Planningen worden meestal onder invloed van ambitie hoger ingeschat en ze worden opgesteld hopend op gunstig gesternte. Dat is waar hoor je velen wel prevelen. Doch hebben we al redelijk kritisch bepaalde doelen voorop gesteld en we zijn/waren alert voor valkuilen. Enkel zijn wij verbaasd te merken dat penetratie op de markt moeilijker ligt dan gedacht.
Als ondernemer kom je er door te zwoegen, nu blijkt dat het niet enkel naarstig werken is, maar dat het werkelijk muren slopen wordt. Omdat je toch bepaalde hindernissen moet nemen en barrières moet overwinnen. Dat vinden wij een merkwaardige vaststelling.
Even onze situatie schetsen...
We (team van een 4-tal mensen) hebben een zaak opgericht, sector Gifts & Decorations, hebben affiniteit met de sector (2 komen rechtstreeks van bij een grote speler uit de sector), hebben zorgvuldig een marktstudie gedaan en hieraan een business plan aan gekoppeld. Dus strategisch hebben we wel aandacht gehad voor problematieken allerhande. Je weet trouwens nooit dat het plaatje volledig klopt doch hebben we aanwijzingen (feedback van tevreden klanten) dat we goed zitten.
We kunnen concurreren met bestaande klanten maar botsen ergens op het honkvast zijn van veel klanten. De muren waarvan daarnet gewag werd gemaakt, lijkt eerder het slopen van de muren van de concurrentie. Er zijn wel gaatjes waar prospects en klanten te vinden zijn maar het lijkt complexer.
Het ABC (Always Be Closing) is een proces met horten en stoten. Volgens de persoon die leiding heeft over de sales (bekwaam iemand die ook reeds een dergelijk departement heeft geleid) ook onder de verwachtingen. We hadden dat alvast vlotter verwacht.
Ons seizoen is uiteraard nog niet ten einde dus een definitieve evaluatie afleveren is nog te vroeg. Maar we vroegen ons af of zoiets bestaat als soort van hulplijn, coach, iemand met een abstracte kijk op het functioneren, wiens advies we kunnen inwinnen om onze strategie bij te sturen.
Type Ondernemer voor Ondernemer als soort mentor. Een business angel is dat niet precies maar aan welk profiel beantwoordt zo iemand ?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
hupe
hupe
De titel says it all...
Planningen worden meestal onder invloed van ambitie hoger ingeschat en ze worden opgesteld hopend op gunstig gesternte. Dat is waar hoor je velen wel prevelen. Doch hebben we al redelijk kritisch bepaalde doelen voorop gesteld en we zijn/waren alert voor valkuilen. Enkel zijn wij verbaasd te merken dat penetratie op de markt moeilijker ligt dan gedacht.
Als ondernemer kom je er door te zwoegen, nu blijkt dat het niet enkel naarstig werken is, maar dat het werkelijk muren slopen wordt. Omdat je toch bepaalde hindernissen moet nemen en barrières moet overwinnen. Dat vinden wij een merkwaardige vaststelling.
Even onze situatie schetsen...
We (team van een 4-tal mensen) hebben een zaak opgericht, sector Gifts & Decorations, hebben affiniteit met de sector (2 komen rechtstreeks van bij een grote speler uit de sector), hebben zorgvuldig een marktstudie gedaan en hieraan een business plan aan gekoppeld. Dus strategisch hebben we wel aandacht gehad voor problematieken allerhande. Je weet trouwens nooit dat het plaatje volledig klopt doch hebben we aanwijzingen (feedback van tevreden klanten) dat we goed zitten.
We kunnen concurreren met bestaande klanten maar botsen ergens op het honkvast zijn van veel klanten. De muren waarvan daarnet gewag werd gemaakt, lijkt eerder het slopen van de muren van de concurrentie. Er zijn wel gaatjes waar prospects en klanten te vinden zijn maar het lijkt complexer.
Het ABC (Always Be Closing) is een proces met horten en stoten. Volgens de persoon die leiding heeft over de sales (bekwaam iemand die ook reeds een dergelijk departement heeft geleid) ook onder de verwachtingen. We hadden dat alvast vlotter verwacht.
Ons seizoen is uiteraard nog niet ten einde dus een definitieve evaluatie afleveren is nog te vroeg. Maar we vroegen ons af of zoiets bestaat als soort van hulplijn, coach, iemand met een abstracte kijk op het functioneren, wiens advies we kunnen inwinnen om onze strategie bij te sturen.
Type Ondernemer voor Ondernemer als soort mentor. Een business angel is dat niet precies maar aan welk profiel beantwoordt zo iemand ?
Groeten,
hupe.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/13435-positionering-moeilijker-dan-geplandgedacht/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
18 antwoorden op deze vraag