Kleine bedrijven hebben moeite met het vinden van geschikte kantoorruimte. Er is voldoende aanbod, maar dat sluit niet aan bij de vraag. "De markt van kleinschalige kantoorpanden is een vergeten segment'', concludeert makelaarsvereniging NVM BOG.
Vraag 60 procent toegenomen
NVM BOG onderzocht de markt voor kleine kantoren in de zeventig grootste 'kantoorgemeenten' van Nederland en maakte de resultaten maandag bekend. De vraag naar kleine kantoorruimten nam de afgelopen tien jaar in meer dan 60 procent van de kantoorsteden toe. De vraag naar grote kantoren steeg in 28 procent van de steden en daalde in 30 procent van de steden.
Volgens NVM BOG is de kleinere kantoorgebruiker op zoek naar panden met een eigen identiteit en uitstraling, een goede bereikbaarheid en voldoende parkeergelegenheid. Gemeenten en ontwikkelaars spelen onvoldoende in op deze behoefte, stelt NVM BOG. Uit het onderzoek blijkt dat het aanbod voor driekwart van de ondervraagde bedrijven niet aan de eisen voldoet.
Bron ANP
Zelf heb ik hetzelfde ervaring. Momenteel werk ik vanuit een kantoor van 22m2, met ruimte voor 2 werkplekken. Echter ik ben actief op zoek geweest naar een betaalbaar oplossing voor een kantoor van 25m2 tot 40m2 met alle voorzieningen en mogelijkheid om min 18 uur per dag toegang te hebben tot mijn kantoor. De oplossing is Regus of soortgelijke aanbieders. Maar de aanbod is zeer beperkt en prijzig.
Naar mijn mening is er weinig aanbod van kantoorruimte onder de 100m2, terwijl er een overschot is van kantoorruimte boven de 100m2. Dus toen ik deze persbericht las, was ik niet verbaast.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Jan25
Jan25
Bron ANP
Zelf heb ik hetzelfde ervaring. Momenteel werk ik vanuit een kantoor van 22m2, met ruimte voor 2 werkplekken. Echter ik ben actief op zoek geweest naar een betaalbaar oplossing voor een kantoor van 25m2 tot 40m2 met alle voorzieningen en mogelijkheid om min 18 uur per dag toegang te hebben tot mijn kantoor. De oplossing is Regus of soortgelijke aanbieders. Maar de aanbod is zeer beperkt en prijzig.
Naar mijn mening is er weinig aanbod van kantoorruimte onder de 100m2, terwijl er een overschot is van kantoorruimte boven de 100m2. Dus toen ik deze persbericht las, was ik niet verbaast.
Wat is jou mening en ervaring?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/13890-kleine-kantoren-voldoen-niet-aan-vraag/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
16 antwoorden op deze vraag