Ga naar inhoud

"Aarch!!" - deel je ondernemersleed hier!

Geplaatst:

Marco72

Van het lezen van al die Yes-momenten word ik altijd blij, maar hebben jullie ook wel eens "Aarch!!" momenten? Momenten dat je het liefst direct wil verhuizen naar een onbewoond eiland?

 

Ik had het vanmorgen: we waren bezig om de laatste hand te leggen aan onze nieuwe webshop. Maanden werk in gestoken, veel testen mee gedaan. Hij zou vanmiddag op een vooraf aangekondigd tijdstip online gaan, dus ik dacht: ik test hem nog een laatste keer om zeker te zijn dat alles werkt.

 

Wat denk je, blijkt de complete winkelwagen het niet meer te doen. Vage foutmelding, heel de boel in de soep. Na uren zoeken nog de oorzaak niet gevonden. Aaaaarch!!

 

Niet te geloven, wat een ellende. Als een speer collega's erbij geroepen, contact gezocht met de softwaremakers... op het allerlaatste moment kwam de oorzaak boven water: een klein stukje foute code was de oorzaak van het leed.

 

Het is dus uiteindelijk op het nippertje toch goedgekomen, maar wel met de hakken over de sloot zeg. Nu de website na al die maanden eindelijk online is gegaan is voor ons dan weer een gigantisch Yes-moment. ;D

 

Featured Replies

Geplaatst:

John B

Ik probeerde afgelopen week mijn provider te bellen, maar kreeg steeds een bandje "al onze medewerkers zijn in gesprek". Toen zag ik op hun website een button "Bel mij". Dus mijn telefoonnummer ingevuld, waarna ik een keurige pop-up kreeg met de mededeling "we bellen u direct terug!".

 

Dat "direct" werd de volgende dag, om precies te zijn 21 uur later. Ik nam de telefoon op en tot mijn verbazing krijg ik een bandje: "al onze medewerkers zijn in gesprek, blijft u aan de lijn ..." :(

 

 

Geplaatst:

Roel J

hahaha dat heet 24 uur customerservice John

 

en ze belde na 21 uur omdat je nog 3 uur in de wacht hoort te staan.. :)

 

 

  • 5 months later...
Geplaatst:

John B

Wilde ik gisteren aan een - aan de overheid gelieerde - organisatie melden dat een beveiligd formulier op hun website een foutmelding gaf m.b.t. een onjuist beveiligingscertificaat.

 

Hun antwoord: "Ons bedrijf is ISO gecertificeerd en in onze procedures staat dat wij alleen meldingen mogen aannemen van klanten. En aangezien u geen klant van ons bent, kunnen wij u helaas niet verder helpen. U kunt het probleem eventueel wel melden aan een van onze klanten, die het dan aan ons kan doorgeven."

 

Het moet niet gekker worden ...

Geplaatst:

Easy does it

Aarch,

 

Mijn prank is verwijderd :)

 

Geef om mensen en gebruik dingen.

Andersom werkt niet.

Geplaatst:

Acrobat Reader

Aarch, Mijn prank is verwijderd :)

Beterschap dan, kan gemeen zeer doen.

(Zelf vorig jaar mijn prank én galblaas laten verwijderen)

 

  • 4 weeks later...
Geplaatst:

John B

Waar je soms je tijd al niet aan besteedt ...

 

Eind mei heb ik een bestelling verstuurd en de week daarop van de klant te horen gekregen dat deze niet was ontvangen. Nog even afgewacht, maar uiteindelijk opnieuw verstuurd en die kwam wel aan.

 

Voor de volledigheid toch maar even met PostNL gebeld. Of ik een formulier wilde invullen. Natuurlijk.

 

Na een paar dagen krijg ik een bevestiging van de ontvangst van het formulier. Die kwam van de klantenservice consumenten, terwijl ik mijn navraag gedaan had bij de zakelijke klantenservice. Maar wel met een keurig referentienummer en een telefoonnummer voor eventuele verdere correspondentie.

 

Afgelopen week meldt mijn klant dat de oorspronkelijke zending alsnog is ontvangen. We vermoeden dat deze oorspronkelijk verkeerd is bezorgd, dat de ontvanger wellicht op vakantie was en deze na terugkomst bij mijn klant in de bus heeft gedaan.

 

Dus woensdag maar even gebeld met PostNL met het telefoonnummer dat in de bevestiging stond. Na 20 minuten zoeken in diverse systemen blijkt mijn melding niet te vinden. Niet met het referentienummer, maar ook niet met mijn postcode. En hoewel mijn navraag is bevestigd door de consumentenafdeling, krijg ik het advies om een ander nummer te bellen, namelijk van de afdeling voor vermiste zakelijke post. Daar blijkt mijn melding wel te vinden en deze wordt onder dankzegging afgesloten.

 

Krijg ik vandaag een brief waarin gemeld wordt dat het onderzoek "tot hun spijt geen positief resultaat heeft opgeleverd". Met het referentienummer dat woensdag niet te vinden was.

 

En met de vriendelijke groeten ... van de klantenservice consumenten ...

 

Geplaatst:

RS496

Mijn huidige website is niet bepaald goed. Ik heb bij een andere hostingprovider de nieuwe website klaarstaan en het enige wat nog gedaan moest worden is het verhuizen van de domeinnaam van hostingbedrijf A naar hostingbedrijf B.

 

Door fouten aan de kant van bedrijf A ben ik bijna een week bezig geweest met het regelen van deze domeinverhuizing en elke keer zou het goed worden geregeld... Vanmiddag kwamen ze bij bedrijf A erachter dat er een instelling verkeerd stond, dat is nu rechtgezet. Vlak voor 5 uur 's middags nog de autorisatiecode doorgegeven aan bedrijf B en ze gingen ermee aan de slag. Nu moet ik wachten tot de gehele verhuizing gedaan is. Het is een automatisch proces dus ik hoop dat het morgen of zondag gedaan is.

 

In de tussentijd heb ik wat problemen:

- Mensen die de website willen bezoeken worden doorgelinkt naar een onprofessioneel ogend subdomein (NaamOnderneming.NaamHostingBedrijf.nl)

- Mijn e-mailadres werkt niet

- Ik kon me de afgelopen week niet bezighouden met adverteren en klanten werven

 

 

Zo, dat lucht op... ;D

 

www.mulderbezwaar.nl

Geplaatst:

Easy does it

aaarch,

 

Excel 2016 geïnstalleerd en moet nou al weken strijd voeren dat niet Microsoft (via mijn Account) systeembeheerder is maar ikzelf.

Is dat nou teveel gevraagd?

Dat ik zelf systeembeheerder over mijn eigen PC in mijn eigen huis blijf!?

 

 

Verder zit er niet veel nieuws in :(.

 

Geef om mensen en gebruik dingen.

Andersom werkt niet.

Geplaatst:

Perry76

Voor de zoveelste keer ligt mijn werk weer stil door de regen.

Waar kan ik droog&zonnig weer bestellen? :P

 

 

  • 6 months later...
Geplaatst:

Hans van den Bergh

  • Moderator

Balen... Last minute mijn operatie twee weken uitgesteld wegens ziekte chirurg (zijn soms net mensen). Kan ik weer mijn hele planning omgooien en ben dus ook twee weken later dan gehoopt weer 100% inzetbaar in de zaak...

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc I Innovatiestrategieën Ontwerper I HL-Deelnemer en -Moderator I Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht I Bedrijfsidee? Toets het Grátis: HIERMEE!

Geplaatst:

Marjan

Als ik je kan helpen Hans, ik ben redelijk goed met alles wat snijdt en heb de nodige ervaring. Weliswaar van de andere kant van het mes maar ik leer snel ;)

 

Anyway, sterkte!

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Geplaatst:

Hans van den Bergh

  • Moderator

Als ik je kan helpen Hans, ik ben redelijk goed met alles wat snijdt en heb de nodige ervaring. Weliswaar van de andere kant van het mes maar ik leer snel ;)

 

Anyway, sterkte!

thnx!

 

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc I Innovatiestrategieën Ontwerper I HL-Deelnemer en -Moderator I Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht I Bedrijfsidee? Toets het Grátis: HIERMEE!

Geplaatst:

Hans van den Bergh

  • Moderator

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc I Innovatiestrategieën Ontwerper I HL-Deelnemer en -Moderator I Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht I Bedrijfsidee? Toets het Grátis: HIERMEE!

Geplaatst:

Hans van den Bergh

  • Moderator

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc I Innovatiestrategieën Ontwerper I HL-Deelnemer en -Moderator I Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht I Bedrijfsidee? Toets het Grátis: HIERMEE!

Geplaatst:

Mikky Vrolijk

Je bent over een week aan de beurt toch? Dan hoop ik voor je dat het vliegenprobleem is opgelost.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Geplaatst:

Mikky Vrolijk

Je bent over een week aan de beurt toch? Dan hoop ik voor je dat het vliegenprobleem is opgelost.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Geplaatst:

Hans van den Bergh

  • Moderator

Je bent over een week aan de beurt toch? Dan hoop ik voor je dat het vliegenprobleem is opgelost.

Neen, chirurg is ook nog ziek en nu is de planning nog onzekerder...

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc I Innovatiestrategieën Ontwerper I HL-Deelnemer en -Moderator I Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht I Bedrijfsidee? Toets het Grátis: HIERMEE!

Geplaatst:

Hans van den Bergh

  • Moderator

Je bent over een week aan de beurt toch? Dan hoop ik voor je dat het vliegenprobleem is opgelost.

Neen, chirurg is ook nog ziek en nu is de planning nog onzekerder...

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc I Innovatiestrategieën Ontwerper I HL-Deelnemer en -Moderator I Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht I Bedrijfsidee? Toets het Grátis: HIERMEE!

  • 2 weeks later...
Geplaatst:

Easy does it

Aargh,

 

Woonde ik maar in Portugal.

Zon, zee en geen fictief loon dga! :)

 

 

Geen Nederlandse heffing over fictief loon door belastingverdrag met Portugal

Geef om mensen en gebruik dingen.

Andersom werkt niet.

Geplaatst:

Easy does it

Hi,

 

hehe in 1984 kocht ik een ZX Spectrum 16K.

Na uren had ik "help" op mijn scherm staan maar er gebeurde niets.

Nu heb ik een domein op #####.nl en zie een lege pagina.

Het enige wat ik nog kan bedenken is "help?".

hehe, hopen dat het nu weer net zo gaat als toen.

Na die eerste middag ging het prima!

 

Groetjes,

 

 

 

Geef om mensen en gebruik dingen.

Andersom werkt niet.

Geplaatst:

R.I.P. | Peter Bonjernoor

Da's meer weekendgekeuvel dan ondernemersleed, he?

Geplaatst:

aquar

Ach.... een maand voordat je gaat van start gaat zegt je compagnon : Ik zie het niet zo zitten dit jaar ???

 

Oh! zeg ik , maar wanneer dan wel ? Ja dat weet ik niet hoor !

 

Zo daar zit je dan : Financiers geregeld, Bank meegekregen, Kantoor toegezegd,Meubilair overgenomen, website gemaakt. Apparatuur & Software in onderhandeling zo goed als rond.

 

Hij hoefde alleen zijn telefoonklapper en zichzelf mee te nemen , Zo............

 

en dan moet je gewoon heel relaxed blijven en kalm enzo........(een heel jaar werk naar de .........)

 

Zo dus al iemand nog interesse heeft in een logistieke uitdaging ? , ik heb alles nog klaar staan. ;)

Geplaatst:

Hans van den Bergh

  • Moderator

Balen... Maar hoe dichtgetimmerd waren de afspraken dan met de 'compagnon'?

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc I Innovatiestrategieën Ontwerper I HL-Deelnemer en -Moderator I Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht I Bedrijfsidee? Toets het Grátis: HIERMEE!

Geplaatst:

aquar

je kent het op basis van goede vertrouwen en zo , maar we zijn wel on speaking terms , zolang ik er niet te pissig over word.

 

ik neem de aandelen weer van em over , zodat het in ieder geval helemaal van mij word, en ik verder kan op "eigen houtje" Lees ( zoeken naar een partner cq een potentieele werknemer met een beetje ervaring)

 

GR

 

 

  • 10 months later...
Geplaatst:

StefanO

Ik moet even mijn klein-leed kwijt. Net de belastingtelefoon gebeld over mijn bezwaar dat niet wordt gehonorreerd. Eikels.

 

Ik heb nog een slapende BV die al sinds 2013 of zo niets meer doet. Uiteraard doe ik braaf de nihil aangifte (BTW) en klaar. Minder dan 30 seconden werk per kwartaal. No big deal. Nu stuurt de belastingdienst mij een brief dat het BTWnr zal vervallen en dat ik geen aangifte meer hoef te doen. Ook best, zal mij worst wezen. Is meer een voordeel voor de belastingdienst dan voor mij.

 

Gehoorzaam als ik ben doe ik dus voor het eerst geen aangifte. BAM 1: het belastingtuig legt een aangifte op van 250,-. BAM 2: er komt een boete bij van 50,- wegens het niet doen van aangifte. BAM 3: Er komt 65,- aan kosten bij wegens het niet tijdig betalen!! Totale BAM: 365,-

 

Kennelijk niet goed genoeg gelezen: per ergens medio Q3 2017 komt het BTW nummer te vervallen en kennelijk had ik dus WEL aangifte moeten doen. Dus maar meteen gedaan. 300,- aangifte komt te vervallen, maar 65,- blijft wel bestaan.

 

Ik vind dit echt een smerige streek. Het gaat niet om die 65,- maar voelt zo onterecht. Ze hebben zeker poen nodig voor gouden afkoopregelingen, de ICT shit op te ruimen of foute rulings af te spreken.

 

Tip aan iedereen en aan mezelf: ALTIJD de kleine lettertjes lezen. Zeker bij deze oplichters.

 

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.