getalen binnen zouden komen als we de pvda krijgen, hoor ik in het jeugdjournaal een Balkenende zeggen dat het normaal is dat kinderen van hun ouders gescheiden moeten worden als de ouders hier al 10 jaar semi legaal wonen. Zo wordt er weer meer asfalt aangelegd, nog een paar spoorlijntjes erbij, worden er drie regeltjes afgeschaft, doen we mee aan een vliegtuig dat langzamerhand op een bodemloze ontwikkelput begint te lijken, al was het alleen maar omdat de politici het verschil niet kennen tussen investeren, omzet en winst ?

 

Deze vertegenwoordigers, kijk naar Balkenende, zie je die een risico nemen ? Die man is geconditioneerd in het risicomijdend gedrag, Bos dan ? Voormalig Shell malloot, is dat een man van risico's ? Om nog maar te zwijgen over die overjarige single van de VVD. Moeten dit soort mensen de Nederpolder besturen ? Mensen die nauwelijs levenservaring hebben, maar vanuit die positie wel beslissen over anderen, mensen met de empathie van golfbreker ?

Het lijkt er meer op dat we in het kader van het risicomijdend gedrag al vele jaren voor anker liggen, jammer dat de zeespiegel stijgt en de ankerlijn wat kort is.

 

Zo is inmiddels ook de hele Nederlandse bevolking geconditioneerd in risicomijdend gedrag, zijn we vleugellam gemaakt met subsidies, hypotheekenteaftrek, tig soorten uitkeringen en de rest. Er was altijd veel kritiek op het Oostblok waar geen werkloosheid was. En dat kwam omdat er naast elke burger een ambtenaar stond, hoever is Nederland eigenlijk van dit scenario verwijdert met de vele ambtenaren, semi ambtenaren, wao'ers, adviseurs, enzovoort ?

 

Politiek is vooruitzien, in deze partijen zie ik alleen maar korte termijn denken met een megastel oogkleppen.

 

Het staat al in mijn onderschrift.

 

Politiek na de verkiezingen, het is nu al oud nieuws.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben een liberaal in hart en nieren. Voor het eerst in 30 jaar heb ik echter moeite met het maken van een keuze. De VVD, de partij waarop ik de laatste 30 jaar heb gestemd, is met Rita Verdonk als nr. 2 nauwelijks meer liberaal te noemen.

 

Dat ligt niet alleen aan Verdonk. Wiegel is ook een aartsconservatief, niet een liberaal. Het VVD standpunt over drugs is ook niet liberaal. Het standpunt over bijzonder onderwijs ook niet (meer).

Volgens mij zou de VVD veel groter zijn als ze echt liberaal waren. Dan moeten ze aan de conservatieve rechterkant 20% van de leden lozen, en er aan de liberale kant veel bij krijgen.

 

Of de VVD moet uit de markt gedrukt worden door een liberale partij die een grote groep jongeren wel kan aanspreken. Volgens mij is de tijd wel rijp voor een partij voor ongebreidelde individuele vrijheid.

 

Link naar reactie
  • 0

Of de VVD moet uit de markt gedrukt worden door een liberale partij die een grote groep jongeren wel kan aanspreken. Volgens mij is de tijd wel rijp voor een partij voor ongebreidelde individuele vrijheid.

 

Een partij die ook liberaal is wat persoonlijke vrijheid en dergelijke aangaat, zou ook mijn voorkeur hebben - mits kansrijk om in een coalitie te belanden.

 

Maar gezien het huidige aanbod blijft mn voorkeur voor VVD, en voortzetting van de coalitie met CDA als het een beetje mee zit met de uitslag.

 

Een meer libertarische VVD zou de huidige coalitie wel goed doen denk ik, de conservatieven die ze ermee verliezen zullen denk ik goeddeels naar het CDA verdwijnen, terwijl er wellicht mensen binnenkomen die om niet-economische redenen nu toch links stemmen (SP/GL etc). Samen is dat een breder draagvlak, maar een regeeraccoord met CDA waarin enige ruimte voor meer persoonlijke vrijheden is opgenomen lijkt me dan weer lastig.

Link naar reactie
  • 0

Een partij die ook liberaal is wat persoonlijke vrijheid en dergelijke aangaat, zou ook mijn voorkeur hebben

 

Dat is wat liberaal is. Economisch liberaal, maar ook persoonlijk liberaal. Libertijns dus.

 

Een meer libertarische VVD

 

Dat is een anglicisme, "libertijns" is het Nederlandse woord (ja, ik ben een schooljuf, soms). Als je daarbij tenminste niet aan De Sade denkt :-)

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik had me de afgelopen twee jaar voorgenomen om op de PvdA te stemmen, ondanks dat ik Wouter Bos een slappe flapdrol vindt. Na zijn gejammer in de campagne en zijn geklooi met bv. de AOW zie ik het echter niet meer gebeuren.

 

Het wordt dus zoeken aan de rechter- of linkerkant van de PvdA.

 

Aan de rechterkant is D'66 een grap geworden, een kat in het nauw die alleen nog maar raar kan springen. Uit principe stem ik niet op partijen die zich baseren op een religie, dus CDA en consorten vallen af. De VVD is naar mijn mening een kille, rechtse ieder-voor-zich-partij die niet meer weet wat het woord "samenleving" betekent. Bovendien heeft het steeds verdergaande beleid weinig meer te maken met liberalisme.

 

Libdem zou een aardige optie kunnen zijn, een sociaal-liberale partij die de leemte van de oude D'66 op zou kunnen vullen. Hun programma bevat naar mijn mening veel interessante punten maar de leiders komen allemaal uit de VVD-kerk en bovendien verheerlijkt de partij de vrije markteconomie teveel. Dat leidt er onherroepeljk toe dat een steeds kleiner, steeds rijker groepje mensen steeds meer macht verwerft en dat is imho geen positieve ontwikkeling.

 

Het zal dus wel links van de PvdA worden. In Halsema heb ik geen vertrouwen, dus ik denk dat het toch Marijnissen wordt, als signaal naar Den Haag dat het gaat om mensen, niet om grafieken en prestatiecontracten. Bovendien hebben bijstandsmoeders en bejaarden met een armzalig pensioentje de politiek harder nodig dan mensen die twee keer per jaar op vakantie gaan.

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
  • 0

Het zal dus wel links van de PvdA worden. In Halsema heb ik geen vertrouwen, dus ik denk dat het toch Marijnissen wordt, als signaal naar Den Haag dat het gaat om mensen, niet om grafieken en prestatiecontracten. Bovendien hebben bijstandsmoeders en bejaarden met een armzalig pensioentje de politiek harder nodig dan mensen die twee keer per jaar op vakantie gaan.

 

En dat op een ondernemersforum :-)

Link naar reactie
  • 0

D'66 vond ik eigenlijk de meest sympathieke partij. Echter, ze zijn ten onder gegaan aan hun eigen intellectuele geleuter. Zo'n thema als "Innovatie", wie heeft daar nou wat aan? Wat wetenschappers en wat ambtenaren vinden het geweldig. De electorale massa heeft er niets aan. Begrijpt het niet. Voelt zich dom en legt het idee (en dus de partij) ter zeide.

 

Dom dom dom. Als ze in plaats van innovatie het thema ondernemersschap hadden gekozen en daar vervolgens niet hoogdravend over hadden gedaan, dan waren ze nu groter dan de VVD. Maar nee, het leitmotiv werd "bestuurlijke vernieuwing". Wie zit daar nou weer op te wachten.

 

Ik houd best van intellectuele praat. Vooral na aan paar borrels. Maar volksvertegenwoordigers hebben de plicht het electoraat te behagen. Ik vind elitair gedrag van publieke bedienden niet van deze tijd. DAt geld ook voor een hele bende van die zogenaamde wetenschappers >:(

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Ik stem groen links, op een ondernemersforum :-)

 

Eigenlijk heel simpel, ik werk hard voor mijn geld, maar heb ook geaccepteerd dat er altijd, in elk land en op elke plek, een onderlaag mensen is die nooit zullen werken omdat ze er fysiek of psychisch niet toe in staat zijn.

 

We kunnen wel met z'n allen roepen "iedereen aan het werk", maar dat is een onrealistische weergave van de werkelijkheid.

 

We moeten proberen iedereen aan het werk te laten, maar ik ben helemaal voor het goed omgaan met ons milieu, en met het milieu bedoel ik zowel de natuur, als de mensen om me heen.

 

Uiteindelijk zou ik eigenlijk op geen partij willen stemmen. Ik wil de partij van het gezond verstand, die een snelweg aanlegt als het nodig is, een beetje zuinig is op onze wereld, en verder praktisch probeert mensen te helpen.

 

 

en ps: ik vind ook dat er een ziekelijke drang is naar privatisering van allerlei dingen. Marktwerking is geen toverwoord, bah

 

 

Link naar reactie
  • 0

Maar Nils, spreek het verlossende woord, waar moeten we op stemmen?

 

 

 

Tja, dat weet ik ook niet. Op Amerika? Kijk, ondernemers in de politiek werkt niet. Een eigen partij voor ondernemers lijkt me ook helemaal niks. Dus stem dit keer maar niet als ondernemer maar gewoon als burger. Wat vind je belangrijke thema's.

 

Zoals eerder vermeld zal ik VVD stemmen bij gebrek aan beter. Misschien moeten we die knakkers van D'66 (als ze nog maar 1 zetel hebben) bij de kladden grijpen en er een echte partij van maken. E'66 of zo. Geen elitair gedoe en navelstaarderij. Goed onderwijs en goede gezondheidszorg. Daar mag best in geïnvesteerd worden en verder heel nederland één grote kansenzone zonder overheid, zonder knuffelorganisaties en zonder middelmaat.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

En dat op een ondernemersforum :-)

 

Ja, och :-) Ik heb de afgelopen jaren van vrij nabij meegemaakt hoe mensen zich het rimram solliciteren maar niet (meer) aan de bak komen, om vervolgens te moeten horen hoe Verdonk, Zalm en consorten hen neerzetten als luie profiteurs die op kosten van de staat de hele dag op de bank hangen.

 

Dan kan de huidige regering nog zo gunstig zijn voor ondernemers, bij dit soort zaken gaat mijn bloed echt koken.

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
  • 0

Dat is een anglicisme, "libertijns" is het Nederlandse woord.

 

Volgens mij is er bij het libertinisme sprake van absolute vrijheid en bij het libertarisme niet. Zie ook http://nl.wikipedia.org/wiki/Libertarisme.

 

Nou is de nummer 12 van EenNL klassiek liberaal, dat lijkt mij het beste, maar ik ben nog niet echt weg van de partij verder.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Libertijns, libertarisch, libertarian... volgens mij allemaal hetzelfde concept, afgezien van details en aglicismen.

 

Wat ik nou zo vreemd vind: eigenlijk is er helemaal geen politieke partij die zowel economisch als persoonlijk meer vrijheid wil geven. Hoe zou het komen dat economische vrijheid altijd samen gaat met bepekering van de persoonlijke?

 

Je ziet dat bijv ook heel sterk terug bij de republicans in de vs, waar persoonlijke vrijheid weer democrat standpunt is.

Link naar reactie
  • 0

Wat ik nou zo vreemd vind: eigenlijk is er helemaal geen politieke partij die zowel economisch als persoonlijk meer vrijheid wil geven. Hoe zou het komen dat economische vrijheid altijd samen gaat met bepekering van de persoonlijke?

 

Dat hoeft natuurlijk niet. Juist iemand die maximale persoonlijke vrijheid wil, wil ook maximale economische vrijheid. Wat ook in het geheel niet wil zeggen dat je asociaal moet zijn. Libertijns houdt m.i. in dat als je kunt werken je geen uitkering krijgt maar als je niet kunt werken wel. Ben je erg hard dan kun je nog verschil maken voor mensen die door eigen schuld niet kunnen werken (voetbalblessure) en anderszins (aangeboren, bedrijfsongeval). Bijstandsmoeders mogen van mij ook volop gesteund worden, maar liever door goede kinderopvang dan door uitkeringen.

Libertijns houdt m.i. ook in dat je drugs van alle soorten volledig vrij laat, en alleen beperkingen oplegt als anderen er last van hebben. Als iemand zichzelf te gronde wil richten moeten ze dat vooral zelf weten, maar ze moeten niet anderen doodrijden (alcohol) of longkanker bezorgen. Dat is juist weer de vrijheid van die ander die dan wordt beknot.

 

Economische vrijheid houdt in dat iemand ergens kan werken en weer ontslag kan nemen op ieder willekeurig moment (zoals het nu is) en dat je iemand in dienst kunt nemen en ontslaan op ieder willekeurig moment (wat nu helemaal niet zo is).

Maar economische vrijheid houdt niet in dat je andermans milieu mag verpesten, dat is de vrijheid van die anderen die niet mag worden beknot. Dus libertijns kan ook betekenen extra streng milieubeleid.

 

Maar ja, wie ben ik.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik stem PvdA, Wouter Bos. Omdat ik overtuigd sociaal-democraat ben, in hart en nieren. En ja, dat op een ondernemersforum (waarom zou dat niet kunnen trouwens???). Ja, ik ben ondernemer. Ik maak graag winst. Maar ik draag ook graag mijn steentje bij aan het algemene nut, aan de maatschappij. Zodat mensen die minder fortuinlijk zijn ook nog een menswaardig bestaan kunnen leiden.

 

GL is me wat te 'grachtengordel'-achtig, de SP vind ik TE links (alhoewel hun nieuwe programma een stuk gematigder is).

 

CDA is absoluut geen optie omdat het een conventionele 'kleine luyden' partij is. Kneuterig, behoudend en conservatief. En bovendien een religie als uitgangspunt, not my cup of tea.

 

VVD totaal geen optie. Kille partij, die er van uit gaan dat iedereen z'n eigen verantwoordelijkheid kan nemen en iets van het leven kan maken. Zij zijn toch ook succesvol in het leven? Dan kan de rest van Nederland dat ook, lijkt men te denken. Ze vergeten dat het simpelweg niet iedereen lukt, of dat anderen gewoon botte pech hebben in het leven.

www.pimbliek.nl - IT Consultant

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 214 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.