• 0

Wat vinden jullie van een 088-nummer

Beste mensen,

 

Zijn er ondernemers op deze forum die een 088-nummer hanteren?

088-nummers zijn speciaal voor bedrijven en instellingen.

 

Graag wil ik weten wat jullie ervaring is en/of hoe jullie over een 088-nummer denken.

 

Groetjes,

 

Nav

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 1

Even een 'oud' bericht weer nieuw leven inblazen :D

 

Ik wil een landelijk nummer voor mijn bedrijf, het lijkt mij dat een 088 nummer een goede mogelijkheid is. Heeft iemand hier in de tussentijd ervaring in gekregen, ik ben benieuwd naar functionaliteit en kosten.

 

De bedoeling is dat het op een vaste lijn binnenkomt maar dat ik tevens de mogelijkheid heb om het door te schakelen naar bv mijn mobiele telefoon of een inbound-callcenter.

 

Wie heeft ervaring met aanbieders van 088 nummers?

 

Ben heel benieuwd,

 

Groet,

Rick

NewContacts, call support. Expert in b2b telemarketing en adresbestanden.

Link naar reactie
  • 1

Ik vraag me af in hoeverre 088 bekend is, ik denk dat het overgrote deel van de doorsnee Nederlander niet weet waar het nummer voor staat. Daardoor schrik je wellicht meer af dan je ermee bereikt.

 

Zelf heb ik jouw gewenste constructie met een 'normaal' netnummer gedaan. Belt men mijn 010 nummer, dan gaat zowel mijn VOIP telefoon als mijn mobiele telefoon tegelijk af. De telefoon die het eerste het gesprek opneemt krijgt het gesprek.

Clickthrough online marketing: online analytics, zoekmachine marketing en e-mail marketing

www.clickthrough.nl

Link naar reactie
  • 1

Wij gebruiken nu anderhalf jaar 088 nummers voor ons bedrijf en zijn er erg tevreden over. Loopt bij ons via de KPN.

 

Het ideale aan deze nummers is dat het niet uit maakt of je nou op Schiermonnikoog, in Maastricht of bij wijze van spreken een hutje op de hei zit: je nummer blijft hetzelfde.

 

Wij hebben de 088 nummers destijds een paar maanden voor onze verhuizing naar een ander deel van het land in gebruik genomen, zodat de klanten alvast konden wennen. En daarna zijn we naadloos overgegaan, qua telefonische bereikbaarheid heeft niemand wat gemerkt.

 

Je vraagt de nummers aan bij de Opta, in blokken van 100. De jaarlijkse kosten zijn het niet, iets van 40 euro voor zo'n blok. Specifieke nummerreeksen kan je aanvragen, maar dat kost natuurlijk meer en e.e.a. gebeurt op basis van toewijzing.

 

Maar feit is dat in zo'n blok van 100 een hoop prima bruikbare nummers zitten, zodat je de klanten makkelijk te onthouden nummers kan gaan bieden.

 

Wat wel dient te gebeuren is de 088 nummers te laten koppelen aan gewone netnummers, dit loopt dan via je provider. In ons geval KNP dus. Deze vraagt hier eenmalig een bedrag van 250 euro voor (althans, destijds dan, zal wellicht iets omhoog zijn in de tussentijd) en voor mutaties die je doorgeeft (extra nummers in gebruik nemen, veranderende koppelingen) betaal je 50 euro. Dat betaal je dus niet per nummer, maar per serie mutaties die je doorgeeft.

 

Gezien het kostenplaatje is het dus ook prima te doen voor kleinere bedrijven.

 

Op je centrale dien je uitgaand je 088 nummers in te stellen, anders zien de mensen op hun nummermelding alsnog het gewone netnummer staan waar dat specifieke 088 nummer aan is gekoppeld.

 

Voor wat betreft tijdelijk doorschakelen naar je mobiel en/of een callcenter, ik denk dat dat ook via de centrale zal lopen of evt. via de standaard doorschakelmogelijkheid van je provider. Maar dat heb ik nog nooit uitgeprobeerd dus dat kan ik niet met zekerheid zeggen.

 

Zoals Maarten al aangaf liggen de kosten voor de beller tussen lokaal en bellen buiten de regio. Mobiele bellers betalen wat meer omdat die providers voor het bellen naar andere nummers dan standaard net en mobiele nummers meer rekenen.

 

Een klein nadeel is de relatieve onbekendheid met 088, zelfs bij de KPN. Het heeft ons destijds heel wat moeite gekost om de juiste afdeling aan de lijn te krijgen om e.e.a. in orde te maken. De callcenter dames beweerden bij hoog en bij laag dat de KPN deze dienst niet verleende en dat we bij de Opta moesten zijn.

 

Nu is dat natuurlijk uberhaupt een vaker voorkomend euvel bij callcenter medewerkers (relatief weinig kennis van de materie), maar dat is een hele andere discussie ;D

 

Uiteindelijk is het prima geregeld en de mannen van de desbetreffende afdeling zijn zeer kundig.

Mediascape - Hét adres voor betaalbare huisstijlen, reclame en websites.

We heten u van harte welkom op: www.mediascape.nl

Link naar reactie
  • 0

Wat meer informatie opgezocht:

 

Mogelijkheden 088-bedrijfsnummers

Het gebruik als persoonlijk nummer, is een van de toepassingen van 088-bedrifjsnummers. Een werknemer kan bijvoorbeeld één persoonlijk 088-nummer voor zowel vast als mobiel in gebruik gaan nemen. De doorschakeling naar vast of mobiel gebeurt dan op basis van een bereikbaarheidsprofiel.

 

Door deze serie nummers kunnen onderdelen van organisaties en instellingen op verschillende locaties via hetzelfde nummer worden bereikt. De serie maakt het mogelijk om vestingen in bijvoorbeeld Groningen en Rotterdam via het 088-nummer te bereiken, zonder dat het netnummer hierbij een rol speelt. Ook biedt het 088-nummer de mogelijkheid om vaste en mobiele aansluitingen te combineren.

 

Het 088-nummer is niet verplicht. Het gaat niet om een omnummeroperatie, maar om een extra mogelijkheid voor ondernemingen en instellingen om bereikbaar te zijn. Deze mogelijkheid wordt geboden naast de reeds bestaande nummers, zoals geografische nummers, nummers voor mobiele telefonie, informatienummers en dergelijke. Ondernemingen en instellingen hebben de vrijheid om te bepalen of zij de genoemde nummers willen gebruiken. Ook kunnen zij verschillende soorten nummers naast elkaar gebruiken.

 

 

Sebastiaan van der Valk helpt, als adviseur / coach / begeleider, organisaties met vormgeven aan veranderingen.

 

Daarnaast zet ik ideeën voor new business op papier, verken de ideeën en breng ze in de praktijk. Zo is bv www.espressokopjes-online.nl ontstaan en uiteindelijk verkocht per 30-12-2015.

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat het voor een eenmanszaak niet relevant genoeg is. En ook niet voor een bedrijf dat slechts één vestiging heeft. Daarnaast vraag ik me af of het zinvol is voor grotere ondernemingen. Zij kunnen immers ook een algemene servicenummer aanschaffen dat dezelfde impact heeft... Voor mij persoonlijk is het niet relevant, omdat ik immers een eenmanszaak ben.

Link naar reactie
  • 0

Er blijkt nog weinig interesse voor te zijn. Onbekend maakt onbemind wellicht. Wellicht is het nog wachten op een marketingdoorbraak.

 

Een "ouderwets" regionaal kengetal heeft natuurlijk ook voordelen. In een wereld die steeds anoniemer wordt geeft het toch een gevoel van nabijheid.

 

Wat was jou idee over deze nummers???

 

 

Link naar reactie
  • 0

Er blijkt nog weinig interesse voor te zijn. Onbekend maakt onbemind wellicht. Wellicht is het nog wachten op een marketingdoorbraak.

 

Een "ouderwets" regionaal kengetal heeft natuurlijk ook voordelen. In een wereld die steeds anoniemer wordt geeft het toch een gevoel van nabijheid.

 

Wat was jou idee over deze nummers???

 

 

 

Bedankt voor jullie reacties.

 

Mijn idee over deze nummers was dat ik graag mijn diensten in een andere steden wil promoten maar bijvoorbeeld niet het netnummer 020 wil gebruiken op mijn drukwerk in een steden als Den Haag of Rotterdam.

 

Helaas kan ik me geen vestigingen in deze steden veroorloven.

Het aanbieden van mijn diensten in deze regio's is wel mogelijk dankzij mijn bezorgservice.

 

Ik wil me dus bijvoorbeeld niet als Amsterdams bedrijf profileren in andere steden.

 

Op mijn promotiemateriaal zou dan het volgende komen te staan als contactgegeven:

 

voor amsterdam:

020-123456 - Amsterdam

 

voor den haag:

088-123456 - Den Haag

 

voor rotterdam:

088-123456 - Rotterdam

 

(let op de telefoonnummers zijn fictief)

 

 

Ik hoop dat ik mezelf een beetje duidelijk heb gemaakt aan de hand van dit voorbeeld.

 

Als een 088-nummer een onbetrouwbaar karakter heeft of nog niet "geaccepteerd" wordt in het bedrijfsleven lijkt het mij dan ook niet handig om zo'n nummer te gebruiken.

 

Groetjes,

 

Nav

 

Link naar reactie
  • 0

Al eens bij stil gestaan dat mensen tegenwoordig vooral veel email en telefoon gebruiken en steeds minder snailmail.

Een 088 nummer kun je altijd meenemen, geen gedoe met nummers die niet over kunnen omdat ze aan een regio vastzitten.

 

Momenteel heb ik een virtueel 0487 nummer, kan ik in principe ook door heel nederland mee bellen en gebeld worden.

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat een groot nadeel aan 088 nummers is dat mensen in de regel geen idee hebben wat de gesprekskosten zullen zijn. Bij een normaal regionaal nummer weet je bijv dat het binnen de belbundel van je gsm zal vallen, of anders in ieder geval geen bijzonder tarief heeft.

 

Bij zo'n 088 nummer heb ik bijvoorbeeld al geen idee, al zou ik gokken op 1.15 per minuut ("plus de kosten voor het gebruik van uw mobiele telefoon").

 

Voor een nationaal nummer zou ik dan toch eerder kiezen voor 0800 (zeker gratis) of 0900 (zeker duur).

Link naar reactie
  • 0

Op een 0800 nummer loop je leeg. Je betaalt nl alle kosten van de beller ookal belt deze mobiel. Tel daarbij de kosten van de lijn zelf en voila... Een berekening kan je maken via diverse sites google maar eens '0800' en 'kosten'

Link naar reactie
  • 0

Wij werken nu een klein jaar met 088-FINANCE. Op zich zeer handig, maar wij merken dat de meeste mensen toch verbaasd zijn als wij het nummer doorgeven. Zelfs bij de KPN die wij belde voor een storing, reageerde de monteur met "Wat voor nummer". Amerika zal ook hier wel weer een jaar of 10 voor lopen, helaas.

 

Groeten Wim

Link naar reactie
  • 0

Beste mensen,

 

Tov de posting van dit bericht zijn we weer een tijd verder en ik vraag me even af of er inmiddels meerdere mensen zijn met ervaring met een 088 nummer?

Ik zou graag de essentiële verschillen weten tussen een 0900 nummer en een 088 nummer maar kan er niet goed een vinger achter krijgen. Internet geeft behoorlijk wat (oudere) informatie en een aantal gesprekken met "professionals" van kpn maakt mij helaas nog niet echt wijzer.

Ik zit namelijk met het volgende:

 

Ik heb een opdrachtgever die graag zijn kantoren, verspreid over heel Nederland wil voorzien van een éénduidig nummer. ( nu nog regionale nummers). 0900 wordt geroepen maar staat nog niet vast. 088 is in erg in opkomst en grote organisaties werken er ook al mee. Heeft iemand een idee over de voor en nadelen en welk nummer als status het beste idee zou zijn?

 

Ik ben benieuwd naar de reacties,

 

Groet,

Ronny

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 0

Op een 0800 nummer loop je leeg. Je betaalt nl alle kosten van de beller ookal belt deze mobiel. Tel daarbij de kosten van de lijn zelf en voila... Een berekening kan je maken via diverse sites google maar eens '0800' en 'kosten'

 

Je kan instellen dat het nummer niet gebeld kan worden vanaf een mobiele telefoon. Of dit commercieel gezien handig is, tja...

Link naar reactie
  • 0

De functionaliteit en de kosten zullen niet veel verschillen van een normaal nummer, het gaat om een paar tientjes per jaar. De exacte kosten hangen een beetje af van je provider, ik zou daar even informeren als ik jou was.

 

De kosten voor een 088 nummer voor de beller is iets minder dan bellen buiten de regio (vanaf een vaste aansluiting).

Link naar reactie
  • 0

Tussen de aanvraag bij de Opta en de toewijzing van de nummers zat een week of 2-3 als ik me niet vergis. Door het ge-emmer met de callcenter dames heeft het daarna zeker een maand geduurd voordat het met de KPN geregeld was. Maar trek je dat eraf en neem je puur de tijd die het gekost heeft toen ik de juiste afdeling eenmaal te pakken had: iets van 2 weken.

 

Al met al zou je met een maand, anderhalve maand het hele circus hebben kunnen draaien.

Mediascape - Hét adres voor betaalbare huisstijlen, reclame en websites.

We heten u van harte welkom op: www.mediascape.nl

Link naar reactie
  • 0

De kosten voor een 088 nummer voor de beller is iets minder dan bellen buiten de regio (vanaf een vaste aansluiting).

 

Blijft de kwestie wat je er vanaf een mobiele telefoon voor betaald. Als die dingen buiten bijv een belbundel vallen kan dat nog wel eens akelig duur worden voor de bellende klant.

 

De belkosten van vast naar vast zijn niet meer interessant, of het nou locaal of nationaal is. Overigens is het vanaf een VOIP aansluiting wel duurder dan naar gewone nationale nummers - ik betaal (via xs4all) bijvoorbeeld 2 ct/min voor normale nummers en ongeveer 6ct/min voor 088. Geen tarief om van wakker te liggen natuurlijk, maar wel 3x zo duur.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 212 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.