Ik wil hier weg... Ga je mee?

Aanbevolen berichten

De Canarische eilanden.

 

Dat tussen de oude-van-dagen zitten gaat wel een beetje vervelen na een tijdje hoor, en je rijd ook niet ff naar een (echt) grote stad. Thailand?

 

Das in ieder geval een prettige bestemming... alleen zou thai leren nog wel eens kunnen tegenvallen, die letters blijven toch een soort noodles ;)

Link naar reactie

Och, het is maar wat een mens wil. Wij zijn vijf jaar geleden ook geëmigreerd................. naar België. Een heel gedoe met auto's uit- en inschrijven. verblijfsvergunningen, rente toeslagen, enz. Maar ook gewoon lekker boodschappen doen bij Appie of Jan. Inschrijven bij de KvK.

 

Nu wonen wij in een klein dorpje. De kinderen geven vanuit onze achtertuin de koeien bijna iedere ochtend een appel. De burgemeester vult onze belastingaangifte in en een uitreksel uit het bevolkingsregister kost gewoon niks. Mijn E-rijbewijs gaat mij € 35,- kosten.

 

Kortom, lekker anders hetzelfde geneuzel.

 

 

 

Link naar reactie

Het is, zoals iedereen eigenlijk al heeft gezegd, overal wel wat. Er staat een uitspraak op het station in Den Bosch:

 

Al reizend ervaart men de wereld vreemder, overal anders en overal eender.

(Jan van Sleeuwen, dichter)

 

Dat vind ik wel een passende uitspraak. Ik denk dat het mij vooral om de afwisseling zou gaan. Permanent ergens anders gaan wonen zou op den duur ook weer irritatiepuntjes opleveren. Als ik dan eens uit Nederland weg zou gaan dan zou ik wel een jaartje of 2 in Australië willen gaan wonen. Ik ben er voor mijn studie Engels 2 maanden geweest waarvan ik er 1 langs de oostkust heb gereisd. Dat zou ik niet weer doen, omdat ik na 3 weken elke dag nieuwe mensen ontmoeten, sommige leuk en sommige niet, dat erg beu was. Ik zou voor rust en vastigheid gewoon op 1 plek gaan wonen en iets totaal anders doen dan nu.

 

Link naar reactie

Ik ben samen met mijn vriendin een jaar in Nieuw-Zeeland geweest, wat een land! Het is eigenlijk net Nederland, alleen dan met een relaxte sfeer en alle natuur schoonheden van Europa in één land. Aardige mensen, genoeg economische kansen... We zien ons er ooit wel naartoe emigreren, alleen eerst wat geld verdienen... ;D

Chameleons - internet creatievelingen.

 

Voor álle vormen van digitale communicatie! Websites, Advertenties, Huisstijlen, Logo's, etc.

Link naar reactie

Tja waarheen ???

 

Ik denk er maar al te vaak aan, weggaan uit dit land. Maar waarheen? Zweden lijkt me wel wat. Canada ook, maar dat is gelijk weer zo ver weg. De VS? Tja... zou er eerst eens op vakantie moeten gaan, denk ik. Azie? Nee, ik denk het niet. Duitsland misschien? Het eten is er goed, plaats zat, en in de steden is het vaak redelijk goed verzorgd en zijn de mensen vriendelijk (naar mijn ervaring houden de plattelanders niet van Nederlanders).

 

De reden om weg te willen... de regels, de 'betuttelingen' (hoe heerlijk cliché ondertussen), het gezeik, de drukte, de onvriendelijke mensen (buiten brabant, natuurlijk). Maar ook, waarom zou je blijven?

 

Soms denk ik wel eens, eigenlijk zou ik moeten vertrekken, en zo niet, iets proberen te veranderen - maar dat is ook weer zo'n opgave ;D

Web- en (mobiele) software ontwikkelaar

Nu ook verkrijgbaar als DGA!

Link naar reactie

Hoi allemaal,

 

Even voorstellen,mijn naam is Cindy. Samen met mijn man Marcel zijn wij anderhalf jaar geleden (zwanger en wel) geëmigreerd naar de noordkust van Brazilië. Wij wilden al een tijdje gewoon weg uit NL vanwege de meest voorkomende redenen. Klimaat, stress, een betuttelende maatschappij, een overheid die al decennia onze moeilijk verdiende belasting centen over de balk smijt enz, enz,

Drie jaar eerder waren wij op vakantie in Brazilië en bij puur toeval struikelde wij over een schitterende beachvilla die voor een mooie prijs te koop stond. We kochten de villa als vakantie bestemming. Maar iedere keer dat wij er vakantie vierden vroegen we ons weer af waarom we eigenlijk nog terug zouden gaan. Uiteindelijk besloten we de knoop door te hakken en er definitief tussen uit te piepen. Huis verkocht, allebei onze baan opgezegd, afscheid genomen van familie en vrienden en letterlijk met de noorderzon vertrokken Van ons spaargeld hebben we de villa grondig verbouwd en een zwembad op het terrein laten leggen. Websites gebouwd en intensief aan internet marketing gedaan. Al vrij snel kwamen er toeristen uit alle windstreken (o.a. veel kitesurfers) op onze "spot in the sun" af. Het laatste half jaar loopt het als een trein.

Ik kan iedereen aanraden om toch vooral je hart te volgen en je door niemand op je levensreis te laten tegenhouden. Tuurlijk is het vaak onzeker en weet je nooit waarin je allemaal terecht komt maar ons motto is " je kan beter spijt hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt hebben van iets dat je niet gedaan hebt.

 

Onze ervaring is dat je prima kunt ondernemen in Brazilië (en zonder een overheid die al je zuurverdiende centjes afpakt). Natuurlijk betaal je belasting maar gelukkig niet al teveel.

Wij hebben ons oog inmiddels alweer op een nieuw project (eveneens aan de kust van Ceara) laten vallen.

 

Als iemand vragen heeft of we kunnen je ergens mee helpen, op onze site staat ook een skype verbinding zodat je ons gratis kan contacten. E-mailen kan natuurlijk ook.

 

Zoals de slogan van het bekende sportmerk Nike "just do it"

 

Groeten uit het (bijna) altijd zonnige Iguape,

Cindy

www.private-guesthouse.com

www.oceanviewvilla-forsale.com

House_beach_side.jpg.ecaa2bff95bb45eca17c3a49918f200d.jpg

Link naar reactie

Mijn laatste baas heeft onroerend goed in Brazilië. Ik vind het helemaal geweldig van die ver weg landen met veel zon en mooie vrouwen. Alleen mijn familie houdt mij liever hier, en ik vind het ook wel errug ver. Ik zit aan Denemarken te denken. Ik heb ook geplanned om daar een kijkje te gaan nemen. Alleen er zijn een stel andere Vikingen, uit Ijsland die een stuk van mijn kapitaal onder hun beheer hebben genomen, en het niet terug willen geven. Nu zit ik te wachten op De Nederlandsche Bank. Komt goed. Als dat afgehandeld is ga ik lekker naar Kopenhagen, en naar Grenen. Waar de zeeën bij elkaar komen. Dubbele branding, leuk. Ik ben benieuwd of ik onderkomen kan vinden met sauna ... Scandinavië is zo niet nog zwaarder qua belasting, maar kwaliteit van leven is ook wat. In Brazilië is er bijvoorbeeld een tekort aan mannen, veel van hen zijn vermoord. Het is echt niet allemaal goud wat er blinkt ....

Boterham dubbel vouwen? Ik kan het niet.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 104 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.