Ik ben sinds mei 2007 bezig met het runnen van een webshop,de eerste maanden kreeg ik nog niet veel bestellingen maar het begint te lopen.
Voordat ik startte kon ik bijna alle kosten wel redelijk inschatten alleen de kosten van een boekhouder niet.Ik heb een lokale boekhouder gezocht,afgesproken dat hij de BTW aangifte doet en de jaarrekening maakt.
Zoals ik al melde heb ik nog niet veel bestellingen +/- 25 tot 30 en zo'n 30 inkoop facturen per kwartaal.Ik boek zelf alles in een excell sheet,splits de btw en de boekhouder checkt alles.De eerst keer had ik uiteraard wat foutjes gemaakt maar het is voor mij nu een appeltje eitje.De totale omzet van vorig jaar is ongeveer 4000 euro maar de kosten van de boekhouder lopen nu op naar zo'n 700 a 800 euro!
Zijn de kosten van de boekhouder een beetje reeël(700 a 800 euro) met een uurtarief van 45 euro en een omzet van 4000 euro?
Ik heb de afgelopen weken een kosten raming voor dit jaar opgezet maar ik weet niet wat ik ermee aan moet.De bestellingen lopen nu vrij rap op maar lopen dan ook de kosten van de boekhouder met dezelfde ratio op??
Ik heb morgen een gesprek met hem en wil het zeker bespreken maar weet niet of ik dan een beetje te voorbarig ben.Moet ik iemand anders zoeken....ik weet het even niet meer.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
John V
John V
Ik ben sinds mei 2007 bezig met het runnen van een webshop,de eerste maanden kreeg ik nog niet veel bestellingen maar het begint te lopen.
Voordat ik startte kon ik bijna alle kosten wel redelijk inschatten alleen de kosten van een boekhouder niet.Ik heb een lokale boekhouder gezocht,afgesproken dat hij de BTW aangifte doet en de jaarrekening maakt.
Zoals ik al melde heb ik nog niet veel bestellingen +/- 25 tot 30 en zo'n 30 inkoop facturen per kwartaal.Ik boek zelf alles in een excell sheet,splits de btw en de boekhouder checkt alles.De eerst keer had ik uiteraard wat foutjes gemaakt maar het is voor mij nu een appeltje eitje.De totale omzet van vorig jaar is ongeveer 4000 euro maar de kosten van de boekhouder lopen nu op naar zo'n 700 a 800 euro!
Zijn de kosten van de boekhouder een beetje reeël(700 a 800 euro) met een uurtarief van 45 euro en een omzet van 4000 euro?
Ik heb de afgelopen weken een kosten raming voor dit jaar opgezet maar ik weet niet wat ik ermee aan moet.De bestellingen lopen nu vrij rap op maar lopen dan ook de kosten van de boekhouder met dezelfde ratio op??
Ik heb morgen een gesprek met hem en wil het zeker bespreken maar weet niet of ik dan een beetje te voorbarig ben.Moet ik iemand anders zoeken....ik weet het even niet meer.
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
51 antwoorden op deze vraag